Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Stuki z okolic bagażnika


Michalmiko
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam od dłuższego czasu problem: stuki z okolic bagażnika, które czasami ustają a czasem wracają ze zdwojoną "siłą". Podczas jazdy po nierównościach, doprowadza mnie to do szału :/ Czy ktoś z Was ma podobny problem? Czy to może być tylna półka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zazwyczaj problemem są wybite gumowe końcówki amortyzatorów. Daje to taki dźwięk jakby coś strasznie obijało się w bagażniku (temat szeroko opisywany). Może też jednak być to luźny zamek. Wtedy obija się jego rygiel. Ostatnią przyczyną może być tylna półka, twarda i ciężka - lubi się obijać bo nie jest dobrze dociskana przez gumy na tylnej klapie. Zaczął bym od końcówek amortyzatorów - widać je z tyłu pod autem - jeżeli wystają z nich gumy to jest to to. Serwis wymienia całe amortyzatory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak:
Dolne końcówki amortyzatorów wydają się być w porządku (zdjęcia poniżej).
Jeździłem bez półki i stuki są takie same jak były - czyli to nie półka.

Sprawdziłem zamek klapy bagażnika i przy uciskaniu dolnej części klapy trochę trzeszczał więc go nasmarowałem, jak również zawiasy. Nasmarowałem również zamki tylnych drzwi.

Po tym jak uciskałem klapę trzeszczała nieznacznie. Wyjąłem większość rzeczy z bagażnika, pod koło dojazdowe podłożyłem złożone kawałki szmatek, również pod trójkąt jak również podnośnik w którym dodatkowo owinąłem ten element, którym się kręci (uderzał o blacharkę samochodu!), gaśnicę dałem za "płotek w bagażniku owiniętą szmatką.

Przejadę może później to zobaczę, jak jest teraz. Jeżeli ustało to później będę odpakowywał po jednej rzeczy i zobaczymy co to ;)

e1e98675e98311e3.jpg

 

0d11bda0fb30c17c.jpg

 

267ff957daf81bd0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dubik77 dziękuję. Na razie przejadę z tymi "udoskonaleniami" co mam i zobaczę jak będzie. Jak nie pomoże, to jeszcze owinę, choć smar może być tylko doraźnym lekarstwem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uderz dłonią w górną część oparcia tylnej kanapy , bliżej przerwy pomiędzy oparciami . Zwróć uwagę czy też stuka jak ktoś jedzie na tylnym siedzeniu . Oparcie kanapy wpada w dziwny rezonans powodujący stuki na dolnej ośce trzymającej oparcia . Sprawdź może akurat to to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam od dłuższego czasu problem: stuki z okolic bagażnika, które czasami ustają a czasem wracają ze zdwojoną "siłą". Podczas jazdy po nierównościach, doprowadza mnie to do szału :/ Czy ktoś z Was ma podobny problem? Czy to może być tylna półka?

Na 99% amortyzatory- największa słabość QQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dopisać, że profilaktycznie też nasmarowałem też zatrzaski tylnych oparć :D Jutro sprawdzę czy pomogły moje zabiegi, jak nie to będę dalej działał zgodnie z instrukcjami. Dziękuję :)

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc tak:

Dolne końcówki amortyzatorów wydają się być w porządku (zdjęcia poniżej).

Jeździłem bez półki i stuki są takie same jak były - czyli to nie półka.

Sprawdziłem zamek klapy bagażnika i przy uciskaniu dolnej części klapy trochę trzeszczał więc go nasmarowałem, jak również zawiasy. Nasmarowałem również zamki tylnych drzwi.

Po tym jak uciskałem klapę trzeszczała nieznacznie. Wyjąłem większość rzeczy z bagażnika, pod koło dojazdowe podłożyłem złożone kawałki szmatek, również pod trójkąt jak również podnośnik w którym dodatkowo owinąłem ten element, którym się kręci (uderzał o blacharkę samochodu!), gaśnicę dałem za "płotek w bagażniku owiniętą szmatką.

Przejadę może później to zobaczę, jak jest teraz. Jeżeli ustało to później będę odpakowywał po jednej rzeczy i zobaczymy co to ;)

 

 

0d11bda0fb30c17c.jpg

 

@Michalmiko,

Złap amortyzator i poruszaj nim przód-tył (w kierunku jazdy) Jak sie rusza to do wymiany... i masz odp... :/

Dziwią mnie trochę oznaczenia Twoich amorów "A" (QQ 2010 FL). Ja w swoim 2009/09 miałem już "B" a wiem, że potem były kolejne. Pisalismy juz o tym na forum.

Powodzenia, pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za poradę, zrobię tak jutro. Rozumiem, że nie powinien się ani trochę ruszać i siedzieć sztywno? Zaskoczyłeś mnie tymi oznaczeniami. Te "a" - starsze rozumiem, że są gorsze od b (słyszałem o problemach z tylnym zawieszeniem qq sprzed liftingu)? Ale w sumie czym mogą się różnić amortyzatory? Są wykonane z innego (jakościowo) materiału? Jeżeli będę miał luzy, to można zmienić samą gumę w mocowaniu, czy cały amortyzator?

 

Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za poradę, zrobię tak jutro. Rozumiem, że nie powinien się ani trochę ruszać i siedzieć sztywno? Zaskoczyłeś mnie tymi oznaczeniami. Te "a" - starsze rozumiem, że są gorsze od b (słyszałem o problemach z tylnym zawieszeniem qq sprzed liftingu)? Ale w sumie czym mogą się różnić amortyzatory? Są wykonane z innego (jakościowo) materiału? Jeżeli będę miał luzy, to można zmienić samą gumę w mocowaniu, czy cały amortyzator? Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2

 

Spoko - po to mamy forum. Skoro powszechnie wiadomo, że na serwisy nie bardzo można liczyć... Przynajmniej ja mam takie doświadczenia... :(

(Pozdrawiam serwis Knedler-a w Elblągu... Salon super, ale serwis... ehh...)

Mi mówiono że "B" są poprawione. Potem podobno poprawili jeszcze lepiej... Co kolwiek miałoby to znaczyć... ;)

Niemniej nie jest regułą, że przed liftem jest źle. Pewnie zależy od rocznika 2007,8,9 i zaliczonych dziur... Ja jeżdżę czwarty rok i odpukać nic sie nie dzieje. :)

Można wymienić same tuleje, ale ASO wymieni Ci cały amortyzator a w zasadzie powinno dwa. Z zamienników podobno (ja nie sprawdzałem) KYB są nienajgorsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Qasghai jest z roku 2008 i wymieniałem w nim amortyzatory 4- krotnie. Trzy razy na grwarancji, jeden raz po (Nissan w ramach gestu sfinansował połowę). Auto przejechało 70 tys kilometrów. Dopiero te ostatnie są solidne i trzymają już 2 lata. Podobno problem tkwil w mocowaniu, a raczej w siłach, które tam działają i powodują rozwulkanizowanie. Przez kilka lat nie było zamienników - chyba wszyscy bali się w to wchodzić ze względu na częste awarie. Nie wymieniano też początkowo koncówek - rozmiar oczka nie pasowal do dostępnych na rynku gum. Teraz zdaje sie, że są juz zamienniki i można wymieniac same końcówki, ale tu mówimy o amortyzatorach mających wiek auta (sądząc po literce a) i ich sila tłumienia już chyba nie jest taka, żeby oszczędzac na wymianie, o ile to tu tkwi przyczyna stuków. Rozumie problem bo sam z nim walczyłem długo. Zawsze łudziłem sie, że to co innego i sprawdzałem rózne rzeczy, ale w moim wypadku zawsze były to amortyzatory. Ogólnie Qasghai jest super do tylnej osi, ale to co z tyłu to jedna porażka. Przynajmniej w autach z początku produkcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Panowie, jak na razie spokój. Amorków jeszcze nie sprawdzałem, ale pewnie są ok. Teraz odwijam wszystkie rzeczy po kolei (jak narazie zacząłem od podnośnika) i jest cicho :). Być może, że to zamek bagażnika popiskiwał. Na razie wszystko w fazie testów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko - po to mamy forum. Skoro powszechnie wiadomo, że na serwisy nie bardzo można liczyć... Przynajmniej ja mam takie doświadczenia... :(

(Pozdrawiam serwis Knedler-a w Elblągu... Salon super, ale serwis... ehh...)

Mi mówiono że "B" są poprawione. Potem podobno poprawili jeszcze lepiej... Co kolwiek miałoby to znaczyć... ;)

Niemniej nie jest regułą, że przed liftem jest źle. Pewnie zależy od rocznika 2007,8,9 i zaliczonych dziur... Ja jeżdżę czwarty rok i odpukać nic sie nie dzieje. :)

Można wymienić same tuleje, ale ASO wymieni Ci cały amortyzator a w zasadzie powinno dwa. Z zamienników podobno (ja nie sprawdzałem) KYB są nienajgorsze.

a jak u Was z tymi oznacZeniami na amortyzatorach od czego to zależy jakie montowali a czy b bo ja zauważyłem przy zmianie opon ze mam oznaczenie a a auto jest z 2012
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak u Was z tymi oznacZeniami na amortyzatorach od czego to zależy jakie montowali a czy b bo ja zauważyłem przy zmianie opon ze mam oznaczenie a a auto jest z 2012

 

Wróć... ;)

Wszystko gra z tym oznaczeniem E6210-JD04A dla rocznika 2010!

Nie tylko sama litera ale cały nr jest istotny. Dokopałem się do swojego starego posta. Tutaj masz oznaczenia, co prawda tylko do 2010

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/49945-praca-tylnego-zawieszenia/?view=findpost&p=788568

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...