mariusz6793 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Witam. Od jakiegoś czasu mam problem, ze swoją Primerką. Przejrzałem trochę tematów, ale nie znalazłem odpowiadającego mojej usterce. Zacznę od tego, że autko odpala tylko na gazie - (Lovato). Nie robi tego jednak "od strzała". Zakręcę rozrusznikiem, silnik zrobi "wrrrum" i zgaśnie. Zawsze po jakichś 3-4 próbach (niezależnie czy jest -20st.C czy 10st. na plusie). Jak już odpalę to śmiga bardzo dobrze. Zanim się rozgrzeje do połowy skali jeździ bardzo dobrze. Po osiągnięciu połowy skali temperatury silnik trzyma nie 800 czy nawet 1000 obr/min, a 1500-1600 (na luzie, na sprzęgle też). Po zgaszeniu autka nie sposób go czasami odpalić. Trzeba czekać aż ostygnie lub popchnąć kilka metrów. Kable zapłonowe nie mają przebicia, palec rozdzielacza zmieniony, płyn chłodniczy dość świeży, stan w normie, filtry gazu i powietrza nowe, gaz po regulacji-emisja spalin w normie. Jest to Primera P10 w sedanie z 1993 roku. Silnik 1.6 na gaźniku. Z tego co się orientuję to ma symbol GA16DS. Z góry dziękuję bardzo za pomoc, pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 a butlę od gazu zakręcałeś?? sprawdź jeszcze czy przekaźnik odcinający wtrysk PB nie wiesza się i podczas pracy na PB idzie sygnał z ECU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz6793 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Co do PB to wszystko ok z wyjątkiem pompki. Zaworek któryś w środku zdechł i zreanimować się tego nie da, niestety to nie Żuk Prosiłbym tylko o pomoc odnośnie tego odpalania "na 3-4 razy", bo jeszcze niedawno na gazie od strzała. A szczególnie mnie denerwuje, że im bardziej się nagrzeje silnik tym wyższe obroty trzyma. A jak już jest ciepły to za Chiny się go nie odpali (chyba, że na pych). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 może czas na zregenerowanie reduktora, bo puszcza gaz w ukłąd Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz6793 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Kiedy mazutu nie ma w nim, bo spuszczony dopiero co, a membrany nie są wcale jakieś zesztywniałe. Spalanie gazu też jest ok, bo więcej jak 10 nigdy nie spalał. W razie regeneracji wystarczy zestaw naprawczy jakich pełno w sklepach i w serwisie aukcyjnym? Masz jakieś inne pomysły? Dzięki za szybkie odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 zestaw na alle pewnie kupisz, albo u www.drypa.pl jak na razie to jedyne co mi przychodzi do głowy, nie działa PB i ciężko to zweryfikować Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz6793 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Strach kupić używaną pompę, bo może podziała tydzień-dwa i padnie, a za nową dać 3 stówki.. Eh. Myślałem też o jakiejś elektrycznej, ale to też koszt pompy i koszt mechanika i kółko się zamyka, a pieniądze w portfelu nie rozmnażają. Mógłbyś mi wytłumaczyć jak to działa, że poprzez uszkodzony reduktor podnoszą się obroty wraz z temperaturą i że nie idzie odpalić ciepłego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 sztywna guma i nei dolega tam gdzie powinna do tego zabrudzona, i gaz zamiast czekać leci sobie i zalewa silnik, dlatego pisałem o zakręceniu butli, aby sprawdzić, czy tak jest, ale w Twoim przypadku to niestety nie zadziała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariusz6793 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 To byłby możliwy problem przy problemie z odpalaniem. A co ma wzrost temperatury do wzrostu obrotów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.