Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z odpalaniem i wzrastanie obrotów wraz z temperaturą


mariusz6793

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. 
Od jakiegoś czasu mam problem, ze swoją Primerką. Przejrzałem trochę tematów, ale nie znalazłem odpowiadającego mojej usterce. 
Zacznę od tego, że autko odpala tylko na gazie - (Lovato). Nie robi tego jednak "od strzała". 
Zakręcę rozrusznikiem, silnik zrobi "wrrrum" i zgaśnie. Zawsze po jakichś 3-4 próbach (niezależnie czy jest -20st.C czy 10st. na plusie). Jak już odpalę to śmiga bardzo dobrze. Zanim się rozgrzeje do połowy skali jeździ bardzo dobrze. Po osiągnięciu połowy skali temperatury silnik trzyma nie 800 czy nawet 1000 obr/min, a 1500-1600 (na luzie, na sprzęgle też). Po zgaszeniu autka nie sposób go czasami odpalić. Trzeba czekać aż ostygnie lub popchnąć kilka metrów. 
Kable zapłonowe nie mają przebicia, palec rozdzielacza zmieniony, płyn chłodniczy dość świeży, stan w normie, filtry gazu i powietrza nowe, gaz po regulacji-emisja spalin w normie. 
Jest to Primera P10 w sedanie z 1993 roku. Silnik 1.6 na gaźniku. Z tego co się orientuję to ma symbol GA16DS. 
Z góry dziękuję bardzo za pomoc, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a butlę od gazu zakręcałeś?? sprawdź jeszcze czy przekaźnik odcinający wtrysk PB nie wiesza się i podczas pracy na PB idzie sygnał z ECU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do PB to wszystko ok z wyjątkiem pompki. Zaworek któryś w środku zdechł i zreanimować się tego nie da, niestety to nie Żuk :)

Prosiłbym tylko o pomoc odnośnie tego odpalania "na 3-4 razy", bo jeszcze niedawno na gazie od strzała. A szczególnie mnie denerwuje, że im bardziej się nagrzeje silnik tym wyższe obroty trzyma. A jak już jest ciepły to za Chiny się go nie odpali (chyba, że na pych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może czas na zregenerowanie reduktora, bo puszcza gaz w ukłąd 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy mazutu nie ma w nim, bo spuszczony dopiero co, a membrany nie są wcale jakieś zesztywniałe.

Spalanie gazu też jest ok, bo więcej jak 10 nigdy nie spalał.

W razie regeneracji wystarczy zestaw naprawczy jakich pełno w sklepach i w serwisie aukcyjnym?

Masz jakieś inne pomysły?

Dzięki za szybkie odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zestaw na alle pewnie kupisz, albo u www.drypa.pl 

jak na razie to jedyne co mi przychodzi do głowy, nie działa PB i ciężko to zweryfikować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strach kupić używaną pompę, bo może podziała tydzień-dwa i padnie, a za nową dać 3 stówki.. Eh.

Myślałem też o jakiejś elektrycznej, ale to też koszt pompy i koszt mechanika i kółko się zamyka, a pieniądze w portfelu nie rozmnażają.

Mógłbyś mi wytłumaczyć jak to działa, że poprzez uszkodzony reduktor podnoszą się obroty wraz z temperaturą i że nie idzie odpalić ciepłego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sztywna guma i nei dolega tam gdzie powinna do tego zabrudzona, i gaz zamiast czekać :D leci sobie i zalewa silnik, dlatego pisałem o zakręceniu butli, aby sprawdzić, czy tak jest, ale w Twoim przypadku to niestety nie zadziała 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To byłby możliwy problem przy problemie z odpalaniem. A co ma wzrost temperatury do wzrostu obrotów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...