gkowal Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2017 Zajrzyj na strony producenta wiązki. Ja też mam wiązkę westfali i przed jej montażem kilka lat temu znalazłem dość dobrą dokumentację na ich stronach. Jako że masz produkt brytyjski zaczął bym szukać tu: https://www.westfalia-automotive.com/uk/ Kiedyś mieli oddzielne dokumentacje do haków i oddzielne do instalacji elektrycznych. Nie wiem jak jest teraz, ale nie zaszkodzi poszukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 1 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2017 Kapłan, tak na spokojnie. Co masz za cepkę (w zasadzie ile PIN), hak już wiem, że masz z angola. Podłączony czy jeszcze nie? Piszesz delikatnie chaotycznie a to sprawa na "3 zdania". Daj znać, pomogę. P.S. Nie jesteś na zarejestrowany na k.pl?? Tam te wiązki i sposoby montaży, rozpiski pinów z 7pin, 13pin, 2x7pin (te wtyczki i gniazda są inne, zobacz że różnią się w środku), dla tego że na jednej masz to co każdej innej innej 7pin a na drugiej zasilanie budy, lodówki, ładowanie akku itd. Ja mam akurat ori 13pin ale cepkę sam przerabiałem bo moja Hobby była na 7pin, to też żadna filozofia. Pisz co masz i działamy (tylko dziś spadam na kemping więc przez weekend może być gorzej z dostępnością do forum). P.S. Nie ma żadnego przepisu nakazującego montowanie 13pin jak masz budę pow. 750kg. ktoś ci głupot nagadał. Nie mniej montaż 13pin jak dopiero zakładasz według mnie jest lepszy |(przyszłościowy - rozwojowy) a 7 pin to już taka tylko podstawa i potem i tak będziesz coś dłubał . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kalapan Opublikowano 1 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2017 No więc teraz to już na spokojnie W sumie to trochę strachu było na wyrost Na chwilę obecną jestem już bardziej " obcykany" w temacie. Hak oczywiście już założony, nawet odpowiedni chrzest bojowy już przeszedł Tak jak pisałem cały komplet był od angola, ale wbrew pozorom podstawa była plug & play z wersją europejską. Zamontowane mam oba 7 pinowe gniazda na haku.Czarna to normalne podłączenie przyczepy i tutaj właściwie nie było co robić.Wtyczki z wiązki wpięte w lampy i całość działa perfekcyjnie czyli przyczepa ma pełne oświetlenie - oczywiście bez światła cofania z tyłu, ale akurat na tym mi najmniej zależało. Hak przeszedł bez zająknięcia przez diagnostę więc papier jest. Co zaś się tyczy tej drugiej wtyki (białej) to sprawa jest prosta - to rzeczywiście jest gniazdo do zabudowy przyczepy, głównie chodzi o zasilanie lodówki 12 V po zapłonie w czasie jazdy oraz stały plus do ładowania akumulatora cepki w czasie jazdy.Do tego jeszcze ewentualne oświetlenie wnętrza cepki na krótkim postoju, no i do tego dwie masy itd. Właściwie to białe gniazdo każdy sobie robi i podłącza według swojego widzi misię konkretnie pod swoją cepkę. Chociaż angole mają konkretną rozpiskę na te 7 pinów, ale mają również przyczepy już fabrycznie do 2 wtyczek przystosowane. Ja niestety mam w cepce normalną 7 pinową wtykę tylko do normalnego oświetlenia, więc tą drugą mogę sobie robić wyłącznie pod siebie.I tak muszę ciągnąć nową wiązkę z przyczepy, więc na niczym mi już nie zależy.W samochodzie też muszę ciągnąć te wszystkie dodatkowe kable na nowo,Będzie z tym trochę roboty, bo nie chciałbym tego zrobić byle jak - prawdopodobnie najprościej mi będzie puścić całą wiązkę w peszlu pod samochodem do samego gniazda. Może na początku trochę zamieszania zrobiłem bo nie wiedziałem jaką cepkę kupię.Miałem kupić angielkę , ale po przestudiowaniu forum karawaningowców doczytałem się , że one gniją już w fabryce i są robione byle jak, praktycznie bez dobrego uszczelnienia, a na dodatek walą ściany bez klejenia tylko na zszywki.Dlatego odechciało mi się angielki mimo ich doskonałego wyposażenia i wyższych roczników. Ale w wypadku angielki przydałyby mi się te dwa 7 pinowe gniazda. Gdybym kupił niemkę musiałbym robić instalację 13 pinową. Ale suma sumarum zwlokłem wczoraj holenderkę i w sumie do jazdy z biedy potrzebowałem tylko podstawowe 7 pin, bo więcej i tak nie miała. A teraz będę oczywiście elektrykę w niej przerabiał, pierwsze co to wyleci całe oświetlenie w środku i będą zamontowane ledy, muszę dołożyć akumulator pokładowy, myślę też nad takim przenośnym solarem ze 100W. Jednym słowem wolnymi krokami będę parł do przodu, aż zrobię wszystko tak jak należy.Myślę, że mimo wieku przyczepy to i tak warto w nią zainwestować bowiem jest w wyśmienitym stanie, właściwie to wygląda jak leżak magazynowy , a nie przyczepa używana przez kupę lat. Przyczepa to ADRIA OPTIMA 380 TD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polo32 Opublikowano 2 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2017 ... W samochodzie też muszę ciągnąć te wszystkie dodatkowe kable na nowo,Będzie z tym trochę roboty, bo nie chciałbym tego zrobić byle jak - prawdopodobnie najprościej mi będzie puścić całą wiązkę w peszlu pod samochodem do samego gniazda ... Nie rób tego błędu z peszlem, bo będziesz miał cały czas przewody w wodzie. U siebie w P11 sprawdzając żarówki w przednich przeciwmgielnych z fabrycznego peszla wylałem po dwie setki wody. Najlepiej użyć czarnego kabla 7-żyłowego YLYs (przewody linka w podwójnej izolacji produkowany do przyczep) a do sprzęgu między samochód a przyczepę użyć 7-żyłowego kabla spiralnego (na all. są gotowe z wtyczkami po obu stronach jak i gołe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 5 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2017 Cała dyskusję o wyższości kampera nad przyczepą turystyczna przeniosłem do HYDE PARK'u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 26 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 Panowie tak trochę z innej beczki. Mam zamontowany oryginalny hak odpinany. Niestety nie da się wypiąć ponieważ poprzedni właściciel posiał gdzieś kluczyki. Co robić żeby wymienić zamek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 26 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2017 (edytowane) W firmach handlujących typu bagazniki pl/ haki pl mają różne kluczyki. Można spróbować. Wyślij im fotę, może pomogą. Daj fotkę popatrzymy. Jak to jest typu niebieskiego thule (czerwone, różowe i brązowe kluczyki) to bym podjechał do warsztatu z dorabianiem kluczyków. Zobacz bo czasem są haki wypinane i odkręcane i wtedy można go zanieść do dorabiacza. Jeśli to jest trzpień to zostaje to: Edytowane 26 Września 2017 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Mam książkę tego haka . Tak wygląda zamek... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 Na wkładce zamka w haku masz jego numer. Hak wygląda na produkt westwali, a z poniższej strony producenta wygląda, że w Warszawie, a więc twoich okolicach masz dwóch przedstawicieli, którzy mogą dorobić wzornik klucza. https://www.westfalia-automotive.com/pl/znajdz-dystrybutora/ Pytałeś się jaka jest procedura dorobienia klucza i ile to kosztuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 (edytowane) Tak - westwalia . Ale gdzie szukać ten numer - to nie wiem. Najbliżej w Markach na to wygląda. Wysłałem zdjęcia i pytania. Zobaczę ,czy odpowiedzą. Dziękuję i pozdrawiam Edytowane 27 Września 2017 przez fonir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 27 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2017 numer jest na wkładce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Tu chyba jest ten numer.. Jutro zerkne. Dostałem odpowiedz takiej treści : " Witam, Komplet, 2 szt. Nowych kluczyków kosztuje 160 zł. Kluczyki mogę zamówić po otrzymaniu numeru wytłoczonego na zamku oraz zapłaty za kluczyki na konto." Z tą ceną to nie przesada ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Poproś inny zakład jak za drogo. Kup 1 kluczyk za 80 a drugi sam dorób. Podjedź do dorabiaczy kluczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Zeczywiscie ,trzeba pokombinować. Dziekuję za rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Jak dla mnie to jest to całkiem przyzwoita cena za komplet kluczy. Należy się zastanowić ile by kosztowało rozwiercanie takiej wkładki w celu jej wymiany. Można pewnie też wynająć ślusarza, który dorobi klucz, ale czy będzie to taniej to wątpię. To jest tak naprawdę opłata za ludzką głupotę - zgubienie kluczy. Poprzedni właściciel też miał dwa a nie dostarczył żadnego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Można zrobić to jeszcze taniej. Nie ruszać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 (edytowane) Można zrobić to jeszcze taniej. Nie ruszać. No to żeń zabłysnął jak Żirinowski w Dumie ... lub Korwin w Europarlamencie Edytowane 28 Września 2017 przez fonir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Przypuszczam ,ze w serwisie firmowym zapłacisz nie wiele mniej niz za sam taki hak uzywany. Sprobuj moze tu: https://sprzedajemy.pl/klucz-kluczyk-do-hakow-westfalia-oris-bosal-thule-itp-krakow-6bea9f-nr46087937 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 (edytowane) Dziękuję za namiar -60zł dua kluczyki . Edytowane 28 Września 2017 przez fonir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 28 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2017 Dziękuję za namiar -60zł dua kluczyki . A to rozsądna cena. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 29 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 Piotrek dał radę. Jakby pasował numerek to trafione. No to żeń zabłysnął jak Żirinowski w Dumie ...lub Korwin w Europarlamencie Nie powodu by odpinać hak. Zaoszczędzisz na smirnofkę. Pete! plusik ode mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 29 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2017 (edytowane) I chyba trafiłeś ! Właśnie żona mnie zjechała ,że wydaje pieniądze na bzdedy . To jej powiedziałem ,że dobrą flaszkę se sprawie . Dzięki za nakierowanie na słuszny tor ... Edytowane 29 Września 2017 przez fonir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
strus251 Opublikowano 6 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2017 po zdjęciu główki haka musiałbyś ją czymś owiną bo nasmarowana smarem ubrudzi wnętrze auta, co jakiś czas przeczyścić zawalone syfem gniazdo aby można ewentualnie główkę wpiąć. Ja mam hak na śruby i nie ruszam, w Passacie też tak miałem, jest i fajnie, nie ruszam, zawsze gotowy do użytku itd . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fonir Opublikowano 6 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2017 Co racja ,to racja... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.