Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Hak


kluch x-trail
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zajrzyj na strony producenta wiązki. Ja też mam wiązkę westfali i przed jej montażem kilka lat temu znalazłem dość dobrą dokumentację na ich stronach. Jako że masz produkt brytyjski zaczął bym szukać tu:

 

https://www.westfalia-automotive.com/uk/

 

Kiedyś mieli oddzielne dokumentacje do haków i oddzielne do instalacji elektrycznych. Nie wiem jak jest teraz, ale nie zaszkodzi poszukać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kapłan, tak na spokojnie.

Co masz za cepkę (w zasadzie ile PIN), hak już wiem, że masz z angola. Podłączony czy jeszcze nie?

Piszesz delikatnie chaotycznie a to sprawa na "3 zdania".

Daj znać, pomogę.

 

P.S.

Nie jesteś na zarejestrowany na k.pl??

Tam te wiązki i sposoby montaży, rozpiski pinów z 7pin, 13pin, 2x7pin (te wtyczki i gniazda są inne, zobacz że różnią się w środku), dla tego że na jednej masz to co każdej innej innej 7pin a na drugiej zasilanie budy, lodówki, ładowanie akku itd.

 

Ja mam akurat ori 13pin ale cepkę sam przerabiałem bo moja Hobby była na 7pin, to też żadna filozofia.

 

Pisz co masz i działamy (tylko dziś spadam na kemping więc przez weekend może być gorzej z dostępnością do forum).

 

 

P.S.

Nie ma żadnego przepisu nakazującego montowanie 13pin jak masz budę pow. 750kg. ktoś ci głupot nagadał.

Nie mniej montaż 13pin jak dopiero zakładasz według mnie jest lepszy |(przyszłościowy - rozwojowy) a 7 pin to już taka tylko podstawa i potem i tak będziesz coś dłubał :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc teraz to już na spokojnie :)

 

W sumie to trochę strachu było na wyrost :) Na chwilę obecną jestem już bardziej " obcykany" w temacie. Hak oczywiście już założony, nawet odpowiedni chrzest bojowy już przeszedł :)

Tak jak pisałem cały komplet był od angola, ale wbrew pozorom podstawa była plug & play z wersją europejską. Zamontowane mam oba 7 pinowe  gniazda na haku.Czarna to normalne podłączenie przyczepy i tutaj właściwie nie było co robić.Wtyczki z wiązki wpięte w lampy i całość działa perfekcyjnie czyli przyczepa ma pełne oświetlenie - oczywiście bez światła cofania z tyłu, ale akurat na tym mi najmniej zależało. Hak przeszedł bez zająknięcia przez diagnostę więc papier jest.

Co zaś się tyczy tej drugiej wtyki (białej) to sprawa jest prosta - to rzeczywiście jest  gniazdo do zabudowy przyczepy, głównie chodzi o zasilanie lodówki 12 V po zapłonie w czasie jazdy oraz  stały plus do ładowania akumulatora cepki  w czasie jazdy.Do tego jeszcze ewentualne oświetlenie wnętrza cepki na krótkim postoju, no i do tego dwie masy itd. Właściwie to białe gniazdo każdy sobie robi i podłącza według swojego widzi misię konkretnie pod swoją cepkę. Chociaż angole mają konkretną rozpiskę na te 7 pinów, ale mają również przyczepy już fabrycznie do 2  wtyczek przystosowane. Ja niestety mam w cepce normalną 7 pinową wtykę tylko do  normalnego oświetlenia, więc tą drugą mogę sobie robić wyłącznie pod siebie.I tak muszę ciągnąć nową wiązkę z przyczepy, więc na niczym mi już nie zależy.W samochodzie też muszę ciągnąć te wszystkie dodatkowe kable na nowo,Będzie z tym trochę roboty, bo nie chciałbym tego zrobić byle jak - prawdopodobnie najprościej mi będzie puścić całą wiązkę w peszlu pod samochodem do samego gniazda.

 

Może na początku trochę zamieszania zrobiłem bo nie wiedziałem jaką cepkę kupię.Miałem kupić angielkę , ale po przestudiowaniu forum karawaningowców doczytałem się , że one gniją już w fabryce i są robione byle jak, praktycznie bez dobrego uszczelnienia, a na dodatek walą ściany bez klejenia tylko na zszywki.Dlatego odechciało mi się angielki mimo ich doskonałego wyposażenia i wyższych roczników. Ale w wypadku angielki przydałyby mi się te dwa 7 pinowe gniazda. Gdybym kupił niemkę  musiałbym robić instalację 13 pinową. Ale suma sumarum zwlokłem wczoraj holenderkę i w sumie do jazdy z biedy potrzebowałem tylko podstawowe 7 pin, bo więcej i tak nie miała. A teraz będę oczywiście elektrykę w niej przerabiał, pierwsze co to wyleci całe oświetlenie w środku i będą zamontowane ledy, muszę dołożyć akumulator pokładowy, myślę też nad takim przenośnym solarem ze 100W. Jednym słowem wolnymi krokami będę parł do przodu, aż zrobię wszystko tak jak należy.Myślę, że mimo wieku przyczepy to i tak warto w nią zainwestować bowiem jest w wyśmienitym stanie, właściwie to wygląda jak leżak magazynowy , a nie przyczepa używana przez kupę lat.

 

Przyczepa to ADRIA  OPTIMA 380 TD

 

e2228ebb99e65b36med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... W samochodzie też muszę ciągnąć te wszystkie dodatkowe kable na nowo,Będzie z tym trochę roboty, bo nie chciałbym tego zrobić byle jak - prawdopodobnie najprościej mi będzie puścić całą wiązkę w peszlu pod samochodem do samego gniazda ...

 

 

Nie rób tego błędu z peszlem, bo będziesz miał cały czas przewody w wodzie. U siebie w P11 sprawdzając żarówki w przednich przeciwmgielnych z fabrycznego peszla wylałem po dwie setki wody. Najlepiej użyć czarnego kabla 7-żyłowego YLYs (przewody linka w podwójnej izolacji produkowany do przyczep) a do sprzęgu między samochód a przyczepę użyć 7-żyłowego kabla spiralnego (na all. są gotowe z wtyczkami po obu stronach jak i gołe).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie tak trochę z innej beczki.

Mam zamontowany oryginalny hak odpinany.

Niestety nie da się wypiąć ponieważ poprzedni właściciel posiał gdzieś kluczyki.

Co robić żeby wymienić zamek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W firmach handlujących typu bagazniki pl/ haki pl mają różne kluczyki. Można spróbować. Wyślij im fotę, może pomogą. Daj fotkę popatrzymy. Jak to jest typu niebieskiego thule (czerwone, różowe i brązowe kluczyki) to bym podjechał do warsztatu z dorabianiem kluczyków. Zobacz bo czasem są haki wypinane i odkręcane i wtedy można go zanieść do dorabiacza. Jeśli to jest trzpień to zostaje to:

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wkładce zamka w haku masz jego numer. Hak wygląda na produkt westwali, a z poniższej strony producenta wygląda, że w Warszawie, a więc twoich okolicach masz dwóch przedstawicieli, którzy mogą dorobić wzornik klucza.

 

https://www.westfalia-automotive.com/pl/znajdz-dystrybutora/

 

Pytałeś się jaka jest procedura dorobienia klucza i ile to kosztuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak - westwalia .

Ale gdzie szukać ten numer - to nie wiem.

 

Najbliżej w Markach na to wygląda.

Wysłałem zdjęcia i pytania.

Zobaczę ,czy odpowiedzą.

Dziękuję i pozdrawiam

Edytowane przez fonir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu chyba jest ten numer..

Jutro zerkne.

Dostałem odpowiedz takiej treści :

"

Witam,

Komplet, 2 szt. Nowych kluczyków kosztuje 160 zł.

Kluczyki mogę zamówić po otrzymaniu numeru wytłoczonego na zamku oraz zapłaty za kluczyki na konto."

 

Z tą ceną to nie przesada ??

post-107566-0-29520800-1506543987_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to jest to całkiem przyzwoita cena za komplet kluczy.

Należy się zastanowić ile by kosztowało rozwiercanie takiej wkładki w celu jej wymiany.

Można pewnie też wynająć ślusarza, który dorobi klucz, ale czy będzie to taniej to wątpię.

 

To jest tak naprawdę opłata za ludzką głupotę - zgubienie kluczy. Poprzedni właściciel też miał dwa a nie dostarczył żadnego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zrobić to jeszcze taniej. Nie ruszać.

No to żeń zabłysnął jak Żirinowski w Dumie ...

lub Korwin w Europarlamencie

Edytowane przez fonir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypuszczam ,ze w serwisie firmowym zapłacisz nie wiele mniej niz za sam taki hak uzywany.

Sprobuj moze tu:

https://sprzedajemy.pl/klucz-kluczyk-do-hakow-westfalia-oris-bosal-thule-itp-krakow-6bea9f-nr46087937

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek dał radę. Jakby pasował numerek to trafione.


No to żeń zabłysnął jak Żirinowski w Dumie ...
lub Korwin w Europarlamencie

Nie powodu by odpinać hak. Zaoszczędzisz na smirnofkę. Pete! plusik ode mnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I chyba trafiłeś !

Właśnie żona mnie zjechała ,że wydaje pieniądze na bzdedy .

To jej powiedziałem ,że dobrą flaszkę se sprawie .

Dzięki za nakierowanie na słuszny tor ...

Edytowane przez fonir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zdjęciu główki haka musiałbyś ją czymś owiną bo nasmarowana smarem ubrudzi wnętrze auta, co jakiś czas przeczyścić zawalone syfem gniazdo aby można ewentualnie główkę wpiąć.

Ja mam hak na śruby i nie ruszam, w Passacie też tak miałem, jest i fajnie, nie ruszam, zawsze gotowy do użytku itd ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...