Gość listek78 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Witam wszystkich, Wiem, że dużo już było pisane na tym forum odnośnie braku czy spadku mocy, jednak u mnie mam wrażenie przypadek jest wyjątkowy. Mianowicie zaczęło się od głośnej pracy silnika, stuków itp. Nie czekając zawiozłem X-a do warsztatu we Wrocku ( ul. Nasypowa ), ale obsługa i pierwsze wrażenie porażające więc nie zastanawiając się dłużej poszukałem opini o warsztatach i postawiłem na Japan Tech ( ul. Karkonoska ), tam podjeli się regeneracji wtrysków i tak szybko jak się podjęli to zadzwonili z informacją, iż firma, która to dla nich wykonywała poddała się ( chodzi o wtryski Denso ). Udało mi się kupić nówki w super cenie ( 890pln ) i autko było gotowe w ten sam dzień. Jednak po odbiorze miałem wrażenie, że nie jedzie tak jak powinien i choć X-a mam od niecałych dwóch miesięcy wyczułem brak mocy w silniku. Przeszukałem ponownie forum i wyszło, że trzeba postawić na serwis Bosch'a. Dziś odwiedziłem jeden z wrocławskich serwisów. Po podłączeniu do kompa wyskoczył błąd przepływki, pewnie dlatego, że wcześniej go odłączyłem w celu sprawdzenia. Jednak obydwu z nas zdziwiła "praca" wlotu od filtra powietrza. Mianowicie zamiast zasysać powietrze dmucha nim na zewnątrz... Po kilku jeszcze próbach i odłączeniu węża od przepływki doszliśmy, że zasysa pewnie dopiero wtedy kiedy załącza się turbina. Pewne jest tylko to, że mam przepływkę do wymiany ( wcześneij była już czyszczona itp ) jednak diagnosta powiedział też o innych możliwych przypadkach częściowego braku mocy... Zapchany katalizator lub uszkodzenie łopatek w turbinie co powoduje odwrotny ciąg i dmuchanie w drugą stronę, a w najgorszym wypadku uszkodzenie zaworu przez wcześniej lejące wtryski. Stąd moje pytanie do Was, czy ktoś już miał styczność z takim problemem i jak to rozwiązał? Nie jest to totalny brak mocy jak to nieraz opisują koledzy z forum, auto przyśpiesza i rozwija w miarę normalne prędkości ( ok. 150km/h ), ale wszytsko to w strasznie mułowatym tempie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Jak zwykle w Polsce, co warsztat to inna diagnoza. I każdy tylko wyciąga pieniądze od nieświadomego klienta. Tak. Miałem do czynienia z podobnymi przypadkami. Co prawda nie w moich samochodach. Rzeczywiście jak wspomniał pracownik Boscha może to być zapchany kat (odłącz wydech na moment, zobacz co się będzie działo w dolocie), Ale ja bym obstawiał turbinę. Sprawdz sterowanie turbiną. Elektrozawór i przewody podciśnieniowe. W kilku samochodach były też przypadki przestawionego rozrządu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość listek78 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Dzięki kolego, będę próbował wyeliminować każdą możliwą przyczynę po kolei. Dam znać co wyszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nysska Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Znajomy w primerze jak mial przestawiony rozrzad to faktycznie też miał takie objawy, ale świeciła mu się kontrolka od silnika. Jesli mogę przy okazji zapytac na czym polega sprawdzenie przewodów podcisnieniowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość listek78 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Pojechałem do serwisu Boscha a tam diagnosta podłączył się do kompa na programie CDIf czy coś takiego i tam było trochę tych parametrów wyświetlających pracę m.in. przepływki, ciśnienia, zaworu csv i innych o których nie piszę bo aż tak się nie znam. Jutro odbieram nowy przepływomierz i wtedy się okaże czy to tylko to czy poszukiwań ciąg dalszy? Oby nie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.