Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tuleje wahacza


Gość BadAss

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jestem tu nowy, szukałem, ale nie znalazłem tu tego, czego szukam.

 

Byłem dziś na przeglądzie po próbie na szarpakach i badaniu zawieszenia diagnosta stwierdził, że do wymiany mam tuleję wahacza z przodu od strony kierowcy. Powiedział też, że mam złą zbieżność kół i właśnie przez tą tuleję nie ustawię jej dobrze. Kazał zmienić, ustawić zbieżność i wrócić na przegląd. Teraz mam pytanie bo z tego co widziałem to wahacz ma 2 tuleje: jedna z tyłu duża gumowa i w środku mniejsza metalowo- gumowa. Nie wiem, którą zmienić, najlepiej obie. Tylko chodzi o to, że martwi mnie wymiana tej mniejszej. Może ktoś to robił, i może udzielić jakiś wskazówek? Samochód Nissan Almera N15 1.4 87KM   '99r. 
 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio też mi na przeglądzie powiedzieli że mam do wymiany tuleje wahaczy , ale wymieniłem całe kompletne wahacze , czyli z tulejami i swożniem .

Po zdjęciu wahacza okazało się że jest lużny swożeń więc bez sensu było wymieniać poszczegulne elementy skoro za nowy kompletny wahacz zapłaciłem 130 pln + 60 pln za wymianę .Teraz przynajmniej jestem pewien że jest z zawieszeniem wszystko ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz przeliczyć co Ci się bardziej będzie opłacało. Jak kolega wspomniał wyżej - czy nowy, czy wymiana części-czyli np. tuleje+prasa, to i tak dochodzą koszta wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam zawsze zalecałem wymianę samych tulejek. Chodzi tutaj o jakość metalu użytego do produkcji oryginalnego wahacza, a zamienników. Zamienniki w większości przypadków są wykonane z tandetnej jakości metalu, łatwo się krzywią, a niekiedy po roku użytkowania są bardziej pordzewiałe, niż oryginał po 10 latach eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tam zawsze zalecałem wymianę samych tulejek. Chodzi tutaj o jakość metalu użytego do produkcji oryginalnego wahacza, a zamienników. Zamienniki w większości przypadków są wykonane z tandetnej jakości metalu, łatwo się krzywią, a niekiedy po roku użytkowania są bardziej pordzewiałe, niż oryginał po 10 latach eksploatacji.

 

Masz rację, a czasami się zdarza, że jakiś "tam producent" zrobi wahacz ciut z innym wymiarem i ciężko wykonać prawidłową zbieżność i może ściągać na jedna stronę. Więc, jeśli stare wahacze są w złej kondycji, to już lepiej wymienić oba - koszt zbieżności ta sama.

 

PS. 07.05. 2013r.

Ktoś w kwietniu kwestionował!!!!! moją powyższą wypowiedź co do wahaczy.

Aktualnie jestem po wymianie sworznia i tulei, więc coś na ten temat wiem i podtrzymuję to co napisałem wyżej.

Dla "niedowiarków" lub osób które myślą że to nie prawda, lub że tak nie może być, lub to niemożliwe, to proponuję zapoznać się z moim postem, w którym wszystko opisałem. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/13830-wahacz-do-k11-pomocy/page-2

Jednak może tak być i tak jest, a jak znajdę wypowiedź kolegi, który pisał o innych wymiarach wahaczy, to też tutaj dołączę.

Pozdrowionka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...