Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Końcówka drążka kierowniczego ? Która lepsza ?


djmassive

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Nastał czas by wymienić w mojej primerce p12 hatchback końcówki drążka kierowniczego, jednak ostatnio zauważyłem, że podczas jazdy z jedynki na dwójkę, czasem trójkę - coś stuka i podszarpuje. Na allegro znalazłem takie aukcje i nie wiem, które będą lepsze:

 

http://allegro.pl/nissan-primera-p12-koncowka-drazka-kierowniczego-i3106460243.html

 

http://allegro.pl/nissan-primera-p12-koncowka-drazka-kierowniczego-i3167770814.html

 

http://allegro.pl/nissan-primera-p12-koncowka-drazka-kierowniczego-i3110862567.html

 

Z pozoru to samo, ale różna cena, gdyby ktoś coś podpowiedział byłbym rad.

 

Zastanawiam się również, czy to szarpanie nie jest wynikiem powolnego kończenia się przegubów. Czy wymieniając drążki, dobrze będzie również wymienić odrazu przegub, czy można to zrobić później ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze sprawdź co ma luz! :) Za nim wydarz kase. Dlaczego końcówki drążka? - raczej odczuwalne przy skręcaniu- luz na kierownicy- spóźnione reakcje. Przeguby by Ci strzelały/terkotały przy skręcaniu. Raczej prawdzić trzeba sworzeń dolnego wahacza-tuleje wahaczy góra i dół oraz końcówki drążka stabilizatora oraz jego poduszki. Ponad to jezeli tłucze przy zmianie biegów równie dobrze może to być objawem wy bitych poduszek silnika lub skrzyni. Jezeli chodzi o graty zawierzenia to ja jestem za 3X 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetłumacze to co napisałe NEO na język p12

Wachacz dolny swożeń, tuleja środkowa, tuleja tylna - może pukać - szarpaki/rolki

Łączniki  stabilizatora - puka co 30000km - szarpakiu/rolki

Dolna poduszka silnika ta nad belką dolną sanek - może najechjałeś na coś i trzeba tę belkę odgiąć - odkręcić przymłotować przykręcić - wizualnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej zajedz do diagnostyka wydaj 20pln i bedziesz wiedzial co wymienic niz pakowac kase w cos co moze okazac sie sprawne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi i rady. Wymianę końcówki zasugerował mi brat, który coś tam na tym się zna. Ja osobiście nie należę do mechaników amatorów, dlatego ciężko mi się odnieść do tego. U mnie w rejonie niestety jest problem z dobrymi mechanikami :-( Albo coś popsują, albo podmienią na gorsze... 

 

Wracając jednak do tematu, możecie polecić którąś z tych części ? Być może istnieje sklep internetowy/wysyłkowy, gdzie można kupić wszystkie części do nissanka i jest tam fachowa pomoc. Byłbym rad za jakieś namiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiemy jak długo jeździsz tym samochodem, co o nim wiesz, co było ostatnio robione? Nie wiemy kiedy te stuki w zawieszeniu występują i na jakiej drodze - a to wszystko ma znaczenie aby podprowadzić Cię bliżej. Za nim "poleci" końcówka, to szybciej "poleci" łącznik stabilizatora.

Dlatego zrób tak jak radzą i podpowiadają koledzy, bo wymienisz np. końcówkę - później obowiązkowa zbieżność /100zł/ a wyjdzie coś innego?

Zainwestuj w 20 zł i jedź na stacje diagnostyczną.

Do pukania przy zmianie biegów się nie wypowiadam...... A sklepów internetowych jest naprawdę dużo - musisz poszukać..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja miałem zamontowane Japońskie od Sunnego i były nieśmiertelne

Dlaczego??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...