Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tre

Rekomendowane odpowiedzi

Byłem dziś sprawdzić kompresję na zimnym silniku, tak na wszelki wypadek, bo ubywa mi płynu i mechanik nie był w stanie znaleźć wycieku.

 

Instrukcja serwisowa zakłada ciśnienia od 24.52 do 31.38 bara, więc nie jest źle ale nie wiem co myśleć o tym czwartym cylindrze? Trzy równiutko i nagle spadek 3 bary.

 

NIe mam objawów UPG typu masełko i rosołek, zbiera się też ok, tylko trochę długo zapala na zimnym - ale tu podejrzany jest wyciągnięty łańcuch.

 

Jeśli robiliście pomiary sprężania dla tego silnika, będę wdzięczny za wklejenie wyników do porównania.

post-59990-0-35318400-1366304993_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też nie miałem, do czasu kiedy mi nie zaczęło wywalać płynu chłodniczego przez zbiorniczek wyrównawczy. zobacz czy Ci przypadkiem tam nie bulgocze płyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bulgocze, nie widzę też pęcherzyków powietrza. Wewnętrzne ścianki zbiorniczka są jakby przybrudzone ale to nie są jeszcze tłuste plamy, o których niektórzy piszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z czwartego możesz mieć lekki przedmuch do układu chłodzenia (przez upg właśnie) i stąd ten spadek.

To jest możliwa hipoteza, niekoniecznie musi się sprawdzić (moze też być leciutko wypalony zawór, czy mniej szczelny pierścień uszczelniający niż w pozostałych. jeśłi jednak gubisz płyn, to stawiałbym najwięcej na tę pierwszą możliwość.

 

ps

spece powinni mieć tester CO (sondę obencości w płynie tlenku węgla). Jeśli wykryłaby ona obecnosc CO w płynie, to masz 100% pewności, że to UPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spece powinni mieć tester CO (sondę obencości w płynie tlenku węgla). Jeśli wykryłaby ona obecnosc CO w płynie, to masz 100% pewności, że to UPG

Brzmi nieźle, tylko gdzie robią takie badanie w okolicy Bydgoszczy, sie rozejrzę.

 

Przypomniało mi się, że wczoraj przy wykręcaniu i sprawdzaniu swiec, jedna była jakby trochę ubrudzona olejem (chyba olejem). MIała czarny ślad na trzonku po wykręceniu przez mechanika. Prawdopodobnie to ta z ostatniego cylindra chociaż żarzyła jak pozostałe. Żałuję, że nie przyjrzałem się temu bardziej, bo to chyba argument za pierścieniami. A teraz sam pewności nie mam co widziałem.

 

Acha - olej zmieniany jesienią po zakupie i do teraz poziom się nie zmienia na bagnecie za bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...