Respi Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Czy parownik znajduje się w bezpośredniej bliskości filtra kabinowego? Na lewo czy na prawo od filtra patrząc od strony montażu fitra? Czy jest do niego dostęp przez miejsce montażowe filtra kabinowego? Jak często dezynfekujecie parownik klimy i czy jest to skuteczne/ jakimi srodkami / w jaki sposób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 (edytowane) Chyba to Ci wystarczy.Zaznaczone z prawej strony 27280M nr oryg.27280AX10A Ja przy klimie, poza ozonowaniem i wymianą filtra ,nigdy nic nie robiłem i nie robię. Przydatna stronka: http://partsouq.com/en/catalog/nissan Edytowane 19 Kwietnia 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Manix, nie "dobijałeś" czynnika w żadnym ze swoich Nissanów ?? Chodzi mi to po głowie - 3 latka poleciały, ale klima działa ok, więc zastanawiam się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Ranger,w rzeczywistości bardziej chodzi o smar zawarty w czynniku.Czynnik krążąc roznosi go po układzie smarując sprężarkę,jest go bardzo niewiele.Mały ubytek i można sobie załatwić sprężarkę.Ja nabijałem klimę po dwóch latach i teraz robię to co roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 (edytowane) Manix, nie "dobijałeś" czynnika w żadnym ze swoich Nissanów ?? Chodzi mi to po głowie - 3 latka poleciały, ale klima działa ok, więc zastanawiam się. Nigdy,w żadnym z samochodów(nie tylko nissan).Poza jednym razem ,z tamtego roku, w K12 ,gdzie "puścił"przewód i byłem zmuszony nabić klimę(po 7 latach-pierwszy raz) A wy dobijacie czynnik do domowych lodówek,jak nie ma symptomów awarii? Tam też olej zawarty w czynniku smaruje agregat. edit: Ranger ,jesteś świeżo po przeglądzie i jak myślisz,dlaczego nie ma tego w wykazie czynności obsługowych? ja mam 5 lat ochrony i co?Przez pięć lat ryzykują potrzebę wymiany baaardzo drogich elementów na gwarancji? Nigdy nawet nie zasugerowano mi "dobicia"czynnika.Usuwanie smrodku,to i owszem.Kiedyś nie było tych zautomatyzowanych maszyn do robienia pieniędzy,a klima jakoś działała Edytowane 19 Kwietnia 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 W lodówce sprężarka jest zamknięta i czynnik nie ma się gdzie ulotnić.Wszystkie połączenia są lutowane.W samochodach sprężarka jest napedzana paskiem,wobec tego ma pierścienie uszczelniające,sama nazwa wskazuje po co są ,choć czasami nie muszą uszczelniac.Poza tym połączenia są skręcane w większości to też o czymś swiadczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Za każdym razem jak byłem na przeglądzie pytałem o klimę. Zawsze dostałem tą samą odpowiedz - sprawdzamy czy działa poprawnie. Jeżli tak, producent nie przewiduje "dobijania" czynnika. Faktycznie, gdyby było ryzyko awarii, robili by przeglądy - zwłąszcza, że klient i tak by za to zapłacił. A nie robią... Przy zbyt niskim ciśnieniu czynnika sprężarka nie włączy się. Zatem do awarii dojść raczej nie powinno. Do tego to czynnik jest lotny a nie rozprowadzany przez niego olej. Składa się to wszystko w kierunku poglądu Manixa. Maszyną i autoamty są - pytanie czy do corocznego serwisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Każdy zrobi jak chce... http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=czy%20serwisowa%C4%87%20klimatyzacj%C4%99%20w%20samochodzie&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CDAQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.motofakty.pl%2Fartykul%2Fserwisowanie-klimatyzacji.html&ei=Xo9xUaS8C6SE4gTMg4HIDg&usg=AFQjCNHZcsBLRypZGqQqLKNSEw03GZ6PXw&bvm=bv.45373924,d.bGE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Niby tak, ale w takich przypadkach zawsze powstaje pytanie - czyja to opinia ? Specjalisty, czy dziennikarza przesiąkniętego motoryzacyjnymi stereotypami i mitami ?? . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Turlam się cztery lata i dotychczas tak jak manix wymieniałem filtr kabiny i ozonowałem. Również zamierzałem wybrać się na przegląd klimy. Ale chyba zrezygnuję i przychylę się do opinii niektórych, że jak działa to jest ok. Serwis oczywiście zrobi przegląd jeśli się ma takie życzenie za 250 zł. Są stacje lub warsztaty które oferują wiele taniej. Ale jak mają spaprać coś co działa to lepiej nie robić . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 19 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2013 (edytowane) W lodówce sprężarka jest zamknięta i czynnik nie ma się gdzie ulotnić.Wszystkie połączenia są lutowane.W samochodach sprężarka jest napedzana paskiem,wobec tego ma pierścienie uszczelniające,sama nazwa wskazuje po co są ,choć czasami nie muszą uszczelniac.Poza tym połączenia są skręcane w większości to też o czymś swiadczy. Dlatego jak jakieś uszczelnienie puści , to gaz się ulatnia i klima najpierw straci wydajność, a w końcu się niezałączy.Co do pana Zenka ,autora Twojego linku,to pracuje dla kilku zacnych firm motoryzacyjnych (m.i.hella -oświetlenie, urządzenia do czyszczenia parowników,generatory ozonu)Mowi to panu coś Edytowane 19 Kwietnia 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Mówi i nie mówi... Takich artykułów jest multum,dla tego napisałem,że każdy zrobi jak będzie uważał. Maniek,u mnie po dwóch latach eksploatacji zauważyłem słabsze chłodzenie,w serwisie powiedzieli wymiana filtra kabinowego bo układ klimy jest OK.Wymieniłem i...kicha.Pojechałem do serwisu klimy ,niezależnego i co się okazało?ubytek blisko 50% czynnika smaru prawie zero.Próba próżniowa (chyba 30 min)nie wykazała rozszczelnienia,więc co się stało z czynnikiem? Teraz jeżdżę co roku i ubytek jest w granicach 10-15%,a próba szczelności jest OK. Dodam jeszcze że dla pewności zmieniam co roku warsztat serwisu klimy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 20 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2013 (edytowane) Mi w k12, próba ciśnieniowa w kombajnie do sprawdzania klimy ,też nie wykazała ubytków!!! A rankiem następnego dnia klima kicha.Ponwna wizyta w autoABC i dopiero przy czynniku UV gość znalazł walnięty wężyk na "okuciu".Swoją drogą już za pierwszym razem powinien tak sprawdzić(zapłaciłem za pełny pakiet).Wystarczyło założyć specjalne okulary-niestety rutyna kosztowała mój czas i ponowne nabijanie klimy(to już na ich koszt)Jeśli tylko zauważę spadek wydajności,to na pewno skorzystam z usługi,ale jak na razie nie zauważyłem w mojej tiidce.Córka zauważyła w micrusi i czynnik oraz wężyk został wymieniony. Edytowane 20 Kwietnia 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 (edytowane) Ja też regularnie co dwa lata serwisuje klime (czyszczenie co rok). Nie chodzi nawet o ubytek, ale o smarowanie. Gdzieś nawet tutaj pisałem ile ubyło w układzie Nota, który oczywiscie był szczelny. Edit znalazłem: Spuścili 400g, nabili 475g. Edytowane 21 Kwietnia 2013 przez was79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jasyr Opublikowano 21 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2013 W Grouponie można bardzo tanio zakupić przegląd klimatyzacji. Ja kupiłem za 49 zł. Oferta obejmuje: przegląd klimatyzacji, kontrolę szczelności, odgrzybianie klimatyzacji metodą ozonowania i nabicie klimatyzacji (do 100 g czynnika) Każde kolejne 100 g czynnika w cenie 15 zł.Chyba 49 zł. na cały rok za spokojną głowę warto wydać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Respi Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 (edytowane) Zastanawiam się czy użycie środka w piance/sprayu na parownik nie robi przypadkiem więcej złego niż dobrego. Czy po jego zastosowaniu efekt nie jest przypadkiem bardzo krótkotrwały i nie powoduje to lepienia się do parownika większej ilości różnego rodzaju paskudztw itp. Może macie opinie/przemyślenia w tym temacie? PS. Moze wiecie jak sprawdzic skuteczność odprowadzania wody z parownika? Jest jakas rurka od parownika na zewnatrz auta? Edytowane 22 Kwietnia 2013 przez Respi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Jak stawiasz auto latem, to pod spodem zbiera się kałuża, właśnie z odprowadzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Musi być drożna , bo inaczej woda będzie się lala pod dywanik pasażera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pomidorowa Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 Witam Czy któs z was stosował preparaty do odgbiania np, wurth bezposrednio na parownik? Rozumiem, że przewod odrowadzajacy wode z parownika jest od strony kierowcy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
El_Diablo Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Dołączam się do pytania? Leżałem z godzinę pod samochodem i nie mogę znaleźć wylotu. Co prawda podczas używania klimy kapie skądś za prawym kołem, ale ni jak nie potrafię znaleźć wylotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Temat był już poruszany na forum; http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/89741-rurka-odprowadzająca-skropliny/#entry922068 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.