aquariusmax Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Mam pytanie do znawców QQ, a może nawet Nissana. Silnik w moim QQ 1.6 benz. startuje "na zimno" w temperaturze powyżej około +3 st. C z obrotami ok. 1750obr/min i po ok 45 sekundach spada do ok. 1350 obr/min i potem spada delikatnie. Zaś przy temperaturze poniżej +3 st. C (np. w zimie) start następuje także przy 1750 obr.min, jednak już po ok. 15 sekundach spada do ok. 1200 obr.min. Potem spada delikatnie. Dlaczego tak się dzieje, że zimą obroty spadają szybciej, a latem wolniej? Wg mnie jest to nielogiczne. Pomijając ważny fakt, że nie można się przyzwyczaić do jednego sposobu ruszania autem (różne obroty), to latem spala więcej paliwa na starcie niż zimą. Czy ewentualna zmiana softu może zmienić to wg mnie "dziwne" zachowanie, czy tak jest dobrze i wszystkie 1.6 beznz. po FL tak mają? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2013 Zimą silnik startuje na dużo bardziej bogatej mieszance. Kuriozalnie na takiej mieszance silnik może rozgrzać się zimą nieco szybciej niż latem na uboższej. Taka różnica obrotów nie powinna wpływać na sposób "ruszania". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.