leszekns Opublikowano 9 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2014 Witam potrzebuje informacje jaki jest oryginalny olej Nissana do Tiidy 1.6 115 KM bo kupiłem auteczko i muszę wymienić olej silnikowy ale nie wiem na jaki. Silnik 1.6 ma 110 km Stosuje Mobil1 5w50 od 1994 roku w silnikach-Polonez,Volvo,Opel,Fiat,Nissan żaden nie miał szlamu i awarii. W służbowych Fiat,Iveco,Mercedes ,Ford szlamu nie widziałem i nie widze. A jeśli kupią ludzie olej z Aledrogo a nie Hurtowni olejów to nie ma co się dziwić że cuda się dzieją w silnikach. Wszyscy biorą oleje prawie z jednego źródła liczy się tylko cena i ile można na nim zarobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 9 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2014 Prawie robi ogromną różnicę jak w reklamie...........piwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszekns Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 (edytowane) ASO leje schela 5w/30 pełen syntetyk Ja taki kupuje na allegro , filtr w ASO 35 zł oryginał Nisana , sam robię wymianę jest ok NIE KUPUJ OLEJU LANEGO Z BECZKI MIMO NIŻSZEJ CENY Najlepiej w 4L orginalnym opoakowaniu A - MOBIL to nie jest olej z górnej półki Edytowane 19 Września 2014 przez leszekns Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Września 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2014 (edytowane) Leszek zgodzę się z tobą Mobil nie jest super ,ale Mobil1 to już klasa sama w sobie. Minęło tyle lat pojawiło się tyle olei na rynku a ta reklama jest wciąż aktualna. Edytowane 19 Września 2014 przez Edek01 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszekns Opublikowano 5 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2014 (edytowane) Silnik 1,6 ma podwójne fazy rozrządu byle czego nie można lać ,a na oleju to nie ma co oszczędzać .Bo ile raptem zaoszczędzisz 50zł .? OLEJ 110 zł Filtr oleju 35zł I śpicie spokojnie Edytowane 5 Października 2014 przez leszekns Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 6 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 6 Października 2014 Zaraz zaraz a gdzie Militec1 od K2 orginał z USA. Co zmiana oleju ciach buteleczka do silnika ,a co 60.000 ciach 180ml do skrzyni z nowym olejem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanitor Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Moja Tiida śmigała do tej pory na castrol edge 5W-30, ale silnik ostatnio zaczął dużo żłopać tego oleju. W połowie marca dolewałem ze 2,5 litra bo miałem na minimum, a dzisiaj sprawdzałem i znowu zbliża mi się do tego poziomu. Mam zamontowaną instalację LPG i teraz mechanik mówił, że przy takim przebiegu jak mam czyli 196 tys. km to zdałoby się zmienić olej na coś innego. Co byście doradzali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 Może coś z gamy Valvoline - seria Maxlife. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 2 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2016 A może przejść już na półsyntetyk? Jest możliwość, że doszczelni silnik. 10w40? Gaz jednak przyspiesza zużycie gniazd zaworowych, pierścieni, panewek i uszczelki głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 Może coś z gamy Valvoline - seria Maxlife. Ten silnik nie jest pod gaz i wlanie teraz nawet oleju 15W40 nic nie pomoże ,jest po pierścionach ................... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanitor Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 W lutym zeszłego roku miałem regenerowaną głowicę i robione gniazda zaworowe. Właśnie też się zastanawiam, czy to już czas przejścia na np. 10W-40. Mechanik wspomniał, że 5W-30 za rzadki na takie przebiegi, a z drugiej strony krążą opinie, że nie powinno się zmieniać typu oleju. I tak się waham, ale litr oleju w ciągu miesiąca to jednak trochę jest. Inna sprawa, że rocznie przejeżdżam ponad 30 tys. km więc trochę tego jest. Valvoline Maxlife 10W-40 będzie w porządku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 3 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2016 A co ci teraz szkodzi kupić i sprawdzić jak silnik teraz tak żłopie olej Max Life to bardzo dobre oleje ja bym zobaczył 10W40 Jaki stan oleju trzymasz na bagnecie ??? Połowa skali czy stan Max jak ja??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 (edytowane) - żaden olej nie wytrzyma Ci 30 tysięcy km, maksymalnym w miarę roządnym przebiegiem jest 15 tysięcy km, najlepiej 10 - do benzynowej Tiidy 5W30 Ford 913C/D, marka obojętna, bo zarówno komozycja dodatków (pakiet Zn+P+F+Ca) jest taki sam, dodatki są albo od Lubrizola, albo od Infineum, bazy praktycznie też wszystkie to HC (Total NFC, Orlen Maxexpert, Ford Formula F) Nissanowski Genuine to Total NFC w innym opakowaniu - gęstość 5W-30 i 10W-40 jest taka sama, jest różna lepkość - KV (kinematic viscosity) - możesz spróbować przejścia na 10W-40 i możesz z powrotem wrócić do 5W-30, nie ma problemu, natomiast trzeba poszukać źródła problemu, bo zmiana lepkości przy tak dużym zużyciu oleju to niewiele da, a samo podejście to "pudrowanie syfu z zewnątrz" PS Przy okazji witam, bo jeżdżę teraz czarnym Nissanem T. w hatchbacku HR16DE Edytowane 8 Maja 2016 przez paba 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 8 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2016 Paba co tak rzadko tu do nas zaglądasz ??? Tiide kupiłeś daj spokój dołączyłeś do galerii osobliwości Tiidowców Paba jak o oleju to zalałem Elf Evolution 5w30 900 SXR i jestem bardzo zaskoczony pracą silnika pięknie cichutko pracuje ,nawet po przepałowaniu na trasie na wolnych obrotach cyka Po 2500 przejechanych km, nie zniknęła nawet kropelka oleju z bagnetu jak był MAX to jest, super olej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kanitor Opublikowano 19 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2016 (edytowane) W zeszłym tygodniu wymieniłem filtr oleju i zalałem silnik olejem Valvoline Maxlife 10W-40 i wypuściłem się w trasę nad morze. Na trasie średnia prędkość 120-130 km/h. Plus dojazdy do pracy. Po 2000 km silnik wciągnął mi 0,5 l oleju. Łobuz jeden ale za to fajnie pracował na trasie Na bagnecie trzymam 3/4 do maxa Edytowane 19 Lipca 2016 przez kanitor Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Paba a jakim olejem zalałeś HR16DE? ?? Bo ciekaw jestem czy 0W czy jednak 5W Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Statoil Lazerway F 5W-30 i na dolewkę Total NFC 5W-30, bo kupiłem tylko 4 litry Statoila Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Było kupić 5l Elfa przecie to Total Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paba Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 pozostawały mi różne oleje i laję z tego co mam akurat Totala miałem tańszego niż SXR wiem, że to to samo podobnie jak OEM Hondy, Nissana i Mazdy w EU Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Sierpnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2016 No tak to samo Jeden mechanik u mnie jeździ na 5l różnych pozlewanych olei 10W40+5W40+5W30 co były do silnik klientów serwisu, zachwycony pracą swego silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszekns Opublikowano 2 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 Serwis zaleca schela 5W30 kosztuje raptem 110zł 4L . Wchodzi idealnie bez dolewki i starcza od wymiany do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PiotrDziektarz Opublikowano 29 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2018 Witam, Czy te silniki są wolne od wad z jakimi borykały się QR20DE w któych jedynym lekarstwem była wymiana pierścieni ? Polecam olej no właśnie w zależnosci dostosowany do stanu technicznego. Postawowy olej syntteyczny 5W30 ale warto też wziąść pod uwage i nasze rodzime oleje Specol np. Gold 5W30: http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/3176-olej-silnikowy-specol-5w30-gold-synthetic-4l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.