Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Mam takie pytanko. Chce zamontować światła zewnętrzne coś "ala" dzienne ale nie tak aby sie zapalały po włączeniu samochodu ale abym mógł je samemu włączyc i wyłączyc przyciskiem.Mam zapasowy przełącznik i teraz pytanko.Jak przeprowadzić kable z komory silnika do wnętrza aby nie wycinac otworu.Są jakieś miejsca aby ten przewod przeciągnąć. Miałem kiedys taka zajawke i zamontowałem coś jak knight rider w golfie III (młody byłem i głupi) I tam bylo miejsce żeby je przeciągnąć. W primerze patrzyłem i nie znalazłem.Jest jaki sposób lub luka albo jakas "zatyczka" żeby przez nią to przeciągnąć?Taki coś miałem w golfie ;P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Szukałem takiego miejsca przy przeciąganiu przewodu od zasilania wzmacniacza i nie znalazłem. Są różne otwory przez które przechodzą przewody, ale są te kable tak upchane że nie da rady. Odchylając uszczelki tych otworów i przepychając obok jest trochę ryzyko że będzie ciekło. Ja wywierciłem otworek koło płytki mocującej pedały do grodzi, przeciągnąłem przewód i zakleiłem silikonem. Od roku nic nie cieknie. Wiercenie bez problemu, nie jest gruba blacha. W moim starym VW też znalazłem takie miejsce, w Nissanie jest ciężej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 kurde bo nie chce dokładać nic co obciąża aku przy starcie a takie rozwiązanie najlepiej by się sprawdziło W golfie była taka gumowa uszczelka z pianką wewnątrz. Wystarczyło ją wyjąć i już sie było wewnątrz idealnie na wprost do panelu Czyli jednak bd musiał wiercic,kurde trochę mi szkoda to robić hahaha-kumpel mi zaproponował zebym w kanal klimy wsadził <lol2> Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 (edytowane) Hmm wiesz co, nie pomyślałem że przecież Ty będziesz ciągnął normalny przewód. Jak to zrobisz na przekaźniku to wystarczy naprawdę cienki. Ja musiałem przeprowadzić taki o średnicy małego palca i dlatego miałem problem. Ostatnio nawet udało mi się przeprowadzić taki bardzo cienki zwykły przewód (w zupełnie innym celu związanym z gazem) tylko teraz sobie nie potrafię przypomnieć którędy dokładnie, a już go usunąłem. Wieczorem zajrzę pod maskę i sobie przypomnę. A w golfach to się dało cuda robić, piękne auta do modów Edytowane 23 Kwietnia 2013 przez nrb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Co masz na mysli na przekaźniku?Ja to zrobie tak że podłaczę wszystko pod komora silnika,pochowam i do środka potrzebuję przełożyć kabel fi 8mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 (edytowane) fi8 to strasznie gruby, ciężko będzie znaleźć dziurkę żeby go przepchnąć. Myślę że nie jest potrzebny aż taki, spokojnie do zasilenia świateł wystarczy taki zwykły elektryczny jak w domu do gniazdka. Ja na takim sobie zrobiłem instalację świateł mijania/długich właśnie w mojej starej Jettcie, efekt był dużo lepszy niż fabryka - bo w oryginale nie było przekaźnika tylko przechodziło przez włącznik. Na przekaźniku jest lepiej bo cały duży prąd który zasila światła nie przechodzi przez włącznik i nie ma ryzyka że włącznik się wypali, poza tym dzięki temu nie ma strat prądu na włączniku. Robisz tak: - kupujesz zwykły przekaźnik do świateł za 8zł z nóżkami nr 30, 85, 86, 87x2 lub 87 i 87a - w każdym sklepie moto - prowadzisz gruby przewód "+" od aku do styku 30 (tym przewodem pójdzie cały prąd na światła więc powinien być grubszy - ten domowy) - tym samym grubym łączysz styk 87 ze światłami (jak kupisz przekaźnik z podwójnym 87 to możesz podłączyć pod oba styki, jak kupisz ten drugi to nie używaj 87a bo będzie świeciło raz jedno raz drugie ) - masa "-" od aku lub karoserii do 85, można cienkim - tu będzie mały prąd - bierzesz prąd skądkolwiek i prowadzisz cienki przewód do jednego styku włącznika - możesz wziąć prąd z kabiny - od drugiego styku włącznika do przekaźnika prowadzisz cienki przewód do styku 86 w ten sposób przez przegrodę musisz przeciągnąć tylko jeden cienki przewód i masz zrobione z dobrymi zasadami sztuki elektrycznej :-) To się wydaje skomplikowane ale w rzeczywistości to fajna prosta zabawa. Edytowane 23 Kwietnia 2013 przez nrb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2013 Dzieki Akurat to co napisałes jest dla mnie w 100 % zrozumiałe Jak będe miał wolnego czasu troche więcej to zakupie to i się wezme bo lubie grzebać przy aucie ;Pa jak sie uda to cieszy podwójnie Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 No jednak z tym prowadzeniem przewodu to nie tak łatwo - jak spojrzałem u siebie, to ten przewód który prowadziłem u siebie, przeciągnąłem przez dziurkę wywierconą przez gazowników. Ale takie wiercenie to naprawdę nic złego, wystarczy silikonem uszczelnić, a jak będziesz chciał wyrzucić swój patent to zakleisz silikonem na ślepo i nie będzie widać nawet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2013 Często można przepchnąć przewód w wiązce która idzie od wewnątrz do silniczka wycieraczek. Druga opcja, to zdemontować plastikowe nadkole przednie - przeprowadzić już tak na zaś, rurkę spiralną do przewodów elektrycznych, od komory silnika w nadkolu /są tam specjalne otwory blisko akumulatora i tamtędy idzie wiązka/ które wychodzą koło skrzynki bezpieczników lub ze słupka - w rurce możesz puścić sobie nawet i z pięć przewodów, jak pisałem na zaś lub przeciągnąć i pozostawić jakiś drucik lub szpagat do ewentualnego przeciągnięcia kiedyś indziej jakiś jeszcze dodatkowych przewodów. Jedno odkręcenie nadkola dużo czasu nie pochłonie a zawsze rezerwę z przewodami lub ich dołożenia będziesz miał. Pozdrowionka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
genad2109 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 (edytowane) Dla wygody mozno wkłasć rurę nieco większej średnicy niz przewud, to będzie łatwiej przeprowadzić niż drutem lub sznurkiem. Pozdrowionka. Edytowane 25 Kwietnia 2013 przez genad2109 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2013 Dla wygody mozno wkłasć rurę nieco większej średnicy niz przewud, to będzie łatwiej przeprowadzić niż drutem lub sznurkiem. Pozdrowionka. Są węże karbowane-rurki, które fabrycznie posiadają już wewnątrz drut aby łatwiej przeciągnąć przewody. Bez takiego drutu, trudno by było przeciągnąć np. 10 m przewodu elektrycznego np. w ciance działowej z karton-gips. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.