Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Twardawe sprzęgło


Gość Joozek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

nabyłem Primerę P11 z '99 roku 1.6 16v z autentycznym przebiegiem 57 000, auto w tym roku nie jezdziło. Używam go od 2 tygodni, rozruszałem troche samą skrzynię biegów (chodzi już ok) i sprzęgło.
Jednak wg mnie samo sprzęgło jest jeszcze troche twarde, nie wiem czy czekać na rozruszanie się elementu czy skoczyć na warsztat, narazie spryskałem linkę i łapę sprzęgła smarem ale jakiejś różnicy nie czuję. Na podstawie tego co poczytałem (również tu na forum) to chyba linka niedomaga, proszę o Wasze sugestie (ewentualnie czy coś powinienem zasugerować mechanikowi)
dzięki za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co widze to ze ściany grodziowej wychodzi linka, może dodam że mam wersje po liftingu (pozatym jeszcze teraz znalazłem tą informację na tutejszym forum, że wersja 1.6 ma sprzęgło na lince, a pozostałe hydrauliczne -  jeśli jest inaczej proszę o sprostowanie)
to jest ten link:
http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/54650-p11wp11-jakie-sprzeglo/

Edytowane przez Joozek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

od tzw. dziadka,jeszcze serwisował regularnie :D
w kabinie minimalnie słychać jakiś dźwięk przy wciskaniu sprzęgła (sam pedał chodzi płynnie)
co polecacie zrobić, czekać na "rozruszanie" linki czy wymienić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ważne żeby wysprzęglał, nawet jeśli ciężko chodzi. A jak wysprzęgla to nic się złego nie stanie. Gorzej jakby chodził za luźno, to by oznaczało zużyty docisk. Wymienić zawsze możesz - ja bym jeszcze poczekał. Jak znajdziesz tam jakieś dojście to trochę oliwy można wpuścić pod pancerz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może warto byłoby wymienić olej, u mnie hydrauliczne też chodzi twardo w porównaniu z innymi markami, ale bierze dobrze. ty masz linkę więc może musi się rozruszać.

a sprzęgło/pedał chodzi ci i bierze płynnie przy wciskaniu i puszczaniu tylko trzeba włożyć więcej siły przy wciskaniu/popuszczaniu czy się zacina gdzieś po drodze/bierze skokowo/zrywa? jeśli sprzęgło reaguje odpowiednio do ruchów pedału to raczej wszystko w porządku. rzeczywiście może byc troche zastane. albo po prostu ten typ tak ma. do czego porównujesz twardość sprzęgła mówiąc ze jest twarde? w jednych samochodach pedał wpada jakby żadna linka do niego nie była podpięta a w innym trzeba nogę wysilić ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

porównuje do chevroleta aveo (tam jest hydrauliczne, chodzi leciutko), jedyne co to trzeba włożyć więcej siły do wciskania i puszczania sprzęgła (to że chodzi ciężko samo w sobie mi nie przeszkadza, chcę tylko wiedzieć czy wszystko je sprawne)
jak samochód jest zimny to pedał pracuje cicho, jak się trochę przejedzie to zaczyna być słychąc bardzo lekkie skrzypienie przy wciskaniu i puszczaniu sprzęgła (takim jak do jazdy, bo jak się szybko wciska i puszcza to jest cicho), zaczyna brać lekko nad połową skoku
skokowości nie wyczuwam (tak przy okazji czego by to było objawem? )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

objawem-np zacinająca się gdzieś w kołnierzu linki która najpierw się przycina a potem gwałtownie luzuje puszczając tarczę sprzęgła. tak jakby noga ci drgnęła i szarpnęła sprzęgłem :)

nie mam pomysłów, jeśli dobrze działa to ja bym tak jeździł aż się rozrusza albo pokażą się jakieś konkretniejsze objawy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

To ja dodam coś od siebie.Ostatnio toczę walkę z linką  sprzęgła w swojej primerce.P-11 (99r).Po wymianie sprzęgła i linki wybrałem się na wczasy.Zrobiłem jakieś 700 km,i pedał zaczął mi wpadac coraz niżej,aż skończyło się tym że wpadł do końca,i tak już został.Na szczęscie niedaleko był warsztat,i mechanik znalazł przyczynę: pancerz linki był słabo zaciśnięty na końcówce(tej metalowej).Linka się"wydłużyła",i sprzęgło "padło.

Po powrocie do domu pojechałem do mechanika.Uznał reklamację,wymienił linkę na nową.

I teraz po przejechaniu ok 1000 km,zaczyna dziac się to samo.Pedał chodzi coraz ciężej.Słychac skrzypienie przy wysprzęglaniu.Podkręciłem linkę na maksa,jakoś działa.Ale obawiam się że na długo to nie wystarczy.

Mam pytanie:czy mechanik coś mógł spaprac przy wymianie sprzęgła,że te linki tak siadają?.Po założeniu nowej wszystko pięknie chodzi,ale króciutko.

Może nie mam szczęścia do dobrego producenta linek.Mechanik twierdzi,ze nie spotkał jeszcze takiego przypadku jak mój.

Planuję kupic jakiś oryginał,albo dorobic w Auto-Lince.

Miał ktoś podobny przypadek?

Edytowane przez Darek61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...