mnichboos Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 (edytowane) WitamMam pewien dziwny problem. Zaczęło się to niedawno. Podczas jazdy samochód zaczął się przegrzewać, nie wiedziałem o co chodzi. Później zauważyłem, że jak włącze klimatyzację to mi momentalnie wzrasta temperatura i rośnie do czerwonego pola. Jak wyłącze to po 2-3 sek od razu spada do ok. 90. Jeszcze później na postoju przy włączonym silniku zauważyłem, że jak mam włączoną klimę, ale wyłączone światła to się nie przegrzewa, jak włącze światła to momentalnie rośnie do czerwonego pola. Później sprawdziłem jeszcze napięcie ładowania i wynosi niestety tylko 13V przy włączonych światłach i klimie... Patrzyłem na paski (wymieniałem je niedawno na nowe) i wydają się dobrze napięte, nie uginają się dużo (optymalnie ok 1cm) i nic nie piszczy. Myśle o regeneracji alternatora, ale czy obniżenie ładowania może powodować takie przegrzewanie się auta? Czy może to coś innego? Edytowane 26 Kwietnia 2013 przez mnichboos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Masakra Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Posprawdzał bym czy płyn jest ok czy termostat sie otwiera prawidłowo czy wentylator działa potem jak by wszystko było ok to zobaczyłbym czujnik temperatury to tak na początek . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnichboos Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 (edytowane) Wezmę to pod uwagę. A ten czujnik to z dwoma pinami czy z jednym? Wentylator działa, ale załącza się dopiero w okolicach czerwonego pola. Jak klima jest włączona to chodzą oba bez problemów. Płyn wymieniałem, ale jeden problem tez jest z tym, otóż zawsze jak otworzę korek od chłodnicy to mi wylewa płyn, tak jakby nie wciągało do zbiorniczka wyrównawczego płynu. Nie wiem co jest.A co z tym napięciem na ładowaniu? Co o tym myślicie? Edytowane 26 Kwietnia 2013 przez mnichboos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 mówisz że płyn wymieniałeś, a odpowietrzyłeś później układ? przy termostacie masz prawdopodobnie śrubkę do odpowietrzenia. czujnik z jednym pinem jest od wskaźnika zegara, a ten z dwoma pinami jest od załączania się wentylatorów i tu raczej jest ok skoro się załączają przy czerwonym polu i skoro przy klimie działają. co do alternatora to powinno być coś ok 14V, a jeśli chodzi o regenerację to mostek kosztuje ok 60zł, a za wymianę zapłaciłem 20zł także nie przepłać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2013 W P12 miałem tak że się potrafił zagrzać się silnik problemem była wtyczka do wentylatora która była uszkodzona i przesyłała złe sygnały z komputera do wentylatora. Koszt naprawy 40 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2013 mówisz że płyn wymieniałeś, a odpowietrzyłeś później układ? przy termostacie masz prawdopodobnie śrubkę do odpowietrzenia. czujnik z jednym pinem jest od wskaźnika zegara, a ten z dwoma pinami jest od załączania się wentylatorów i tu raczej jest ok skoro się załączają przy czerwonym polu i skoro przy klimie działają. co do alternatora to powinno być coś ok 14V, a jeśli chodzi o regenerację to mostek kosztuje ok 60zł, a za wymianę zapłaciłem 20zł także nie przepłać U mnie się załączają wiatraki w połowie skali. Właściwie jak już się zagrzeje to cały czas wskazówkę mam w połowie, jak stoję w korku raz na jakiś czas włącza się wiatrak,ale wskazówka nie drgnie - idealnie trzyma temperaturę. Wskaźnik i czujniki mam ok bo jak niedawno spalił mi się bezpiecznik wentylatora to w korku się zagrzał i wskazówka dopiero poszła dalej. Z tego co czytałem na forum inni też tak mają w SR20DE. Także tak jak marlos90 stawiałbym na zapowietrzony układ - komputer źle odczytuje sygnały i dlatego wariuje. Jak nie znajdziesz śrubki od odpowietrzania to na zimnym silniku odkręć korek chłodnicy, odpal go i poczekaj aż się dobrze zagrzeje. Powinno wylecieć powietrze przez korek, wtedy dolewaj płynu (do chłodnicy, nie zbiorniczka). Dla pewności pościskaj węże, a na koniec dolej do zbiorniczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnichboos Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Dziękuję za informacje Panowie 1. Co do odpowietrzenia to odpowietrzałem tą śrubą przy termostacie, leciał płyn z Niej ciurkiem więc myślę, że się odpowietrzył. Nawet trzymałem przez chwilę układ z odkręconym korkiem od chłodnicy i bulgotało, więc raczej to nie to. Bardziej mnie dziwi czemu przy zakręconym korku nie wlatuje płyn do zbiorniczka tylko wylewa z chłodnicy jak odkręcę. Myślałem też, że może to być coś przez korek od chłodnicy 2. marlos90 - widziałem, że regeneracja całego to ok 80zł, dlatego nie będę przepłacał 3. michaell - a ta wtyczka jest pod wentylatorem, czy w którym miejscu? Na pewno to też sprawdzę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2013 to może wężyk między chłodnicą a zbiorniczkiem jest zatkany albo załamany? spróbuj go przedmuchać czy coś.. a wtyczki przy wentylatorach są od dołu tzn pod silniczkiem wentylatora jak patrzysz z góry i tam taki języczek trzeba wcisnąć aby wypiąć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czad Maska Opublikowano 27 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2013 źle załącza się wiatrak. wskazówka powinna stać w połowie i tyle. sprawdź, czy w ogóle się rzeczywiście grzeje, bo może walnięty jest sam wskaźnik temp. jak nie, to czujnik temp. cieczy sprawdź. Ewentualnie przekaźnik od załączania wiatraka.. może zaśniedział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mnichboos Opublikowano 10 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Dziękuję Panowie za pomoc, będę próbował w wolnej chwili wszystko sprawdzić.Z alternatorem wyjaśniło się tyle, że jest dobry, daje napięcie ponad 14V przy wyłączonych wszystkich rzeczach (mierzone przy alternatorze). Problemem jest coś z wiązką, gdyż na aku pokazywał 13,5V wtedy. Dzisiaj zauważyłem, że masa jest oderwana od skrzyni biegów i po naprawieniu tego napięcie na alternatorze ok 14,2V a przy aku 14V. Po włączeniu klimatyzacji i świateł 13,8V a nie 13V jak było wcześniej. Gubi mniej voltów - wtedy gubił po włączeniu tych rzeczy koło 0,6V a teraz tylko 0,2V. Zobaczę po dłuższej jeździe czy będzie dobrze.I może to też miało jakiś wpływ na grzanie się, co też, jeśli pomoże, na pewno tutaj napiszę A więc Panowie.Jeździłem ponad tydzień, trochę km zrobiłem, choć była brzydka pogoda. Dzisiaj było gorąco, przejechałem ok 60km i nie przegrzewa się. Odpukać Nie wiem jaki wpływ na przegrzewanie się miało to, że masa była urwana, ale narazie to pomogło, zobaczymy na dłuższą metę.Dziękuję Wam wszystkim za pomysły co robić itp ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Jak nie ma dobrej masy to z autem mogą dziać się cuda - np. włączasz kierunkowskaz a odzywa się klakson. Także niewykluczone że to było to, wariowały czujniki temp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cinek_real Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Siemka Mam problem. Nie wlacza mi sie wentylator i wariuje czasami wskaznik temp wody. Wymienilem ostatnio czujnik jednopinowy nad termostatem ale wskaznik dalej wariuje(ale jak popukam w zegary to wraca na swoje miejsce). Wczoraj sprawdzalem na zworke dwupinowy czujnik ale wentylator stoi, dzis znalazlem pod filtrem powietrza po lewej stronie stojac przodem do auta czujnik trzypinowy umieszczony w rurce a ta rurka w wezu idacym do chlodnicy. Czyjnik ma 3 piny ale tylko 2 sa uzywane i tylko dwa kabelki wychodza z niego. Gdy ich zwarlem wentylator zaczal chodzic. w sklepie na prosbe pokazania czujnika uruchamiania wentylatora dali mi ten 2 pinowy za termostatem. Dodam ze auto mi sie nie grzeje. gotowalo sie w tamtym roku i tez wentylator sie wlaczal wtedy za malo plynu bylo Chodzi mi tylko czy u was tez jest ten czujnik 3-pinowy pod filtrem powietrza czy u mnie np jest jakas przerobka KURDE NO NIKT NIE POMOZE? Chodzi tylko aby zobaczyl ktos u siebie czy tez ma u sibie ten czujnik 3pinowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 (edytowane) KURDE NO NIKT NIE POMOZE? Chodzi tylko aby zobaczyl ktos u siebie czy tez ma u sibie ten czujnik 3pinowy Nie bądź w gorącej wodzie kąpany. Nie każdy co dzień siedzi na forum. Ty też poprzednie wejście miałeś tydzień temu, a dokładnie 16-go o 6:04, a wcześniej 23 kwietnia. . Edytowane 23 Maja 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cinek_real Opublikowano 26 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 Ty też poprzednie wejście miałeś tydzień temu, a dokładnie 16-go o 6:04, a wcześniej 23 kwietnia. . Na telefonie jestem w tygodniu w kazdy dzien, na weekendy mnie wogule prawie nie ma, te daty co pokazales to wejscia na kompie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 26 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 (edytowane) Na telefonie jestem w tygodniu w kazdy dzien, na weekendy mnie wogule prawie nie ma, te daty co pokazales to wejscia na kompie A ogólnie to siedzisz za granicą??? - bo brak polskich znaków. Wiem że to są dane z forum i je Ci podałem. Rzadko jest praktykowane aby ktoś dzwonił do kogoś i go instruował o problemach. Do tego właśnie służy nam forum, aby przekazać sobie jakieś wiadomości. No chyba, że są osoby co się znają dobrze już ze sobą np. ze zlotów lub pikników - to dzwonią lub piszą sobie na PW, bo cos takiego jak PW - to też mamy. A co do Twojego tematu-problemu, to nie denerwuj się, może nie ma na forum takiej osoby która by miała taką usterkę i byłaby w stanie już i teraz Ci pomóc. Pozdrowionka. Edytowane 26 Maja 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość cinek_real Opublikowano 26 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 A ogólnie to siedzisz za granicą??? - bo brak polskich znaków. Wiem że to są dane z forum i je Ci podałem. Rzadko jest praktykowane aby ktoś dzwonił do kogoś i go instruował o problemach. Do tego właśnie służy nam forum, aby przekazać sobie jakieś wiadomości. No chyba, że są osoby co się znają dobrze już ze sobą np. ze zlotów lub pikników - to dzwonią lub piszą sobie na PW, bo cos takiego jak PW - to też mamy. A co do Twojego tematu-problemu, to nie denerwuj się, może nie ma na forum takiej osoby która by miała taką usterkę i byłaby w stanie już i teraz Ci pomóc. Pozdrowionka. W Polsce, ale na telefonie nie mogę dawać Polskich znakow. Wiem mamy PW Juz nie chodzi o usterkę tylko aby ktos zobaczyl w takim samym modelu co ja mam czy tez ma taki czujnik(ten pod filtrem powietrza) wczesniej opisany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.