Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Diagnostyka ABS


byczynho
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Widziałem na forum, że można zdiagnozować ABS, nie doczytałem się niestety jak. Gdzie mam się podłączyć abym mógł sczytać błędy ABS?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm no dobra, czyli wychodzi na to, że nie zwieramy dwóch ostatnich pinów tylko pin 4 i masę tak? Jak to dokładnie trzeba zrobić? rozpędzić samochód do 30 km/h i poczekać aż się sam zatrzyma? bo tam jest napisane, że nie można obniżać pedału hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to żeby podczas samego odczytu błędów nie naciskać pedału. Z tą jazdą to też chyba tak na wszelki wypadek napisali, koniecznie to tego robić nie trzeba. Więc po prostu wsiadasz do auta, zwierasz pin do masy i czytasz błędy - nie ruszając cały czas pedału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kody 25 i 26 dotyczą czujnika w lewym przednim kole. Najprawdopodobniej zużył się już przewód czujnika - standardowa sprawa. Musisz zdjąć koło i odkręcić dwa mocowania przewodu czujnika w okolicy zwrotnicy. Dalej ucinasz przewód w miarę blisko czujnika - zostaw tylko tyle kikuta żeby było łatwo polutować. Następnie idziesz za przewodem, przez otwór w nadkolu pod maskę aż dotrzesz do kostki. Ucinasz przy kostce. W miejsce starego wstawiasz nowy - obojętnie jaki, może być nawet głośnikowy albo elektryczny od starego sprzętu AGD. Na nowy nasuwasz te różne gumki i mocowania, które ściągniesz ze starego. Składasz do kupy, kasujesz błąd i cieszysz się działającym ABS :-)

 

Może być tak że jednak uszkodzony jest czujnik a nie tylko przewód, wtedy niestety musisz kupić nowy - ale w 90% przypadków jest to wina przewodu i naprawisz sobie za darmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

No a mi nie wychodzi diagnostyka ABS, sprawdzałem kumpla primerę bo mu ABS się świeci i jedyny efekt to po włączeniu zapłonu kontrolka raz gaśnie i zapala się z powrotem i już tak świeci, w mojej primerze też się nie da i myślałem że to przez to że wogóle nie da się zczytać nic przez OBD II za pomocą drutu(tak jest u mnie) ale u niego kody silnika wymigało co ciekawe wcześniej podłączyłem lapka i w PCMSCAN pokazał brak błędów.



chyba znalazłem błąd
który pin jest 4? bo raz pisze

"instrukcja do OBD2 w TD (gniazdo trapezowe)
(kody błędów błyskowe takie same jak dla OBD 1 )

1 wkładam zworkę ( pin 9 i 16 [ końcowe w szerszej części gniazda)"

a raz

lub do styków 1 i 8 w 16- stykowym złączu typu OBDlI
8ee76185a85902da.jpg

 

ja za 4 uznałem 4 pin od lewej w szerszej części gniazda, a jeżeli w szerszej są piny 8-16 to od której strony w w węższej (w tym przypadku dolnej) części liczyć 4 pin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pin 4 w sterowniku a nie w gnieździe OBD. W gnieździe OBD2 trzeba zewrzeć pin 8 do masy.

Były też modele bez samodiagnostyki, i dłubanie zworką po gnieździe nie zmusi go do wymrugania błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W gnieździe OBD2 trzeba zewrzeć pin 8 do masy.

pin nr 8 ze zdjęcia?

a czy masa nie jest na 4 pinie w OBDII?

Edytowane przez PrzeRuSco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...