byczynho Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Witam. Widziałem na forum, że można zdiagnozować ABS, nie doczytałem się niestety jak. Gdzie mam się podłączyć abym mógł sczytać błędy ABS? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 (edytowane) hej tu jest wszystko: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/18527-p11wp11-td-kody-bedow/ wbrew tematowi kody ABS są w benzynowym takie same Edytowane 29 Kwietnia 2013 przez nrb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byczynho Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Hmmm no dobra, czyli wychodzi na to, że nie zwieramy dwóch ostatnich pinów tylko pin 4 i masę tak? Jak to dokładnie trzeba zrobić? rozpędzić samochód do 30 km/h i poczekać aż się sam zatrzyma? bo tam jest napisane, że nie można obniżać pedału hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Chodzi o to żeby podczas samego odczytu błędów nie naciskać pedału. Z tą jazdą to też chyba tak na wszelki wypadek napisali, koniecznie to tego robić nie trzeba. Więc po prostu wsiadasz do auta, zwierasz pin do masy i czytasz błędy - nie ruszając cały czas pedału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byczynho Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 A próbowałeś już tak? działa? Udało mi się. Dostałem kody 12, 25,26. Co z tym zrobić? co jest nie tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Kody 25 i 26 dotyczą czujnika w lewym przednim kole. Najprawdopodobniej zużył się już przewód czujnika - standardowa sprawa. Musisz zdjąć koło i odkręcić dwa mocowania przewodu czujnika w okolicy zwrotnicy. Dalej ucinasz przewód w miarę blisko czujnika - zostaw tylko tyle kikuta żeby było łatwo polutować. Następnie idziesz za przewodem, przez otwór w nadkolu pod maskę aż dotrzesz do kostki. Ucinasz przy kostce. W miejsce starego wstawiasz nowy - obojętnie jaki, może być nawet głośnikowy albo elektryczny od starego sprzętu AGD. Na nowy nasuwasz te różne gumki i mocowania, które ściągniesz ze starego. Składasz do kupy, kasujesz błąd i cieszysz się działającym ABS :-) Może być tak że jednak uszkodzony jest czujnik a nie tylko przewód, wtedy niestety musisz kupić nowy - ale w 90% przypadków jest to wina przewodu i naprawisz sobie za darmo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byczynho Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Tak myślałem. Dzięki za radę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 No a mi nie wychodzi diagnostyka ABS, sprawdzałem kumpla primerę bo mu ABS się świeci i jedyny efekt to po włączeniu zapłonu kontrolka raz gaśnie i zapala się z powrotem i już tak świeci, w mojej primerze też się nie da i myślałem że to przez to że wogóle nie da się zczytać nic przez OBD II za pomocą drutu(tak jest u mnie) ale u niego kody silnika wymigało co ciekawe wcześniej podłączyłem lapka i w PCMSCAN pokazał brak błędów. chyba znalazłem błądktóry pin jest 4? bo raz pisze "instrukcja do OBD2 w TD (gniazdo trapezowe)(kody błędów błyskowe takie same jak dla OBD 1 )1 wkładam zworkę ( pin 9 i 16 [ końcowe w szerszej części gniazda)" a raz lub do styków 1 i 8 w 16- stykowym złączu typu OBDlI ja za 4 uznałem 4 pin od lewej w szerszej części gniazda, a jeżeli w szerszej są piny 8-16 to od której strony w w węższej (w tym przypadku dolnej) części liczyć 4 pin? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 Pin 4 w sterowniku a nie w gnieździe OBD. W gnieździe OBD2 trzeba zewrzeć pin 8 do masy. Były też modele bez samodiagnostyki, i dłubanie zworką po gnieździe nie zmusi go do wymrugania błędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PrzeRuSco Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 (edytowane) W gnieździe OBD2 trzeba zewrzeć pin 8 do masy. pin nr 8 ze zdjęcia? a czy masa nie jest na 4 pinie w OBDII? Edytowane 25 Czerwca 2013 przez PrzeRuSco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 Według tego co pokazuje manual nissana to chyba ten pin pod 1. Wg schematu na 4-5 to piny do transmisji danych z komputerem ABS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.