karibox1 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Witam i przepraszająco proszę kolegów o manual podstawowych czynności obsługowych dotyczących płynów i olejów w x t30 2.0 Chodzi mi o jakąś jeśli można instrukcję krok po kroku. Najbardziej i przepraszająco zależy mi na chłodzeniu, płynie hamulcowym i filtrze paliwa. Ogólne zasady znam ale np: czy wyjęcie filtra paliwa wiąże się z odpowietrzeniem, jeśli tak to jak to zrobić, czy trzeba szczypcami zaciskać by paliwo nie lało się czy inny sposób? czy filtr oleju jest zwykły czy to wkład wymienny, od której strony jest dojście? jak wygląda krok po kroku procedura wymiany chłodziwa? jak wygląda krok po kroku procedura wymiany płynu hamulcowego? czy przy wymianie świec wystarczy kluczem do świec wykręcić i wymienić czy trzeba na coś uważać? Taki manual w jednym może ze zdjęciami służyłby wielu Kolegom na tym forum. Dlaczego taka prośba? Otóż wymianiałem ostatnio filtr przeciwpyłkowy i wyciągałem na siłę schowek i wtedy lekko pękły zawiasy. A wystarczyło zajrzeć do schowka a tam są te dwa cwancyki co je wystarczy wciągnąć i schowek wychodzi. Niby prosta czynność a mogła skończyć się uszkodzeniem schowka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gkowal Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Poszukaj w sieci zwrotu "Nissan X-Trail T30 service manual". Pobierz te pliki które w spakowanej wersji mają rozmiar większy od 250 MB. Będzie to kompletna instrukcje serwisową do X'a w wersji T30. Mniejsze rozmiary archiwów (poniżej 100 MB) obejmują zakresem tylko wersje benzynowe. Np tu powinno się coś znaleźć. http://www.filecrop.com/manual-t30-nissan-x-trail.html Nie sądzę aby ktoś wrzucił tą instrukcję na to forum z powodów wiadomo jakich. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Poszukaj w sieci zwrotu "Nissan X-Trail T30 service manual". Pobierz te pliki które w spakowanej wersji mają rozmiar większy od 250 MB. Będzie to kompletna instrukcje serwisową do X'a w wersji T30. Mniejsze rozmiary archiwów (poniżej 100 MB) obejmują zakresem tylko wersje benzynowe. Np tu powinno się coś znaleźć. http://www.filecrop.com/manual-t30-nissan-x-trail.html Nie sądzę aby ktoś wrzucił tą instrukcję na to forum z powodów wiadomo jakich. dziękuję Może jednak znajdą się osoby, które napiszą coś o tych czynnościach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Krótko o wymianie świec: silnik ma być zimny. wyłączasz zapłon:) odkręcasz śruby mocujące cewki zapłonowe i wyciągasz cewki. solidnie przedmuchujesz zagłębienia w których siedzą świece. wykręcasz kluczem do świec z magnesem lub z gumowym "chwytakiem". Można użyć zwykłego klucza, ale będzie trudniej. wkręcasz nową świecę (moment 20-30 Nm), i zakładasz i przykręcasz cewkę. W czasie całej operacji pilnujesz, żeby nic nie wpadło do cylindra. Instrukcja o tym nie wspomina, ale generalnie dobrze jest od razu świece wypalić, czyli doprowadzić do temperatury ekploatacyjnej - po prostu odpalasz silnik, i czekasz aż się nagrzeje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Bardzo dziękuję właśnie to dziś zrobiłem z odkurzaczem w ręku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Mam nadzieję, że wszystko poszło gładko:) Tutaj masz opis napełniania płynem chłodzącym. Spuszczanie płynu jest dość proste: otwierasz spust w chłodnicy (w pobliżu dolnej rury prowadzącej do silnika), odkręcasz korek, i odkręcasz zaślepkę w bloku silnika (na tylnej ścianie, w pobliżu obudowy łańcucha rozrządu). Na pewno sam na to wpadłeś, ale ostrożność nie zawadzi - zanim zaczniesz, silnik ma być zimny. Zaślepkę przed wkręceniem trzeba posmarować uszczelką w płynie. Jeżeli płyn chłodzący jest zanieczyszczony, dobrze jest przepłukać układ - możesz to zrobić zwykłą wodą z kranu. Odkręcanie zaślepki można sobie darować, ale wtedy trochę starego płynu zostanie w bloku silnika. Korek w chłodnicy po wykręceniu powinien dostać nowy o-ring. P.S. Pamiętaj o zbiorniczku wyrównawczym - stamtąd też trzeba wyciągnąć płyn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 2 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Dziękuję Koledze za manual. Zrobię to dziś wieczorem. Ale stary oring będzie musiał wytrzymać. Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.