litwin Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Witam,załączając napędy nie zapala mi się kontrolka(żarówka ok.).Czy któryś z kolegów orientuje się gdzie może być "awaria"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 ale tylko kontrolka się nie zapala a na 4 koła kręci?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Połóż się pod auto i zobaczysz pod skrzynią tak pod fotelem pasażera (europejczyka :-)) wtyczki i prawdopodobnie przełamane kabelki. Wsteczny też tam się ratuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
litwin Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Dzięki za podpowiedzi,napędy chodzą,jutro sprawdzę podpowiedż Dżem-a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 (edytowane) popraw przewody po prawej stronie reduktora bo standardowo bezpieczniki wywali Edytowane 29 Kwietnia 2013 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baalzebul Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 miałem podobny problem. połozyłem nowe przewody . problem znikł. dałem bardziej elastyczne i poprowadziłem po swojemu (górą) tak aby zmniejszyc ryzyko zerwania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
litwin Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Witam znalazłem 2 przewody oderwane od czujnika w reduktorze.Jutro podłącze,zobaczę czy to jest to.Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Odtłuścić kwasem, skąpać w kalafonii, polutować i obowiązkowo obkurczyć wcześniej nałożoną termokurczką. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Odtłuścić kwasem, skąpać w kalafonii, polutować i obowiązkowo obkurczyć wcześniej nałożoną termokurczką. z tym kwasem do lutowania to ostrożnie .. trzeba bardzo dokładnie potem wszystko wymyć bo resztki zostają i jest potem jeszcze większy problem. taki stary trick jeśli chodzi o lutowanie trudno lutowalnych, można użyć do pobielania kwasu acetylosalicylowego = zwykłej aspiryny nawet lakier na drutach DNE rozpuszcza - też trzeba zmyć. generalnie to nie widze tu potrzeby stosowania kwasu - topnik i już Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Potrafią nieźle zarudzieć i trudno do żywego wydrzeć. A lutowanie po patynie to takie sobie. Ostrożnie z czyszczeniem mechanicznym bo mało "surowca" od skrzyni do wtyczek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 30 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2013 (edytowane) najbezpieczniejsza jest aspiryna, żadnych innych mocniejszych kwasów do miedzi, wiadomo ze brudnego się nie lutuje, ale czasem łatwiej wymienić przewód niż kombinować Edytowane 30 Kwietnia 2013 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baalzebul Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 śladem hug_h odradzam stosowanie kwasu. nieumiejętne zastosowanie moze przyniesc taki sam skutek jak zwykły upływ czasu ale w przyśpieszonym tempie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 No proszę nie tylko Henrix ale i ja się czegoś niedobrego o kwasie dowiedziałem od Was. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 a nie lepiej zacisnąć tymi rurkami małymi do łączenia przewodów...Jimi, Janis, Jim - z kwasem żartów nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 E... w tulejkach zaśniedzieje. Co lut to lut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 heheh każdy ma inny sposób i każdy jest dobry byle by to działało ja bym skręcił druciki, izolacją zawiną i by było dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 lutowanie w autach to już przeszłość, też o tym nie wiedziałem ale mnie uświadomiono Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Znaczy na byka? :-) Oj to bardzo niedobrze. Doraźnie na drodze tak, potem do poprawy. lutowanie w autach to już przeszłość, też o tym nie wiedziałem ale mnie uświadomiono Oświeć mnie Lemmy proszę. Robię w wagach w trudnych warunkach przy małych sygnałach i wiem co się dzieje z połączeniami "na zacisk". W szafach oczywiście też pinuję a nie np. bielę przewody i dopiero do zacisku ale robię to.... bo czas to pieniądz :-) U mnie dodatkowe reflektory i instalacja przekaźnikowa do oświetlenia podstawowego cała polutowana. Połączenia zaciskowe (na śrubkę lub zacisk automat) robię tylko tam gdzie muszę się później podpiąć do pomierzenia sygnału lub wykonania przepięcia przewodów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 mam wiązkę od terrano luzem ... jest lutwana końcówki są oczywiście zaciskane ale zwródźcie uwagę że np przy skrzyni są złacza hermetyczne z uszczelkami na każdym przewodzie, przewody do czujników napędów są lutowane - a jak inaczej ? co innego zaciskać wiązkę w kabinie a co innego na zewnątrz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 mam wiązkę od terrano luzem ... jest lutwana końcówki są oczywiście zaciskane ale zwródźcie uwagę że np przy skrzyni są złacza hermetyczne z uszczelkami na każdym przewodzie, przewody do czujników napędów są lutowane - a jak inaczej ? co innego zaciskać wiązkę w kabinie a co innego na zewnątrz Dokładnie. Wiązkę haka też mam wpiętą na zacisk ale w środku auta gdzie jest sucho. U mnie nawet wszystkie wtyczki wew. są wypełnione jakimś dziwnym białym smarem żeby wypierać wodę i nie chronić przed utlenianiem styków. Do każdej wtyczki którą rozłączam pakuję później wazelinę techniczną po 2,5zł ze stacji paliw. Brzęczyk niezgaszonych świateł też podobnie naprawiłem ale to już inny temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 autoelektryk mnie tak uświadomił, ja też lutowałem do tej pory, może fabryczne luty trzymają bo są zabezpieczone jakimś przeciwutleniaczem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 luty sie utleniają na zewnątrz i to niczemu nie przeszkadza, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 zróbmy eksperyment...pozostańcie przy lutowaniu, a ja przewody od haka zacisnę...za 5-10 lat porównamy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 Nie zaciskaj zbyt mocno, bo jak urwiesz hak to przewodami budę zdejmiesz ;-) Zanim zababrzesz sprawę to poczytaj o gniciu przewodów przy tylnych lampach w zderzakach będących ciągle w "gnoju". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 1 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Maja 2013 hehe, nie grozi ...mam zderzaki w słupkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.