Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

kontrolka napędów


litwin
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,załączając napędy nie zapala mi się kontrolka(żarówka ok.).Czy któryś z kolegów orientuje się gdzie może być "awaria"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Połóż się pod auto i zobaczysz pod skrzynią tak pod fotelem pasażera (europejczyka :-)) wtyczki i prawdopodobnie przełamane kabelki. Wsteczny też tam się ratuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

popraw przewody po prawej stronie reduktora bo standardowo bezpieczniki wywali :)

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobny problem. połozyłem nowe przewody . problem znikł. dałem bardziej elastyczne i poprowadziłem po swojemu (górą) tak aby zmniejszyc ryzyko zerwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam znalazłem 2 przewody oderwane od czujnika w reduktorze.Jutro podłącze,zobaczę czy to jest to.Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odtłuścić kwasem, skąpać w kalafonii, polutować i obowiązkowo obkurczyć wcześniej nałożoną termokurczką.

z tym kwasem do lutowania to ostrożnie .. trzeba bardzo dokładnie potem wszystko wymyć bo resztki zostają i jest potem jeszcze większy problem.

 

taki stary trick jeśli chodzi o lutowanie trudno lutowalnych, można użyć do pobielania kwasu acetylosalicylowego = zwykłej aspiryny :) nawet lakier na drutach DNE rozpuszcza - też trzeba zmyć.

 

generalnie to nie widze tu potrzeby stosowania kwasu - topnik i już

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrafią nieźle zarudzieć i trudno do żywego wydrzeć. A lutowanie po patynie to takie sobie. Ostrożnie z czyszczeniem mechanicznym bo mało "surowca"  od skrzyni do wtyczek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najbezpieczniejsza jest aspiryna, żadnych innych mocniejszych kwasów do miedzi,

wiadomo ze brudnego się nie lutuje, ale czasem łatwiej wymienić przewód niż kombinować

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

śladem hug_h odradzam stosowanie kwasu. nieumiejętne zastosowanie moze przyniesc taki sam skutek jak zwykły upływ czasu ale w przyśpieszonym tempie.

   
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nie lepiej zacisnąć tymi rurkami małymi do łączenia przewodów...Jimi, Janis, Jim - z kwasem żartów nie ma 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

heheh każdy ma inny sposób i każdy jest dobry byle by to działało :P 

ja bym skręcił druciki, izolacją zawiną i by było dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lutowanie w autach to już przeszłość, też o tym nie wiedziałem ale mnie uświadomiono

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy na byka? :-) Oj to bardzo niedobrze. Doraźnie na drodze tak, potem do poprawy.



lutowanie w autach to już przeszłość, też o tym nie wiedziałem ale mnie uświadomiono

 

Oświeć mnie Lemmy proszę.

Robię w wagach w trudnych warunkach przy małych sygnałach i wiem co się dzieje z połączeniami "na zacisk". W szafach oczywiście też pinuję a nie np. bielę przewody i dopiero do zacisku ale robię to.... bo czas to pieniądz :-)

U mnie dodatkowe reflektory i instalacja przekaźnikowa do oświetlenia podstawowego cała polutowana. 

Połączenia zaciskowe (na śrubkę lub zacisk automat) robię tylko tam gdzie muszę się później podpiąć do pomierzenia sygnału lub wykonania przepięcia przewodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam  wiązkę od terrano luzem ... jest lutwana

końcówki są oczywiście zaciskane ale zwródźcie uwagę że np przy skrzyni są złacza hermetyczne z uszczelkami na każdym przewodzie,

przewody do czujników napędów są lutowane - a jak inaczej ?

co innego zaciskać wiązkę w kabinie a co innego na zewnątrz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam  wiązkę od terrano luzem ... jest lutwana

końcówki są oczywiście zaciskane ale zwródźcie uwagę że np przy skrzyni są złacza hermetyczne z uszczelkami na każdym przewodzie,

przewody do czujników napędów są lutowane - a jak inaczej ?

co innego zaciskać wiązkę w kabinie a co innego na zewnątrz

Dokładnie.

Wiązkę haka też mam wpiętą na zacisk ale w środku auta gdzie jest sucho.

U mnie nawet wszystkie wtyczki wew. są wypełnione jakimś dziwnym białym smarem żeby wypierać wodę i nie chronić przed utlenianiem styków. Do każdej wtyczki którą rozłączam pakuję później wazelinę techniczną po 2,5zł ze stacji paliw. Brzęczyk niezgaszonych świateł też podobnie naprawiłem ale to już inny temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

autoelektryk mnie tak uświadomił, ja też lutowałem do tej pory, może fabryczne luty trzymają bo są zabezpieczone jakimś przeciwutleniaczem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

luty sie utleniają na zewnątrz i to niczemu nie przeszkadza,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zróbmy eksperyment...pozostańcie przy lutowaniu, a ja przewody od haka zacisnę...za 5-10 lat porównamy  :whistle:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zaciskaj zbyt mocno, bo jak urwiesz hak to przewodami budę zdejmiesz ;-)

 

Zanim zababrzesz sprawę to poczytaj o gniciu przewodów przy tylnych lampach w zderzakach będących ciągle w "gnoju".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, nie grozi ...mam zderzaki w słupkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...