Gość golemik Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Witam. W mojej Primerze P12, 1.9 dci z 2004r kombi, po wyjechaniu z myjni pojawił się komunikat check engine (żółta kontrolka na „zegarach”+ napis na wyświetlaczu. Samochód jeździ normalnie, spalanie jak wcześniej, jest przyspieszenie itd. Pomyślałem, że może coś za bardzo obmywałem przy podwoziu i się poruszył jakiś kabelek. Chciałem odczytać kod błędu (sposobami opisanymi na forum- pedał gazu lub na spinacz). Niestety nie udało się odczytać kodu błędu- na wciśnięcia pedału gazu, metoda na spinacz nie działa- brak okablowania w skrajnych pinach OBD2). Natomiast udało się skasować błąd- choć też nie za pierwszym razem- robiłem kilkakrotnie wskazaną sekwencję- aż coś zadziałało. Po około 100km błąd pojawił się na nowo. Ponownie skasowałem go i zapalił się po około 10km. Pojechałem do warsztatu – urządzeniem bosha – wykazali kod błędu P0486 oraz inny 776 (bez zera i literki). Ten P0486 to był błąd EGR. Nie znam się na tych sprawach więc będę pisał to co powiedzieli -Zawór wyczyszczono, błąd skasowano. Już przy odbiorze auta błąd się zapalił na nowo- diagnoza EGR do wymiany. Pojechałem do innego warsztatu (niby lepszy)- tez błąd EGR- do wymiany. Próbowali wypożyczyć zawór na podmianę- ale z Nissanami ciężko. Chciałem by wymontowali mi EGR i wysłali do regeneracji do Brzegu (serwispomp.pl) Przy wyciąganiu zaworu – także całej części mechanicznej po demontażu kolektora (stwierdzili, że poprzedni warsztat wyczyścił tylko część elektryczną)– było ciężko- wszystko zapieczone- stwierdzili ze może się to uszkodzić i nie ma co wysyłać do regeneracji. Wyjęli cześć mechaniczna (myjka ultra itd.). Kupiono nowy zawór (600zl), po wymianie nadal komunikat błąd EGR- obwód elektryczny, wymieniono wtyczkę do EGR, pomierzono kable, sprawdzono masę silnika i nadal błąd. Teraz diagnoza (wymiana komputera)- używany tez kilka stow. Będą próbowali zdobyć komputer na podmianę do sprawdzenia (ale może okazać się że będzie tak jak z zaworem- ciężko zdobyć). Ktoś ma jakiś pomysł. P.S. Zimą zaciął mi się zamek w klapie bagażnika i cały czas brzęczał buczek (byłem w trasie a tego się na da znieść)- wiec przeciąłem kabelki dwa (za pierwszym razem nie trafiłem i wyciąłem oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej). Nie wiem czy to z tym wiązać- ale w jednym z wątków ktoś o tym też pisał. Dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kocur196 Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2013 Kolego a próbowałeś zaślepić EGR i na czujnik temp spalin w kostkę dać opornik? U mnie w p11.144 też tak było i po takim zabiegu jak ręką odjął bez checka bez problemu. U mnie to był '' tuning za 4 gr" pozdrawiam powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Pojechałem do innego warsztatu (niby lepszy)- tez błąd EGR- do wymiany. Próbowali wypożyczyć zawór na podmianę- ale z Nissanami ciężko. Chciałem by wymontowali mi EGR i wysłali do regeneracji do Brzegu (serwispomp.pl) Przy wyciąganiu zaworu – także całej części mechanicznej po demontażu kolektora (stwierdzili, że poprzedni warsztat wyczyścił tylko część elektryczną)– było ciężko- wszystko zapieczone- stwierdzili ze może się to uszkodzić i nie ma co wysyłać do regeneracji. Wyjęli cześć mechaniczna (myjka ultra itd.). Kupiono nowy zawór (600zl), po wymianie nadal komunikat błąd EGR- obwód elektryczny, wymieniono wtyczkę do EGR, pomierzono kable, sprawdzono masę silnika i nadal błąd. Teraz diagnoza (wymiana komputera)- używany tez kilka stow. Będą próbowali zdobyć komputer na podmianę do sprawdzenia (ale może okazać się że będzie tak jak z zaworem- ciężko zdobyć). Ktoś ma jakiś pomysł. P.S. Zimą zaciął mi się zamek w klapie bagażnika i cały czas brzęczał buczek (byłem w trasie a tego się na da znieść)- wiec przeciąłem kabelki dwa (za pierwszym razem nie trafiłem i wyciąłem oświetlenie tylnej tablicy rejestracyjnej). Nie wiem czy to z tym wiązać- ale w jednym z wątków ktoś o tym też pisał. Dzięki egr można czyścić lub wymienić na używkę A skoro zrobiłeś partyzantkę w p12 to teraz zbierasz tego żniwo. Jak jest problem z tyłu to trzeba poprawić masowanie tylnych lamp. Jesli trzeba wymienić komputer to szukaj z takimi samymi numerami jak masz u siebie. Jeśli trafisz postaraj się wydobyć vin dawcy może się okazać potrzebny do zaprogramowania w twoim aucie nowego komputera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Na początku pisałeś, że problem pojawił się po wyjechaniu z myjni. Jeśli dobrze pamiętam, to był już opisywany taki przypadek i problem tkwił w wiązce elektrycznej, która idzie na dole pod chłodnicami. Zdarzało się to właśnie po myciu. Przewody te, podobno są owinięte jakimś "materiałem" który wchłania wodę i robi przebicia. Ale przypadek - przypadkowi nie równy. Co do "buczka" - czyli zamka klapy bagażnika, to też było na forum i to z fotkami. Problem tkwi w mikrowyłączniku zamka. Pozdrowionka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.