Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Problem z ABS-em


hektor3s

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam problem z ABS-em, a mianowicie, jak jadę to słyszę jak pompa od ABS-u pracuje i pedał hamulca drży tak jak przy hamowaniu jak ABS się załancza. Jak kilka razy takie coś się powtórzy to zapala się kontrolka ABS.  Miał ktoś kiedyś taki przypadek ??   aha dodam że mam prawdopodobnie łożysko w którymś kole do wymiany bo coś huczy, chyba ze to opona  tak huczy  :)

samochód Nissan Almera 1,8  2000r N16

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zużywa się powoli przewód czujnika. Odczytaj błąd to będziesz wiedział który. TU kolega ma podobny przypadek, poczytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz też sprawdzić, czy czujnik ci się nie odkręcił przy kole, bo jak jest luźno to też w błąd wprowadza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czujnik prędzej będzie tak zapieczony że się go nie będzie dało wyjąć, niż będzie luźny... no, ale może ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik zapieczony? Przecież on jest w piaście, tam jest smar, łożyska i inne plastikowe elementy. Prędzej rdza go zablokuje. Tak czy tak, musi zajrzeć do czujnika, nic a jak jest luźny to zobaczy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest w zwrotnicy - dlatego właśnie jak się kupuje używaną zwrotnicę to zazwyczaj jest z czujnikiem, bo trudno jest go wyjąć tak żeby nie połamać. W piaście jest tylko pierścień. On może być brudny i też powodować załączanie się ABS bez powodu, może nawet powodować błąd - w sumie dobrze tez ten pierścień oczyścić przy okazji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że muszę wymienić kabel od czujnika do kompa ABS, ale jak sprawdzić który to jest czujnik??  skoro błędy ABS-u się kasują po uruchomieniu na nowo silnika ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potrzebny zwykły miernik(może być z Marketu)odpinasz kostkę od czujnika koła(nie są przy samym czujniku,tylko gdzieś dalej)włączasz miernik na ohmy i dotykasz styki do kostki od czujnika,wszystkie czujniki muszą mieć mniej więcej tą samą wartość wtedy jest OK,jeśli są duże rozbieżności na jakimś czujniku,lub wskazanie skacze to masz winnego,W innym przypadku może być uszkodzenie koronki na piastach.Ostatecznie trzeba podpiąć kompa i sprawdzić jaki pojawia się błąd w układzie ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...