kiersul Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Czy może mi ktoś podopowiedzieć gdzie należy szukać przyczyny gdy te 3 elementy niestety nie działają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Na jakiej zasadzie nie działają? Jeśli chodzi o kontrolkę ABS to może być żarówka spalona. Kontrolka powinna się zaświecić po załączeniu zapłonu i zgasnąć po uruchomieniu silnika. Kontrolka ciśnienia oleju to tak jak wyżej - żarówka bądź uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - koszt nowego to ze 30zł. Wentylator chłodnicy - czujnik temperatury silnika, przekaźnik albo wentylator chłodnicy uwalony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiersul Opublikowano 2 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 ABS był uszkodzony, lampka migała cały czas, kontrolka od ciśnienia oleju zgasła razem z abs a wentylator chłodnicy zimą sie nie włączał (toteż nie zauważyłem) a teraz gotuje się woda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 (edytowane) Witamy kolegę. A może najpierw by kolega z godnie z regulaminem uzupełnił profil i zapoznał się z tematem -->Dlaczego warto uzupełnić profil? Następnie może coś dokładniej o tym nie!!! działaniu!!! Czy wentylator się nie załącza? a przegrzewa się silnik? Czy kontrolka ABS się świeci cały czas, czy może jej brak gdy przekrędzimy kluczyk na zapłon? To samo tyczy się kontrolki ciśnienia oleju. Więcej danych prosimy, jeśli chcesz jakiej porady i podpowiedzi. PS. Widzę, że odpowiedzi minęły się czasowo. Co do chłodnicy. Sprawdzałeś czy chłodnica jest ciepła gdy zagotuje się woda? Sprawdzałeś - wentylator, zwierając styki przy nim na krótko? Sprawdzałeś - bezpieczniki od wentylatora? Co do kontrolek, to nadal mało danych. Edytowane 2 Maja 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiersul Opublikowano 2 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 (edytowane) Witamy kolegę. A może najpierw by kolega z godnie z regulaminem uzupełnił profil i zapoznał się z tematem -->Dlaczego warto uzupełnić profil? Następnie może coś dokładniej o tym nie!!! działaniu!!! Czy wentylator się nie załącza? a przegrzewa się silnik? Czy kontrolka ABS się świeci cały czas, czy może jej brak gdy przekrędzimy kluczyk na zapłon? To samo tyczy się kontrolki ciśnienia oleju. Więcej danych prosimy, jeśli chcesz jakiej porady i podpowiedzi. PS. Widzę, że odpowiedzi minęły się czasowo. Co do chłodnicy. Sprawdzałeś czy chłodnica jest ciepła gdy zagotuje się woda? Sprawdzałeś - wentylator, zwierając styki przy nim na krótko? Sprawdzałeś - bezpieczniki od wentylatora? Co do kontrolek, to nadal mało danych. Dokładnie sprawa ma się tak. Kontrolka od ABS mrygała zawsze, z tą wadą kupiłem auto i nigdy się do tego nie zagłębiałem, kontrolka ciśnienia oleju działała poprwanie (przy włączonym zapłnie świeciła, po odpaleniu silnika gasła. Teraz nie pali się wogóle. Te dwie kontrolki przestały działać jednocześnie. Co do wentylaora chłodnicy nie zauważyłem ponieważ była zima i zakładałem, że się poprostu nie włącza. Niestety teraz woda z zbiorniku wyrównawczym zaczyna wrzeć. Myślę, iż przyczyna jest jedna ale nie wiem gdzie jej szukać. Sprawdzałem kiedyś wszystkie bezpieczniki i były sprawne chyba, że coś przeoczyłem. PS. profil uzupełnie Edytowane 2 Maja 2013 przez kiersul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Jaki masz silnik 2.0B, 1.6B czy 2.0D? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiersul Opublikowano 2 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Jaki masz silnik 2.0B, 1.6B czy 2.0D? 2.0 16V - 115KM, benzyna + LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 (edytowane) Poczciwy SR20Di też takiego miałem Dobra do rzeczy co do kontrolki oleju to sprawdź czy się nie przepaliła przypadkiem - wyciągnij zegary. Wiatraki na chłodnicy - znajdź pod maską przekaźnik oznaczony RAD FAN1 i zewrzyj wyprowadzenia w podstawce, które odpowiadają wyprowadzeniom przekaźnika 3 oraz 5. Weź nieco grubszy przewód bo trochę amper będzie tamtędy gonić. Jak zastartuje wiatrak to wszystko ok. Następnie dwa przewody cieńsze i sprawdzamy przekaźnik. Podepnij wyprowadzenia 1 i 2 pod akumulator. Przekaźnik powinien się załączyć. Jak nie to oznacza, że jest do wymiany. Jak się załączył to zostało w zasadzie jedno - czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Teraz pytanie czy on padł czy po prostu przewód od niego się urwał. Teraz nie pamiętam gdzie był zamontowany czujnik temperatury cieczy. Musiałbym pogrzebać w jakiejś książce. Jak znajdę to napiszę. Dobra tu masz rysunek, gdzie mniejwięcej się znajduje - jest na kolektorze ssącym po stronie rozrządu http://nissan4u.com/parts/primera/el_p10e/1992_3/type_5/body_electrical/electrical_unit/illustration_1/ Edytowane 2 Maja 2013 przez Janusz_lublin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 (edytowane) Jak pisał Janusz, może padły żaróweczki. Wyjmnij zegary i sprawdź, może uszkodziły się na wstrząsach lub nie stykają. Może jeśli kilka razy połączysz kostki, użyjesz np. Unizolu, to może zadziałają, może coś nie styka. Przy okazji wyczyścisz inne żaróweczki i ładnie będzie z podświetleniem. Może zbieg okoliczności i padły dwie. Nie wiem jak wygląda w Twoim modelu, ale w innych jest również skrzyneczka bezpiecznikowa w komorze silnika. Tam powinien znajdować się bezpiecznik od wentylatorów. PS. Znów się posty minęły podczas pisania. Edytowane 2 Maja 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiersul Opublikowano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Jak pisał Janusz, może padły żaróweczki. Wyjmnij zegary i sprawdź, może uszkodziły się na wstrząsach lub nie stykają. Może jeśli kilka razy połączysz kostki, użyjesz np. Unizolu, to może zadziałają, może coś nie styka. Przy okazji wyczyścisz inne żaróweczki i ładnie będzie z podświetleniem. Może zbieg okoliczności i padły dwie. Nie wiem jak wygląda w Twoim modelu, ale w innych jest również skrzyneczka bezpiecznikowa w komorze silnika. Tam powinien znajdować się bezpiecznik od wentylatorów. PS. Znów się posty minęły podczas pisania. Do zegarów jeszcze się nie dostałem, nie bardzo jest czas. Wyjąłem przekaźnik od wentylatora, spiąłem spinaczem biurowym styki 30 i 87 i wiatrak ruszył. Przekaźnik od wentylaora zamieniłem z przekaźnikiem od drogowych i świecą, czyli jest sprawny. Na 100% nie dochodzi napięcie do podstawki. Ja bym jednak wiązał wszystkie te 3 usterki za przyczynę jednego uszkodzenia. Spiąłem również piny od gniazda diagnostycznego i o dziwo kod 55 czyli wszystko jest ok a pamiętam, iż kiedyś podczas testu wyskakiwał błąd 34 czyli spalania stukowego - nic z tym nie zrobiłem a błedu nie ma. Dziwne to moje auto. Jakby było mało o czym wcześniej nie wspominałem od kilku tygodni zapala się lampka od poduszki - raz kiedyś przestała mrygać ale tylko na 1 dzień. Porażka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 (edytowane) Aha czyli masz te drugie przekaźniki - czarne, nie zielone/niebieskie. Myślę, że tu może być winien czujnik temperatury płynu. Co do reszty to muszę pomyśleć na tym. Edytowane 3 Maja 2013 przez Janusz_lublin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiersul Opublikowano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Aha czyli masz te drugie przekaźniki - czarne, nie zielone/niebieskie. Myślę, że tu może być winien czujnik temperatury płynu. Co do reszty to muszę pomyśleć na tym. Przekaźniki są niebieskie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 (edytowane) A faktycznie są jeszcze niebieskie z takimi oznaczeniami wyprowadzeń - zapomniałem Edytowane 3 Maja 2013 przez Janusz_lublin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiersul Opublikowano 3 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Dodam, iż sprawdzałem bezpieczniki w kabinie oraz w komorze silnika - wszystkie sprawne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 To zostaje czujnik temperatury płynu do sprawdzenia albo z marszu go kupić i wymienić. Jest umieszczony na kolektorze ssącym po stronie rozrządu. Żeby go sprawdzić to i tak dobrze byłoby go wykręcić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiersul Opublikowano 5 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 (edytowane) Zdemontuję w wolnej chwili i sprawdzę. Żeby było śmieszniej lampka od poduszki przestała pulsować - naprawiło się Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz. Otóż pomimo, że woda zaczyna wrzeć w zbiorniku wyrównawczym to wskaźnik temperatury zachowuje swoje położenie, tzn na granicy włączania termostatu a dokładniej ciut poniżej połowy skali a pamiętam, iż wentylator się właczał gdy strzałka mijała połowę skali. Edytowane 3 Maja 2013 przez kiersul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 Juno momento panu. Termostat jest gdzie indziej a czujnik temperatury cieczy chłodzącej gdzie indziej. Termostat odpowiada za otwarcie obiegu na chłodnicę a czujnik temperatury cieczy chłodzącej za załączenie wiatraków na chłodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiersul Opublikowano 5 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 (edytowane) Juno momento panu. Termostat jest gdzie indziej a czujnik temperatury cieczy chłodzącej gdzie indziej. Termostat odpowiada za otwarcie obiegu na chłodnicę a czujnik temperatury cieczy chłodzącej za załączenie wiatraków na chłodnicy. Zgadzam się. Dobrze, sprawdzę czujnik jak tylko znajdę chwilkę bo jestem ostatnio zarobiony. Mam tylko pytanko. Czy ten sam czujnik odpowiada za włączenie wiatraka i podaje napięcie na wskaźnik temperatury? Bo jeżeli tak to wszystko ok ale jeżeli nie to wskaźnik powiniem wskazywać wyższą temperaturę. Edytowane 5 Maja 2013 przez kiersul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 Dokładnie jest ten sam czujnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiersul Opublikowano 5 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 Dokładnie jest ten sam czujnik. Ok, postaram się go jutro sprawdzić, w zasadzie to dziś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Janusz_ Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 Omomierz w rękę i sprawdzamy. Dla 20°C rezystancja termistora 2,2-2,6 kohm. Dla 80°C 300-370 ohm. Jak to sprawdzić? Bierzemy śrubę M12x1,25 lub M12x1,5 (nie wiem jaka jest) Wykręcamy czujnik, a zamiast niego wkręcamy śrubę. Mierzymy jego rezystancję. Powinna wyjść taka jak podałem wcześniej. Następnie lejemy wodę do garnka i zaczynamy gotować wodę. W tym czasie cały czas mierzymy rezystancję czujnika. Powinna maleć. Dla temp. ok 80 stopni rezystancja jak wyżej. Dla 100°C czyli wrzenie wody rezystancja na poziomie 200 ohm. Jak jest tak jak napisałem to wszystko jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiersul Opublikowano 7 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 (edytowane) Omomierz w rękę i sprawdzamy. Dla 20°C rezystancja termistora 2,2-2,6 kohm. Dla 80°C 300-370 ohm. Jak to sprawdzić? Bierzemy śrubę M12x1,25 lub M12x1,5 (nie wiem jaka jest) Wykręcamy czujnik, a zamiast niego wkręcamy śrubę. Mierzymy jego rezystancję. Powinna wyjść taka jak podałem wcześniej. Następnie lejemy wodę do garnka i zaczynamy gotować wodę. W tym czasie cały czas mierzymy rezystancję czujnika. Powinna maleć. Dla temp. ok 80 stopni rezystancja jak wyżej. Dla 100°C czyli wrzenie wody rezystancja na poziomie 200 ohm. Jak jest tak jak napisałem to wszystko jest ok. Jutro rano sprawdzę ponieważ miernik zostawiłem w pracy. Dzięki za podpowiedź. Sprawdziłem po nocy na zimnym silniku bez wykręcania czujnika. Pomierzona wartość wynosi 9,6 kohm. Zobaczę jeszcze jak się rozgrzeje. Po przejechaniu mniej więcej 5km wartość spadła do 1,2 kohm Edytowane 7 Maja 2013 przez kiersul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.