Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

p10 - wentylaor chłodnicy, kontrolka abs i ciśnienia oleju


kiersul
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na jakiej zasadzie nie działają?

Jeśli chodzi o kontrolkę ABS to może być żarówka spalona. Kontrolka powinna się zaświecić po załączeniu zapłonu i zgasnąć po uruchomieniu silnika.

Kontrolka ciśnienia oleju to tak jak wyżej - żarówka bądź uszkodzony czujnik ciśnienia oleju - koszt nowego to ze 30zł.

Wentylator chłodnicy - czujnik temperatury silnika, przekaźnik albo wentylator chłodnicy uwalony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ABS był uszkodzony, lampka migała cały czas, kontrolka od ciśnienia oleju zgasła razem z abs a wentylator chłodnicy zimą sie nie włączał (toteż nie zauważyłem) a teraz gotuje się woda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Witamy kolegę.

A może najpierw by kolega z godnie z regulaminem uzupełnił profil i zapoznał się z tematem -->Dlaczego warto uzupełnić profil?

 

Następnie może coś dokładniej o tym nie!!! działaniu!!! Czy wentylator się nie załącza? a przegrzewa się silnik? Czy kontrolka ABS się świeci cały czas, czy może jej brak gdy przekrędzimy kluczyk na zapłon? To samo tyczy się kontrolki ciśnienia oleju. Więcej danych prosimy, jeśli chcesz jakiej porady i podpowiedzi.

 

PS. Widzę, że odpowiedzi minęły się czasowo.

Co do chłodnicy. Sprawdzałeś czy chłodnica jest ciepła gdy zagotuje się woda?

Sprawdzałeś - wentylator, zwierając styki przy nim na krótko?

Sprawdzałeś - bezpieczniki od wentylatora?

Co do kontrolek, to nadal mało danych.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witamy kolegę.

A może najpierw by kolega z godnie z regulaminem uzupełnił profil i zapoznał się z tematem -->Dlaczego warto uzupełnić profil?

 

Następnie może coś dokładniej o tym nie!!! działaniu!!! Czy wentylator się nie załącza? a przegrzewa się silnik? Czy kontrolka ABS się świeci cały czas, czy może jej brak gdy przekrędzimy kluczyk na zapłon? To samo tyczy się kontrolki ciśnienia oleju. Więcej danych prosimy, jeśli chcesz jakiej porady i podpowiedzi.

 

PS. Widzę, że odpowiedzi minęły się czasowo.

Co do chłodnicy. Sprawdzałeś czy chłodnica jest ciepła gdy zagotuje się woda?

Sprawdzałeś - wentylator, zwierając styki przy nim na krótko?

Sprawdzałeś - bezpieczniki od wentylatora?

Co do kontrolek, to nadal mało danych.

Dokładnie sprawa ma się tak.

Kontrolka od ABS mrygała zawsze, z tą wadą kupiłem auto i nigdy się do tego nie zagłębiałem, kontrolka ciśnienia oleju działała poprwanie (przy włączonym zapłnie świeciła, po odpaleniu silnika gasła. Teraz nie pali się wogóle. Te dwie kontrolki przestały działać jednocześnie. Co do wentylaora chłodnicy nie zauważyłem ponieważ była zima i zakładałem, że się poprostu nie włącza. Niestety teraz woda z zbiorniku wyrównawczym zaczyna wrzeć.

Myślę, iż przyczyna jest jedna ale nie wiem gdzie jej szukać. Sprawdzałem kiedyś wszystkie bezpieczniki i były sprawne chyba, że coś przeoczyłem.

 

PS. profil uzupełnie

Edytowane przez kiersul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczciwy SR20Di też takiego miałem :D

Dobra do rzeczy co do kontrolki oleju to sprawdź czy się nie przepaliła przypadkiem - wyciągnij zegary.

Wiatraki na chłodnicy - znajdź pod maską przekaźnik oznaczony RAD FAN1 i zewrzyj wyprowadzenia w podstawce, które odpowiadają wyprowadzeniom przekaźnika 3 oraz 5. Weź nieco grubszy przewód bo trochę amper będzie tamtędy gonić. Jak zastartuje wiatrak to wszystko ok. Następnie dwa przewody cieńsze i sprawdzamy przekaźnik. Podepnij wyprowadzenia 1 i 2 pod akumulator. Przekaźnik powinien się załączyć. Jak nie to oznacza, że jest do wymiany. Jak się załączył to zostało w zasadzie jedno - czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Teraz pytanie czy on padł czy po prostu przewód od niego się urwał. Teraz nie pamiętam gdzie był zamontowany czujnik temperatury cieczy. Musiałbym pogrzebać w jakiejś książce. Jak znajdę to napiszę.

 

Dobra tu masz rysunek, gdzie mniejwięcej się znajduje - jest na kolektorze ssącym po stronie rozrządu

http://nissan4u.com/parts/primera/el_p10e/1992_3/type_5/body_electrical/electrical_unit/illustration_1/

Edytowane przez Janusz_lublin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Jak pisał Janusz, może padły żaróweczki. Wyjmnij zegary i sprawdź, może uszkodziły się na wstrząsach lub nie stykają. Może jeśli kilka razy połączysz kostki, użyjesz np. Unizolu, to może zadziałają, może coś nie styka. Przy okazji wyczyścisz inne żaróweczki i ładnie będzie z podświetleniem. Może zbieg okoliczności i padły dwie. Nie wiem jak wygląda w Twoim modelu, ale w innych jest również skrzyneczka bezpiecznikowa w komorze silnika. Tam powinien znajdować się bezpiecznik od wentylatorów.

 

PS. Znów się posty minęły podczas pisania.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisał Janusz, może padły żaróweczki. Wyjmnij zegary i sprawdź, może uszkodziły się na wstrząsach lub nie stykają. Może jeśli kilka razy połączysz kostki, użyjesz np. Unizolu, to może zadziałają, może coś nie styka. Przy okazji wyczyścisz inne żaróweczki i ładnie będzie z podświetleniem. Może zbieg okoliczności i padły dwie. Nie wiem jak wygląda w Twoim modelu, ale w innych jest również skrzyneczka bezpiecznikowa w komorze silnika. Tam powinien znajdować się bezpiecznik od wentylatorów.

 

PS. Znów się posty minęły podczas pisania.

Do zegarów jeszcze się nie dostałem, nie bardzo jest czas. Wyjąłem przekaźnik od wentylatora, spiąłem spinaczem biurowym styki 30 i 87 i wiatrak ruszył. Przekaźnik od wentylaora zamieniłem z przekaźnikiem od drogowych i świecą, czyli jest sprawny. Na 100% nie dochodzi napięcie do podstawki. Ja bym jednak wiązał wszystkie te 3 usterki za przyczynę jednego uszkodzenia. Spiąłem również piny od gniazda diagnostycznego i o dziwo kod 55 czyli wszystko jest ok a pamiętam, iż kiedyś podczas testu wyskakiwał błąd 34 czyli spalania stukowego - nic z tym nie zrobiłem a błedu nie ma. Dziwne to moje auto. Jakby było mało o czym wcześniej nie wspominałem od kilku tygodni zapala się lampka od poduszki - raz kiedyś przestała mrygać ale tylko na 1 dzień. Porażka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha czyli masz te drugie przekaźniki - czarne, nie zielone/niebieskie. Myślę, że tu może być winien czujnik temperatury płynu. Co do reszty to muszę pomyśleć na tym.

Edytowane przez Janusz_lublin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha czyli masz te drugie przekaźniki - czarne, nie zielone/niebieskie. Myślę, że tu może być winien czujnik temperatury płynu. Co do reszty to muszę pomyśleć na tym.

Przekaźniki są niebieskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A faktycznie są jeszcze niebieskie z takimi oznaczeniami wyprowadzeń - zapomniałem

Edytowane przez Janusz_lublin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zostaje czujnik temperatury płynu do sprawdzenia albo z marszu go kupić i wymienić. Jest umieszczony na kolektorze ssącym po stronie rozrządu.

Żeby go sprawdzić to i tak dobrze byłoby go wykręcić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdemontuję w wolnej chwili i sprawdzę. Żeby było śmieszniej lampka od poduszki przestała pulsować - naprawiło się :)



Przypomniała mi się jeszcze jedna rzecz. Otóż pomimo, że woda zaczyna wrzeć  w zbiorniku wyrównawczym to wskaźnik temperatury zachowuje swoje położenie, tzn na granicy włączania termostatu a dokładniej ciut poniżej połowy skali a pamiętam, iż wentylator się właczał gdy strzałka mijała połowę skali.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez kiersul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juno momento panu. Termostat jest gdzie indziej a czujnik temperatury cieczy chłodzącej gdzie indziej. Termostat odpowiada za otwarcie obiegu na chłodnicę a czujnik temperatury cieczy chłodzącej za załączenie wiatraków na chłodnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juno momento panu. Termostat jest gdzie indziej a czujnik temperatury cieczy chłodzącej gdzie indziej. Termostat odpowiada za otwarcie obiegu na chłodnicę a czujnik temperatury cieczy chłodzącej za załączenie wiatraków na chłodnicy.

Zgadzam się. Dobrze, sprawdzę czujnik jak tylko znajdę chwilkę bo jestem ostatnio zarobiony. Mam tylko pytanko. Czy ten sam czujnik odpowiada za włączenie wiatraka i podaje napięcie na wskaźnik temperatury? Bo jeżeli tak to wszystko ok ale jeżeli nie to wskaźnik powiniem wskazywać wyższą temperaturę.

Edytowane przez kiersul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omomierz w rękę i sprawdzamy. Dla 20°C rezystancja termistora 2,2-2,6 kohm. Dla 80°C 300-370 ohm.

Jak to sprawdzić? Bierzemy śrubę M12x1,25 lub M12x1,5 (nie wiem jaka jest) Wykręcamy czujnik, a zamiast niego wkręcamy śrubę. Mierzymy jego rezystancję. Powinna wyjść taka jak podałem wcześniej. Następnie lejemy wodę do garnka i zaczynamy gotować wodę. W tym czasie cały czas mierzymy rezystancję czujnika. Powinna maleć. Dla temp. ok 80 stopni rezystancja jak wyżej. Dla 100°C czyli wrzenie wody rezystancja na poziomie 200 ohm. Jak jest tak jak napisałem to wszystko jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Omomierz w rękę i sprawdzamy. Dla 20°C rezystancja termistora 2,2-2,6 kohm. Dla 80°C 300-370 ohm.

Jak to sprawdzić? Bierzemy śrubę M12x1,25 lub M12x1,5 (nie wiem jaka jest) Wykręcamy czujnik, a zamiast niego wkręcamy śrubę. Mierzymy jego rezystancję. Powinna wyjść taka jak podałem wcześniej. Następnie lejemy wodę do garnka i zaczynamy gotować wodę. W tym czasie cały czas mierzymy rezystancję czujnika. Powinna maleć. Dla temp. ok 80 stopni rezystancja jak wyżej. Dla 100°C czyli wrzenie wody rezystancja na poziomie 200 ohm. Jak jest tak jak napisałem to wszystko jest ok.

Jutro rano sprawdzę ponieważ miernik zostawiłem w pracy. Dzięki za podpowiedź.

 

Sprawdziłem po nocy na zimnym silniku bez wykręcania czujnika. Pomierzona wartość wynosi 9,6 kohm. Zobaczę jeszcze jak się rozgrzeje.

 

 

Po przejechaniu mniej więcej 5km wartość spadła do 1,2 kohm

Edytowane przez kiersul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...