siwy82 Opublikowano 2 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2013 Witam, mam alme od roku i od niedawna pojawił się objaw ze po nocy lub dłuższym postoju alma nie kreci na dotyk (w zime na dotyk ) tak jakby sie zawieszał rozrusznik tzn. przekrecam kluczyk , czekam na pompe i przekrecam dalej jest cyknięcie w okolicach kolumny kierowniczej i cisza kluczyk trzymam dalej i po paru sek. kreci i odpala Objaw pojawia sie po dluzszym postoju, bo po odpaleniu z opóźnieniem,wyłączam i ponownie odpalam i bez żadnego opóźnienia i to mnie zastanawia bo kolejne razy nawet 10 bez żadnego opóźnienia, tylko ten jeden pierwszy raz co to może byc???????????????? stacyjka? rozrusznik ? wiązka ? pozdrawiam i dzięki z góry za zainteresowanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Smok_DW Opublikowano 3 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2013 Ja tez bym obstawil te trzy rzeczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Najpierw podładuj, a właściwie to naładuj akumulator po zimie. Pewnie się trochę wyeksploatował. Przeczyść dokładnie klemy, oraz masy - te które idą na karoserię oraz dalej pod spód silnika lub skrzyni /te drugie lubią pękać i się urywać/. Jak będziesz widział rozrusznik, to i tam możesz styki przeczyścić. Jak to nie pomoże to rozrusznik - gdy tuleje zimne ciężko odpala, lecz gdy materiał się rozgrzeje, to nie ma problemu. Może bym jeszcze coś pomyślał lub dodał, ale......................Zapoznaj się z tematem -->DLACZEGO WARTO UZUPEŁNIĆ PROFIL !!! Pozdrowionka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy82 Opublikowano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Witam ponownie posłuchałem rad mirekg9 uzupełniłem profil oraz sprawdziłem mase jest ok aku nowy kupiony w zeszłym roku FIAM samochód używany co dziennie ma zielone oczko wiec myślę że też ok to zostaje rozrusznik tylko czy dać do regeneracji czy używkę za 50zł ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 (edytowane) Lepiej zregenerować. Jak kręci, to wystarczy kupić szczotki i tulejki. Będziesz miał miał pewność, że rozrusznik prawie nowy. Następna opcja, to kupić używkę, dać do regeneracji, bo i tak nie wiesz jak długo kręcił i ile jeszcze pokręci i samemu wymienić a swój zrobisz w między czasie. Oraz, sprawdzić czy nie cofa się paliwo. Ja bym jeszcze tak dla swojego spokoju, poruszał wszelkimi bezpiecznikami oraz kilka razy rozłączył kostkę stacyjki. Może to i głupie, ale tam gdzie jest prąd zawsze jest trochę ciepła. Może na początku coś nie styka, lecz gdy prąd da ciepło jakiemuś stykowi lub elementowi, to wtedy jest już odpowiedni przepływ. Może coś w rodzaju jak "zimne luty" Edytowane 4 Maja 2013 przez mirekg9 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy82 Opublikowano 4 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 dzięki wielkie za pomoc chyba na poczatek sprawdze kostke przy stacyjce bo może to byc to bo rozrusznik kreci jak szalony ale tylko przez dwie sek wisi a jak zakreci i wylacze to pozniej nie ma tego problemu wiec moze kostka sie nagrzała przez te 2 sekundy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Przy okazji sprawdzania kostki sprawdź pętle indukcyjną. Przerabiałem w poprzednim ten problem, z czasem pod kompem zaczęło wyskakiwać "błąd komunikacji z kluczykiem". Najpierw padła pętla a potem się okazało że stacyjka była też wyjechana, zrobiona regeneracja stacyjki i nowa pętla i auto śmigało. Niestety... japończyk wredna małpa po czasie przestał tolerować nową pętlę i wtedy już był brak komunikacji immo-kompa... No i skończyło się na 3 dniach w autoryzowanym serwisie i rachunku na 800zł za nową wiązke i zgranie wszystkiego ;/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy82 Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 No to ładnie po kieszeni poszło sprawdziłem kostkę przeczyściłem i ok działa bez problemu :) wiązki nie sprawdzałem, bo nawet nie wiem jak :D przy okazji zmieniłem uszczelkę pod klawiatura i zaczął olej brać i kopcić ale doszedłem do tego tzn znalazłem na innym forum ze winna jest dodatkowa mala uszczelka której oczywiście nie ma w komplecie i dostępna tylko aso 25zł chociaż tyle ale trzeba jeszcze ściągnąć raz dekiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 9 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2013 (edytowane) No to ładnie po kieszeni poszło sprawdziłem kostkę przeczyściłem i ok działa bez problemu :) Tzn. poszło, czy nie poszło? Ubyło parę złotówek-stówek, czy też nie? /nie mam na myśli uszczelki/ Jeśli pomogłem, to cieszę się że mogłem pomóc i w miarę trafiłem w usterkę . Piwko dla mnie innym razem . Pozdrowionka. Edytowane 9 Maja 2013 przez mirekg9 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy82 Opublikowano 10 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 nie poszło na szczęście to było odnośnie postu 800zł Bartek 9108 a u mnie piwo masz jak nic a na razie :) teraz czekam na uszczelkę taka mała rzecz a tyle kłopotu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Odnośnie tej pętli, to też słyszałem, czytałem na tym forum i również pomogłem. Rzecz polega na użyciu pięści. Tak pięści-dłoni, mianowicie na stykach lub połączeniu mogła również nastąpić jakaś przerwa. Po kilku uderzeniach dłonią w obudowę kierownicy, usterka znikła i wszystko wróciło do normy. To samo tyczy się czasami sprawy immo, gdzie pierścień jest na stacyjce. Wystarczy uderzenie i naprawiają się połączenia. Lecz jak zawsze piszę i dodaję, usterka-usterce nie równa, jak i sposób jej naprawy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siwy82 Opublikowano 10 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 nic na siłę wszystko młotkiem będę pamiętał jakby co o biciu jej jak będzie nieposłuszna a teraz można zamknąć temat wielkie dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.