Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] Nie odpala, zalewa się na zimnym


Gość Aslan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem auto nie odpala na zimny silniku. Momentalnie się zalewa i trzeba holować na biegu, żeby przepalił i normalnie jeździł.

Na ciepłym nie ma problemu. Wszystko działa jak należy odpala od strzała.

Myśle że to jest czujnik temperatury ale odpiąłem go a i tak nie zapalił.

Świece sprawdziłem, czyste nie okopcone, przowody też ok. Jest intalacja gazowa ale do odpalania zakręciłem zawór w butli żeby to wykluczyć.

 

O sorry mój błąd. P11 1.6 LPG 99"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

MY TEŻ MAMY PROBLEM, JAK CI POMÓC..... Nie mamy kryształowej kuli -->Zapoznaj się z tematem -->DLACZEGO WARTO UZUPEŁNIĆ PROFIL!!!



Podobny temat już gdzieś był. Na pewno warto zacząć od wyczyszczenia kopułki, palca, wymiany świec lub ewentualnego dokładnego ich przeczyszczenia i ustawienia przerwy, następnie sprawdzić przewody.

Mówisz o czujniku temperatury. Teraz nie wiadomo jaki masz na myśli i jakie dane zbiera komuter. Czujników temperatury trochę jest %5Burl="https://www.google.pl/search?hl=pl&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1280&bih=658&q=zawieszenie+nissan+p12&oq=zawieszenie+nissan+p12&gs_l=img.12...2294.10780.0.15944.22.12.0.10.10.0.297.2371.0j4j7.11.0...0.0...1ac.1.12.img._AIV4ljN5YI#hl=pl&site=imghp&tbm=isch&sa=1&q=czujnik+temperatury+nissan+p11+1%2C6&oq=czujnik+temperatury+nissan+p11+1%2C6&gs_l=img.12...259860.280015.0.284524.30.29.0.0.0.2.452.5618.0j16j7j4j1.28.0...0.0...1c.1.12.img.Fk3rjn0E0GM&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.45960087,d.ZWU&fp=5e81016eee3d817a&biw=1280&bih=658"]https://www.google.pl/search?hl=pl&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=1280&bih=658&q=zawieszenie+nissan+p12&oq=zawieszenie+nissan+p12&gs_l=img.12...2294.10780.0.15944.22.12.0.10.10.0.297.2371.0j4j7.11.0...0.0...1ac.1.12.img._AIV4ljN5YI#hl=pl&site=imghp&tbm=isch&sa=1&q=czujnik+temperatury+nissan+p11+1%2C6&oq=czujnik+temperatury+nissan+p11+1%2C6&gs_l=img.12...259860.280015.0.284524.30.29.0.0.0.2.452.5618.0j16j7j4j1.28.0...0.0...1c.1.12.img.Fk3rjn0E0GM&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.45960087,d.ZWU&fp=5e81016eee3d817a&biw=1280&bih=658[/url]

Poza tym zostaje Ci jeszcze przepustnica, czujnik ustawienia przepustnicy. To co odłączałeś, to pewnie miałeś na myśli przepływomierz. Też na niego mówią czujnik teperatury lub przepływu powietrza - też należy sprawdzić, przeczyścić benzynką lub zregenerować.

 

Dla pocieszenia, powiem Ci, że to samo miałem zimą w Micrze córki i jeszcze do tego nie doszedłem. Jak narazie wymieniłem tylko świece, kopułki za diabła nie idzie odkręcić. Ale wiem że na komputerze pokazało - czujnik temperatury powietrza. Odpalać, to odpalał, ale w momencie dodania gazu gasł i się zalewał. Jak w końcu udało się odpalić za ....nastym razem, to wielki szaro-biały dym za samochodem. Teraz jest cieplej więc nie ma tego problemu, ale też się za to muszę wziąść.

Pozdrowionka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świecie sprawdziłem, czyste przerwa dobra. Kopułka jeszcze została do wyczyszczenia.
Mówię oczywiście o czujniku temperatury silnika do komputera. Tym z lewej strony głowicy obok wtryskiwaczy. Jak się go odłączy to wiatraki zaczynają się kręcić.

Przepływomierz wyczyściłem rozpuszczalnikiem.

 

Jestem ciekaw czy ktoś wymieniał ten czujnik i czy miał podobne objawy. Nie chcę wymieniać wszystkiego po koleji aż trafię.

 

 

33110.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Ale jeszcze jest czujnik na jeden wtyk i też od temperatury płynu.

 

PS...Dopisek.

Gdy oglądałem czujniki, to trafiłem na jakiś opis, że gdy ten czujnik ktoś tam wykręcił i przeczyścił, to czujnik zaczął działać. Ale tak samo mogła powstać np. jakaś przerwa w złączce i gdy ponownie podłączał to zadziałało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeszcze jest czujnik na jeden wtyk i też od temperatury płynu.

 

Ten na jeden wtyk jest tylko na deskę. Tak wyczytałem z tego forum. Po jego odłączeniu wskazówka się nie podnosi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

To dobrze, że chociaż wiesz jaki jest u Ciebie. Bo są jeszcze czarne, zielone i niebieskie.

Ja u siebie nie stwierdziłem ani się nie dopatrzyłem koloru. Cholerne dojście. Jak nie odkręcę kopułki a potem może i termostatu, to do czujnika nie dojdę. Mam te dwa obok siebie tzn. podobny co dałeś fotkę i ten pojedyńczy na deskę. Dopisałem parę zdań do poprzednich postów, to przeczytaj jeszcze raz, może coś Ci się jeszcze z tego przyda.

Prócz tego będę czekał na Twoje rezultaty, jak i co było przyczyną i naprawa - więc i mnie ta Twoja odpowiedź się może przydać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Trochę się wyjaśniło. Auto się nie zalewa ale nie ma ssania po prostu.

Rozebrałem cały ten zespół z przepustnicą, silnikiem krokowy, przepływomierzem itp.

Wyczyściłem. Następnie zauważyłem że nad sprężyną od linki gazu jest druga sprężyna.

Okazało się, że tą sprężyną poruszą taki mały tłoczek który odpycha tą sprężynę a ona linkę gazu.

Ten tłoczek jest regulowany przez płyn chłodzący. Rozruszałem go, następnie tą zardzewiałą sprężynę i jak ręką odjął. 

Od razu po odpaleniu podbija obroty do prawie 2 tyś. Wszystko było super przez dwa tygodnie.

Teraz temperatura spadła od 9 stopni rano i znów nie odpala. Nie wiem co robić z tym autem.

 

 15917604_dsa.jpg 15917605_dwa.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Trochę się wyjaśniło. Auto się nie zalewa ale nie ma ssania po prostu.

Rozebrałem cały ten zespół z przepustnicą, silnikiem krokowy, przepływomierzem itp.

Wyczyściłem. Następnie zauważyłem że nad sprężyną od linki gazu jest druga sprężyna.

Okazało się, że tą sprężyną poruszą taki mały tłoczek który odpycha tą sprężynę a ona linkę gazu.

Ten tłoczek jest regulowany przez płyn chłodzący. Rozruszałem go, następnie tą zardzewiałą sprężynę i jak ręką odjął. 

Od razu po odpaleniu podbija obroty do prawie 2 tyś. Wszystko było super przez dwa tygodnie.

Teraz temperatura spadła od 9 stopni rano i znów nie odpala. Nie wiem co robić z tym autem.

 

 

Jak pamiętasz, też się z podobnymi problemami borykałem, ale wszystko opisałem tutaj. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/89981-k11-przepustnica-i-zawór-krokowy-czyszczenie/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...