Gość Lajik Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Witam. Mam problem - jakiś miesiąc temu jedna z cewek przestała "śmigać" (i jestem pewny że to cewka bo próbowałem zamieniać ją miejscami z innymi i obojętnie w które miejsce ją włożyłem efekt był taki sam), na wolnych obroty w granicach 600 i troche szarpie silnikiem, przy jeździe (jak już musiałem gdzieś jechać) musiałem utrzymywać na minimum 3tys obrotów żeby silnik pracował w miarę normalnie. Pojechałem do warsztatu wymienić cewkę - koszt +/- 200zł za zamiennik jakiś (oryginał rzekomo w granicach 400zł - przypuszczam, że z NGK). Problem z głowy... a przynajmniej tak mi się wydawało. 2 tyg później to samo, na dodatek ta sama cewka. Na szczęście wymieniono mi ją w ramach gwarancji więc nie musiałem dodatkowo płacić. Znowu przez jakiś czas działało bez problemu, i dzisiaj znowu to samo. Pytanie: mam inwestować w ten oryginał czy szukać problemu gdzie indziej? Przeglądałem już forum pod tym punktem i trochę jestem zaniepokojny ewentualnymi kosztami... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbobbe Opublikowano 4 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2013 Witam. Masz instalację LPG? Jeżeli tak to źle ustawione wtryski gazowe lub już padają. Mnie błąd cewki ukazywał się jak padał mi rozrząd. Zawsze błąd cewki nr.4...... Cewkę wymieniłem na nową (zamiennik) - nic nie dało. Wymieniłem rozrząd, założyłem starą orginalną cewkę i śmiga. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lajik Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 (edytowane) Witam. Masz instalację LPG? Jeżeli tak to źle ustawione wtryski gazowe lub już padają. Zapomniałem napisać, no ale mam... 1,5 + LPG W moim przypadku nie jest to zawsze błąd cewki nr X (tzn może inaczej - jest to błąd jednej i tej samej cewki ale była przekładana na inne miejsca i klękała tylko ta jedna cewka, obojętnie w któym miejscu by nie była) Edytowane 5 Maja 2013 przez Lajik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pbobbe Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 To na szybko weź oizoluj ją taśmą elektryczną włóż i powinno zadziałać - pewnie ma przebicia. I w międzyczasie kup nową cewkę. Może masz kogoś znajomego w okolicy który ma taką Almerę i zamienisz cewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lajik Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 (edytowane) I w międzyczasie kup nową cewkę. Może masz kogoś znajomego w okolicy który ma taką Almerę i zamienisz cewki. Kupować po raz trzeci w przeciągu miesiąca? UPDATE: cewka chyba nie padła jeszcze całkowicie, chwilowo (tak przypuszczam) działa w miarę normalnie ale auto ciężko się zapala. Ktoś wie co to może być? Edytowane 5 Maja 2013 przez Lajik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 podstawowa sprawa: zaglądałeś do świec? kiedy wymieniałes je ostatnio? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Lajik Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 (edytowane) Rzekomo (wdłg. mechanika) świece były wymieniane przy okazji pierwszej wymiany owej cewki, czyli jakiś miesiąc temu. Ale i tak nie wiem co to ma do rzeczy, przy wymianie cewki na nową auto śmiga normalnie przez jakieś 2 tyg potem znowu cewka pada Edytowane 5 Maja 2013 przez Lajik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodek05 Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Świece mają to do rzeczy że ich zła jakość/stan itp. powoduje większe obciążenie dla cewki=jej zgon. Potrzeba analizy jakiegoś ogarniętego elektryka... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aachener Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 (edytowane) Swiece maja duze znaczenie. Moj znajomy wlasnie przez zly dobor swiec lub jak kto woli uciazliwy dla samochodu sposob eksploatacji narobil sobie wiele problemow. Sprawa wygladala tak, iz premanentnie jezdzil samochodem na krotkich dystansach - silnik byl wiec ciagle niedogrzany. Taki sposob ekspolatacji doprowadzil do przyspieszonego zuzycia swiec, od nich padly cewki - a ze byl akurat na trasie to aby dotrzec na miejsce musial przejechac jeszcze jakies 100 km. Trase ta odbyl na 2 cylindrach co dobrowadzilo do zatarcia pierscieni na tlokach i calkowitego wypalenia katalizatora - efekt samochod na dlugo wyladowal w serwisie, o kosztach naprawy lepiej nie wspominac. Dla ciekawostki w oryginalnej instrukcji niemieckiej jest wyraznie napisane aby w takim przypadku natychmiast zaprzestac jazdy w polskiej wersji natomiast aby niezwlocznie udac sie do serwisu. Ponadto Nissan w instrukcji wyraznie wskazuje aby swiece regularnie wymieniac i dobierac w zaleznosci od sposbu eksploatacji samochodu standartowe lub o innej wartosci cieplnej (jazda przewaznie miejska lub pozamiejska z duzymi obrotami silnika). Ogolnie cewki w Nissanach (powzyszy przyklad dotyczyl silnika 1,8 QG18DE w Primerze stosowanego tez w Almerach) sa uznawane za zrodlo czestych problemow, mozna ich jednak unikac lub zminimalizowac wymieniajac regularnie swiece oraz dobierajac swiece o wartosci cieplnej odpowiadajcej sposobowi eskploatacji silnika). Edytowane 14 Maja 2013 przez Aachener 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość camel1989 Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Świece wymieniam co 20 000km, wtryski gazowe teoretycznie wytrzymują od 80 000km do 100 000km (dane od mojego mechanika-gazownika). Wszystko wymieniłem na czas a i tak mi strzeliła jedna cewka. Co ciekawe wymieniłem listwę wtryskową i po wymianie tej listwy właśnie strzeliła mi cewka jedna. Świecie zużywają się w moim przypadku książkowo - bielutkie, wypalone, czyste. Wymieniać regularnie!!! Eh, ponownie strzeliła mi cewka... Dzisiaj konsultacja u mojego gazownika i zobaczymy co wyczaruje. Może to problem nie z samą cewką, a z przewodami - może mają gdzieś przebicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 (edytowane) Może to problem nie z samą cewką, a z przewodami - może mają gdzieś przebicie? Tutaj nie chcę Cię pouczać, lecz dać w miarę stosowną radę. Sprawdzić przewody to zawsze mogłeś do tej pory zrobić to sam i za darmo. Odpalasz wieczorem/noc silnik i byś widział czy "przeskuje" gdzieś iskra. Jeśli nie, to następnie bierzesz spryskiwacz np. do kwiatów lub pojemnik od płynu do szyb i dlelikatnie wodą zraszasz górę silnika-przewody. Jak będzie przebicie to zobaczysz żółto-błękitną iskrę. Pozdrowionka. Edytowane 8 Lipca 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Sprawdź masy w aucie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość camel1989 Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 I w moim przypadku mechanik podpowiadał, żeby wymienić komplet cewek. Do wyboru dwa warianty. Albo kupić komplet nowych cewek, albo komplet cewek używanych z jednego samochodu (równomiernie zużyte). Teraz mam w silniku cewki z różnym zużyciem i w każdym momencie może strzelić kolejna, która padnie. Może w przyszłości zdecyduje się na wymianę kompletu nowych cewek, obecnie inne wydatki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MacGayver Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 mirekg9 w tym wypadku się to nie sprawdzi bo przecież nie ma przewodów tylko cewki. Ale najważniejsza rzecz to to że zamienniki cewek się w nissanach nie sprawdzają, więc wcale się nie dziwie że auto jeździ Ci dwa tygodnie. Choć moje zdziwienie mogłoby być ewentualnie że aż tak długo Ci wytrzymały. Zacznij od tego żeby założyć pewne oryginalne cewki, niekoniecznie nowe. Ostatnio miałem też przypadek i w P11 i w Murano,oba auta z gazem akurat że emulator po przejściu na benzynę nie łączył wtrysku benzynowego i auto kulało. Tyle że w tym wypadku na gazie jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.