Almeran16.. Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 Witam, Stałem się szczęśliwym posiadaczem N16 2000r. 1.5 benzyna. Kupiłem od rodziny więc jak myślę z zaufanego źródła. Ale... oczywiście nie jest on w 100% sprawny. Mam kilka pytań na których odpowiedzi szukałem i niestety nic nie znalazłem. 1 wada: radio jest fabrycznie zakodowane. Nie mam kodu. Co robić?? 2 wada. jak jest mniej paliwa auto dławi się na zakrętach. Jeżeli Pb jest powyżej pierwszej kreski wszystko ok. 3 wada nawiew działa. Regulacja góra-dół też, ale tylko i wyłącznie leci gorące powietrze. Idzie lato coś okropnego. Pomocy!!!! 4 wada: podczas przyśpieszania poniżej 2000ob/m autko lekko się dławi. Objaw zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku. Macie jakieś pomysły? 5 wada: hamowanie. Gdy dojeżdzam do świateł przy predkości 10km/h stuka coś w kole/kołach. Czuć to też na pedale hamulca. Tylko przy dochamowaniu. Co myślicie pompa ABS?. Na pewno mam klocki i tarcze do wymiany. I ogólnie tyle problemów. Wady te występują od dawna, a poprzedniemu właścicielowi to nie przeszkadzało: mnie jednak to mocno irytuje. Ogóle autko fajne. Za wszelka pomoc w odpowiedzi na moje pytania serdecznie dziękuję. Pozdrawiam Grzegorz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 ja nie z tego działu, ale gratuluję z bolączkami z pewnością sobie poradzisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość kfiatekk1 Opublikowano 5 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2013 Witam, Gratuluję zakupu! Ad. 1. Nie wiem jak to rozkodować, ale polecam wymianę radia na "nie-fabryczne". Ad. 2. Wygląda na problem z pompą paliwa - każdy dobry mechanik CI to zdiagnozuje. Ad. 3. Prawdopodobnie ułamał się plastik trzymający linkę od regulacji temperatury nawiewu. Częsty problem w Almerach, sam to ostatnio przerabiałem. Wyjmij radio i będziesz miał dostęp do "zaplecza" panelu nawiewu. W najlepszym przypadku naprawisz to samemu. W ostateczności możesz wymienić cały panel - zamiennik znajdziesz na Allegro (panele od "Anglików" niestety nie pasują - mają pokrętło temperatury po prawej stronie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 1. w papierach musisz miec jesli auto jest krajowe. aso wklejaly wydruk z kodem do ksiazki serwisowej. Jesli to jakas 3cia reka albo lepiej i papiery zjadlo to najrozsadniejsza jest wymiana radia. 2. j.w. 3. j.w. 4. Czym jezdziles wczesniej? Tu masz moment i moc wysoko. Ten silnik jest zdecydowanie za slaby do 1300kg strupa co byc moze jeszcze poteguje ten efekt. 5. Wymien co masz wymienic i zobacz czy cos dalo. Byc moze tarcze sa zwichrowane. Przy okazji wymiany gruntowne czyszczenie i smarowanie prowadnic klockow, zacisku, w miare mozliwosci sprawdzenie stanu tloczkow. Pamietaj ze z tylu tloczki sa wkrecane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Almeran16.. Opublikowano 6 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Dzieki za podpowiedzi. Wcześniej jeździłem Peugotem Hdi 2.0 90km. Niby też 90km auto gabarytowo wieksze ale wkręca się o niebo lepiej niż almerka. Turbina robi swoje. Jężeli chodzi o szarpanie poniżej 2000ob/m to raczej z odczucia widze że nie jest to spowodowane za słabym silnikiem, ewidentnie coś się dzieje efekt "żabki" lekkiej żabki. Gdyby ktoś miał jeszcze jakies pomysły chetnie skorzystam. Dzieki za powyższe rady. Zabieram się do roboty. Napiszę co i jak sie udało zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 W hdi miales moment przy circa 1800obr. a tu (w 1.8 oczywiscie rowniez) o sensownym odpychaniu mozna mowic tak od 4000 Innymi slowy deptaj mu troche wiecej przy ruszaniu i przyspieszaniu. BTW polecam gaz bo spalanie Cie "zje" w porownaniu do hdi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Almeran16.. Opublikowano 6 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Dzięki za rady. Tak wiem diselek oszczędniejszy:(. A co do gazu to też myślałem. Polecacie jakies instalacje? A i jeszcze jedna sprawa z olejem silnikowym na teraz. Nie wiem jaki jest na chwilę obecną. Poprzednik też nie wie:). Co teraz zrobić. Jaki olej zalać by było bezpiecznie dla silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 ad 1, poszukaj elektronika, rozkodowanie tego radia to pryszcz. ad 2. zacznij od wymiany filtra paliwa, jeżeli to nie pomoże, to tak jak koledzy pisali... ad 3. przed rozbieraniem paneli sprawdź czy masz czynnik w układzie od klimy, zajmie Ci to parę sekund a może zaoszczędzić znacznie więcej czasu. Sprawdź to na zimnym silniku. ad 4. to samo co pkt 2 ad 5. Wymień tarcze i klocki, przy okazji sprawdź czujniki od abs i łożyska w kołach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Almeran16: Nawet nie tyle chodziło mi o to że to benzyniak, ale o to że to paliwożerne silniki są, szczególnie ten słabeuszek, bo jednak musisz go cisnąć, żeby sie poruszać. W dużym mieście 10-11l to norma i to bez szaleństw. Co do oleju, polska instrukcja zaleca 10w40 z przyczyn bliżej niewiadomych, instrukcja serwisowa oraz instrukcje dla krajów ościennych zalecają 5W40 i taki właśnie bym zalewał, jeśli jeszcze nie zaczął Ci brać oleju, możesz go nawet zalać 5W30 - w zimę będzie miał lepsze warunki na zimnym, ja właśnie na takim latam już o dłuższego czasu. voseba: całe to radio z kodem kosztuje ~50zł to raz, wa w tych benzynach nie ma bezinwazyjnie wymiennego filtra paliwa to dwa, trzy to kolega pisze, że wieje mu ciepłym powietrzem - na zewnątrz jest raptem kilkanaście stopni więc takie powietrze nie jest za gorące. Do tego jak masz zamiar sprawdzić ilośc czynnika w układzie? Gdyby było go za mało klima wogóle by się nie właczyła. I co ma do tego zimny silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomzyl Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Nie wiem skad Ci wyszlo spalanie po miescie przy spokojnej jezdzie 10-11l... mi przy ostrej po miescie (patrz profil, ze nie male miasto) w zimie chlupnal 10,5. Normalnie przy spokojnej po miescie da sie zejsc do 8-8.5. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 Buladag - rozkodowanie radia 20pln... zawsze można kupić na allegro z kodem, jest to też rozwiązanie. Faktycznie, filtr jest bezobsługowy, cokolwiek to znaczy. Co do czynnika to powinieneś czytać ze zrozumieniem. Napisałem aby sprawdził czy jest czynnik w układzie, a nie ile go jest, drobna różnica. Zimny silnik ma to do tego, że może się okazać że na ciepłym będzie ciśnienie a na zimnym nie, jeżeli nie wiesz dlaczego odsyłam do podręcznika fizyki. Sprawdzenie czy jest czynnik zajmuje minutę (włącznie z otwarciem i zamknięciem maski), ale fakt można tego nie robić skoro wieje ciepłym powietrzem a na zewnątrz jest tylko kilkanaście stopni. Dzisiaj w aucie miałem 28st, ale wiesz, Bydgoszcz to biegun ciepła w Polsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 tomzyl: mam ten samochod 12lat, wiem ile to pali. voseba: Poproszę o namiary na zakład gdzie ktoś za 20zł podejmie się rozebrania radia, wlutowania w układ, odczytania epromu, wyliczenia kodu i złożenia tego z powrotem o kupy. Filtr jest zintegrowany w pompie, nie a się go wyjąć nie uszkadzając obudowy pompy. Temperatura wewnątrz nie ma wpływu na temp. nawiewu przy otwartym obiegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voseba Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 buladag - Poproszę o namiary na radio z kodem za 50pln z allegro... przesyłka gratis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nunu85 Opublikowano 6 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2013 apropos stukania przy dohamowywaniu, też to miałem, na starych, zjechanych i pokrzywionych tarczach. Zmobilizowało mnie to w końcu do ich wymiany i jak ręką odjął.TArcze kupiłem (ponoć polskie) ABS. Przesadnie drogie nie były, a jakość jak narazie ok. Parę razy mocno rozgrzane wjechały w kałużę i sie nie pogięly, wiec jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 Tez mam cala hamulcownie (tarcze klocki) firmy a.b.s. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bonhart Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 Filtr jest zintegrowany w pompie, nie a się go wyjąć nie uszkadzając obudowy pompy. To chyba nie do końca prawda, ponieważ ja w swojej Almie 1.5 pb 90KM wymieniałem filtr paliwa, nie wymieniając przy tym pompy. Tutaj link do części o której mówię: http://www.motointegrator.pl/produkty/305545-filtr-paliwa-jc-premium-b31023pr Ja mam samochód zrobiony jeszcze w Japonii (vin JN) może dlatego różni się od "europejczyków"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jarząbek Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 Nie wiem skad Ci wyszlo spalanie po miescie przy spokojnej jezdzie 10-11l... mi przy ostrej po miescie (patrz profil, ze nie male miasto) w zimie chlupnal 10,5. Normalnie przy spokojnej po miescie da sie zejsc do 8-8.5. Moja 8-8,5 po mieście pali w zimie, w lecie udało mi się zejść do 6,8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Bonhart: Sedany z samego poczatku produkcji to zupelnie inna historia, ale racja - uogolnilem, moj blad. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Almeran16.. Opublikowano 30 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 Witam ponownie. Wypada by odpisać co zrobiłem i co się udało. Nawet jako instrulkcja dla potomnych. Ad1. Radio rozkodowane przez elektronika. Niestety kodem nie dało rady. Koszt 60zł Warszawa volumen Ad.2 Oczywiście pompa paliwa. Jak mi ją mechanik pokazał to osłupiałem. Rzeźba okropna, pocięte szlifirką jakieś obejśćia cuda nie z tej ziemi. Kupiłem pompę za 50zł używkę. Mechanik co wczesniej rzeźbił nie wiem o czym myślał. Musiał się narobić a koszt pompy to +- 50zł aleee (czytaj poniżej). UWAGA pompa po lifcie powyżej 2002 nie pasuje do N16 z pierwszy lat producji (autopsja) Ad3. Tak jak pisaliście zdjąć panel przedni i zobaczyć. Faktycznie linka wisała luźno. Spadła z zacisku który był złamany. Złapałem plastikową opaską i będzie na najbliższe 30 lat:) Ad 4 oraz AD5 niesty nie rozwiązane. Pewne rzeczy zrobiłem ale niektóre mnie dalej trapią. ad1 pompa paliwa. Wymieniłem jest ok ale po zatankowaniu do pełna wskaźnik wskazuje pełny bak. Po wyłączeniuz zapłony wskazówka opada. ad4 auto dławi się dalej podczas przyśpieszania. Byłem juz u dwóch mechaników, obaj jak się poźniej dowiedziałe czyścili przepustnicę, podłączli pod kompa sprawdzali co się da (tak twierdzą) i dalej to samo a ja o kilka setek jestm lżejszy:(. Świece nowe. Jeden poradził mi (pewnie żeby nie było mu głupio brać kasy) bym dolał lepszego paliwa lub uszlachetniacza. Dodałem Liqiu Molly i powiem że z autem lepiej na ciepłym silniku ale na zimnym bez zmian. Wydałem kilka setek za taką diagnozę. Powoli zaczynam wątpić w usługi mechaników. Ps zaślepiałem EgR i bez zmian. Myślałem o przepływce. Tylko jak ją sprawdzić? ad5 Kopmp nie pokazał nic. Problem z ABS na dochamowaniu. Jeden z mechaników polecił by kupić nową pompę ABS (ale jak tu teraz ufać) kupię będzie bez zmian a mechanior powie że i tak pompa była kiepska:) Może polecicie warsztat gdzie ludzie się znają i jak tylko komputer im nie pokaże jak "wół" usterki to diagnozy będą trafniejsze? Miasto Waszczawa-Lublin. Ogólenie fajne aukto. Pozdrawiam W moim aucie Almera N16 1.5 benzyna 2000R filtr paliwa jest w pompie paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.