Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[k12] pytania dotyczące obrotów 1.2 (80 koni) i (przy okazji) jaki olej


Gość Czad Maska

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Czad Maska

Hej,

 

..tak przeglądając instrukcję chciałem spytać Was, ile obr/min macie? W instrukcji jest napisane 650+-50 obr/min.. Nasza trzyma koło 850-900 na nagrzanym silniku.. Jak to wyglądu u Was?

 

Przy okazji, to jaki olej lejecie do tych wozideł? A jaki powinno się lać?

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

..tak przeglądając instrukcję chciałem spytać Was, ile obr/min macie? W instrukcji jest napisane 650+-50 obr/min.. Nasza trzyma koło 850-900 na nagrzanym silniku.. Jak to wyglądu u Was?

 

Przy okazji, to jaki olej lejecie do tych wozideł? A jaki powinno się lać?

 

Hejka, wszystko jest ok. Prosty przyklad-jak masz wszystko wylaczone to spadnie tpbie mniej wiecej do takich obrotow, jak wlaczysz chociazby nawiew to juz obroty minimalnie podskakuja, wlaczysz klime to juz masz ponad 1000 (przy zalaczonej sprezarce). Wplyw rowniez ma ciesnienie jakie panuje na zewnatrz, jakosc paliwa, jakie jest przeklamanie na obrotomierzu itp. Wiec krotko-nie masz czy sie martwic. A jaki olej?? Tylu ilu masz producentow tyle bedziesz mial opinii. Ja osobiscie leje mobil super s 10w40 polsyntetyk od paru lat i nie mam problemow (wymiany tak co 10-13 tys.). Producent zaleca 05w40 o ile sie nie myle, ale powyzszy jaki napisalem rowniez jest dopuszczany przez producenta a roznica w cenie ogromna. Dzisiejsze oleje spelniaja wiecej norm jakie i tak producent zaleca. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na stronie shella można sprawdzić rodzaje oleji do Micry :) --> Shell 5W 30 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalecanych olejów jest zawsze pełen wachlarz. Zależą one głównie od tego w jakim klimacie jest samochód użytkowany.

Co więcej - oleje syntetyczne, bardzo rzadkie mają tendencje ku temu, żeby się przeciskać i przepalać. Skutek - Primera P12 2.0 benzyna, zalecane i szumnie głoszone, że ma być 5W30. Zalałem. Efekt - przez rok eksploatacji i 15.000 km przejechanych dolane prawie 4 litry oleju. Bo ubywało. Nie ważne, miasto i łagodnie, czy trasa i pełny but. Przepalał olej zawsze. W styczniu zmieniłem na 10W40 Castrol Magnatec (półsyntetyk) i nie znika oleju prawie nic. Przejechałem 2.000 km i ubyło może 100 ml (ale też auto nie stało całkiem na prostym jak sprawdzałem bagnet).

 

Zanim zalałem 10W40 sprawdziłem w manualu - producent dopuszcza półsyntetyk (ba, dopuszcza nawet mineralny, ale z zakresu temperatur otoczenia wnioskuję że chyba tylko podczas użytkowania auta na pustyni). Minimalne różnice między 5W30, a 10W40 jeśli chodzi o warunki otoczenia (temperatura).

 

10W40 połowę tańszy niż 5W30.

Od czasów kiedy powstała moja instrukcja obsługi, dzisiejsze oleje 10W40 spełniają pewnie lepsze normy niż ówczesne 5W30.

 

Więc nie ma się co spinać - lej 10W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej przy włączonych światłach , ogrzewaniu tylnej szyby jest ze 9000 obrotów , a gdy załączy się kompresor klimy to obroty rosną nieznacznie . Jest jeszcze inna sprawa , gdy odpalisz silnik i stoisz , lub jedziesz do prędkości 20 km/h to system diagnozuje ABS-y , pompuje spuszcza itd .  , obroty też na pewno zmieniają się nieznacznie .

Tak ma być .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...