pawelsalata Opublikowano 22 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2013 (edytowane) Tylko że w 85% przypadków, 205/60 kosztują nawet i o 50% więcej. Ja sobie odpuściłem wydawać na opony 1600 PLN zamiast 1100 PLN, tylko po to by były takie jak fabryczne. Powyższe różnice w cenach, wskazane na przykładzie sprzed dwóch lat, takiej samej opony, jednego producenta, taki sam model... tak, tak - tak drastyczna była różnica w cenie. Edytowane 22 Czerwca 2013 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ravx02 Opublikowano 23 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2013 No tak , ale czy ze wzgledow technicznych nie powinienem mieć 16 , sa one dedykowane przez producenta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 205/60R16 to rozmiar dedykowany przez Nissana. I są często potwornie drogie. 205/55R16 to rozmiar opon o dużo niższej cenie, dodatkowo auto jest mniej gumowe w zakrętach. Jak więc widzisz, oba rozmiary tyczą się opon 16 cali. Mi na 205/55R16 przekłamuje licznik - jadąc licznikowe 100 km/h, w rzeczywistości jadę 90 km/h. Nie wpływa to kompletnie na nic według mnie, może minimalnie na spalanie na niekorzyść, może minimalnie lepiej auto się zbiera na niższych gumach. ALe jest to różnica niemal niezauważalna w zwykłym użytkowaniu samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 (edytowane) Nie wpływa to kompletnie na nic według mnie,. Jesli nie ma to wpływu to czemu kolarze jeżdżą na 28" a nie 14" - przeciez łatwiej by się im pedałowało może minimalnie na spalanie na niekorzyść, NApewno jest jakiś wzór z PI czy coś na to ze jeden obrót koła to 1 przejechany metr to spalanie takie przy 2000obr/min a przejechane 0,9m przy 2000obr/min to spalanie takie. A ile obrotów wykonuje koło w drodze do pracy? I o ile przez to jedzie się dłużej??? może minimalnie lepiej auto się zbiera na niższych gumach. bo mniejszy opór stratoryowy ale tylko do 2 obrotu koła gdy już fizyka popycha masę. Odczucie bardziej subiektywne bo auto żwawiej się wkręca na obroty ale przez mniejszą gumę krócej się toczy ALe jest to różnica niemal niezauważalna w zwykłym użytkowaniu samochodu. Zmieniłem opony zimowe 205/55/16 na Letnie 215/60/16 - jest to bardzo odczówalna różnica. Edytowane 25 Czerwca 2013 przez jwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
genad2109 Opublikowano 25 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2013 Zmieniłem opony zimowe 205/55/16 na Letnie 215/60/16 - jest to bardzo odczówalna różnica. Lepsze to 215/60/16-? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 (edytowane) Jesli nie ma to wpływu to czemu kolarze jeżdżą na 28" a nie 14" - przeciez łatwiej by się im pedałowało Aleś porównanie znalazł. Bardziej odpowiednie by było 28" i 27,5", a nie skrajność jakaś. Ja podałem dwa sąsiednie rozmiary opon a nie jakieś rozbieżności nie z tej ziemi. NApewno jest jakiś wzór z PI czy coś na to ze jeden obrót koła to 1 przejechany metr to spalanie takie przy 2000obr/min a przejechane 0,9m przy 2000obr/min to spalanie takie. A ile obrotów wykonuje koło w drodze do pracy? I o ile przez to jedzie się dłużej??? Ty sam jesteś jak PI... i SIGMA w jednej osobie. Chodzi o prędkość liniową specu - koło mniejsze przy tych samych obrotach (czyli przy tej samej prędkości kątowej) ma większą prędkość liniową. A jeśli kręci się szybciej, wykonuje więcej obrotów. Silnik pracuje nadal z takimi samymi prędkościami obrotowymi, więc przy takich samych przełożeniach skrzyni biegów, ta sama prędkość kątowa na wyjściu ze skrzyni biegów, przekłada się na inne prędkości liniowe - mniejsze koło szybciej rozpędza samochód, ale pozwala mu osiągnąć mniejszą prędkość maksymalną. W szkole ponadpodstawowej, na lekcjach fizyki o tym było sporo. Sprawdź w Google co to jest szkoła - tak na wszelki wypadek, może Ci się przyda definicja na przyszłość. Przy podanych powyżej rozmiarach opon, różnica to niecałe 10% przy prędkości 100km/h. Dla mnie to wartość którą można zaliczyć do kategorii błędu pomiarowego. Niesamowita jest Twoja teoria zawarta w pytaniu: "I o ile przez to jedzie się dłużej???" No mistrzostwo świata!!! Zmieniłem opony zimowe 205/55/16 na Letnie 215/60/16 - jest to bardzo odczówalna różnica. Kolejne mało udane porównanie, nie dość że szersza, to jeszcze wyższa. Różnica na pewno będzie odczuwalna na dziurawej drodze, w końcu masz wyższą gumę. Ale przyspieszenie (znów uważam że niezauważalnie) na tym ucierpi. Nie zważając na całość... idę za Twoją radą JWA i robię to, co już wcześniej proponowałeś tyle razy... Lepsze to 215/60/16-? Nie, nie lepsze. Lepsze 205/55R16. Edytowane 26 Czerwca 2013 przez PawelSalata 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ravx02 Opublikowano 29 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2013 (edytowane) Błagam... wrzuć fotkę P12 na felgach 15 cali... błagam... Proszę tak wygląda P12 na 15 stalowych Edytowane 29 Czerwca 2013 przez Ravx02 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Myślałem że będzie to wyglądać gorzej. Ale widać, że coś tu nie gra Dzięki za FOTO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ravx02 Opublikowano 3 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2013 Myślałem że będzie to wyglądać gorzej. Ale widać, że coś tu nie gra Dzięki za FOTO. Co masz na myśli - co nie gra , 195/65 R15 to wymiar minimalny dla primery.Pewnie lepiej wygląda na 16 ale wpierw auto potem koła , na wiosne zmienie i będzie OK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fickus Opublikowano 15 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2013 Zostały mi zimówki Continentala 205/55 R17 (na Alusie). Komplet -bieżnik 6-7mm Jakby co to piszcie na majla poszły na alle...jak co to zapraszam po odbór osobiście ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 Co masz na myśli - co nie gra , 195/65 R15 to wymiar minimalny dla primery.Pewnie lepiej wygląda na 16 ale wpierw auto potem koła , na wiosne zmienie i będzie OK Widać że odległości między oponami i nadkolami są zdecydowanie większe niż w przypadku felg 16" czy już o 17" nie mówiąc. Bierz komplet od kolegi FICKUS. Pewnie po dobrej cenie odda forumowiczowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 16 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2013 panowie bede mial prawdopodobnie komplet zimowy do sprzedania alu to oryginalne felgi od p12 16" z oponami 215/55/16 stan bdb ile to jest warte?? na kafla moge liczyc? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrewko Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 Hej Mam w swojej p12 felgi 17. Jak myslicie dało by radę wrzucić na nią zimówkę 225/45/17 ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 (edytowane) dało by raczej jedz do wulkanizatora i prawde ci powie nie widze przeciwskazan choc profil troszke za niski ale miec a nie miec http://www.renaultsafrane.pl/kalkulator.htm Edytowane 22 Października 2013 przez preston81 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrewko Opublikowano 22 Października 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2013 (edytowane) Szukałem oponek i znalazłem SnowDragon za 208 zł 205x50x17 Cena myślę że ok za te budżetowe opony zimowe , A może bieżnikowane ? Będę w Polsce za tydzień to poszukam. Autem robię max 100km tygodniowo i to po drodze szybkiego ruchu w DE które sa odśnieżone. Pozdrawim i dzieki za rady Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2 Edytowane 22 Października 2013 przez Andrewko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.