svyturys Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Felgi orginalne R17 pomóżcie wybrać . pytanie czy mogę założyć letnie np. 205/55/r17 lub 205/60/r17 dokładnie chodzi mi oto aby wybrać oponkę jak najweższą z możliwie największym profilem . pozdrawiam i dzięki za odpowiedz ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 sam mozesz sobie dobrac prosze skorzystaj z tego kalkulatora http://www.renaultsafrane.pl/kalkulator.htm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 (edytowane) Pamiętaj jedno - jak dasz za wąską oponę, możesz bardzo łatwo uszkodzić felgę. Nie wiem jakie szerokie są felgi 17" w naszych Nissanach, bo sam mam 16" alu na lato i stalowe na zimę. Niemniej jednak od szerokości felgi wynika wprost szerokość opony (zalecana). Jest taka tabela, w zasadzie jest ich sporo w internecie. Skoro moja felga 16" ma szerokość 6,5 cala i mam opony 205/xx, to obstawiam że Twoja felga 17" ma szerokość 7 cali. Więc jak widać, zalecana jest opona 215/xx. Co do profilu - musisz pamiętać że każda zmiana opony na inną niż fabrycznie przewidziane rozmiary, będzie przekłamywać licznik - w górę lub w dół. Jak dasz niższy profil, będzie lepiej w zakrętach, ale gorzej na dziurach. Wyższy profil to wygodniejsza jazda, ale zawieszenie jest - powiedzmy, bardziej gumowe, auto jest podatne na bujanie ma boki. Jeśli wolno spytać - po co chcesz takie żeby jak najwęższe zakładać. Jeśli chodzi o oszczędności na paliwie itp to oszczędność będzie żadna, a trakcja może się pogorszyć już baaaaaardzo. No i ryzyko uszkodzenia felgi większe. Jeśli koniecznie chcesz mieć opony 205/xx, to może zmień felgi na 16" po prostu.W głupim maluszku mojej żony, Nissanie Micra K11 z silnikiem 1,3 zmieniłem opony ze 155/70 na 165/70 i te "10" więcej przy szerokości przełożone na właściwości jezdne, to powiem że - albo moja wiara jest taka silna, albo ma to rzeczywiste odwzorowanie w prowadzeniu, w zakrętach itd. Obstawiam to drugie. Edytowane 10 Maja 2013 przez PawelSalata 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Temat przerabiałem max 205/55/r17 lub 205/65r16 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 to n a 17 balony na maxa po kija kupowac 17 ja chce sie zakladac balony to juz nawet nie wygląda , natomiast sam przyznam ze na 16 jazda jest lepsza 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 bez porównania r16 są lepsze niż r17 nie tylko są wygodniejsze lecz również powodują mniejsze zużycie zawieszenia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Wniosek więc prosty. Jak tylko masz na czym postawić tymczasowo autko, zdejmuj 17" felgi i na Alledrogo.pl je pogoń i kup komplet fabrycznych 16". Ja też uważam że 16" dużo wygodniejsze do jazdy po naszych drogach. Kuzyn ma P12 w sedanie i ma właśnie 17". Oprócz tego że są naprawdę dużo ładniejsze, to chyba innych zalet nie dostrzegam. Na potwierdzenie niepraktyczności tych felg na naszych drogach, napiszę że już ma dwie felgi do prostowania bo się na dziurach powykrzywiały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 ja mam oba komplety 16 i 17 auto lepiej wyglada na 17 tylko moje sa z deka szersze niz oryginalne bo maja 8" szerokosci , jesli droga nie ma dziur miód jesli ma czyli jak 80% polskich drog potrafi byc roznie .. 16 mam oryginalne sa fajne przyjemnie sie jedzie na 17 czuje sie juz wszystko , ktos tutaj pisal ze ma 18 to juz podziwiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devon00 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 ja mam ori 17" i oponki na nich 205/55 i daja rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 na moje takie by juz nie weszly wlg kalkulatora bo naciagnac by naciagneli ale czy taka jazda bylaby bezpieczna? nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
svyturys Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 (edytowane) TO z doświadczenia szanownych użytkowników Nissanków jake będą lepsze oponki na alufelgi R17 : 205/55 czy 215/50 lub 215/55 serdecznie wszystkim dziękuję za odpowiedz . pozdrawiam ! Edytowane 12 Maja 2013 przez svyturys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
preston81 Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 215/55 moga ci ocierac a raczej na pewno beda , 215/50 a 205 55 masz 1cm roznicy na calej srednicy koła i wezszy laczek wybierz sam ja bym bral to co rekomendowane czyli 215/50 co zrobisz ty nie wiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Na słupku drzwi kierowcy masz podane modyfikacje fabryczne. To jest wg nich najlepsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Są to dane opon, które założone na samochód nie spowodują przekłamań w pokazywanej przez prędkościomierz prędkości, w spalaniu chwilowym i średnim. Nadal nie napisałeś co chcesz tym zabiegiem osiągnąć. Jeśli chodzi o oszczędności na paliwie, bo opory toczenia mniejsze, to różnice będą niezauważalne. Lepiej kupić opony w rozmiarze zalecanym przez producenta, ale "z wyższej półki", jak to mówią, i wtedy możesz mieć psychiczne poczucie że oszczędzasz paliwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Teraz podają przy zakupie nowych opon parametry - zużycia paliwa, hałasu, i hamowania na mokrym. Można tymi parametrami kierować się przy wyborze marki. A kwestia rozmiaru to indywidualne widzimisię - tylko co chcemy osiągnąć tą modyfikacją??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 Mój ojciec na przykład, jako człowiek stary twierdzi że węższa opona to niższe opory toczenia i niższe zużycie paliwa. Może tak było kiedyś, przy Dębicy D-124, ale dziś opony nie ocenia się w ten sposób. Przypuszczam że SVYTURYS kieruje się chęcią zaoszczędzenia paliwa przy pomocy węższej opony, ale jak pisałem - naprawa uszkodzonej felgi będzie dużo bardziej kosztowna. Za wąska opona sprawia iż rant felgi jest odsłonięty i jeden krawężnik nie tak jak trzeba najechany i mamy po feldze od strzału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 W metodzie Twojego papy jest szaleństwo Generalnie tak jest. Ale najlepszy efekt wąskiej opony uzyskuje się w zimie. A po co koledze w lato wąski profil??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 Generalnie tak jest. Ale najlepszy efekt wąskiej opony uzyskuje się w zimie. I znów i tak - i nie. Jak napisałem, to się sprawdza w przypadku jakiegoś wiekowego samochodu z wiekowymi oponami. Dzisiejsze opony nie wymagają takiego zabiegu, spełniają dużo bardziej rygorystyczne normy i mają dużo lepsze właściwości jezdne (hałas, przyczepność). Co do przyczepności zwłaszcza się przyczepię - o ile węższa opona nie przyniesie znacznej poprawy w ilości spalanych litrów paliwa, to na pewno przyniesie znaczne pogorszenie przyczepności. A tu już wchodzimy w temat bezpieczeństwa swojego i innych. Sam tego doświadczyłem. Miałem Hondę Accord kombi, '94 rok. Fabrycznie założone były opony 195/50R15. Na przeglądzie powiedzieli mi że opony są nierówno zużyte i nie otrzymam pieczątki. Były nierówno zużyte, bo miałem wywalone zawieszenie, po naprawie zawieszenia nie zmieniłem opon. Opony były potrzebne na już, ale w okolicznych punktach ogumienia, mieli jedynie 185/55R15. Kupiłem, nie miałem wyjścia. Spalanie - nie było różnicy, w trasie i w mieście paliło auto tyle samo. Przyczepność - no tutaj od razu poczułem, że margines przyczepności na zakrętach się skurczył, mimo iż założone opony miały sporo więcej bieżnika. To tylko moje doświadczenia z tym związane, ale - możesz mi wierzyć, że są obiektywne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 NIe neguję Twoich doświadczeń i świadomości "ogólnej". Bo opony dla nas to są opony "ogóne" dla zwykłych zjadaczy chleba. Pomijam kwestię półki/ceny/marki. W rajdach stosuje się na asfalt sliki(dobra teraz nie bo FIAA zabroniła) a na zime cienkie opony, na szuter,błoto z duzym bieżnikiem i duże gumy, a na piach balony niskocisnieniowe, na deszcz..... Bo gdyby były tak wspaniałe i idealne opony masowej produkcji to by używali dwóch rodzajów opon zimowe/letnie. (duży skrót myślowy) NIkt z codziennych użytkowników nie będzie zmieniał opon w zależności od pogody. Fakt aktualne opony sa coraz bardziej uniwersalne i są dopasowane do pory roku. Uważam, że masz rację jeśli chodzi o uniwersalność aktualnych opon. Ale dostosowując stare zasady do aktualnych możliwośći jesteśmy o krok świadomi przed innymi. Nie pamiętam i nie chce mi się szukać bo to nie ma znacenia. Nowe asymetryczne opony letnie mają kwadraty na brzegach bieżnika w środku linię rąbów i 2/3 paski slika. Ba nawet moje Uniroyale Rain maxy mają na środku slika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ravx02 Opublikowano 14 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2013 W mojej P12 2004r posiadam 195/65/R15 stalowe , czy pozostać przy r15 czy przejsc na zalecane przez producenta r16.Proszę o radę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 Na zime miej 15 latem ładniej wygląda większa falga na mniejszym kapciu kwestia gustu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 18 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2013 W mojej P12 2004r posiadam 195/65/R15 stalowe , czy pozostać przy r15 czy przejsc na zalecane przez producenta r16.Proszę o radę . Błagam... wrzuć fotkę P12 na felgach 15 cali... błagam... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ravx02 Opublikowano 19 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2013 (edytowane) Błagam... wrzuć fotkę P12 na felgach 15 cali... błagam... Dobrze pstryknę fotkę i wstawie Edytowane 19 Czerwca 2013 przez Ravx02 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 20 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2013 Dzięki... czekam z niecierpliwością. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zuzinho7 Opublikowano 21 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2013 Ja obecnie teraz na lato jeżdzę z przodu 205/55 R16 i tył 205/60 R16 i auto się normalnie zachowuje, jednak w przyszłym roku już kupię komplet na lato 205/60 R16 w zimie miałem 205/55 R16 komplet. -- Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.