Gość bartek9108 Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Panowie! Mam oto następujący problem. Sprężarka nowa, klima nabita, filtr nowy, wyczyszczone itd. klima chłodzi przy temp. na zew. 15stopni jako tako. Obecnie przy temp. rzędu 30 stopni klima prawie w ogóle nie chłodzi? Co to może być? Może manual jest taki słaby? Jak jest u was? Czego szukać jako ewentualnej przyczyny? A i coś gwizda dziwnie za środkowym nawiewem. ;/ Wcześniej tego nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mllodzian Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 zatem to gwizdanie to oznaka jakiejść usterki. ja nabijałem w tym roku i powiem Ci,że zimno w aucie już na 3. a na 2 jest fajnie jak słońce świeci przez szyby nawet;p. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 10 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2013 Panowie! Mam oto następujący problem. Sprężarka nowa, klima nabita, filtr nowy, wyczyszczone itd. klima chłodzi przy temp. na zew. 15stopni jako tako. Obecnie przy temp. rzędu 30 stopni klima prawie w ogóle nie chłodzi? Co to może być? Może manual jest taki słaby? Jak jest u was? Czego szukać jako ewentualnej przyczyny? A i coś gwizda dziwnie za środkowym nawiewem. ;/ Wcześniej tego nie było. Jedź tam gdzie nabijałeś i wszystko robiłeś. Po nabiciu, chyba sprawdzali temperaturę chłodzenia? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Jak by sprawdzali, to nie było by problemu, a tak nabili go tylko w butelkę. Może być zablokowany zawór rozprężny w parowniku, lub coś z regulacją wydajności pompy. Jakie ciśnienia masz w układzie i temperaturę rurki ssącej z parownika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 (edytowane) Jak by sprawdzali, to nie było by problemu, a tak nabili go tylko w butelkę. Może być zablokowany zawór rozprężny w parowniku, lub coś z regulacją wydajności pompy. Jakie ciśnienia masz w układzie i temperaturę rurki ssącej z parownika? Zadałem takie swoje pytanie, ponieważ teraz jest więcej punktów które tylko i wyłącznie nabijają układ i nic poza tym./aha....i biorą kaskę/ To tak jak by zatankował gaz. Tam gdzie ja jeździłem, to miałem wydruk z ciśnieniem i sprawdzenie temperatury chłodzenia. Po ok 2-uch tygodniach, ponownie miałem do nich pojechać aby sprawdzić czy nie ma wycieków. W Tino jeszcze gazu, czynnika nie uzupełniałem i nie wymieniałem gdyż nadal chłodzi. Edytowane 11 Maja 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Niestety, tak włąsnie sobie dorabiają w sezonie serwisy opon. Kupi taki aktomat i nabija ludzi w butelkę. Z drugiej strony chętnych nie brakuje, bo przecież tanio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MatiV Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 A czujnik cisnienia klimy jest dobry? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 A skąd niby kolega ma o tym wiedzieć? Poczekajmy jak się wypowie. A co do Twojego pytania, to zawsze możesz-można napisać lub opisać gdzie on się znajduje, lub co dokładnie masz na myśli. Nie wszyscy, wszystko łapią. A czasami i fotki mile są mile widziane. A tak dla mojej informacji- bo tego akurat nie wiem /nikt nie jest Alfa i Omegą/ gdzie ten czujnik się znajduje? Jak pisałem, fotki robią za nas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 No to tak. Klima szczelna. Nabijałem, wszystko robiłem sam u kumpla. I wiem co robiłem bo to nie pierwszy raz. Odłączyłem wiatraki, podłączyłem manometr, ciśnienie rośnie, dobrze pompuje, już myślałem że nowa sprężarka padła.. Padł mi czujnik który pokazuje temp. na zewnątrz i wtedy klima głupkowała. Zrobiłem go i powróciło do normy. I tak nagle w trasie przestała działać klima. Coś zaśmierdziało, zapiszczało kilka sekund i tyle. Zawór rozprężny ok. Parownik ok. Układ szczelny. Ogólnie nie wypisuje więcej, wszystko sprawdziłem i ok. Zauważyłem że przy regulacji temp. czasami gaśnie żarówka. Rozebrałem panel, zmieniłem żarówke, wszystko wygląda ok, ale dzieje się to samo. Zauważyłem jeszcze że nie ma jak wcześniej, gdy spiralka była za długo i szyba już sucha to się sama wyłączała, ew. nie dało się włączyć gdy było za ciepło, a szyba była sucha. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Wygłada, że padła ci znów sprężarka. Wymiana, to nie taka prosta sprawa, by robić to u kumpla. Przed wsadzeniem nowej, podkreślam nowej, a nie używanej, trzeba zazwyczaj płukać reszte instalacji. Jedź lepiej do kogoś kto się zna, zapłacisz raz, a dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 (edytowane) Almera 2,2 -uzupełnij pofil - nie zawsze każdy wraca do tytułu w temacie.!!! Nie chce się wymądrzać, ale pewnie na chłodnicy masz dwa wentylatory - więc sprawdź; - czy działa wentylator klimy, po załączeniu klimy; - czy działa/ją przekaźnik/ki - a są trzy /wentylator wewnętrzny - /nawiew// i dwa zewnętrzne - chlodnica i chłodnica klimy; - bezpieczniki i przekaźniki są w komorze silnika; Edytowane 11 Maja 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 (edytowane) Wygłada, że padła ci znów sprężarka. Wymiana, to nie taka prosta sprawa, by robić to u kumpla. Przed wsadzeniem nowej, podkreślam nowej, a nie używanej, trzeba zazwyczaj płukać reszte instalacji. Jedź lepiej do kogoś kto się zna, zapłacisz raz, a dobrze. Pisałem że sprężarka pompuje dobrze Manometr nie oszukuje. Almera 2,2 -uzupełnij pofil - nie zawsze każdy wraca do tytułu w temacie.!!! Nie chce się wymądrzać, ale pewnie na chłodnicy masz dwa wentylatory - więc sprawdź; - czy działa wentylator klimy, po załączeniu klimy; - czy działa/ją przekaźnik/ki - a są trzy /wentylator wewnętrzny - /nawiew// i dwa zewnętrzne - chlodnica i chłodnica klimy; - bezpieczniki i przekaźniki są w komorze silnika; Właśnie sprawdzone wszystko z tego co pisałeś. OK. Przy okazji zrobiłem kilka starych struchlałych osłonek na kable na nowe. Chciałem jechać już do domu i panel zaczął głupkować... Przy ustawieniu na max zimne daje full gorące i dmucha przy ustawieniu na 0. To już chyba mamy winowajce. Jak myślicie? Trudno będzie przełożyć klimatronik od Primery P11? Mam akurat cały Może by zaadoptować ;> Edytowane 11 Maja 2013 przez bartek9108 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 (edytowane) Włożyć.......to zawsze wszystko sobie możesz. Gorzej z okablowaniem, podpięciem i innymi elementami. Jeśli masz N16 - bo nie ma w profilu, to po prawo od pedału gazu, za plastikową osłoną tunela, masz dwa moduły od nawiwów. A główny od klimy powinieneś mieć pod schowkiem pasażera przy wentylatorze wewnętrznym. Może wystarczy poruszać złączkami, może jakiś tzw. zimny lut lub mała przerwa która za działaniem metody "wyjmnij-wsadź" zadziała poprawnie. Właśnie sprawdzone wszystko z tego co pisałeś. OK. Przy okazji zrobiłem kilka starych struchlałych osłonek na kable na nowe. Chciałem jechać już do domu i panel zaczął głupkować... Przy ustawieniu na max zimne daje full gorące i dmucha przy ustawieniu na 0. To już chyba mamy winowajce. To co tutaj napisałeś, to nie mogło się stać od napełnienia klimy. Jakiś zbieg okoliczności. Edytowane 11 Maja 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bartek9108 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 (edytowane) Problem rozwiązany. Wymienione kable za modułem, jak chowałem od CB kable gdzieś musiałem uszkodzić i drobna kosmetyka w panelu, przez twardy zawias wytrząsł się i coś nie łączyło. Dobrze bo przynajmniej przegrzebałem w końcu całe auto. Poprawiłem trochę szczegółów. Dzięki za podpowiedzi Edytowane 14 Maja 2013 przez bartek9108 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Problem rozwiązany. Wymienione kable za modułem, jak chowałem od CB kable gdzieś musiałem uszkodzić i drobna kosmetyka w panelu, przez twardy zawias wytrząsł się i coś nie łączyło. Dobrze bo przynajmniej przegrzebałem w końcu całe auto. Poprawiłem trochę szczegółów. Dzięki za podpowiedzi Aż wstyd się przyznać, że kazałem Ci "wyjąć i wsadzić". Ale trafiłem i doszłeś do celu. Prawie jak z kobietą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.