Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Dymił, klekotał, a teraz wogóle nie chce odpalić.


Gość henryk.hunt
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość henryk.hunt

Witam,

 

Od jakiegoś czasu jestem "szczęśliwym" posiadaczem Primery 2002r. w której od kilku miesięcy obserwowałem problem z dymieniem. W ostanich dniach pojawiło się "klekotanie" silnika (klekotanie zazwyczaj podczas przyspieszania głośniejsze przy niższych obrotach) połączone z masakrycznie nadmiernym dymieniem, a po następnych 2-3 dniach problemy z uruchamianiem silnika - palił zazwyczaj za 2gim razem. Jak już odpalił to słychać było, że silnik pracuje nierówno na niskich obrotach i czasami na wyższych. Dwa dni temu w trasie zgasł gdy stanąłem na skrzyżowaniu na czerwonym świetle - zgodnie z prawem murphy'ego. Po szybkim przeglądzie w warunkach polowych zaobserwowałem, że nie jest podawane paliwo na listwę Common Rail. Po około 40 minutach kiedy silnik trochę ostygł zaczęło się pojawiać. Po około godzinie udało się uruchomić silnik i dojechać do domu. Od tamtej pory nie chce wogóle odpalić. Jeśli ktoś z Was spotkał się z podobnym problemem lub wie co może być przyczyną ww opisywanego to proszę o wsparcie.

 

P.S. Podłączenie komputera pokazało dwa błedy P0190 oraz P12E3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Na błędach akurat się nie znam. Ale to co wiem, to listwe CR mają silniki Dci.

Prócz tego, szkoda że nie odezwałeś się te parę miesięcy temu, byłoby łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość henryk.hunt

Książka serwisowa mówi, że kod P0190 to błąd czujnika ciśnienia paliwa na listwie CR. Podejrzewam, że to może być wypadkowa problemów z pompą wtryskową, która nie podaje wogóle paliwa na CR. Dlatego chyba zacznę od naprawy lub wymiany samej pompy.

 

 

Na błędach akurat się nie znam. Ale to co wiem, to listwe CR mają silniki Dci.

Prócz tego, szkoda że nie odezwałeś się te parę miesięcy temu, byłoby łatwiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A filtr paliwa kiedy wymieniałeś po raz ostatni??

Jak podłączysz do kompa i odpalisz to powinien Ci pokazać pracę silnika. Może leją wtryski, może tylko czujnik .... może...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Czujnik ciśnienia na listwie, to jest ostatni elemet w układzie zasilania paliwem i to nie znaczy że jest zły. Komputer złapał dane z ostatniego elementu.

Przerabiałem to, gdyż miałem to samo w Tino i wcale nie był walnięty czujnik. Na dodatek, to wszystko było dobre i nic nie wymieniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość henryk.hunt

>A filtr paliwa kiedy wymieniałeś po raz ostatni??

Po zimie.

 

>Jak podłączysz do kompa i odpalisz to powinien Ci pokazać pracę silnika. Może leją wtryski, może tylko czujnik .... może...

Silnik nie pali więc na tym etapie to nic nie da.

 

Prześledziłem trochę postów na tym forum i wiem, że czasem ciężko jednoznacznie określić przyczynę. Ja zaczynam od wymiany pompy wtryskowej i tutaj pytanie: Czy da się ją wymienić bez wyjmowania silnika? Jeśli ktoś przerabiał temat to prośba o info.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Na Twoim miejscu, to bym podjechał-zaciągnął go najpierw do porządnego warsztatu Boscha.

Lecz z drugiej strony, to do kieszeni nie będę Ci zaglądał.

A czy czasem w Twoim modelu nie ma aż trzech pomp? Oczywiście mogę się mylić...

-pompa paliwa przy zbiorniku - tutaj mogę pomylić z QQ;

-pompa wtryskowa;

-pompa wysokiego ciśnienia;

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość henryk.hunt

Do zbiornika jeszcze nie zaglądałem więc pewności co do trzeciej pompy nie mam w tej chwili. Którą pompę masz na myśli pisząc o pompie wysokiego ciśnienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Zerkając spod samochodu, między ścianą grodziową a tyłem silnika. Tam chyba są dwie pompy. Jedna niżej i duga wyżej tuż pod kolektorem ssącym.

Oczywiście mogę się mylić, więc nich ktoś napisze która jak się nazywa i gdzie występuje, oraz w jakich silnikach.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zbiorniku

http://nissan4u.com/parts/primera/el_p12e/2005_11/type_105/fuel_and_engine_control/fuel_tank_and_fuel_piping/illustration_1/

i wysokiego ciśnienia

http://nissan4u.com/parts/primera/el_p12e/2005_11/type_18/fuel_and_engine_control/fuel_supply_system/

Zdemontuj tylną kanapę dostań eis do zbiornika i wyczyść tam.

Możesz przelać przewody i wymienić filtr paliwa.

Jak nie działa to niestety musisz wziąć się za układ zasilania.

Edytowane przez jwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość henryk.hunt

Panowie, dzięki za foty.

 

Z góry przepraszam za być może głupie pytanie, ale czy pompa wysokiego ciśnienia jest również pompą wtryskową? Pytam, bo spotykam się z różnymi nazwami np. chyba wszystkie aukcje na allegro mają w nazwie pompa wtryskowa?



mirekg9

 

Znalazłem foto silnika (widok od strony wewnętrznej) i wydaje mi się, że zdjęcia które wcześniej przesłałeś przedstawiają tą samą pompę (pompa ciśnieniowa) tylko inny model. Ta pierwsza od lewej to 16700-8H800, natomiast druga to 16700-AW401.

 

http://www.czescijaponskie.pl/pl/p/SILNIK-NISSAN-PRIMERA-P12-2.2-2,2-DCI-YD22D-01-.../2282

http://allegro.pl/nissan-x-trail-primera-p12-2-2-dci-pompa-wtryskowa-i3246489028.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Powiedzmy, że ta na górze to pompa wtryskowa. A co to jest, to niżej? Bo ja też bym chciał wiedzieć, gdyż faktycznie różnie określają dane pompy.

 

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość henryk.hunt

Dostęp w WP12 jest dość utrudniony i ciężko nawet odczytać numery z tabliczki znamionowej (osobiście odczytałem po jej urwaniu), ale według mnie to jest pompa wspomagania układu kierowniczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzmy, że ta na górze to pompa wtryskowa. A co to jest, to niżej? Bo ja też bym chciał wiedzieć, gdyż faktycznie różnie określają dane pompy.

attachicon.gifpompy w p12.jpg

 

Nie wiem o co chodzi to niżej ale na ogół w tej okolicy jest sprężarka klimy i pompa wspomagania.

 

Jeśli chodzi to tylko moja własna właśnie uknuta teoria, że pompa jest jedna. A ktoś na potrzebę ceny uknuł dwie nazwy.

Ale w tym szaleństwie jest metoda bo :

Pompa wtryskowa jest do silnika D/TD, w którym to ona właśnie podaje paliwo na poszczególne wtryski.

https://www.google.pl/search?q=pompa+wtryskowa&client=firefox-a&hs=n0h&rls=org.mozilla:pl:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=sdWTUamsNMnBtQbp6oCADg&ved=0CC4QsAQ&biw=1920&bih=867

 

Pompa wysokiego ciśnienia do silnika common rail lub pompo-wtryskiwacze - która tylko i wyłącznie wytwarza ciśnienie na przewodzie paliwowym a elektryka załatwia resztę (przedwtrysk, zawtrysk, dotrysk, wtrysk)

https://www.google.pl/search?q=pompa+wysokiego+cisnienia&client=firefox-a&hs=63h&rls=org.mozilla:pl:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=ftaTUc2wDYWNtQbdjIHYDQ&ved=0CD4QsAQ&biw=1920&bih=867

 

Generalnie wszyscy wiemy że w dieslu jest pompa i jest potwornie droga ;)

Edytowane przez jwa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość henryk.hunt

>Generalnie wszyscy wiemy że w dieslu jest pompa i jest potwornie droga

Tak to można ująć w skrócie. Cena pompy wysokiego ciśnienia w serwisie do mojej WP12, 2002r to jedyne 12000PLN (słownie dwanaście tysięcy polskich złotych).

Regeneracja od 400PLN do ~1500PLN. Z tego to co zrozumiałem to 400PLN to cena bazowa za standardowe czynności czyli rozebranie i wyczyszczenie itp. Używana na allegro w granicach 500-800PLN. Regenerowana na allegro 1300PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

Czy wiesz w jaki sposób można sprawdzić ten zawór?

 

 Jest nierozbieralny, można tylko metodą prób i błędów z innym zaworem.

Teraz zależy jaką masz pompe, bo może być taki /tzn. w podobie, bo potrzebny numer/ http://allegro.pl/listing/listing.php?string=zaw%C3%B3r+SCV&search_scope=category-620

lub takie http://allegro.pl/nissan-x-trail-scv-zawor-czujnik-pompy-wtryskowej-i3232505060.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość henryk.hunt

Elektrozawory sprawdzone i wydają się być OK. Podłączając napięcie słychać przełączenie.

U mnie jest pompa 16700-8H800 więc ten drugi link to będzie to o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale sie narobilo, wiec szanowny kolego zanim zaczniesz wydawac kase to sprawdz nastepujace rzeczy , bo gdybaniem auta nie naprawisz.

1. sprawdz calosc przewodow (sa dwa) od czujnika polozenia walu korbowego (  szukaj przy skrzyni biegow), jezeli jest przerwa to autka nie odpalisz( przewaznie czujnik jest dobry a walniete przewody - pekaja w wiazce od temperatury)

2. zdejm przewod paliwowy sprzed pompy cisnieniowej i zassaj paliwo ustami , jak poczujesz paliwo w ustach to elementami sprzed pompy sie nie zajmujesz

3. odkrec przewod cisnieniowy podajacy paliwo z pompy i druga osoba niech zakreci silnikiem, zobaczysz czy paliwo jest podawane z pompy ( na listwe CR) , jezeli nie podaje to bedzie pompa

4. czujnik na listwie CR jest cisnieniowy  - jak bedzie za male cisnienie to na tablicy rozdzielczej ladnie pali sie rozowa lampka silnika, jezeli sie nie pali czujnik jest dobry

5. sprawdz calosc przewodow od wtryskow od wtyczek co najmniej do polowy ich schowania w wiazce.

Jak te czynnosci nie pomoga szykuj kase i szukaj mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mirekg9

I tutaj kolega voyager, dał Ci piękne podpowiedzi. A Ty przymierzasz się od razu - Twój post #7 od wymiany najdroższych podzespołów.

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...