Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Nissan Primera P11 1,6 106km QG16 falujące obroty


Gość zenon.rtv

Rekomendowane odpowiedzi

Gość zenon.rtv

Witam wszystkich użytkowników forum

Mam problem z Nissanem Primerą P11 po lificie, 2001r., 1,6, 106km, oznaczenie silnika QG16. Na biegu jałowym falują obroty, podczas przyśpieszania w przedziale 2-3 tys. obrotów silnik szarpie i widać jak wskazówka obrotomierza faluje. Z testu na komputerze powtarzają się błędy 1) P0420 Katalizator 2) P0300 Multi Cylinder Błąd Zapłonu. Myślę, że błąd katalizatora nie ma znaczenia, udrożniłem go trochę. Przy równomiernej jeździe na około 3 tys obrotów i więcej problem jakby zanikał. Nasila się dopiero w momencie przyśpieszania, czyli większego obciążenia.
Co już zrobiłem:

-ściągnąłem głowicę

-dotarłem wszystkie zawory

-wymieniłem uszczelniacze

-nowa uszczelka pod głowicę

-wyregulowałem od nowa luz zaworowy (na płytkach)

-koło fazy rozrządu podstawiono drugie, czujnik faz rozrządu również

-podstawiony czujnik wałka rozrządu i czujnik wału korbowego

-nowe świece.

Samochód jest zasilany benzyną i gazem LPG, system BRC, około 7 lat, przejechane 240 000. Szarpie jednakowo na gazie i benzynie.

Próbowałem wieloma sposobami, odpinałem zasilanie popmy paliwowej i równocześnie odpinałem wtyczki wtryskiwaczy paliwa żeby wykluczyć ewentualne dotryskiwanie paliwa podczas pracy na gazie. Zakręcałem zawór w butli gazu, żeby sprawdzić jak chodzi na benzynie, wykluczając możliwość dotrysku gazu. Jadąc tylko na gazie, mając rozłączoną pompę paliwa i wtryskiwacze paliwa przełączałem na paliwo, przełącznikiem benzyna/gaz, auto gasło naturalnie, ponieważ pompa była odłączona. Silnik nie pracował, samochód był np. na 4 biegu, a obrotomierz dalej wskazywał tendencję do falowania.

Proszę o porady, skończyły mi się pomysły. (Czy to by wskazywało na rozciągnięcie łańcucha rozrządu) i brak synchronizacji między czujnikiem wałka rozrządu i wału korbowego? Nie mam pojęcia...  Jeszcze jedna sugestia: jak zimny pali lekko od pierwszego strzału, jak jest gorący i postoi z 10 minut trzeba pokręcić dłuższą chwilę, najlepiej dodając lekko gazu.

Pozdrawiam
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rootmaster

Podstawowa sprawa przy zasilaniu LPG, czy paliwo (benzyna) nie straciło swoich właściwości? Miałem taki problem z szarpaniem tyle tylko że u mnie ciężko zapalał jak był zimny. Dolanie do pełna dobrego paliwa (shell v-power) rozwiązało sprawę na zasialniu benzynowym. Na gazowe nie mam pomysłu więc pewnie to nie to ale spróbować można...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zenon.rtv

Wyjeździłem paliwo kilka razy, pompa paliwa jest nowa i wymieniam właśnie kompletny rozrząd. Jak skończę to dam znać, czy nastąpiły jakieś zmiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...