Gość FiLiPeKkkkkk Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Witam Was. Ostatnimi czasy zauważyłem na postoju po dłuższej jeździe, że dymi się spod maski, więc zajrzałem i okazało się, że rozszczelniona jest chłodnica. Pojechał żem na warsztat i wymieniono mi termostat (150zł z robotą). Pomogło o tyle, że wszystkie węże są ciepłe, bo podobno przez zwalony termostat obieg nie był zamknięty. I to podobno spowodowało, że chłodnica się rozszczelniła. Mam teraz dylemat. Ponieważ w warsztacie powiedziano mi, że muszę auto zostawić na jeden dzień, żeby oni wyjęli mi chłodnicę, zczytali z niej numery seryjne i zamówili konkretny egzemplarz. Cena orientacyjna wg fachowca to ok 400-500zł za chłodnicę, o robotę nie pytałem. Ale na forum znalazłem ciekawy link o tym, że wymiana samopas chłodnicy nie jest trudna, więc pomyślałem, że może dam radę to zrobić, o ile tylko chłodnica kupiona przeze mnie będzie pasowała. Oto kilka linków moi drodzy: http://allegro.pl/chlodnica-wody-nissan-primera-p11-w11-nowe-2-0td-i3171378487.html http://allegro.pl/chlodnica-wody-nissan-primera-p11-w11-96-2-0-td-i3230923515.html http://allegro.pl/chlodnica-wody-nissan-primera-p11-2-0-td-1996-2002-i3177906121.html Jak widać cena jest dużo bardziej zachęcająca. Powiem Wam, że trochę się obawiam, żeby zostawić auto w warsztacie, bo jak mi krzykną 500zł za chłodnicę, 200 za wymianę, to wydatek nieco bez sensu. Tłumaczyli mi, że to nie jest golf 3 że można kupić na allegro chłodnicę i po robocie. Potrzeuję Waszej opinii. Z góry dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemektom1992 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 chłodnice można wymienić samemu nie ma z tym problemu, jakby były potrzebne instrukcje służę pomocą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweleknowakowski Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 wymiana nie jest trudna, ważne żeby później odpowietrzyć układ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 11 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2013 Jak piszą inni, to popieram. Zabieraj samochód, wymontuj chłodnicę, zrób sobie fotki i porównaj z tymi na All..... zamawiaj, sam montuj i o resztę pytaj. A zaoszczędzonymi "dukatami" podziękujesz kolegom w postaci piwka na zlocie lub pikniku i jeszcze Ci "dukatów" zostanie. Pozdrowionka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość FiLiPeKkkkkk Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Dzięki za porady. Jutro zamawiam chłodnicę i będę działał. Czyli kolejność jest taka: -na zimnym silniku odkręcić korek, zdjąć dolny wąż i spuścić wodę - zdjąć górny wąż, odkręcić górne śruby od pasa -odkręcić wiatraki i wyjąć chłodnicę -wstawić nową, przymocować do pasa przedniego, przykręcić wiatraki, założyć węże, -ODKRĘCIĆ Śrubę przy silniku w celu odpowietrzenia głowicy, -wlać płynu aż przeleje się przez śrubę, -zakręcić śrubę i dolać do fulla do chłodnicy i do zbiornika -rozgrzać silnik i ewentualnie dolać płynu -finito Jeżeli cuś pomyliłem to poprawić póki żem jeszcze nie zaczął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 12 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2013 Jeśli Ci się uda, to wyjmuj chłodnice wraz z wiatrakami i później je odkęć. Montaż również z wiatrakami - będzie Ci łatwiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość FiLiPeKkkkkk Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Dzisiaj chłodnica przyszła więc jutro będę działał. Zastanawiam się tylko co z tym odpowietrzeniem. Czy jak będę wlewał płyn to na pewno się przeleje przez ten otwór od śruby? I niepokoi mnie to, że jeszcze nigdy nie słyszałem wentylatora w primerce. Po odpaleniu po 10-15 minutach nic. Nie załącza się. Wprawdzie temperatura książkowo w połowie, no ale węże gorące. W warsztacie radzą wymienić czujnik temperatury. Ale jak temperatura w normie to nie wiem czemu jeszcze go nie słyszałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Zalej chłodnicę płynem i wlej płyn w zbiorniczek wyrównawczy do max. Uruchom silnik, otwórz ogrzewanie a następnie naciskaj węże gumowe idące od i do chłodnicy - tak jakbyś pompował. Płyn powinien sam się napełniać w układzie. Jak będzie ubywało, tzn. że zaciąga w układ, więc dolewasz. Później gdy silnik już będzie na tyle ciepły, że pły zacznie się podnosić i wylewać z otworu korka chłodnicy, to chłodnicę zakręcasz, nadal kilka razy ponaciskaj wążami i puść ogrzewanie na max. Potem spokojnie niech pochodzi jeszcze parę minut /a nóż włączą się wentylatory/. Wyłączysz silnik a na drugi dzień gdy ostygnie, to zobaczysz ile płynu jest w chłodnicy, ile w zbiorniczu i w razie potrzeby uzupełnisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 W dniu 14.05.2013 o 19:10, FiLiPeKkkkkk napisał: niepokoi mnie to, że jeszcze nigdy nie słyszałem wentylatora w primerce. Po odpaleniu po 10-15 minutach nic. Nie załącza się. Wprawdzie temperatura książkowo w połowie, no ale węże gorące. W warsztacie radzą wymienić czujnik temperatury. Ale jak temperatura w normie to nie wiem czemu jeszcze go nie słyszałem. Jak ostatnio odpowietrzałem u siebie to też musiałem bardzo długo czekać aż się włączą wiatraki. Widocznie układ chłodzenia jest na tyle sprawny, że nie potrzebuje ich tak bardzo. Ale dla pewności sprawdź bezpieczniki 40A koło akumulatora. Jak włączysz klimę, powinny od razu odpalić się oba - będziesz wiedział czy same silniki są sprawne. A podczas jazdy one są tak ciche że może ich po prostu nie być słychać. Ja przez jakiś czas (sam nie wiem jak długo) miałem spalony właśnie ten bezpiecznik i dowiedziałem się o tym dopiero jak stałem 40 min w korku, ciągłe ruszanie i hamowanie w upale. Dopiero wtedy temperatura przeszła ponad połowę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość FiLiPeKkkkkk Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Zdaję relację z akcji: -Chłodnica wymieniona bez większego problemu. -Odpowietrzone wszystko jak należy -Narazie sucho A odnośnie wentylatorów to dalej się nie załączają. Węże są tak gorące, że nie idzie ich dotknąć. Same wiatraki działają, bo po odpięciu pewnej wtyczki (nie wiek której) zaczynają pracować oba non stop. Czyli są na chodzie. Ale co ciekawe , jak włączam klimę to nie rusza się żaden wiatrak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 W dniu 16.05.2013 o 10:22, FiLiPeKkkkkk napisał: Ale co ciekawe , jak włączam klimę to nie rusza się żaden wiatrak. Czyli jest problem - powinny się włączyć oba. Skoro po odpięciu jakiejś wtyczki ruszają, to ich bezpieczniki też są dobre. Te auta mają tak dobry układ chłodzenia że dopóki nie staniesz w upale w mega korku to nic się nie stanie. No ale dobrze byłoby to jednak zrobić, i klima teraz nie będzie chłodzić z pełną mocą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 (edytowane) Przy klimie chyba jeden, natomiast przy dużej temp. i ochłodzeniu silnika to wtedy dwa. A jeśli jest tak jak piszesz, to może jest w waszych modelach jeszcze jakiś czujnik temperatury-termiczny załączający wiatraki? Ale to znów nie ma nic wspólnego z klimą. Tylko schemat lub dobry elektryk. Mogło coś jeszcze paść w module klimy. PS...Coś mi świta, że było to na forum, albo "wiem gdzie dzwonią tylko nie wiem w którym kościele"...........poszukaj czujnika temperatury płynu, zdejmnij kostkę.Jeśli wentylatory ruszą to zmostkuj styki na wtyczce, jeśli staną tzn. że walnięty czujnik i nie daje sygnału na przekaźnik. Edytowane 16 Maja 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Ja właściwie mam benzynę, ale myślę że układ klimy powinien być taki sam. U mnie zawsze włączają się oba jak uruchamiam klimę - niezależnie od temperatury silnika (jak jest trochę rozgrzany). Zauważyłem tylko, że jak silnik jest zimny, przez pierwsze 1 - 2 km jazdy, to obojętnie jaką temperaturę się ustawi na nadmuchu, zawsze dmucha on tak bardzo lekko. Dopiero jak się trochę nagrzeje, jak wskazówka dojdzie do kreski minimum, nadmuch uderza z pełną mocą. Pewnie chodzi o to, że jak jedziemy zimą, to żeby od razu nie dowaliło z pełną mocą jeszcze zimnym powietrzem, tylko trochę nagrzanym już. Ale może też jest skorelowane z pracą wiatraka od klimy - nie wiem ale całkiem możliwe. Wtedy by wynikało, że jak silnik jest bardzo zimny to zarówno wiatrak od klimy jak i od silnika nie wystartuje. No i jeśli kolega ma padnięty czujnik temperatury, to ECU będzie myśleć że silnik jest zimny cały czas, i nigdy nie odpali wiatraków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość FiLiPeKkkkkk Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 czujnik zamówiony na jutro rano. zobaczymy czy te 50zł coś zmieni. mam nadzieję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Wiatraki jak ktoś zauwazył właczaja sie bardzo rzadko jak sie jedzie bo ch lodzenie ten model ma akurat idealne i musi się moooocno zgrzać żeby odpaliło wiatraki,ale przy klimie odpalaja od razu.Mi sie wydaje że wymiana czujnika powinna pomóc bo skoro działają przy mostkowaniu to są sprawne ale nie dostają sygnału z ECU.Daj znac jaki wynik w sprawie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Mój błąd, jednak oba wiatraki odpalają od razu przy włączeniu klimy, niezależnie od temperatury silnika. No to w takim razie nie wiem czy pomoże wymiana czujnika. Oby się dało oddać jeśli nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 (edytowane) FiLiPeK nie określił się czy sprawdzał i mostkował wtyczkę po jej odpięciu, gdy wiatraki zaczęły kręcić. Prócz tego nie wiem dokładnie o jakiej wtyczce mówi. Co do bezpieczników, to umnie - dodaję u mnie są w komorze silnika dwa duże bezpieczniki do "wentylator chłodnicy lub klimatyzacji - RED FAN 1 i 2". Ale model modelowi nie równy. Na koniec pozostanie jak pisałem wyżej, moduł klimy, gdyż może on nie przesyła sygnału do ECU. Oczywiście "gdybam", ale aby coś zrobić, to zawsze trzeba "po-gdybać", aż w końcu się trafi. Edytowane 16 Maja 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 No pewnie że tak :-) a takie gdybanie zawsze wnosi dodatkową wiedzę. U mnie o ile dobrze kojarzę jest pod maską jeden bezpiecznik od wiatraka 40A. Ale za to są aż trzy przekaźniki. Skoro jakąś metodą się udało uruchomić wiatraki, mniejsza o to jaką, to na pewno są dobre same wiatraki jak i bezpieczniki (jeśli to nie było na krótko). . Więc pozostaje albo sygnał uruchomienia z ECU (błąd ECU lub ECU ma takie dane że sam nie włącza - błąd czujnika temp) albo coś na drodze ECU-wiatrak, czyli przekaźnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 ....lub cos na kabelkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość FiLiPeKkkkkk Opublikowano 22 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2013 Dobra Pany, dzisiaj żech zamontował czujnik - małe 10 minut w upale i cyk wiatraki Czyli ten problem z głowy. Teraz pozostaje mi podziałać z klimą, bo po załączeniu dalej nie kręci się żaden. Mówiliście coś o jakichś przekaźnikach. Jakieś namiary może ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.