Gość jaadam4 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Witam , w mojej p12 benz 1,8 glosno pracuja popychacze . Chodzi jak diesel troche . Spalanie i osiagi ok . Mam pyt. Jak dlugo moge tak jezdzic ? Ile kosztuje naprawa lub wymiana i na czm polega ? Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 (edytowane) Ja mogłem coś pomieszać, ale... Popychacze jako takie, to w silnikach benzynowych Nissan dał regulowane ręcznie. Więc może masz za duże luzy na zaworach i wystarczy tylko zawory wyregulować. Jaki masz olej? Ja miałem zalany 5W30 i faktycznie, zwłaszcza w zimie, na zimnym silniku pracowało to dość głośno. Teraz mam olej 10W40 i czasem, jak auto postoi 2-3 dni to po uruchomieniu pracują głośno przez 2-3 sekundy, ale później wszystko ucicha. Edytowane 14 Maja 2013 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaadam4 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 10w40 chcialem wlasnie o tuch regulowanych popychaczach pogadac , mechanik mowil cos o tym ze same sie regulowac powinny bo jakies tam nissan wsadzal takie ale nie byl pewien . Silnik mialem remontowany i podobno bylu wtedy regulowane ale tak naprawde nikt nie wie . Tacu mechanicy . Ile kosztuje regulacja ile wymiana i gdzie to robic ? Czy tylkp w serwisie czy u mietka jakiegos tez ryzykpwac ? Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 U mietka, który robi nissany możesz robić. Każdy kto będzie miał do czynienia 1raz spartoli i będziesz jeździł na poprawki. Skąd jesteś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaadam4 Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Ze slaska , z zabrza . Dlugo mozna tak jezdzic ? I jak to w koncu z tymi popychaczami jest w p 12 ? Recznie regulowane czy hydraul. ? Ile taka impreza kosztuje i ile trwa ? Auto do pracy jest mi potrzebne . Co sadzicie o plynie do czuszczenia popychaczy liquy moly ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Są regulowane hydraulicznie i powinny same się wyciszyć po zmontowaniu. http://nissan4u.com/parts/primera/el_p12e/2005_11/type_2/engine_mechanical/cylinder_head_rocker_cover_camshaft_and_valve_mechanism/illustration_3/ Chyba że coś Ci źle poskręcali. A skąd ta diagnoza o popychaczach. Przecież to krzywki wałka popychają szklanki, które otwierają zawory. A co miałeś robione może to nie popychacze tylko łańcuch ci stuka??? Weź słuchawki i osłuchaj silnik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaadam4 Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 Te madre lby mi tak powiedzialy , podejzenie bylo tez o wariator zmiennych faz . Sluchawkami badali i stanelo na popychaczach Robiony byl remont kilka miesiecy temu . Szlifowanie , wymiana wielu rzeczy zawory panewki itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 18 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2013 To jak odkręcisz dekiel z głowicy to będzie widać czy faktycznie tłuka wałki po szklankach. Skąd jesteś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaadam4 Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 Ze slaska z zabrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jwa Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Trudno na odległość nie damy rady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 (edytowane) Zawory w p12 sa regulowane recznie,nie ma tam hydraulicznych samoregulatorow.Lepiej zrobic to w sprawdzonym lub polecanym warsztacie.A o cene mozesz zapytac warsztat ktory wykonuje remonty glowic,tez reguluja luzy zaworow(wpisz na wyszukiwarce glowice slask)i znajdziesz co potrzebujesz ,zadzwon i zapytaj u zrodla ile i jak dlugo potrzeba by uzdrowic bolida ,hehehe!!szerokosci Edytowane 24 Maja 2013 przez diabel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaadam4 Opublikowano 25 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 Dzwonilem do serwisu nissana i powiedzieli mi ze sa regulowane hydraulicznie . Ze bedzie trzeba szklanki wymieniac i ze koszty kosmos . Sa jakies sposoby na wyciszenie tego przynajmniej na chwile , zeby opchnac do zyda fure ? Nie chcialbym tego robic ale potrzebuje sprawne auto do pracy a tu niczego nie jestem pewien co bedzie za niedlugo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
expo Opublikowano 25 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 Popychacze są w głowicy Morze zmiana głowicy z jakiegoś angola Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel Opublikowano 25 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 Tylko nie w serwisie nissana,Ja we Wrocku za caly remont glowicy z wymiana gniazd zaworowych (wydech)na twardsze do gazu i regulacja zaworow zaplacilem 1350zl.Wiec sama regulacja napewno bedzie proporcjonalnie mniejsza ...........Pytac w dobrym warsztacie co rregeneruje glowice to wedlug mnie najlepsze rozwiazanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
masonry Opublikowano 26 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 W tym Nisanie nie ma hydraulicznej regulacji zaworów. Widać to dokładnie na rysunku z linku który podał jwa, nie ma tam hydropopychaczy. Jest tylko hydrauliczny przestawiacz faz rozrządu inaczej zwany przyspieszaczem lub wariatorem wałka. Sterowany jest przez elektrozawór hydrauliczny. Jest możliwe że głośna praca zaworów o której piszesz spowodowana jest właśnie uszkodzonym elektrozaworem lub brakiem zasilania tego elektrozaworu. Ktoś już tu pisał że jak odpala po kilku dniach to też mu zawory klekoczą. U mnie jest to samo, klekoczą zawsze gdy rano odpalam silnik, na razie mam to gdzieś bo klekoczą tylko przez sekundę do puki nie dostaną ciśnienia oleju. Napisz czy u ciebie ten klekot jest na zimnym czy ciepłym silniku czy jest cały czas czy po przygazówce ustaje? Zacznij od sprawdzenia tego elektrozaworu, wyjmij go i zobacz czy oringi nie są uszkodzone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 (edytowane) No ja pisałem, że z rana klekoczą. I pisałem od razu, że nie ma tam hydraulicznych popychaczy. Pojechałbym do jakiegokolwiek mechanika, który posiada szczelinomierz. Cała filozofia w tym przypadku. Edytowane 27 Maja 2013 przez PawelSalata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaadam4 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Klekocze bardziej na cieplym silniku . Jak odpale mam wrazenie ze na zimnym tego tak nie slychac mocno , ale jak sie zagrzeje to jak rasowy diesel warczy . O tym ze wariator moze to powodowac cos juz tez slyszalem ale nie bardzo sie moi mechanicy orientuja. Taki wariator da sie naprawic ? Przy przegazowce albo na wyzszych obrotach nie slychac tego . Tylko na wyzszych obrotach Sorki tylko na wolnych orotach Ze smartfona pisze i glupoty wychodza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Zainteresowałbym się pompą oleju w związku z tym. Może to nie zawory a łańcuch nie jest odpowiednio naciągany i dzwoni. Mam taką właśnie przypadłość w Micrze. Na wolnych obrotach, łańcuch dzwoni. Przy przegazówce dźwięk zanika. Ewentualnie, może już olej należałoby zmienić. Jeśli wraz ze wzrostem temperatury robi się na tyle rzadki, że nie zapewnia odpowiedniego ciśnienia, to może na niego już czas. Gdy miałem zalany 5W30 syntetyk, silnik pracował zdecydowanie głośniej, i na zimno, i na ciepło. Po zmianie na Castrol Edge 10W40 jest o niebo lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaadam4 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Olej zmieniany tydzien 3 tyg. Temu na castrol 10w . Co 10000 km. Jak w zegarku. dzwiek jest miarowy i regularny w sumie to moglbym go sprzedac jako diesla tak dobrze brzmi . Czy przy lancuchu u ciebie tez taki jest? Kiedys slyszalem taki lancoch do wymiany u kogos i brzmial nierowno i duzo gorzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Czy jest miarowy i regularny - chyba można tak powiedzieć. Przy czym jest to ewidentnie odgłos dzwonienia i ocierania się o obudowę. Pojechałbym na najprostszą regulację zaworów. P.S. Czy ma LPG? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaadam4 Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Tak lpg Tak lpg . U mnie nie ma metalicznego dzwonienia i ocierania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelsalata Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Bo widzisz... Primera to z gazem nie jest tak całkiem "za pan brat". Możliwe że będzie Cię czekał remont głowicy, podczas którego od razu wstawią Ci twardsze zawory i utwardzą gniazda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaadam4 Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Ale ja mialem remont calego silnika w grudniu. Glowicy tez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
diabel Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Czy jest miarowy i regularny - chyba można tak powiedzieć. Przy czym jest to ewidentnie odgłos dzwonienia i ocierania się o obudowę. Pojechałbym na najprostszą regulację zaworów. P.S. Czy ma LPG? Wlasnie w p12 1.8 b nie jest tak za prosto wyregulowac zawory,jest podobnie jak w renkach;czyli albo szklankami lub szlifuje sie koncowke zaworu,w zaleznosci czy jest luz; czy podparty.Sprawdzic mozna szczelinomierzem by wykluczyc ewentualnie luzy ,ale regulacja to juz inna bajka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.