Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Diesel czy benzyna - auto 2007/2009


Gość lawyer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

pomagam ojcu znaleźć auto, wybór padł na Nissan Note.

Ojciec twierdzi, że w ASO (Poznań) mówią ze przy wyborze warto brać tylko benzynę (bo niby oszczędniejsza niż diesel).

 

Ja nie jestem tak przekonany.

Pomijam, że więcej jest ofert w dieslu, ale jak widzę przebieg benzyny 120.000 a przebieg w dieslu 100-120 tys. to wydaje mi się, że lepiej wybrać diesla.

 

Czy to prawda, że w dieslu 1.5 Note nie jest oszczędny?

Bo podobno bezsporne jest, że wersja 1.4 benzyna jest oszczędna.

 

Co Wy o tym sądzicie?

 

Będę wdzięczny za poradę.

 

 

Pozdrawiam,

Dawid

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawid,porównaj cenę ON a benzyny,spalanie bez mała takie samo,a silnik w dieslu jest bardziej kosztowny w obsłudze.Wspomnę tylko o filtrze PDF,jak go zatkasz ,a w mieście bardzo możliwe to czyszczenie jest kosztowne,a o wymianie nie wspomnę.Poza tym w dieslu masz pasek rozrządu,a w benzyniaku łańcuch długowieczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziekuje.

Ale spalanie na dieslu nie jest nizsze? 

 

Rozumiem te inne argumenty, pasek rozrzadku, zatkanie filtra. Ale czy to nie jest wspolny temat dla wszystkich diesli? I nawet przy cenie paliwa takiej samej oplacalo sie brac diesla bo pali mniej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mało jest na naszym forum ropniaków,ale z tego co się orientuję to mniejsze,ale żeby aż tak drastycznie to bym nie powiedział.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam benzyniaka. I może moja odpowiedź nie będzie obiektywna (ponieważ nie lubię współczesnych dieseli) ale brałbym benzyniaka. Jeżdżę Notkiem w silnikiem 1600 i tylko o nim mogę się wypowiadać. Właśnie dziś stuknęły mu równe 100 000 km :). Minimalne spalanie (np. przepisowa jazda po Republice Czeskiej) to ok 6 litrów. Zero problemów, żadnych pasków, filtrów PDF. Diesel 1,5 dCi to konstrukcja Renault o różnych opiniach ale dużo osób po pewnym przebiegu ma bardzo podobne problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/86449-note-15-dci-opinie-uzytkownikow/

Poczytaj jeszcze na tej stronie,znajdziesz tam odnośniki na inne fora ,gdzie użytkują te silniki.

Gaphia,miał 6l na przepisowo,silnik 1.4 z racji mniejszej pojemności jest troszkę słabszy i aby mieć frajdę trzeba go nieco bardziej ciągnąć w wyższe obroty,ale ze spalaniem jest spoko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękuje za opinie i informacje.

To bardziej chodzi o wybór nie co jest bezwzględnie lepsze, ale lepsze w tych realiach, które są - czyli 120 tys przebieg dla benzyny, 120 tys przebieg dla diesla, nie chodzi o auta nowe itd.

Ale rozumiem arugmenty, ze nie ma paska (co nie znaczy ze łańcuszek jest bezawaryjny w benzynie) itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinii tyle ilu użytkowników obu wersji silników. Jeśli posiada się większy samochód o dużej pojemności i dużo się pokonuje kilometrów to z pewnością się opłaca diesel. Przy tak małym autku jakim jest Note śmiało można brać benzynę. A poza tym jak piszą koledzy te wszystkie filtry cząsteczek, rozrządy, turbinki to spory wydatek. Note mało pali, a ceny oleju i benzyny są zbliżone. Więc różnicy w eksploatacji nie będzie, co najwyżej w naprawach. Decyzje pozostawiam dla kupującego. :)

P.S. Łańcucha w benzyniaku sę nie wymienia.

Edytowane przez janio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ,w notku co najmniej do 2010 roku nie było żadnego filtra DPF! Spalanie note  w dci w trasie to bez problemu 4.5l/100 miasto ok.5.5l wszystko zależy do czego  ma służyć(jak pisał janio).Ja mam ten silnik w najmocniejszej wersji w cięższej tiidzie  (moment obrotowy 240Nm!)auto jeżdzi jak ta lala =zeeero problemów.Wszystko ma swoje +  i -.Na pewno trzeba takie auto dobrze sprawdzić przed zakupem.Co do łańcucha w Pb,nie jest tak różowo,jak wielu myśli.

Edytowane przez manix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez dwóch zdań silnik 1.4 jest bardzo ekonomiczny. Zejście do 5 l w trasie jest całkowicie realne. Spalanie na poziomie 5,5 l dość powszechnie spotykane. Silnik dci w Note był dostępny w "średnim wariancie" mocy zbliżonym do mocy silnia 1.4. Jego przewagą jest duży moment obrotowy a co za tym idzie możliwość jazdy w niskim zakresie obrotów co przekłada się na niskie spalanie na pułapie o jakim wspomniał Manix. W zakupie jednak taki samochód będzie droższy. Przy przybiegu na poziomie 100 000 ryzyko awerii może być większe niż w prostym silniku benzynowym. Ciężko jednoznacznie doradzić. Są tacy, którzy motory dci bardzo chwalą. Są też tacy, co wieszają na nich niemiłosierne psy. Motor dci prawidłowo obsługiwany i serwisowany jest dobrym silnikiem. Pytanie czy poprzedni właściciel o niego dobrze dbał. Bo jeżeli nie, to może się kosztownie sypnąć. Z tego punktu widzenia bezpieczniejszym wyborem będzie benzyna. Chyba że samochód z dci będzie z pewnego źródła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez dwóch zdań silnik 1.4 jest bardzo ekonomiczny. Zejście do 5 l w trasie jest całkowicie realne. Spalanie na poziomie 5,5 l dość powszechnie spotykane.

 

Chyba, że jedziesz 130-140 na autostradzie, wtedy tak różowo już nie jest. Dlatego jak się popatrzy to po autostradach zapychają głównie diesle (np. tdi przy temp na 140 spala mi ok 5,7, a auto ma aerodynamikę szranku).

W mieście przy średniej 33-38 km/h, w note też nieco ponad 7 wychodziło.

Zatem pytanie, gdzie będzie głównie jeździło auto, jeżeli miasto to benzyna, jeżeli głównie trasy to zdecydowanie diesel.

Chociaż ten dci to trochę loteria, i ja decydowałbym się na niego, jeżeli auto było by nowe

Edytowane przez was79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej storny, Note raczej nie jest samochodem na autostrady ;). Pewnie, okazyjnie da radę ale jak ktoś miałby śmigać tylko po autostradach, to Note nie jest dobrym wyborem ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego, z dieslem na pasowałby, na trzaskanie km na autostradach.

Nic mu nie brakuje, chyba, że ktoś ma visie bez podłokietnika :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No myślałem o tym, że przy naprawdę dużych prędkościach i np. bocznym wietrze nie jest to szczególnie stabilny samochód. Ale oczywiście jechać bez problemu można :D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No myślałem o tym, że przy naprawdę dużych prędkościach i np. bocznym wietrze nie jest to szczególnie stabilny samochód. Ale oczywiście jechać bez problemu można :D.

No jak zaczyna bujać to problem już jest :D

Od razu noga z gazu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko. Bujałem się nim po autostradzie z czterema osobami na pokładzie i idzie prosto. No ale to 110KM a nie 88KM więc może tu tkwi różnica?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No iść idzie,ale dmuchawkę czasami czuć jak cholerka :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co prawda to prawda, na boczne poidmuchy notek reaguje prawie jak żagiel

 

Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

130-140 i samochod lata na boki (kierowca i dwie walizki w bagazniku) - troche strach. Natomiast wyjazd majówkowy (2 osoby+3 walizki+2 rowery na dachu+jakies pierdoly na podlodze) przy 120-130 na A8 bezpiecznie bylo i nie chodził po pasie;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No to może i ja jako uzytkownik diesla (1,5 dCi - 86 KM, 2006r, zakupiony jako w 2010r z przebiegiem ok. 120 000 km, - obecnie ok 163 000 km) dorzucę w temacie swoje (subiektywne) trzy grosze.

 

1. Spalanie

Jeśli nastawiasz się na oszczędności przy tankowaniu to .... może szczerze raczej nie uda Ci się za wiele kasy zostawić w portfelu - ON kosztuje podobnie jak PB95 - a u mnie zużycie na trasie przy delikatnym operowaniu gazem to ok 4,7 - 5 l/100km , miasto - 5,5 - 6l/100km (ostatnio na autostradzie przy 110 - 120 km/h Note spalił ok 5,7l/100km liczone wg "tankowania do pełna" a nie komputera). Musiałbyś rocznie robić naprawdę duże przebiegi żeby odczuć różnicę w spalaniu. W moim przypadku może ono być nieco zawyżone ze względu na lekki przedmuch na uszczelce koło jednego z wtryskiwaczy (zbieram się do jej wymiany już od pół roku .... ale brakuje czasu i koszta podane przez saloon Nissana - ok. 600 PLN też nie zachęcają ... a autko póki co ładnie się prowadzi).

2. DPF

To rzeczwiście bolączka diesli ale tu potwierdzam słowa manix'a - w pierwszych dieslach nie bylo DPF, o ile się nie mylę pojawiły się dopiero po lifcie. U mnie w każdym razie DPF ani żadnych innych FAP-ów nie ma :)

3. Pasek rozrządu

No ... jest .... i tyle w tym temacie, raz na jakieś 120 000 km trzeba by się nim zainteresować żeby nie pokrzywić zaworów tłokami i tyle - ja zaraz po zakupie wymieniłem łącznie z pompą wody i kosztowało mnie to ok. 800 PLN (poza ASO oczywiście - tam krzyknęli sobie coś w okolicach 2400 PLN)

4. Własne wrażenia

Od początku przy zakupie nastawiałem się na diesla ... i raczej nie jestem rozczarowany. Jeździ się OK ale tak jak koledzy piszą - nie ma co liczyć na wielkie oszczędności z tego powodu że lejesz do baku z czarnego pistoletu. Regularnie wymieniam olej co 10 000 km, filtry powietrza, paliwa ... i odpukać przy 160 000 km nie spotkała mnie jeszcze żadna wielka przykrość w postaci wymiany turbinki, koła dwumasowego czy wtrysku. Jak do tej pory to jedyna bolączką była niedziałająca świeca żarowa (wymieniłem cały komplet) i wspomniana wcześniej nieszczelność na uszczelce jednego z wtrysków (zbieram się w sobie żeby w końcu i to załatwić)  ... ale ogólnie jest całkiem w porządku. Przy pierwszej z wizyt w warsztacie (wymiana rozrządu) mechanik trochę mnie zdołował narzekając strasznie na silnik Renault że to lipa i że lepiej jak najszybciej sprzedać ... ale póki co jednak jego czarne wizje się nie spełniły. Nie wiem jak to wygląda w przypadku benzyniaków, ale w dieslu na pewno minusem jest maksymalne upakowanie w komorze silinka - wymiana filtra oleju wymaga z jednej strony kobiecej reki żeby dostać się do niego ... a z drugiej łapy Herkulesa żeby go odkręcić.

5. Suma sumarum ....

To zabrzmi trochę jak herezja ... ale następnym razem wybrałbym raczej benzynę. Zysk przy tankowaniu nie jest aż taki duży, a ewentualne koszty przy naprawach ... nieporównywalnie większe w stosunku do benzyniaków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio na autostradzie przy 110 - 120 km/h Note spalił ok 5,7l/100km liczone wg "tankowania do pełna" a nie komputera

 

Ooo tego się nie spodziewałem, tdi - w większym i cięższym aucie - przy takiej jeździe spala dobre 0,5 l mniej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Może komuś poniższe się przyda przy dylematach diesel czy benzyna

 

W week zrobilem 1200 km notkiem 1.4 benz. i tak:
 

Trasa w dzień nad morze, note zapakowany rodziną i manelami po dach. Na dachu belki i box.

Ok 50% trasy autostradą A1 (max 130 km/h), potem gigant korek na ekspresóce gdanskiej i  spalanie wyszlo 6,37. Część trasy na klimie. W trasie na zwyklych drogach predkosc max 110. 

 

Powrót również A1 na pusto i wyszlo 5,62

 

Jestem pozytywnie zaskoczony. Jedyny minus to znaczący szum belek i boxa od ok 95 km/h. 

Edytowane przez gmarcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...