gmarcin Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 zgadza się. 2 aspekty: łańcuch rozrząd + brak filtra cząstek stalych. Nie chce wywolywac dyskusji na nowo bo tym juz wiele razy bylo pisane. Spalanie w trasie benzyny w zaladowanym aucie nadal uwazam za znikome. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Gdyby nie korek, spokojnie zmieściłbyś się w 6 l o ile nie poniżej. Fakt, że dCi w podobnych warunkach wziąłby trochę mniej, ale suma sumarum 1.4 zawsze pozytywnie zaskakiwał pod względem zużycia paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 (edytowane) test redakcyjny autocentrum: "dobrze znany, silnik wysokoprężny 1,5 dCi o mocy 86 KM. Jednostka bardzo popularna ze względu na swoje zalety, a więc niedużą pojemność (co liczy się przy ustalaniu niektórych opłat jak), dużą wartość maksymalnego momentu obrotowego (200 Nm już przy 1900 obr/min ) i niewielkie zużycie paliwa. Ten ostatni, bardzo ważny dla wielu użytkowników, parametr wynosi w cyklu mieszanym 5,1l/100 km, wg danych producenta. U mnie początkowo średnie spalanie, pokazywane przez komputer pokładowy (po jazdach „ekonomicznego" kolegi), wynosiło 4,6 litra. Później, gdy nastał silny mróz, o czym wyżej, wartość wzrosła do podawanych 5,1 litra. Ale sądzę, że w normalnych warunkach eksploatacji i oszczędnej jeździe, na którą może sobie pozwolić każdy użytkownik nie przekroczy 5l." Od siebie,to pierwszy i jedyny (jak dotąd) silnik o którym producent napiał że ma palić 4,6/6,2/5.7 (wersja 105KM,auto 1340kg) i TYLE PALI! ,Ba ,nawet jak się zmuszam do eco-jazdy pali dużo mniej.Zero awarii, zero problemów .Mam trzy auta ,w tym dwa benzynowe i jak czytam o zaletach typu łańcuch rozrządu(autopsja)to mnie ogarnia pusty śmiech) To samo jeśli chodzi o filtr cząstek stałych(szczególnie w tym silniku-który właściwie prawie nie występuje(ostatnie 2 roczniki-absolutnie bezproblemowe!) pozdrawiam serdecznie i tych zaolejonych i tych zagazowanych,a w szczególności tych z pod znaku Pb. siemka! Edytowane 8 Lipca 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 (edytowane) rok temu na trasie Swarzędz - Gorzów Wlkp. - Szczecin - Rewal - Gryfice - Mirosławiec - Wałcz - Poznań - Swarzędz - + odrobina kręcenia nad morzem - łącznie 689km spalanie wyszło 5,54 - silnik 1,6, jazda zgodnie z przepisami (na esce do Szczecina z powodu deszczu tylko 110), auto załadowane na czteroosobowej rodziny (foteliki, kupa graty dla dzieci, wózek itp.) Wynik na 1,4 dobry uwzględniając korek + autostradę + belki i box. Edytowane 8 Lipca 2013 przez g.a.polak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 U mnie z prędkościami autostradowymi +-130 i boxem nigdy nie udało się zejść poniżej 6,5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmarcin Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 wiesz manix ale filtr czastek stalych trzeba wymienic to samo z łancuchem i wtedy ja benzynowiec się usmiechnę Nie zmienia to faktu że wybór benzyzny był mocno przekalkulowany względem: 1) kosztów serwisowych 2) ilości pokonywanych km 3) elementów podlegających wymianie To co u Ciebie wywołuje pusty śmiech u mnie subtelną rozkosz:) Tak czy siak chodzi chyba o to żeby każdy był zadowolony. Skoro Ty jesteś happy z auta w dieslu i ja z benzyny to żyć nie umierać! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 (edytowane) Taaa,filtr trzeba wymieniać,tyle że on nie występuje w tym silniku aż do 2011 roku.U mnie go nie ma. Edytowane 9 Lipca 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 (edytowane) Właśnie zauważyłem że nowe dci z 106 konnym silnikiem jest o 120 kilogramów cięższe od starszego Notka 1,6.... to jedna wielka osoba na pokładzie "gratis" edyta: http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/nissan/note/mikrovan-facelifting/silnik-diesla-1.5-dci-106km http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/nissan/note/mikrovan/silnik-benzynowy-1.6-i-16v-110km Edytowane 9 Lipca 2013 przez graphia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 note 1.6 Pb 2013 waga :1107 do 1165 spalanie dane producenta:8.5/5,5/6,6 note 1,5 dci 2013 WAGA1180 do 1205 spalanie dane producenta 5.0/3,7/4,2 http://www.nissan.pl/PL/pl/services-fleet/html-page.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 komu wierzyc? nikomu. Prawda pewnie leży po środku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Wiara tu nie ma raczej nic do tego...liczy się twarda kalkulacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 9 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2013 Dziś trasa nad morze i powrót. Trasa trochę ponad 200 km. Prędkość max. 120 przy przewadze prędkości 90-100 km/h. Trzy osoby + klima. Spalanie 5.3 l/100 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 (edytowane) Toż to są prędkości, które są optymalne dla małego spalania Ciekawe, jakby to wyszło przy stałej 135-140? Edit: znalazłem moje spalanie notesowe na trasie do Drezna 6,5 l - (jechałem trochę wolniej 120-130) Edytowane 10 Lipca 2013 przez was79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmarcin Opublikowano 30 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2013 Powrót z wakacji w ostatnią niedzielę w dzień. Trasa okolice Łeby - Oława przez A1. Klima pracowała całą drogę non stop. 2 dorosłych + 3 dzieci w fotelikach. Majdanu po dach z tyłu i za fotelami ile sie dalo + box dachowy. Wózki, nocniki i inne pierdoły. Spalanie 6.2 wg kompa a 6,8 wg motostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 31 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2013 (edytowane) jako że wakacje to się pojeździło i wynik taki: Trasa 1 - Swarzędz - Poznań - Piła - Koszalin - Kołobrzeg - Koszalin - Piła - Poznań - Swarzędz Łączna długość trasy: 650 km (wg komputera) Klima 30% trasy Prędkości 90 - 100km.h - chyba że ograniczenia mówiły inaczej) 2 dorosłych + 2 dzieci (foteliki) + bagaż pod, przed i za siedzeniami i bagażnik do wysokości siedzeń) Spalanie: 5,35l Trasa 1 - Swarzędz - Kurnik - Śrem - Leszno - Głogów - BOlesławiec - Lwówek Śląski - Świeradó Zdrój - Szklarska Poręba - Jelenia Góra - Lwówek Śląski - Bolesławiec - Głogów - Leszno - Kurnik - Swarzędz + 2 dni dojezdzania do pracy Swarzędz - Poznań (łącznie 70km) Łączna długość trasy: 700 km (wg komputera) Klima 60% trasy Prędkości 90 - 100km/h (chyba że ograniczenia mówiły inaczej) 2 dorosłych + 2 dzieci (foteliki) + bagaż pod, przed i za siedzeniami i bagażnik do wysokości siedzeń) Spalanie: 5.9l Edytowane 31 Lipca 2013 przez g.a.polak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.