Gość lawyer Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Witam, pomagam ojcu znaleźć auto, wybór padł na Nissan Note. Ojciec twierdzi, że w ASO (Poznań) mówią ze przy wyborze warto brać tylko benzynę (bo niby oszczędniejsza niż diesel). Ja nie jestem tak przekonany. Pomijam, że więcej jest ofert w dieslu, ale jak widzę przebieg benzyny 120.000 a przebieg w dieslu 100-120 tys. to wydaje mi się, że lepiej wybrać diesla. Czy to prawda, że w dieslu 1.5 Note nie jest oszczędny? Bo podobno bezsporne jest, że wersja 1.4 benzyna jest oszczędna. Co Wy o tym sądzicie? Będę wdzięczny za poradę. Pozdrawiam, Dawid Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Dawid,porównaj cenę ON a benzyny,spalanie bez mała takie samo,a silnik w dieslu jest bardziej kosztowny w obsłudze.Wspomnę tylko o filtrze PDF,jak go zatkasz ,a w mieście bardzo możliwe to czyszczenie jest kosztowne,a o wymianie nie wspomnę.Poza tym w dieslu masz pasek rozrządu,a w benzyniaku łańcuch długowieczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lawyer Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Ok, dziekuje. Ale spalanie na dieslu nie jest nizsze? Rozumiem te inne argumenty, pasek rozrzadku, zatkanie filtra. Ale czy to nie jest wspolny temat dla wszystkich diesli? I nawet przy cenie paliwa takiej samej oplacalo sie brac diesla bo pali mniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Bardzo mało jest na naszym forum ropniaków,ale z tego co się orientuję to mniejsze,ale żeby aż tak drastycznie to bym nie powiedział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Mam benzyniaka. I może moja odpowiedź nie będzie obiektywna (ponieważ nie lubię współczesnych dieseli) ale brałbym benzyniaka. Jeżdżę Notkiem w silnikiem 1600 i tylko o nim mogę się wypowiadać. Właśnie dziś stuknęły mu równe 100 000 km . Minimalne spalanie (np. przepisowa jazda po Republice Czeskiej) to ok 6 litrów. Zero problemów, żadnych pasków, filtrów PDF. Diesel 1,5 dCi to konstrukcja Renault o różnych opiniach ale dużo osób po pewnym przebiegu ma bardzo podobne problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/86449-note-15-dci-opinie-uzytkownikow/ Poczytaj jeszcze na tej stronie,znajdziesz tam odnośniki na inne fora ,gdzie użytkują te silniki. Gaphia,miał 6l na przepisowo,silnik 1.4 z racji mniejszej pojemności jest troszkę słabszy i aby mieć frajdę trzeba go nieco bardziej ciągnąć w wyższe obroty,ale ze spalaniem jest spoko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lawyer Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Ok, dziękuje za opinie i informacje. To bardziej chodzi o wybór nie co jest bezwzględnie lepsze, ale lepsze w tych realiach, które są - czyli 120 tys przebieg dla benzyny, 120 tys przebieg dla diesla, nie chodzi o auta nowe itd. Ale rozumiem arugmenty, ze nie ma paska (co nie znaczy ze łańcuszek jest bezawaryjny w benzynie) itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janio Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 (edytowane) Opinii tyle ilu użytkowników obu wersji silników. Jeśli posiada się większy samochód o dużej pojemności i dużo się pokonuje kilometrów to z pewnością się opłaca diesel. Przy tak małym autku jakim jest Note śmiało można brać benzynę. A poza tym jak piszą koledzy te wszystkie filtry cząsteczek, rozrządy, turbinki to spory wydatek. Note mało pali, a ceny oleju i benzyny są zbliżone. Więc różnicy w eksploatacji nie będzie, co najwyżej w naprawach. Decyzje pozostawiam dla kupującego. P.S. Łańcucha w benzyniaku sę nie wymienia. Edytowane 14 Maja 2013 przez janio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
manix Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 (edytowane) Panowie ,w notku co najmniej do 2010 roku nie było żadnego filtra DPF! Spalanie note w dci w trasie to bez problemu 4.5l/100 miasto ok.5.5l wszystko zależy do czego ma służyć(jak pisał janio).Ja mam ten silnik w najmocniejszej wersji w cięższej tiidzie (moment obrotowy 240Nm!)auto jeżdzi jak ta lala =zeeero problemów.Wszystko ma swoje + i -.Na pewno trzeba takie auto dobrze sprawdzić przed zakupem.Co do łańcucha w Pb,nie jest tak różowo,jak wielu myśli. Edytowane 14 Maja 2013 przez manix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 14 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2013 Bez dwóch zdań silnik 1.4 jest bardzo ekonomiczny. Zejście do 5 l w trasie jest całkowicie realne. Spalanie na poziomie 5,5 l dość powszechnie spotykane. Silnik dci w Note był dostępny w "średnim wariancie" mocy zbliżonym do mocy silnia 1.4. Jego przewagą jest duży moment obrotowy a co za tym idzie możliwość jazdy w niskim zakresie obrotów co przekłada się na niskie spalanie na pułapie o jakim wspomniał Manix. W zakupie jednak taki samochód będzie droższy. Przy przybiegu na poziomie 100 000 ryzyko awerii może być większe niż w prostym silniku benzynowym. Ciężko jednoznacznie doradzić. Są tacy, którzy motory dci bardzo chwalą. Są też tacy, co wieszają na nich niemiłosierne psy. Motor dci prawidłowo obsługiwany i serwisowany jest dobrym silnikiem. Pytanie czy poprzedni właściciel o niego dobrze dbał. Bo jeżeli nie, to może się kosztownie sypnąć. Z tego punktu widzenia bezpieczniejszym wyborem będzie benzyna. Chyba że samochód z dci będzie z pewnego źródła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 (edytowane) Bez dwóch zdań silnik 1.4 jest bardzo ekonomiczny. Zejście do 5 l w trasie jest całkowicie realne. Spalanie na poziomie 5,5 l dość powszechnie spotykane. Chyba, że jedziesz 130-140 na autostradzie, wtedy tak różowo już nie jest. Dlatego jak się popatrzy to po autostradach zapychają głównie diesle (np. tdi przy temp na 140 spala mi ok 5,7, a auto ma aerodynamikę szranku). W mieście przy średniej 33-38 km/h, w note też nieco ponad 7 wychodziło. Zatem pytanie, gdzie będzie głównie jeździło auto, jeżeli miasto to benzyna, jeżeli głównie trasy to zdecydowanie diesel. Chociaż ten dci to trochę loteria, i ja decydowałbym się na niego, jeżeli auto było by nowe Edytowane 15 Maja 2013 przez was79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Z drugiej storny, Note raczej nie jest samochodem na autostrady . Pewnie, okazyjnie da radę ale jak ktoś miałby śmigać tylko po autostradach, to Note nie jest dobrym wyborem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Nie rozumiem dlaczego, z dieslem na pasowałby, na trzaskanie km na autostradach. Nic mu nie brakuje, chyba, że ktoś ma visie bez podłokietnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 No myślałem o tym, że przy naprawdę dużych prędkościach i np. bocznym wietrze nie jest to szczególnie stabilny samochód. Ale oczywiście jechać bez problemu można . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 No myślałem o tym, że przy naprawdę dużych prędkościach i np. bocznym wietrze nie jest to szczególnie stabilny samochód. Ale oczywiście jechać bez problemu można . No jak zaczyna bujać to problem już jest Od razu noga z gazu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Spoko. Bujałem się nim po autostradzie z czterema osobami na pokładzie i idzie prosto. No ale to 110KM a nie 88KM więc może tu tkwi różnica? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 No iść idzie,ale dmuchawkę czasami czuć jak cholerka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
g.a.polak Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Co prawda to prawda, na boczne poidmuchy notek reaguje prawie jak żagiel Wysłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalnik Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 130-140 i samochod lata na boki (kierowca i dwie walizki w bagazniku) - troche strach. Natomiast wyjazd majówkowy (2 osoby+3 walizki+2 rowery na dachu+jakies pierdoly na podlodze) przy 120-130 na A8 bezpiecznie bylo i nie chodził po pasie;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lex3200 Opublikowano 4 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 No to może i ja jako uzytkownik diesla (1,5 dCi - 86 KM, 2006r, zakupiony jako w 2010r z przebiegiem ok. 120 000 km, - obecnie ok 163 000 km) dorzucę w temacie swoje (subiektywne) trzy grosze. 1. Spalanie Jeśli nastawiasz się na oszczędności przy tankowaniu to .... może szczerze raczej nie uda Ci się za wiele kasy zostawić w portfelu - ON kosztuje podobnie jak PB95 - a u mnie zużycie na trasie przy delikatnym operowaniu gazem to ok 4,7 - 5 l/100km , miasto - 5,5 - 6l/100km (ostatnio na autostradzie przy 110 - 120 km/h Note spalił ok 5,7l/100km liczone wg "tankowania do pełna" a nie komputera). Musiałbyś rocznie robić naprawdę duże przebiegi żeby odczuć różnicę w spalaniu. W moim przypadku może ono być nieco zawyżone ze względu na lekki przedmuch na uszczelce koło jednego z wtryskiwaczy (zbieram się do jej wymiany już od pół roku .... ale brakuje czasu i koszta podane przez saloon Nissana - ok. 600 PLN też nie zachęcają ... a autko póki co ładnie się prowadzi). 2. DPF To rzeczwiście bolączka diesli ale tu potwierdzam słowa manix'a - w pierwszych dieslach nie bylo DPF, o ile się nie mylę pojawiły się dopiero po lifcie. U mnie w każdym razie DPF ani żadnych innych FAP-ów nie ma 3. Pasek rozrządu No ... jest .... i tyle w tym temacie, raz na jakieś 120 000 km trzeba by się nim zainteresować żeby nie pokrzywić zaworów tłokami i tyle - ja zaraz po zakupie wymieniłem łącznie z pompą wody i kosztowało mnie to ok. 800 PLN (poza ASO oczywiście - tam krzyknęli sobie coś w okolicach 2400 PLN) 4. Własne wrażenia Od początku przy zakupie nastawiałem się na diesla ... i raczej nie jestem rozczarowany. Jeździ się OK ale tak jak koledzy piszą - nie ma co liczyć na wielkie oszczędności z tego powodu że lejesz do baku z czarnego pistoletu. Regularnie wymieniam olej co 10 000 km, filtry powietrza, paliwa ... i odpukać przy 160 000 km nie spotkała mnie jeszcze żadna wielka przykrość w postaci wymiany turbinki, koła dwumasowego czy wtrysku. Jak do tej pory to jedyna bolączką była niedziałająca świeca żarowa (wymieniłem cały komplet) i wspomniana wcześniej nieszczelność na uszczelce jednego z wtrysków (zbieram się w sobie żeby w końcu i to załatwić) ... ale ogólnie jest całkiem w porządku. Przy pierwszej z wizyt w warsztacie (wymiana rozrządu) mechanik trochę mnie zdołował narzekając strasznie na silnik Renault że to lipa i że lepiej jak najszybciej sprzedać ... ale póki co jednak jego czarne wizje się nie spełniły. Nie wiem jak to wygląda w przypadku benzyniaków, ale w dieslu na pewno minusem jest maksymalne upakowanie w komorze silinka - wymiana filtra oleju wymaga z jednej strony kobiecej reki żeby dostać się do niego ... a z drugiej łapy Herkulesa żeby go odkręcić. 5. Suma sumarum .... To zabrzmi trochę jak herezja ... ale następnym razem wybrałbym raczej benzynę. Zysk przy tankowaniu nie jest aż taki duży, a ewentualne koszty przy naprawach ... nieporównywalnie większe w stosunku do benzyniaków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 ostatnio na autostradzie przy 110 - 120 km/h Note spalił ok 5,7l/100km liczone wg "tankowania do pełna" a nie komputera Ooo tego się nie spodziewałem, tdi - w większym i cięższym aucie - przy takiej jeździe spala dobre 0,5 l mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Wojtek, Twój TDi to ciagle unowocześniania jednostka. Silnik 1.5 dCi to proaktycze ciągle ten sam motor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
was79 Opublikowano 5 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2013 Niekoniecznie, technika idzie mocno do przodu: 1.9 tdi/105 KM - 6,59 l http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/455-Touran.html?exactmodel=1.9&powerunit=2 1.6 tdi/105 KM - 5,85 l http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/455-Touran.html?fueltype=1&power_s=100&power_e=110&exactmodel=1.6&powerunit=2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gmarcin Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 (edytowane) Może komuś poniższe się przyda przy dylematach diesel czy benzyna W week zrobilem 1200 km notkiem 1.4 benz. i tak: Trasa w dzień nad morze, note zapakowany rodziną i manelami po dach. Na dachu belki i box. Ok 50% trasy autostradą A1 (max 130 km/h), potem gigant korek na ekspresóce gdanskiej i spalanie wyszlo 6,37. Część trasy na klimie. W trasie na zwyklych drogach predkosc max 110. Powrót również A1 na pusto i wyszlo 5,62 Jestem pozytywnie zaskoczony. Jedyny minus to znaczący szum belek i boxa od ok 95 km/h. Edytowane 8 Lipca 2013 przez gmarcin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość weber29 Opublikowano 8 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2013 Polecam benzynkę silnik tańszy w obsłudze . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.