aabb Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Podczas jazdy z prędkością 90-120 km/godz. kilka razy pojawił mi się z tyłu z lewej strony dość głośny hałas ( coś w rodzaju bu-bu-bu), hałas znika po 20-30 sekundach, nie czuć żadnych wibracji czy przyhamowania auta, wrzucanie na luz czy użycie hamulców nic nie zmienia, hałas sam sobie mija. Po zatrzymaniu czuć ze lewa tylna tarcza ham. jest wyraźnie gorętsza od innych, hałas pojawia się raczej tylko przy wysokiej temperaturze powietrza. Rano i popołudniu robię tą samą trasę ok 40 km i dziś rano było ok a popołudniu nie, tarcza ham. rano była zimna tak że wykluczam łożysko, wyłącznie ESP też nic nie zmienia. Czyżby hamulce zaczęły żyć własnym życiem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Spróbuj rozebrać zacisk, przeczyścić i nasmarować prowadnice oraz rozruszać tłoczek. Przy okazji sprawdzisz stan klocków - może się kończą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 15 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Klocki wymieniałem we wrześniu, wszystko było czyszczone i smarowane. Wydaje mi się że to albo zakleszczony tłoczek albo zatkany przewód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 15 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 po zimie sprawdź - nie zaszkodzi a to 30min roboty Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 15 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2013 Oczywista, mam już umówionego mechanika, ale efekt dźwiękowy jest porażający jakby tłumik odpadł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 (edytowane) Oczywista, mam już umówionego mechanika, ale efekt dźwiękowy jest porażający jakby tłumik odpadł Kolego ja właśnie przerabiałem w weekend ten temat. Grzało mi się lewe przednie koło (i to bardzo) i miałem dziwne odgłosy. Rozebrałem wszystkie zaciski i okazało się, że w przodzie w zacisku są 2 tłoczki i chodził tylko jeden (zarówno z lewej, jak i z prawej strony) na stronę, z czego w lewym kole był zapieczony jak cholera i dociskał cały czas klocek. Zamówiłem zestawy naprawcze zacisku na przód i tył, po rozłożeniu okazało się, że na każdym zacisku są popękane osłony przeciwkurzowe (dobrze, że kupiłem). Zapieczone tłoczki nie chciały wyjść nawet po podłączeniu kompresora do zacisku, więc delikatnie kręciłem żabką i wyciągałem do góry około 1,5 godziny. Tam, gdzie było zapieczenie na tłoczkach czyściłem papierem do prac lakierniczych 2000 (mniejszą gramaturą nie ma sensu bo porobią się rysy na tłoczku i może puszczać płyn) i wyglądają, jak nowe.Prowadnice zacisku oraz prowadnice klocka przeczyściłem papierem ściernym, nasmarowałem smarem do tłoczków i cylinderków hamulcowych + włożenie nowych uszczelnień i osłon przeciwkurzowych + wymiana płynu hamulcowego, niewymienianego od nowości oraz wymiana wszystkich klocków na ATE ( w IC promocja komplet przód+tył wyszedł 189 PLN) i wszystko chodzi idealnie, dzwięki zniknęły. Żona chciała mnie powieśić, bo siedziałem w garażu 5 godzin Edytowane 16 Maja 2013 przez Sebastian179r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 16 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2013 ja wczoraj reanimowałem przednie tłoczki też jeden z każdej strony był zapieczony ale nie aż tak jak opisujesz. zestaw naprawczy kupowałeś jakiejś konkretnej firmy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 17 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2013 ja wczoraj reanimowałem przednie tłoczki też jeden z każdej strony był zapieczony ale nie aż tak jak opisujesz. zestaw naprawczy kupowałeś jakiejś konkretnej firmy? Szczerze, to nie zwracałem uwagi na firmę, kupiłem na allegro (producent bodajże FRENKIT) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 3 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 (edytowane) Problem rozwiązany, auto ma 6 lat a powodem były linki ręcznego (a ręcznego używam za każdym razem), lewa zatarta na tyle że zaciągać się dała ale już nie odbijała, a prawa prawie przełamana przy jednym z mocowań. Takich dziadowskich linek to jeszcze nie widziałem, w poprzednim autem jeździłem przez 11 lat i nic się nie działo. Tak więc jeśli wam coś buczy z lewej strony, grzeje się, czujecie opór przy cofaniu, sprawdźcie ręczny !!!! Edytowane 3 Czerwca 2013 przez aabb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Było tyle nie używać ręcznego... tak to jest, jak się nie ma kobity - i się jeździ na ręcznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aabb Opublikowano 3 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 (edytowane) Jeszcze jakieś propozycje bo u mnie ta sama kobita od 32 lat Edytowane 3 Czerwca 2013 przez aabb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.