byczynho Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 (edytowane) Witam. Jako, że sam ostatnio przechodziłem przez to aż dwa razy postanowiłem napisać mini poradnik jak to zrobić. Co nam będzie potrzebne?: - klucz nasadowy 10 z przedłużką, - śrubokręt krzyżak, - trochę wolnego czasu. A więc zaczynamy. Ja dla wygody wykręciłem siedzenie kierowcy. Pierwsze co musimy zrobić jest wymontowanie osłony kolumny kierowniczej. Odkręcamy trzy śrubki zaznaczone czerwonymi kółeczkami, następne pociągamy plastyk z wyczuciem do siebie. Uważajcie, żeby nie zgubić blaszek siedzących na zatrzaskach, u mnie były dwie. Kiedy osłona puści uważajcie, żeby nie urwać kabli kostki, która nie wiem do czego służy. Należy ją rozpiąć lub ewentualnie wykręcić. Po zdjęciu osłony ukazuje się naszym oczom taki oto widok. Oto winowajca naszych obrotów. Rozpinamy dwie kostki, trzecią mniejszą rozepniemy dopiero wtedy kiedy wymontujemy pedał. Odkręcamy dwie śruby zaznaczone na zdjęciu kolorem czerwonym, następnie dwie nakrętki znajdujące się wyżej. Jedną z nich udało mi się uchwycić na zdjęciu poniżej, drugiej niestety nie. Trzeba dobrze operować światłem aby je dojrzeć. Nasz pedał po wymontowaniu wygląda tak: To co nas najbardziej interesuje to potencjometr: Luzujemy dwie śrubki trzymające potencjometr na tyle aby można go było z trudem przekręcać (regulować), następnie przykręcamy pedał gazu na jedną śrubę, wpinamy kostki i zaczynamy zabawę z regulacją. Ja robiłem to w ten sposób: odpaliłem silnik, przekręcałem potencjometr w górę/w dól i obserwowałem obroty. Nie należy potencjometru ustawić w pozycjach skrajnych ponieważ zapala się check, którego potem trudno ugasić. Kiedy ustawicie potencjometr wg. waszego upodobania delikatnie naciśnijcie pedał gazu. Między pedałem a obudową pedału jest taki pstryczek, który wg. moich domysłów nakazuje ECU sczytywać obroty z potencjometru. Jeśli ustawicie potencjometr za wysoko i naciśniecie pedał gazu to obroty automatycznie skoczą do 2 tysięcy, jeśli za nisko powstanie dziura w obrotach. Po regulacji potencjometru, znów rozpinamy kostki (delikatnie aby nie zmienić jego pozycji), wykręcamy pedał gazu, dokręcamy potencjometr na tyle na ile jest to możliwe i przykręcamy pedał gazu na dobre. Zanim ja przykręciłem pedał gazu u siebie sprawdziłem go jeszcze raz czy aby na pewno potencjometr nie zmienił swojej pozycji. Składamy wszystko do kupy i cieszymy się z udanej pracy. Mam nadzieję, że komuś się przyda :-) Edytowane 19 Maja 2013 przez byczynho Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 zrób z tego PDF-a i damy w dziale ZTS gitt robota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byczynho Opublikowano 19 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 http://www.sendspace.pl/file/ab5b314acc6dfc31747061b Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 możesz to zamieścić gdzieś na darmowym albo wysłac mi na maila ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byczynho Opublikowano 19 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 A nie możesz tego pobrać? Daj email. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 muszę wysłać płatnego sms-a a chyba jakoś mi się nie chce daniel@dinogaz.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byczynho Opublikowano 19 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 Wysłałem. Dotarło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOOKEE Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 szkoda że w benzynie nie ma elektronicznego gazu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 Wysłałem. Dotarło? spox, dotarło, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byczynho Opublikowano 19 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2013 szkoda że w benzynie nie ma elektronicznego gazu... Chyba raczej bardzo dobrze, bo to ma tendencje do psucia się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOTREBOR Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 W benzynie masz ten sam potencjometr na przepustnicy przynajmniej w SR20DE kolory kostek również to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nrb Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 W benzynie masz ten sam potencjometr na przepustnicy przynajmniej w SR20DE kolory kostek również to samo chodzi o potencjometr przy pedale gazu, a Ty chyba myślisz o TPS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
byczynho Opublikowano 20 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 W benzynie masz ten sam potencjometr na przepustnicy przynajmniej w SR20DE kolory kostek również to samo Dobrze mówisz, jest podobny ale oznaczenia są inne. Przeglądając allegro w poszukiwaniu mojego napotkałem właśnie coś takiego, oznaczenia się nie zgadzają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LOTREBOR Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Ok, sorki myślałem że tan sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Brawo Dobra robota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.