Gość Chaser Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 Posiadam Almerę N15 95' 1.4 benzyna. Ostatnio robiłem dolewkę płynu chłodniczego i zauważyłem, że w zbiorniku pływa jakiś brud. Zwróciło to moją uwagę i przyjrzałem się problemowi trochę bliżej - Na ściankach zbiornika znajduje się ciemnobrązowy osad. Starłem trochę palcem i okazało się, że ma oleistą konsystencję. W końcu włożyłem też nos do środka - pachniało z niego jakby spalinami, tzn. bardziej przypominało to zapach spalonego silnika elektrycznego. Na myśl przyszło mi, że to może być problem z uszczelką pod głowicą. No ale nie znam się na tym zbytnio... w każdym razie zajrzałem też do wlewu oleju, tam wygląda wszystko w porządku. Temperatura pracy silnika też w normie póki co. Pytanie z mojej strony - Faktycznie jest to problem z uszczelką pod głowicą, czy to może być coś innego? Jakiego kosztu naprawy można się spodziewać, w zależności od tego z czym jest problem? I tak przy okazji - Jakiś czas temu wgniotłem sobie trochę lewy błotnik. Kupię sobie "nowy", bo drogie nie są, tylko czy dam radę sobie sam poradzić z jego wymianą bez specjalistycznych narzędzi? Mam też problem z wtykiem H4 - co jakiś czas muszę go poprawić, bo coś nie styka i żarówka się nie świeci. Jak wyciągnąłem żarówkę z wtyku, to okazało się, że ten jest ostro nadtopiony... Na allegro widziałem, że sprzedają takie wtyki za grosze, tylko czy te wtyki są uniwersalne, czy muszę mieś jakiś konkretny do swojego modelu? I jak z jego wymianą? - Sam sobie z tym poradzę, czy niezbędna będzie pomoc elektryka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 20 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2013 W I T A M /Y - a może najpierw takie coś??? http://pl.wikipedia.org/wiki/Powitanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chaser Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 Rozumiem, już się poprawiam. Witam, Posiadam Almerę N15 95' 1.4 benzyna. Ostatnio robiłem dolewkę płynu chłodniczego i zauważyłem, że w zbiorniku pływa jakiś brud. Zwróciło to moją uwagę i przyjrzałem się problemowi trochę bliżej - Na ściankach zbiornika znajduje się ciemnobrązowy osad. Starłem trochę palcem i okazało się, że ma oleistą konsystencję. W końcu włożyłem też nos do środka - pachniało z niego jakby spalinami, tzn. bardziej przypominało to zapach spalonego silnika elektrycznego. Na myśl przyszło mi, że to może być problem z uszczelką pod głowicą. No ale nie znam się na tym zbytnio... w każdym razie zajrzałem też do wlewu oleju, tam wygląda wszystko w porządku. Temperatura pracy silnika też w normie póki co. Pytanie z mojej strony - Faktycznie jest to problem z uszczelką pod głowicą, czy to może być coś innego? Jakiego kosztu naprawy można się spodziewać, w zależności od tego z czym jest problem? I tak przy okazji - Jakiś czas temu wgniotłem sobie trochę lewy błotnik. Kupię sobie "nowy", bo drogie nie są, tylko czy dam radę sobie sam poradzić z jego wymianą bez specjalistycznych narzędzi? Mam też problem z wtykiem H4 - co jakiś czas muszę go poprawić, bo coś nie styka i żarówka się nie świeci. Jak wyciągnąłem żarówkę z wtyku, to okazało się, że ten jest ostro nadtopiony... Na allegro widziałem, że sprzedają takie wtyki za grosze, tylko czy te wtyki są uniwersalne, czy muszę mieś jakiś konkretny do swojego modelu? I jak z jego wymianą? - Sam sobie z tym poradzę, czy niezbędna będzie pomoc elektryka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal007s Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 Problem z wtykami w almerach wystepuje bardzo czesto u mnie tez sie spalil, wymienilem u elektryka 20zl + sam wtyk kupilem uniwersalny, Juz rok czasu i dziala dobrze, choc wtyk kosztowal 2zl:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 21 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Maja 2013 Posiadam Almerę N15 95' 1.4 benzyna. Ostatnio robiłem dolewkę płynu chłodniczego i zauważyłem, że w zbiorniku pływa jakiś brud. Zwróciło to moją uwagę i przyjrzałem się problemowi trochę bliżej - Na ściankach zbiornika znajduje się ciemnobrązowy osad. Starłem trochę palcem i okazało się, że ma oleistą konsystencję. W końcu włożyłem też nos do środka - pachniało z niego jakby spalinami, tzn. bardziej przypominało to zapach spalonego silnika elektrycznego. Na myśl przyszło mi, że to może być problem z uszczelką pod głowicą. No ale nie znam się na tym zbytnio... w każdym razie zajrzałem też do wlewu oleju, tam wygląda wszystko w porządku. Temperatura pracy silnika też Pytanie z mojej strony - Faktycznie jest to problem z uszczelką pod głowicą, czy to może być coś innego? Jakiego kosztu naprawy można się spodziewać, w zależności od tego z czym jest problem? I tak przy okazji - Jakiś czas temu wgniotłem sobie trochę lewy błotnik. Kupię sobie "nowy", bo drogie nie są, tylko czy dam radę sobie sam poradzić z jego wymianą bez specjalistycznych narzędzi? Mam też problem z wtykiem H4 - co jakiś czas muszę go poprawić, bo coś nie styka i żarówka się nie świeci. Jak wyciągnąłem żarówkę z wtyku, to okazało się, że ten jest ostro nadtopiony... Na allegro widziałem, że sprzedają takie wtyki za grosze, tylko czy te wtyki są uniwersalne, czy muszę mieś jakiś konkretny do swojego modelu? I jak z jego wymianą? - Sam sobie z tym poradzę, czy niezbędna będzie pomoc elektryka? Rozumiem, już się poprawiam. Witam, Pytanie z mojej strony - Faktycznie jest to problem z uszczelką pod głowicą, czy to może być coś innego? Jakiego kosztu naprawy można się spodziewać, w zależności od tego z czym jest problem? Musiałem poprawić bo zaistniała mała pomyłka w pisaniu. A więc... Moja propozycja, to najpierw wymienić chłodniczkę oleju /jeśli akurat występuje w Twoim modelu/. Są to najniższe koszta. Zlać płyn i zalać układ wodą, niech się płucze. Woda tania, to wodę w układzie możesz zmieniać co dzień. Czas pokarze i wiadomo, że na początku i tak będą oleiste plamy, smary . Uszczelka też możliwe, lecz szkoda pieniędzy i roboty jeśli okarze się że nie ma poprawy a winowajcą jest chłodniczka za grosze /w porównaniu do kosztów zdjęcia głowicy/. Jako ekstremalne, to pęknięty blok. Co do wtyku do żarówki - wtyk będzie pasował każdy jeśli będzie do H4. Idziesz obojętnie na jakie złomowisko a autami i odcinasz wtyk z kabelkami. Póżniej w swoim samochodzie łączysz w instalację, pozbywając się najpierw tego stopionego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Chaser Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Moja propozycja, to najpierw wymienić chłodniczkę oleju /jeśli akurat występuje w Twoim modelu/. Są to najniższe koszta. Zleć płyn i zalać układ wodą, niech się płucze.Woda tania, to wodę w układzie możesz zmieniać co dzień. Czas pokarze i wiadomo, że na początku i tak będą olejste plamy, smary . Nie brzmi skomplikowanie, ale nawet nie wiem jak ona wygląda i gdzie jej szukać, więc pewnie sam sobie z tym nie poradzę. Może akurat jest gdzieś na forum instruktarz wymiany tej chłodniczki? Jeśli nie, to trudno - pozostaje mi odstawić samochód do mechanika. A jaki koszt wymiany tej chłodniczki, tak w przybliżeniu? I jeszcze jedno istotne pytanie - Czy z taką usterką mogę jeszcze pojeździć? Czy w jakiś sposób powoduje to "żyłowanie" silnika i powinienem bezzwłocznie naprawić samochód? Bo szczerze na naprawę stać mnie będzie dopiero po dziesiątym :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 23 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2013 Nie brzmi skomplikowanie, ale nawet nie wiem jak ona wygląda i gdzie jej szukać, więc pewnie sam sobie z tym nie poradzę. Może akurat jest gdzieś na forum instruktarz wymiany tej chłodniczki? Jeśli nie, to trudno - pozostaje mi odstawić samochód do mechanika. A jaki koszt wymiany tej chłodniczki, tak w przybliżeniu? I jeszcze jedno istotne pytanie - Czy z taką usterką mogę jeszcze pojeździć? Czy w jakiś sposób powoduje to "żyłowanie" silnika i powinienem bezzwłocznie naprawić samochód? Bo szczerze na naprawę stać mnie będzie dopiero po dziesiątym :/ Tutaj możesz podpatrzyć jak ona wygląda /to te puszeczki/ a teraz musisz zobaczyć czy coś takiego jest u Ciebie, gdyż nie wiem czy w benzyniaku też to występuje. http://allegro.pl/listing/listing.php?string=ch%C5%82odniczka+oleju+N15&search_scope=category-620 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.