rmadryk Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Witam wszystkich Szukałem trochę informacji w różnych miejscach ale odpowiedzi na mój problem nie znalazłem. Gdzieś od początku maja w okolicy 1500 obrotów słyszę dziwny stukot. Trudno to opisać - tak jakby ktoś cienką blaszką bardzo szybko i regularnie uderzał o inny metal. Gdy uruchamiam zimny samochód to przez około minutę (kilka zmian biegów) tego nie ma. Dopiero potem, przy każdym przekraczaniu około 1450-1500 obrotów zaczyna być słyszalny ten dźwięk. I trwa to gdzieś do 1700 obrotów a potem zanika. Na każdym biegu tak jest. Kiedy jadę z tą samą prędkością tym samym biegiem w okolicy tych 1500 obrotów to ten dźwięk cały czas sie utrzymuje. Mój samochód to Almera II N16E, slinik benzynowy, 1497 cm3, QG15DE DOHC, rok produkcji 2005. Nie wiem czy ma to związek ale pod koniec kwietnia byłem w warsztacie samochodowym gdzie wymieniono klocki hamulcowe z przodu, płyn i filtr paliwa oraz czyszczono klimatyzację z wymianą filtru kabinowego. Przeglądnieto też podwozie. Z góry dziękuję za pomoc. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 24 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2013 Przy tym silniku nie ma wymiennego filtra paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rmadryk Opublikowano 25 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 Przy tym silniku nie ma wymiennego filtra paliwa Witaj Fatycznie nie - pomyliło mi się bo na warsztacie pytali czy wymienić a ja powiedziałem, że jak trzeba to tak. A potem mi odpowiedzieli, ze nie ma filtra. Pozdrawiam Witam Byłem dziś u polecanego mechanika - te stuki to podobno blacha pod silniekiem chroniąca inne elementy przed przegrzaniem. Czy coś takiego. W tygodniu do niego mam podjechać, ściągnie blachę, coś gdzies przeszlifuje, przymocuje i ma być po problemie. Zobaczymy czy to faktycznie pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 25 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 Pewnie osłony na wydechu, w zasadzie są zbędne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekztg Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Objawy wskazują że to osłona termiczna rury wydechowej. Ja ją zdemontowałem i już nie chałasowała. Oryginalna jest kosmicznie droga jak na kawałek blachy więc odpuściłem sobie jej zakup - jeżdżę bez i nic się nie dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Oczywiście mowa o tych blachach pod miską, a nie tych na kolektorze i kacie, bo jak te się zdemontuje to w korku wiatraki stopi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiekztg Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Oczywiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.