Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] Dziwne stukotanie w okolicy 1500 obrotów na wszystkich biegach


rmadryk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Szukałem trochę informacji w różnych miejscach ale odpowiedzi na mój problem nie znalazłem.

 

Gdzieś od początku maja w okolicy 1500 obrotów słyszę dziwny stukot. Trudno to opisać - tak jakby ktoś cienką blaszką bardzo szybko i regularnie uderzał o inny metal. Gdy uruchamiam zimny samochód to przez około minutę (kilka zmian biegów) tego nie ma. Dopiero potem, przy każdym przekraczaniu około 1450-1500 obrotów zaczyna być słyszalny ten dźwięk. I trwa to gdzieś do 1700 obrotów a potem zanika. Na każdym biegu tak jest. Kiedy jadę z tą samą prędkością tym samym biegiem w okolicy tych 1500 obrotów to ten dźwięk cały czas sie utrzymuje.

 

Mój samochód to Almera II N16E, slinik benzynowy, 1497 cm3, QG15DE DOHC, rok produkcji 2005. 

 

Nie wiem czy ma to związek ale pod koniec kwietnia byłem w warsztacie samochodowym gdzie wymieniono klocki hamulcowe z przodu, płyn i filtr paliwa oraz czyszczono klimatyzację z wymianą filtru kabinowego. Przeglądnieto też podwozie.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tym silniku nie ma wymiennego filtra paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tym silniku nie ma wymiennego filtra paliwa

Witaj

Fatycznie nie - pomyliło mi się bo na warsztacie pytali czy wymienić a ja powiedziałem, że jak trzeba to tak.

A potem mi odpowiedzieli, ze nie ma filtra.

Pozdrawiam

 

Witam

Byłem dziś u polecanego mechanika - te stuki to podobno blacha pod silniekiem chroniąca inne elementy przed przegrzaniem. Czy coś takiego.

W tygodniu do niego mam podjechać, ściągnie blachę, coś gdzies przeszlifuje, przymocuje i ma być po problemie.

 

Zobaczymy czy to faktycznie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie osłony na wydechu, w zasadzie są zbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy wskazują że to osłona termiczna rury wydechowej. Ja ją zdemontowałem i już nie chałasowała. Oryginalna jest kosmicznie droga jak na kawałek blachy więc odpuściłem sobie jej zakup - jeżdżę bez i nic się nie dzieje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście mowa o tych blachach pod miską, a nie tych na kolektorze i kacie, bo jak te się zdemontuje to w korku wiatraki stopi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...