Gość tomi4m10 Opublikowano 25 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 Witam, nosze sie z zamiarem kupna golego slupka silnika 1.8 16 v, zrobienie mu remontu glownego, po czym przelozenia tegoz slupka w zamian za taki sam mocno juz zuzyty silnik, w aucie ktore jezdzi, aby zminimalizowac czas przestoju auta w warsztacie. Czy kupujac ten sam silnik 1.8 16 v 116km czyli montowany po 2003 roku(nie 114 KM), moge byc pewien ze bedzie wspolpracowal z osprzetem ze starego, czy nie wystepowaly jakies minimalne roznice? prosze o rady i przestrogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 25 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 hmm, czy ja dobrze kumam? chcesz kupić silnik w niewiadomym stanie, i zrobić mu remont (czyli wymienić praktycznie wszytsko i poszlifować) w zamian, niż zrobić dokładnie to samo w silniku, który masz??? jakoś nie widzę uzasadznienia ekonomicznego, no ale .................. będzie pasować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomi4m10 Opublikowano 25 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 hmm, czy ja dobrze kumam? chcesz kupić silnik w niewiadomym stanie, i zrobić mu remont (czyli wymienić praktycznie wszytsko i poszlifować) w zamian, niż zrobić dokładnie to samo w silniku, który masz??? jakoś nie widzę uzasadznienia ekonomicznego, no ale .................. będzie pasować istnieja takie okolicznosci w ktorych uzasadnienie istnieje , dzieki za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgeca Opublikowano 26 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 Witam, nosze sie z zamiarem kupna golego slupka silnika 1.8 16 v, zrobienie mu remontu glownego, po czym przelozenia tegoz slupka w zamian za taki sam mocno juz zuzyty silnik, w aucie ktore jezdzi, aby zminimalizowac czas przestoju auta w warsztacie. Czy kupujac ten sam silnik 1.8 16 v 116km czyli montowany po 2003 roku(nie 114 KM), moge byc pewien ze bedzie wspolpracowal z osprzetem ze starego, czy nie wystepowaly jakies minimalne roznice? prosze o rady i przestrogi Występowały różnice. Można dać choćby te trzy przykłady. Na pewno jest inna głowica z innym obsadzeniem świec. Jest różnica w długości gwintu. W pierwszej serii silników przsepustnica jest tradycyjny na linkę. W nowej wersji masz już elektroniczny pedał gazu. W pierwszej serii wydech jest z zaworem EGR, nowsza wersja nie ma zaworu. Pewnie takich różnic jest jeszcze więcej, więc moim zdaniem nie będzie to dobre posunięcie. Tym bardziej że nie wiadomo jak wiele będzie takich "kolizji" na poziomie elektronika (komputer) + wiązki przewodów z wtyczkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 26 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 kolega chce przełożyć silnik bez osprzętu, sam "słupek" a to raczej będzie pasować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomi4m10 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Występowały różnice. Można dać choćby te trzy przykłady. Na pewno jest inna głowica z innym obsadzeniem świec. Jest różnica w długości gwintu. W pierwszej serii silników przsepustnica jest tradycyjny na linkę. W nowej wersji masz już elektroniczny pedał gazu. W pierwszej serii wydech jest z zaworem EGR, nowsza wersja nie ma zaworu. Pewnie takich różnic jest jeszcze więcej, więc moim zdaniem nie będzie to dobre posunięcie. Tym bardziej że nie wiadomo jak wiele będzie takich "kolizji" na poziomie elektronika (komputer) + wiązki przewodów z wtyczkami. rozne glowice bylyby rzeczywiscie problemem, pic polega na tym ze auto jest 3000 km ode mnie, chcialbym juz zlozony silnik przelozyc po prostu, podmienianie glowic - wolalbym tego nie robic - jednak moge sie wstrzymac z zalozeniem glowicy na wyremontowany slupek, gdyby trzeba bylo zalozyc z jezdzacego silnika. Czy aby na pewno jestes pewien roznic na poziomie glowic w silnikach wersji 116 KM(wczesniej byl tez 1.8 16 v 114 KM)? moze daloby sie to sprawdzic po Vinach, lub jakichs numerach na silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pgeca Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 rozne glowice bylyby rzeczywiscie problemem, pic polega na tym ze auto jest 3000 km ode mnie, chcialbym juz zlozony silnik przelozyc po prostu, podmienianie glowic - wolalbym tego nie robic - jednak moge sie wstrzymac z zalozeniem glowicy na wyremontowany slupek, gdyby trzeba bylo zalozyc z jezdzacego silnika. Czy aby na pewno jestes pewien roznic na poziomie glowic w silnikach wersji 116 KM(wczesniej byl tez 1.8 16 v 114 KM)? moze daloby sie to sprawdzic po Vinach, lub jakichs numerach na silniku? Świece są na 100% inne bo kupiłem kiedyś złe. Wyglądają bardzo podobnie, różnica jest w długości gwintu. Z drugiej strony nie różnią się łańcuchami rozrządu więc kurde sam już nie wiem. Może da się coś wywnioskować z serwisówek? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bodek05 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Chwila czy my aby dobrze dobrze rozumiemy kolegę? tomi4m10Bo ja odnoszę wrażenie że on chce zamienić silnik ze 116 km na inny 116 km czyli raczej identyczny a nie 114 km na 116 km? Nie jestem mechanikiem i nie wypowiem się głębiej w temacie ale czy doszło do dobrego zrozumienia tematu? Bo tak na moją słabą wiedzę w tym temacie jedna 116 = innej 116? No i ewentualnie żeby też ta 116 była z Almy a nie Tino lub Primerki bo tu osprzęt, mocowania też może być inny. Ja osobiście mam 114 i wiem że się różni trochę od 116 montowanej w nowszych Tino ale raczej osprzętem z tego co zauważyłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomi4m10 Opublikowano 10 Lipca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2013 (edytowane) Chwila czy my aby dobrze dobrze rozumiemy kolegę? tomi4m10Bo ja odnoszę wrażenie że on chce zamienić silnik ze 116 km na inny 116 km czyli raczej identyczny a nie 114 km na 116 km? Nie jestem mechanikiem i nie wypowiem się głębiej w temacie ale czy doszło do dobrego zrozumienia tematu? Bo tak na moją słabą wiedzę w tym temacie jedna 116 = innej 116? No i ewentualnie żeby też ta 116 była z Almy a nie Tino lub Primerki bo tu osprzęt, mocowania też może być inny. Ja osobiście mam 114 i wiem że się różni trochę od 116 montowanej w nowszych Tino ale raczej osprzętem z tego co zauważyłem. tak dobrze zrozumiane Panowie, mam mozliwosc kupienia silnika, wlasciciel mowi ze auto palilo do konca, jednak cos bylo nie tak, i mechanik zmierzyl ze kompresja na 4 cylindrze 4 bar - Czy moze byc to spowodowane jakims mechanicznym uszkodzeniem - pekniety tlok, lub glowica? (licze ze to tylko pierscienie) jest jeszcze drugi silnik - sprzedawca twierdzi ze silnik odpalal nic nie stukalo, jednak kopcil na czarno i napisal: 'glowica do zrobienia' po czym w mailu napisal mi ze to gumki zaworowe Ja rozumiem ze te silniki maja wadliwe pierscienie, dlatego silnik idzie do remontu, bedzie zlozony na dobrych czesciach, uciesze sie jak mi ktos powie prawde ze auto zlopalo olej, ale jak slysze ze ktos zdiagnozowal kopcenia jako gumki zaworowe bez rozbierania silnika to co mam myslec? znow prosze o rade EDIT 10 lipca no i silnik przelozony, wszystko pieknie, jednak auto nie ma iskry , przy kreceniu nie pali sie zadna kontrolka a iskry nie daje, caly osprzet przelozony z auta ktore jeszcze chwile temu odpalalo i chodzilo. Edytowane 10 Lipca 2013 przez tomi4m10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mironig Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 tak dobrze zrozumiane Panowie, mam mozliwosc kupienia silnika, wlasciciel mowi ze auto palilo do konca, jednak cos bylo nie tak, i mechanik zmierzyl ze kompresja na 4 cylindrze 4 bar - Czy moze byc to spowodowane jakims mechanicznym uszkodzeniem - pekniety tlok, lub glowica? (licze ze to tylko pierscienie) jest jeszcze drugi silnik - sprzedawca twierdzi ze silnik odpalal nic nie stukalo, jednak kopcil na czarno i napisal: 'glowica do zrobienia' po czym w mailu napisal mi ze to gumki zaworowe Ja rozumiem ze te silniki maja wadliwe pierscienie, dlatego silnik idzie do remontu, bedzie zlozony na dobrych czesciach, uciesze sie jak mi ktos powie prawde ze auto zlopalo olej, ale jak slysze ze ktos zdiagnozowal kopcenia jako gumki zaworowe bez rozbierania silnika to co mam myslec? znow prosze o rade EDIT 10 lipca no i silnik przelozony, wszystko pieknie, jednak auto nie ma iskry , przy kreceniu nie pali sie zadna kontrolka a iskry nie daje, caly osprzet przelozony z auta ktore jeszcze chwile temu odpalalo i chodzilo. Udało CI się znaleźć rozwiązanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
komprez Opublikowano 2 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2013 (edytowane) JA jestem świerzo po swap-ie ... silniki pewnie i by pasowały ale trzeba zmienić to wszystko o czym było pisane wyżej => nieopłacalne. Ja u siebie wymienilem na ten sam czyli 1.5 po 2003 roku. Mała kompresja na silniku to na 100% wypalone zawory (lub gniazda) u mnie w starym bylo dokladnie to samo i naprawa nie oplacalna. Swap wyszedł mnie o wiele taniej i silnik (słupek) kupilem za 6 stówek .... a niech zgadne .. kolega miał pewnie LPG źle wystrojone bo to jest częsta przypadłość. Edytowane 2 Września 2013 przez komprez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.