Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[N16] zmiana silnika 1.8 116KM


Gość tomi4m10
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość tomi4m10

Witam, nosze sie z zamiarem kupna golego slupka silnika 1.8 16 v, zrobienie mu remontu glownego, po czym przelozenia tegoz slupka w zamian za taki sam mocno juz zuzyty silnik, w aucie ktore jezdzi, aby zminimalizowac czas przestoju auta w warsztacie.

Czy kupujac ten sam silnik 1.8 16 v 116km czyli montowany po 2003 roku(nie 114 KM), moge byc pewien ze bedzie wspolpracowal z osprzetem ze starego, czy nie wystepowaly jakies minimalne roznice?

prosze o rady i przestrogi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, czy ja dobrze kumam? chcesz kupić silnik w niewiadomym stanie, i zrobić mu remont (czyli wymienić praktycznie wszytsko i poszlifować) w zamian, niż zrobić dokładnie to samo w silniku, który masz??? jakoś nie widzę uzasadznienia ekonomicznego, no ale .................. 

 

będzie pasować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomi4m10

hmm, czy ja dobrze kumam? chcesz kupić silnik w niewiadomym stanie, i zrobić mu remont (czyli wymienić praktycznie wszytsko i poszlifować) w zamian, niż zrobić dokładnie to samo w silniku, który masz??? jakoś nie widzę uzasadznienia ekonomicznego, no ale .................. 

 

będzie pasować

istnieja takie okolicznosci w ktorych uzasadnienie istnieje :), dzieki za odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, nosze sie z zamiarem kupna golego slupka silnika 1.8 16 v, zrobienie mu remontu glownego, po czym przelozenia tegoz slupka w zamian za taki sam mocno juz zuzyty silnik, w aucie ktore jezdzi, aby zminimalizowac czas przestoju auta w warsztacie.

Czy kupujac ten sam silnik 1.8 16 v 116km czyli montowany po 2003 roku(nie 114 KM), moge byc pewien ze bedzie wspolpracowal z osprzetem ze starego, czy nie wystepowaly jakies minimalne roznice?

prosze o rady i przestrogi :)

Występowały różnice. Można dać choćby te trzy przykłady. Na pewno jest inna głowica z innym obsadzeniem świec. Jest różnica w długości gwintu. W pierwszej serii silników przsepustnica jest tradycyjny na linkę. W nowej wersji masz już elektroniczny pedał gazu. W pierwszej serii wydech jest z zaworem EGR, nowsza wersja nie ma zaworu.

Pewnie takich różnic jest jeszcze więcej, więc moim zdaniem nie będzie to dobre posunięcie. Tym bardziej że nie wiadomo jak wiele będzie takich "kolizji" na poziomie elektronika (komputer) + wiązki przewodów z wtyczkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega chce przełożyć silnik bez osprzętu, sam "słupek" a to raczej będzie pasować 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość tomi4m10

Występowały różnice. Można dać choćby te trzy przykłady. Na pewno jest inna głowica z innym obsadzeniem świec. Jest różnica w długości gwintu. W pierwszej serii silników przsepustnica jest tradycyjny na linkę. W nowej wersji masz już elektroniczny pedał gazu. W pierwszej serii wydech jest z zaworem EGR, nowsza wersja nie ma zaworu.

Pewnie takich różnic jest jeszcze więcej, więc moim zdaniem nie będzie to dobre posunięcie. Tym bardziej że nie wiadomo jak wiele będzie takich "kolizji" na poziomie elektronika (komputer) + wiązki przewodów z wtyczkami.

 

rozne glowice bylyby rzeczywiscie problemem, pic polega na tym ze auto jest 3000 km ode mnie, chcialbym juz zlozony silnik przelozyc po prostu, podmienianie glowic - wolalbym tego nie robic - jednak moge sie wstrzymac z zalozeniem glowicy na wyremontowany slupek, gdyby trzeba bylo zalozyc z jezdzacego silnika.

Czy aby na pewno jestes pewien roznic na poziomie glowic w silnikach wersji 116 KM(wczesniej byl tez 1.8 16 v 114 KM)?

 

moze daloby sie to sprawdzic po Vinach, lub jakichs numerach na silniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozne glowice bylyby rzeczywiscie problemem, pic polega na tym ze auto jest 3000 km ode mnie, chcialbym juz zlozony silnik przelozyc po prostu, podmienianie glowic - wolalbym tego nie robic - jednak moge sie wstrzymac z zalozeniem glowicy na wyremontowany slupek, gdyby trzeba bylo zalozyc z jezdzacego silnika.

Czy aby na pewno jestes pewien roznic na poziomie glowic w silnikach wersji 116 KM(wczesniej byl tez 1.8 16 v 114 KM)?

 

moze daloby sie to sprawdzic po Vinach, lub jakichs numerach na silniku?

Świece są na 100% inne bo kupiłem kiedyś złe. Wyglądają bardzo podobnie, różnica jest w długości gwintu. Z drugiej strony nie różnią się łańcuchami rozrządu więc kurde sam już nie wiem. Może da się coś wywnioskować z serwisówek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwila czy my aby dobrze dobrze rozumiemy kolegę?

tomi4m10

Bo ja odnoszę wrażenie że on chce zamienić silnik ze 116 km na inny 116 km czyli raczej identyczny a nie 114 km na 116 km? Nie jestem mechanikiem i nie wypowiem się głębiej w temacie ale czy doszło do dobrego zrozumienia tematu? Bo tak na moją słabą wiedzę w tym temacie jedna 116 = innej 116?

No i ewentualnie żeby też ta 116 była z Almy a nie Tino lub Primerki bo tu osprzęt, mocowania też może być inny.

 

Ja osobiście mam 114 i wiem że się różni trochę od 116 montowanej w nowszych Tino ale raczej osprzętem z tego co zauważyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość tomi4m10

Chwila czy my aby dobrze dobrze rozumiemy kolegę?

tomi4m10

Bo ja odnoszę wrażenie że on chce zamienić silnik ze 116 km na inny 116 km czyli raczej identyczny a nie 114 km na 116 km? Nie jestem mechanikiem i nie wypowiem się głębiej w temacie ale czy doszło do dobrego zrozumienia tematu? Bo tak na moją słabą wiedzę w tym temacie jedna 116 = innej 116?

No i ewentualnie żeby też ta 116 była z Almy a nie Tino lub Primerki bo tu osprzęt, mocowania też może być inny.

 

Ja osobiście mam 114 i wiem że się różni trochę od 116 montowanej w nowszych Tino ale raczej osprzętem z tego co zauważyłem.

tak dobrze zrozumiane

 

Panowie, mam mozliwosc kupienia silnika, wlasciciel mowi ze auto palilo do konca, jednak cos bylo nie tak, i mechanik zmierzyl ze kompresja na 4 cylindrze 4 bar - Czy moze byc to spowodowane jakims mechanicznym uszkodzeniem - pekniety tlok, lub glowica?

(licze ze to tylko pierscienie)

 

jest jeszcze drugi silnik - sprzedawca twierdzi ze silnik odpalal nic nie stukalo, jednak kopcil na czarno i napisal: 'glowica do zrobienia'

po czym w mailu napisal mi ze to gumki zaworowe :D

 

Ja rozumiem ze te silniki maja wadliwe pierscienie, dlatego silnik idzie do remontu, bedzie zlozony na dobrych czesciach, uciesze sie jak mi ktos powie prawde ze auto zlopalo olej, ale jak slysze ze ktos zdiagnozowal kopcenia jako gumki zaworowe bez rozbierania silnika to co mam myslec?

 

znow prosze o rade ;)

 

 

EDIT 10 lipca

no i silnik przelozony, wszystko pieknie, jednak auto nie ma iskry :(, przy kreceniu nie pali sie zadna kontrolka a iskry nie daje, caly osprzet przelozony z auta ktore jeszcze chwile temu odpalalo i chodzilo.

Edytowane przez tomi4m10
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

tak dobrze zrozumiane

 

Panowie, mam mozliwosc kupienia silnika, wlasciciel mowi ze auto palilo do konca, jednak cos bylo nie tak, i mechanik zmierzyl ze kompresja na 4 cylindrze 4 bar - Czy moze byc to spowodowane jakims mechanicznym uszkodzeniem - pekniety tlok, lub glowica?

(licze ze to tylko pierscienie)

 

jest jeszcze drugi silnik - sprzedawca twierdzi ze silnik odpalal nic nie stukalo, jednak kopcil na czarno i napisal: 'glowica do zrobienia'

po czym w mailu napisal mi ze to gumki zaworowe :D

 

Ja rozumiem ze te silniki maja wadliwe pierscienie, dlatego silnik idzie do remontu, bedzie zlozony na dobrych czesciach, uciesze sie jak mi ktos powie prawde ze auto zlopalo olej, ale jak slysze ze ktos zdiagnozowal kopcenia jako gumki zaworowe bez rozbierania silnika to co mam myslec?

 

znow prosze o rade ;)

 

 

EDIT 10 lipca

no i silnik przelozony, wszystko pieknie, jednak auto nie ma iskry :(, przy kreceniu nie pali sie zadna kontrolka a iskry nie daje, caly osprzet przelozony z auta ktore jeszcze chwile temu odpalalo i chodzilo.

Udało CI się znaleźć rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA jestem świerzo po swap-ie ... silniki pewnie i by pasowały ale trzeba zmienić to wszystko o czym było pisane wyżej => nieopłacalne. Ja u siebie wymienilem na ten sam czyli 1.5 po 2003 roku. Mała kompresja na silniku to na 100% wypalone zawory (lub gniazda) u mnie w starym bylo dokladnie to samo i naprawa nie oplacalna. Swap wyszedł mnie o wiele taniej i silnik (słupek) kupilem za 6 stówek .... a niech zgadne .. kolega miał pewnie LPG źle wystrojone bo to jest częsta przypadłość.

Edytowane przez komprez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...