Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

serwis terrano1 w trojmiescie


Gość nobody
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

szukam dobrego warsztatu w trojmiescie lub najblizszej okolicy znajacego sie na autach 4x4, ktory kompleksowo zajmie sie serwisowaniem terrano1 2.7 td

w dziale warsztatowym nie znalazlem info o 4x4, a z kolei w dziale terrano nie ma watku o warsztatach...

bede wdzieczny za wszelkie sugestie

 

a jesli nie kompleksowo, to gdzie jechac z zawieszeniem i napedem, wymiany olejow w mostach itp (4x4), a gdzie z silnikiem itp (nissan)? mam tez do zrobienia hamulce...

Edytowane przez nobody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana oleju w moście terano nie różni się niczym od wymiany oleju w moście żuka... każdy mechanik da radę...

zawieszenie też nie odbiega jakoś od tego co mechanicy znają na co dzień

hamulce są standardowe jak budowa młotka...

silnik można serwisować w każdym warsztacie który kuma diesle

 

jeśli nie ma specjalistycznego warsztatu, wystarczy dobry warsztat od plaskaczy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

www.xj-jeep.com

Dzwonić do : Darek Suchorz

 

Spokojnie ogarną zawieszenie.



.... i całą resztę też.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym polecił każdy warsztat, w którym nie słyszysz : "Panie, bo terenówki tak mają i tak ma być..." ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za odpowiedzi

wiem ze terrano to nie koeniggzeg, po prostu liczylem na to ze jakis uzytkownik terrano z trojmiasta zasugeruje jakis porzadny warsztat ktory sie sprawdzil...

 

a pytalem szczegolnie o 4x4 bo mam chyba jakis problem ze skrzynia redykcyjna (czy jak to sie zwie): zamiast 4 pozycji (2H-4H-N-4L) mam tylko 2: w przod (2H) i w tyl (4L)

chyba ze ja czegos nie kumam - wlasnie kupilem terrano i to jest w ogole moje pierwsze doswiadczenie z 4x4

Edytowane przez nobody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślisz, że zawieszenie Terrano mocno odbiega swoją logiką od Jeepów ? ;)

podejrzewam ze nie... (?)

 

zreszta dziekuje za sugestie , co prawda do pierwoszyna mam daleko ale sprobuje tam zadzwonic...

Edytowane przez nobody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz.

Podjedź do nich i będziesz zadowolony.

 

Naprawdę mają pojęcie o tym co robią i co budują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no... trochę odbiega... już w mniejszym stopniu jeep odbiega od land rovera czy choćby łady nivy...

 

ale to tylko w ramach takiego technicznego czepiania się :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

 

a pytalem szczegolnie o 4x4 bo mam chyba jakis problem ze skrzynia redykcyjna (czy jak to sie zwie): zamiast 4 pozycji (2H-4H-N-4L) mam tylko 2: w przod (2H) i w tyl (4L)

chyba ze ja czegos nie kumam - wlasnie kupilem terrano i to jest w ogole moje pierwsze doswiadczenie z 4x4

 

Sorki że tak zapytam ... a wciskasz reduktor przy pozostałych dwóch położeniach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz 2H i 4H i dalej wciskasz lewarek w podłoge i kolejno do tyłu na N i 4L :)

aaaaa, nie no nie wciskalem. :) teraz juz wszystko jasne, jutro sprobuje , mam nadzieje ze wszystko dziala, bo, jak mozna sie domyslec, nawet nie sprawdzilem... tzn sprawdzilem tylko 2 przelozenia...

 

dzieki :)

 

kolejne pytanie ignoranta: rozumiem ze reduktora, tak jak normalnej skrzyni biegow, uzywam ze sprzeglem... a czy mozna zmieniac przelozenia w czasie jazdy, czy tylko po zatrzymaniu? z 2H na 4H? a na 4L ?

Edytowane przez nobody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumie że "naprawiłeś" reduktor ;) Z 4H na 2H można w czasie jazdy, 2H > 4H >4L, 4L>4H lepiej zatrzymać oszczędzisz mechanizmy. O sprzęgiełkach w przednich piastach już wiesz wszystko? Gdzie można jeździć4x4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumie że "naprawiłeś" reduktor ;) Z 4H na 2H można w czasie jazdy, 2H > 4H >4L, 4L>4H lepiej zatrzymać oszczędzisz mechanizmy. O sprzęgiełkach w przednich piastach już wiesz wszystko? Gdzie można jeździć4x4

dzieki

jeszcze nie wiem, po poludniu bede mogl go wyprobowac...

o sprzegielkach wiem tyle ze moga byc manualne albo auto, ale tak naprawde nie wiem ani jak sie obsluguje manualne, ani do czego w ogole sluza - podejrzewam, nie wiem czy slusznie, ze dzialaja troche jak blokada tylnego mostu (?)

moje na pierwszy rzut oka wygladaja na auto bo nie ma tam za bardzo czego przestawic, ale przyjrze sie jeszcze...

 

wiem ze z dolaczanym napedem na przod, jaki ma terrano, 4x4 mozna tylko na luznej nawierzchni... bo brak miedzyosiwego mech roznicowego. zgadlem ?

 

przxy okazji drobne pytanie: na tylnej osi mam rozne opony, rozmiar jednej jest w mm, a drugiej w calach chyba, "na oko" wydaja sie takie same , ale...

i jeszcze jedno : mam do wymiany jakies gumy w zawieszeniu, czy koszt poliuretanowych jest duzo wiekszy? czy mozna zmienic czesc (np z jednej strony? pewnie nie... a na jednej osi?) na poliuretanowe i pozniej reszte? czy tylko wzystkie od razu?

 

i kolejne pytanie odtyczace uzywania reduktora: rozumiem ze na przelozeniach 2H i 4H posluguje sie normalnie skrzynia biegow... czy tak samo jest na przelozeniu 4L ?

i czy dobrze zrozumialem ze wlasciwie jedynym przelozeniem ktore bezpiecznie mozna zmienic w ruchu to z 4H na 2H , a odwrotnie i wszelkie inne lepiej po zatrzymaniu?

Edytowane przez nobody
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczne od ostatniego pytania:

-Dobrze zrozumiałeś, na 4L tak samo wajchujesz biegami tylko auto jest wolniejsze i mocniejsze

-Opony powinny być jednakowego rozmiaru, koszt zestawu polibuszy nie jest duży,można zamawiać na sztuki ale za każdym razem płacisz dodatkowo za przesyłke a na raz nie musisz wszystkich robić

-Na automatach po przejściu na 2H powinno sie cofnąć do tyłu z 1,,5m ale ja tego specjalnie nie robie samo sie odpina ww czasie cofania gdzieś i już, na osłonie przeciwsłonecznej powinna być naklejona instrukcja obsługi napędów . Sprzęgiełka służą do połączenia piasty z półosią żeby na asfalcie przedni mechanizm różnicowy nie mielił bez potrzeby stwarzając dodatkowe opory. Z przodu jest zwykły mechanizm różnicowy, z tyłu niema blokady tylkoLSD jeśli jeszcze działa ;) (pamiętaj o specjalnym oleju do mostu )

To tyle, myśle że wszystko opanujesz;)

Edytowane przez fikolek2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za wszystkie podpowiedzi

faktycznie na tej klapce jest jakis dluzszy text, musze sie temu przyjrzec...

czy lsd dziala hmm nie wiem, dotad mialem doswiadczenia z autami w ktorych blokade mostu dalo sie poczuc najlepiej w dlugim poslizgu na duzej predkosci, na co w terrano nie moge sie zdobyc ;) czy on sie nie moze zdobyc hmmm

a wracajac do tematu watku tzn serwisu w 3m , to bedac dzis w a&s na puckiej 135 w gdyni odnioslem dosc pozytywne (choc bardzo wstepne) wrazenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...