Gość nobody Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 (edytowane) szukam dobrego warsztatu w trojmiescie lub najblizszej okolicy znajacego sie na autach 4x4, ktory kompleksowo zajmie sie serwisowaniem terrano1 2.7 td w dziale warsztatowym nie znalazlem info o 4x4, a z kolei w dziale terrano nie ma watku o warsztatach... bede wdzieczny za wszelkie sugestie a jesli nie kompleksowo, to gdzie jechac z zawieszeniem i napedem, wymiany olejow w mostach itp (4x4), a gdzie z silnikiem itp (nissan)? mam tez do zrobienia hamulce... Edytowane 27 Maja 2013 przez nobody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 wymiana oleju w moście terano nie różni się niczym od wymiany oleju w moście żuka... każdy mechanik da radę... zawieszenie też nie odbiega jakoś od tego co mechanicy znają na co dzień hamulce są standardowe jak budowa młotka... silnik można serwisować w każdym warsztacie który kuma diesle jeśli nie ma specjalistycznego warsztatu, wystarczy dobry warsztat od plaskaczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 www.xj-jeep.com Dzwonić do : Darek Suchorz Spokojnie ogarną zawieszenie. .... i całą resztę też. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jesper Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Ja bym polecił każdy warsztat, w którym nie słyszysz : "Panie, bo terenówki tak mają i tak ma być..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nobody Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 (edytowane) dziekuje za odpowiedzi wiem ze terrano to nie koeniggzeg, po prostu liczylem na to ze jakis uzytkownik terrano z trojmiasta zasugeruje jakis porzadny warsztat ktory sie sprawdzil... a pytalem szczegolnie o 4x4 bo mam chyba jakis problem ze skrzynia redykcyjna (czy jak to sie zwie): zamiast 4 pozycji (2H-4H-N-4L) mam tylko 2: w przod (2H) i w tyl (4L) chyba ze ja czegos nie kumam - wlasnie kupilem terrano i to jest w ogole moje pierwsze doswiadczenie z 4x4 Edytowane 28 Maja 2013 przez nobody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Myślisz, że zawieszenie Terrano mocno odbiega swoją logiką od Jeepów ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nobody Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 (edytowane) Myślisz, że zawieszenie Terrano mocno odbiega swoją logiką od Jeepów ? podejrzewam ze nie... (?) zreszta dziekuje za sugestie , co prawda do pierwoszyna mam daleko ale sprobuje tam zadzwonic... Edytowane 28 Maja 2013 przez nobody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sygma Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 No widzisz. Podjedź do nich i będziesz zadowolony. Naprawdę mają pojęcie o tym co robią i co budują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 nie no... trochę odbiega... już w mniejszym stopniu jeep odbiega od land rovera czy choćby łady nivy... ale to tylko w ramach takiego technicznego czepiania się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ToleDo Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 ... a pytalem szczegolnie o 4x4 bo mam chyba jakis problem ze skrzynia redykcyjna (czy jak to sie zwie): zamiast 4 pozycji (2H-4H-N-4L) mam tylko 2: w przod (2H) i w tyl (4L) chyba ze ja czegos nie kumam - wlasnie kupilem terrano i to jest w ogole moje pierwsze doswiadczenie z 4x4 Sorki że tak zapytam ... a wciskasz reduktor przy pozostałych dwóch położeniach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 masz 2H i 4H i dalej wciskasz lewarek w podłoge i kolejno do tyłu na N i 4L Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nobody Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 (edytowane) masz 2H i 4H i dalej wciskasz lewarek w podłoge i kolejno do tyłu na N i 4L aaaaa, nie no nie wciskalem. teraz juz wszystko jasne, jutro sprobuje , mam nadzieje ze wszystko dziala, bo, jak mozna sie domyslec, nawet nie sprawdzilem... tzn sprawdzilem tylko 2 przelozenia... dzieki kolejne pytanie ignoranta: rozumiem ze reduktora, tak jak normalnej skrzyni biegow, uzywam ze sprzeglem... a czy mozna zmieniac przelozenia w czasie jazdy, czy tylko po zatrzymaniu? z 2H na 4H? a na 4L ? Edytowane 28 Maja 2013 przez nobody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Rozumie że "naprawiłeś" reduktor Z 4H na 2H można w czasie jazdy, 2H > 4H >4L, 4L>4H lepiej zatrzymać oszczędzisz mechanizmy. O sprzęgiełkach w przednich piastach już wiesz wszystko? Gdzie można jeździć4x4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nobody Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 (edytowane) Rozumie że "naprawiłeś" reduktor Z 4H na 2H można w czasie jazdy, 2H > 4H >4L, 4L>4H lepiej zatrzymać oszczędzisz mechanizmy. O sprzęgiełkach w przednich piastach już wiesz wszystko? Gdzie można jeździć4x4 dzieki jeszcze nie wiem, po poludniu bede mogl go wyprobowac... o sprzegielkach wiem tyle ze moga byc manualne albo auto, ale tak naprawde nie wiem ani jak sie obsluguje manualne, ani do czego w ogole sluza - podejrzewam, nie wiem czy slusznie, ze dzialaja troche jak blokada tylnego mostu (?) moje na pierwszy rzut oka wygladaja na auto bo nie ma tam za bardzo czego przestawic, ale przyjrze sie jeszcze... wiem ze z dolaczanym napedem na przod, jaki ma terrano, 4x4 mozna tylko na luznej nawierzchni... bo brak miedzyosiwego mech roznicowego. zgadlem ? przxy okazji drobne pytanie: na tylnej osi mam rozne opony, rozmiar jednej jest w mm, a drugiej w calach chyba, "na oko" wydaja sie takie same , ale... i jeszcze jedno : mam do wymiany jakies gumy w zawieszeniu, czy koszt poliuretanowych jest duzo wiekszy? czy mozna zmienic czesc (np z jednej strony? pewnie nie... a na jednej osi?) na poliuretanowe i pozniej reszte? czy tylko wzystkie od razu? i kolejne pytanie odtyczace uzywania reduktora: rozumiem ze na przelozeniach 2H i 4H posluguje sie normalnie skrzynia biegow... czy tak samo jest na przelozeniu 4L ? i czy dobrze zrozumialem ze wlasciwie jedynym przelozeniem ktore bezpiecznie mozna zmienic w ruchu to z 4H na 2H , a odwrotnie i wszelkie inne lepiej po zatrzymaniu? Edytowane 29 Maja 2013 przez nobody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fikolek2 Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 (edytowane) Zaczne od ostatniego pytania: -Dobrze zrozumiałeś, na 4L tak samo wajchujesz biegami tylko auto jest wolniejsze i mocniejsze -Opony powinny być jednakowego rozmiaru, koszt zestawu polibuszy nie jest duży,można zamawiać na sztuki ale za każdym razem płacisz dodatkowo za przesyłke a na raz nie musisz wszystkich robić -Na automatach po przejściu na 2H powinno sie cofnąć do tyłu z 1,,5m ale ja tego specjalnie nie robie samo sie odpina ww czasie cofania gdzieś i już, na osłonie przeciwsłonecznej powinna być naklejona instrukcja obsługi napędów . Sprzęgiełka służą do połączenia piasty z półosią żeby na asfalcie przedni mechanizm różnicowy nie mielił bez potrzeby stwarzając dodatkowe opory. Z przodu jest zwykły mechanizm różnicowy, z tyłu niema blokady tylkoLSD jeśli jeszcze działa (pamiętaj o specjalnym oleju do mostu ) To tyle, myśle że wszystko opanujesz;) Edytowane 29 Maja 2013 przez fikolek2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość nobody Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 dzieki za wszystkie podpowiedzi faktycznie na tej klapce jest jakis dluzszy text, musze sie temu przyjrzec... czy lsd dziala hmm nie wiem, dotad mialem doswiadczenia z autami w ktorych blokade mostu dalo sie poczuc najlepiej w dlugim poslizgu na duzej predkosci, na co w terrano nie moge sie zdobyc czy on sie nie moze zdobyc hmmm a wracajac do tematu watku tzn serwisu w 3m , to bedac dzis w a&s na puckiej 135 w gdyni odnioslem dosc pozytywne (choc bardzo wstepne) wrazenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.