c@rlos Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Wiadomym jest, że w CD20T na sprawnym przepływomierzu Bosch na biegu jałowym napięcie powinno zawierać się w przedziale 1.9V - 2.3V. Wykonałem pomiar w swojej primce i wyszło 2,04V, a z racji tego, że było troszkę problemów z obrotami oraz odpalaniem na rozgrzanym silniku postanowiłem zajrzeć do przepływki. Wymontowałem, wyczyściłem i po zamontowaniu odpaliłem auto. Miłe zaskoczenie - kultura pracy silnika zdecydowanie lepsza, parametry jezdne i przyspieszenie również, auto rozpędza się lepiej niż wcześniej. Ale to nie wszystko! Wykonałem test "na zworkę" i komp wyrzucił błąd 12 (MAFS) - czujnik przepływu masy powietrza (przepływomierz). Pomiar napięcia też mnie nie ucieszył - miernik wskazywał napięcie 1,02V. Skasowałem błędy, przejechałem się autem i gdyby nie błąd i odczyt napięcia powiedziałbym, że podarowałem swojemu traktorowi nowe życie (na zworce w tej chwili nie wywala żadnego błędu - zrobił to tylko jeden raz po pierwszym odpaleniu, a silnik pracuje o niebo lepiej). NIe znam jeszcze zapotrzebowania mojego nismo na paliwo, ale już wstępnie przejechane kilometry oraz brak kopcenia z komina wskazują, że nie zwiększył swojego apetytu na ON. Zastanawiam się więc i pytam Was koledzy: jak to możliwe, że przy obecnym napięciu na przepływomierzu 1,02V komp nie wywala błędów a auto jeździ jak nigdy do tej pory. Czy mój przepływomierz w końcu działa czy nie? Jeśli trup to w "trybie awaryjnym" auto nie przekroczyłoby pewnie 80km/h, a przyspieszenie miałby emeryckie! Kto mi odpowie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Błędu przepływomierza nie wywali na deske i nie zaświeci się kontrolka że będzie świecić nom toper, ja też tak miałem jak i w wielu innych samochodach widziałem że błąd przepływki może zapisać sobie w pamięci, ale nie zawsze wyrzuci na deskę, w moim nawet błędu nie było, nic sobie nie zapisał, napięcie na pinie miał 1.3v i jeździł jak diesel i palił 8litrów. Tryb awaryjny to jest w mercedesach bmw itd. ale nie w takiej furze jak nissan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Tryb awaryjny to jest w mercedesach bmw Bo te marki potrzebują takich trybów bo czesto się psują a nasze NIE ) A sprawdź jeszcze raz napięcie bo coś mi sie gra z tym. Bo teraz albo MAFS bd zwiększał dawkę i traktor bd więcej palił albo masz zaczarowany samochód Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c@rlos Opublikowano 28 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 No właśnie o to chodzi, że sprawdzam praktycznie codziennie - co jadę do garażu to biorę miernik i mierzę łudząc się, że nastanie jakiś "cud". Niestety - bez zmian. Kto mi powie, że przepływka bankowo jest walnięta? Błędu przepływomierza nie wywali na deske i nie zaświeci się kontrolka że będzie świecić nom toper, ja też tak miałem jak i w wielu innych samochodach widziałem że błąd przepływki może zapisać sobie w pamięci, ale nie zawsze wyrzuci na deskę, w moim nawet błędu nie było, nic sobie nie zapisał, napięcie na pinie miał 1.3v i jeździł jak diesel i palił 8litrów. Błąd przepływki odczytałem zworką - nie wiedziałem, że się pojawił bo check nie świecił się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobytempelton Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Bo się nie zaświeci, sporo takich przypadków widziałem i naprawdę sobie zapisze czasami w pamięci ale check nie zaświeci. Powracając do tematu najlepiej by było gdybyś miał jakiegoś znajomego który jeździ p11 2.0td i podmienić przepływkę na próbę czy będzie chodzić czy nie będzie, bo z tego co piszesz masz jakiś hokus pokus może w kablach coś siedzi, zgnite, zjedzone, złamane itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c@rlos Opublikowano 30 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 (edytowane) Bo się nie zaświeci, sporo takich przypadków widziałem i naprawdę sobie zapisze czasami w pamięci ale check nie zaświeci. Powracając do tematu najlepiej by było gdybyś miał jakiegoś znajomego który jeździ p11 2.0td i podmienić przepływkę na próbę czy będzie chodzić czy nie będzie, bo z tego co piszesz masz jakiś hokus pokus może w kablach coś siedzi, zgnite, zjedzone, złamane itd. W sumie to jeszcze nie próbowałem odpalić na odpiętej przepływce. Ciekaw jestem jaka będzie reakcja kompa... Sprawdzę i dam znać. Edytowane 30 Maja 2013 przez c@rlos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bernii Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 umnie tez cos jest nie halo bo przeplywke odepne i jedzie tak samo a problem mam teraz taki ze kopci na czrno jak dodaje gazu a check sie oswieca i gasnie roznie i wybija blad zawor czasu kata wtrysku wymienilem dzis filtr powietrza i z ciekawosci sprawdzilem czy bez filtra bedzie kopcil i nic a jak filtr mu zapne to czarno ... co to moze byc ma ktos pomysl ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c@rlos Opublikowano 24 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 (edytowane) umnie tez cos jest nie halo bo przeplywke odepne i jedzie tak samo a problem mam teraz taki ze kopci na czrno jak dodaje gazu a check sie oswieca i gasnie roznie i wybija blad zawor czasu kata wtrysku wymienilem dzis filtr powietrza i z ciekawosci sprawdzilem czy bez filtra bedzie kopcil i nic a jak filtr mu zapne to czarno ... co to moze byc ma ktos pomysl ?? A mierzyłeś przepływkę? Poszukaj na forum, albo zajrzyj do serwisówki - jest ładnie opisane co i jak. Sprawdź napięcie jakie masz teraz bo to wygląda na to, że przepływomierz nie oblicza dostatecznie dobrze ilości przepływającego powietrza kiedy leci przez filtr. A tak poza tym to jeszcze filtr paliwa może być zasyfiony o ile go nie wymieniałeś. Gdzieś na forum and_pec pisał co należy posprawdzać, żeby wykluczyć m.in. nadmierne spalanie - z tego co piszesz objawy (czarne chmury) wskazują na zbyt dużą ilość paliwa. Może kąt wtrysku masz do regulacji... Ale może niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni użytkownicy A ja w dalszym ciągu czekam na odpowiedź/poradę: gdzie mam szukać przyczyny stałego napięcia na przepływce (na rozgrzanym silniku, przy temp. 25°C jest dokładnie 1,03V i ani drgnie podczas zwiększania obrotów). Wymieniłem wkład przepływomierza na dokładnie taki sam (oryginalny, nieużywany Bosch) i bez zmian. Auto nie kopci, ale spala zdecydowanie więcej niż wcześniej. Ma ktoś jakąś koncepcję? Please Edytowane 24 Czerwca 2013 przez c@rlos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Masz zepsuty multimetr?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c@rlos Opublikowano 24 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Masz zepsuty multimetr?? To chyba nie było poważne pytanie... Oczywiście, że sprawny! Sorki, ale nie takich odpowiedzi się spodziewałem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Oczywiście że było to na żarty-miło że zrozumiałeś a nie burzyłes się Taki o joke dla rozluźnienia POwiem Ci tak.Zgodnie z zasadami fizyki nie może być tak że wartości pod wpływem jakiegoś czynnika pozostają niezmienne.Jesli ta zasada jest zaburzona to znaczy że "coś" jest nie tak.Wg mnie masz po prostu przewód uszkodzony od przepływki do ECU.Podaje on błędne wartości-które są przekazywane do komputeraMy Ci tu nie rozwiążemy problemu-możemy podpowiedzieć jedynie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
c@rlos Opublikowano 24 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 (edytowane) Oczywiście że było to na żarty-miło że zrozumiałeś a nie burzyłes się Taki o joke dla rozluźnienia POwiem Ci tak. Zgodnie z zasadami fizyki nie może być tak że wartości pod wpływem jakiegoś czynnika pozostają niezmienne. Jesli ta zasada jest zaburzona to znaczy że "coś" jest nie tak. Wg mnie masz po prostu przewód uszkodzony od przepływki do ECU. Podaje on błędne wartości-które są przekazywane do komputera My Ci tu nie rozwiążemy problemu-możemy podpowiedzieć jedynie. No dzięki za podpowiedź, ale wydaje mi się, że gdybym miał "trachnięty" (czyt. przerwany) kabel to nie byłoby w ogóle napięcia. Z drugiej strony zaś jeśli byłby gdzieś "przegnity" to z pewnością wahałoby się napięcie. Jestem w błędzie? Ale żeby nie było postaram się "przedzwonić" przewód - potrzebuję tylko info jak go zlokalizować z drugiej mańki? Było gdzieś na forum? Aaa. I jeszcze jedno. Czy po wymianie przepływki wystarczy kasowanie błędów zworką czy może jednak (gdzieś wyczytałem) trzeba odpinać na kilka/kilkanaście godzin "+" klemę? Edytowane 24 Czerwca 2013 przez c@rlos Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 24 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2013 Wystarczy zworka-odpinanie klem tez może dać rade ale jak nie znasz kodu np radia to sobie jaja porobisz Tak samo jak możesz rozkodować NATS i kluczyka nie bedzie czytało.Jak zlokalizować-nie wiem szczeże. Leć po kablach i najniżej dolny przewód spróbuj.Jest tez tak jak napisałeś:"Z drugiej strony zaś jeśli byłby gdzieś "przegnity" to z pewnością wahałoby się napięcie."Trudno tutaj cokolwiek doradzić bo dziwny przypadek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bernii Opublikowano 26 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2013 A mierzyłeś przepływkę? Poszukaj na forum, albo zajrzyj do serwisówki - jest ładnie opisane co i jak. Sprawdź napięcie jakie masz teraz bo to wygląda na to, że przepływomierz nie oblicza dostatecznie dobrze ilości przepływającego powietrza kiedy leci przez filtr. A tak poza tym to jeszcze filtr paliwa może być zasyfiony o ile go nie wymieniałeś. Gdzieś na forum and_pec pisał co należy posprawdzać, żeby wykluczyć m.in. nadmierne spalanie - z tego co piszesz objawy (czarne chmury) wskazują na zbyt dużą ilość paliwa. Może kąt wtrysku masz do regulacji... Ale może niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni użytkownicy A ja w dalszym ciągu czekam na odpowiedź/poradę: gdzie mam szukać przyczyny stałego napięcia na przepływce (na rozgrzanym silniku, przy temp. 25°C jest dokładnie 1,03V i ani drgnie podczas zwiększania obrotów). Wymieniłem wkład przepływomierza na dokładnie taki sam (oryginalny, nieużywany Bosch) i bez zmian. Auto nie kopci, ale spala zdecydowanie więcej niż wcześniej. Ma ktoś jakąś koncepcję? Please Przeplywke mierzylem i na wolnych mam 1.91V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 Potrzebuję pomocy w związku z przepływką. Otóż dziś robiłem pomiar i miernik pokazuje 1.99V czyli w normie ale auto jest strasznie mułowate (coś jak fiat126p). Co więcej autodiagnostyka pokazuje błąd przepływki 12 Co tu może nie grać? A ostatnie wyliczenia spalania pokazują coś koło8.5 l /100 km Kiedyś przeciętnie było to około 7.5/100km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 21 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2013 sprawdź jeszcze raz,skasuj błąd pojexdzij chwile,znów sprawdź.Może być że masz jakiś stary błąd lub chwilowy który się zapamiętał.Zmierz powtórnie bo jesli muli i spalanie wzrosło a dodatkowo rajd do setki to 100 lat a później w lewo to bankowo przepływomierz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hary7 Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Znalazłem 2 przepływomierze i pytanie który będzie lepszy? 1) http://www.iparts.pl/czesc/przeplywomierz-masowy-powietrza,nissan,primera-p11-1996-06-2001-12,2-0-td-90km,80-1899-7856-102747-0-30-0281002207.html# tego numery są takie same jak na przepływce która siedzi w moim aucie. 2)http://www.iparts.pl/czesc/przeplywomierz-masowy-powietrza,nissan,primera-p11-1996-06-2001-12,2-0-td-90km,80-1899-7856-102747-0-30-0986284012.html#numery-oem tego numery są trochę inne, kod produktu się różni ale nr. oem jest taki sam. Brać ten tańszy? Zwłaszcza że ma takie same nr. jak mój. No chyba że ktoś zna sklep oferujący ten sam produkt w niższej cenie To bym poprosił Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 Ten pierwszy weź.Wazne żeby nr się zgadzaly. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marlos90 Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 miesiąc temu szukałem to na allegro były tańsze i wizualnie wyglądały na oryginalne bosch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 22 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Listopada 2013 ja rok temu dałem 250 zł wiec poszukaj na allegro lub ebay'u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P11-2001 Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Witam dołączę się do tematu bo mam problem z przepływomierzem mam regenerowany boscha 005 ale jak sprawdzam to pomiary są 1000-1,44V i przekładałem od kolegi u którego pokazywało w jego aucie 1000-1,89V jak przełożyłem do swojego to pokazywało 1,44 to ja już nie wiem co to może być komputer coś nie tak czy co no i auto prawie nie jeździ brak mocy a jak podłącze pod komputer to nie ma błędów Proszę o pomoc!!! ratujcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 mam regenerowany boscha 005 A co to takiego?? Nie wiedizałem że przepływomierz można regenerowac Prawdopodobnie i Ty i kolega macie padnięte albo macie mierniki źle wyskalowane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P11-2001 Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 (edytowane) Jak jest regenerowany to kosztuje 250zł a nie jak nówka 600zł a miernik mam dobry tylko że kolega u którego autko śmiga też ma rozwalony ?? u niego mój pokazywał dobrze na mierniku a u mnie już źle i jego i mój to coś z instalacją może nie tak czy co ??? A że jest to regenerowany to mi w każdym sklepie motoryzacyjnym powiedzieli chyba że w NDZ nie znają się na tym co sprzedają Edytowane 23 Listopada 2013 przez P11-2001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mateusz_P11_144 Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 Kolego nie masz racji.Przepływki się nie regeneruje bo nie ma tam co regenerować.Wieć albo ktoś CIe wprowadził w błąd albo cos źle zrozumiałes.Przepływomierz to taka tuba z 2 drucikami w środku-co chcesz tam regenerować?Ja bym pojechał do klepu i zamówił przepływke,podpiął i sprawdził jak się auto zachowuje bo coś nie chce się wierzyć że takie cuda pokazuje.Podpinasz z primery od kolegi czy z jakiegos innego auta?i ne 600 tylko granice 400 złhttp://allegro.pl/przeplywomierz-almera-n16-primera-1-5-1-6-1-8-i3662697040.html 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
P11-2001 Opublikowano 23 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2013 (edytowane) Z primery tylko że P12 ale silniki te same 1.8 QG18DE i nawet nr przepływomierza te same 094 oczywiście miałem taki przed wymianą na 005 a termistor przekładałem Byłem u mechanika który zastanawiał sie czy nie są pozamieniane kable od sądy przed katem bo jak kupiłem autko to koleś wymieniał sam i tam są 2 białe i 1 czarny ale czy to ma jakies znaczenie ?? Edytowane 23 Listopada 2013 przez P11-2001 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.