Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11 i P11.144] Uszkodzony przepływomierz Bosch?


c@rlos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wiadomym jest, że w CD20T na sprawnym przepływomierzu Bosch na biegu jałowym napięcie powinno zawierać się w przedziale 1.9V - 2.3V.

Wykonałem pomiar w swojej primce i wyszło 2,04V, a z racji tego, że było troszkę problemów z obrotami oraz odpalaniem na rozgrzanym silniku postanowiłem zajrzeć do przepływki.

Wymontowałem, wyczyściłem i po zamontowaniu odpaliłem auto.

Miłe zaskoczenie - kultura pracy silnika zdecydowanie lepsza, parametry jezdne i przyspieszenie również, auto rozpędza się lepiej niż wcześniej.

Ale to nie wszystko!

Wykonałem test "na zworkę" i komp wyrzucił błąd 12 (MAFS) - czujnik przepływu masy powietrza (przepływomierz).

Pomiar napięcia też mnie nie ucieszył - miernik wskazywał napięcie 1,02V.

Skasowałem błędy, przejechałem się autem i gdyby nie błąd i odczyt napięcia powiedziałbym, że podarowałem swojemu traktorowi nowe życie (na zworce w tej chwili nie wywala żadnego błędu - zrobił to tylko jeden raz po pierwszym odpaleniu, a silnik pracuje o niebo lepiej). NIe znam jeszcze zapotrzebowania mojego nismo na paliwo, ale już wstępnie przejechane kilometry oraz brak kopcenia z komina wskazują, że nie zwiększył swojego apetytu na ON.

 

Zastanawiam się więc i pytam Was koledzy: jak to możliwe, że przy obecnym napięciu na przepływomierzu 1,02V komp nie wywala błędów a auto jeździ jak nigdy do tej pory.

Czy mój przepływomierz w końcu działa czy nie?

Jeśli trup to w "trybie awaryjnym" auto nie przekroczyłoby pewnie 80km/h, a przyspieszenie miałby emeryckie!

 

Kto mi odpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błędu przepływomierza nie wywali na deske i nie zaświeci się kontrolka że będzie świecić nom toper, ja też tak miałem jak i w wielu innych samochodach widziałem że błąd przepływki może zapisać sobie w pamięci, ale nie zawsze wyrzuci na deskę, w moim nawet błędu nie było, nic sobie nie zapisał, napięcie na pinie miał 1.3v i jeździł jak diesel i palił 8litrów.

 

Tryb awaryjny to jest w mercedesach bmw itd. ale nie w takiej furze jak nissan :devil: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Tryb awaryjny to jest w mercedesach bmw

Bo te marki potrzebują takich trybów bo czesto się psują a nasze :nissan2:  NIE :))

 

A sprawdź jeszcze raz napięcie bo coś mi sie gra z tym.

Bo teraz albo MAFS bd zwiększał dawkę i traktor bd więcej palił albo masz zaczarowany samochód ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie o to chodzi, że sprawdzam praktycznie codziennie - co jadę do garażu to biorę miernik i mierzę łudząc się, że nastanie jakiś "cud".

Niestety - bez zmian.

Kto mi powie, że przepływka bankowo jest walnięta? :unsure:



Błędu przepływomierza nie wywali na deske i nie zaświeci się kontrolka że będzie świecić nom toper, ja też tak miałem jak i w wielu innych samochodach widziałem że błąd przepływki może zapisać sobie w pamięci, ale nie zawsze wyrzuci na deskę, w moim nawet błędu nie było, nic sobie nie zapisał, napięcie na pinie miał 1.3v i jeździł jak diesel i palił 8litrów.

 

Błąd przepływki odczytałem zworką - nie wiedziałem, że się pojawił bo check nie świecił się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo się nie zaświeci, sporo takich przypadków widziałem i naprawdę sobie zapisze czasami w pamięci ale check nie zaświeci. 

Powracając do tematu najlepiej by było gdybyś miał jakiegoś znajomego który jeździ p11 2.0td i podmienić przepływkę na próbę czy będzie chodzić czy nie będzie, bo z tego co piszesz masz jakiś hokus pokus :D może w kablach coś siedzi, zgnite, zjedzone, złamane itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo się nie zaświeci, sporo takich przypadków widziałem i naprawdę sobie zapisze czasami w pamięci ale check nie zaświeci. 

Powracając do tematu najlepiej by było gdybyś miał jakiegoś znajomego który jeździ p11 2.0td i podmienić przepływkę na próbę czy będzie chodzić czy nie będzie, bo z tego co piszesz masz jakiś hokus pokus :D może w kablach coś siedzi, zgnite, zjedzone, złamane itd.

W sumie to jeszcze nie próbowałem odpalić na odpiętej przepływce.

Ciekaw jestem jaka będzie reakcja kompa...

Sprawdzę i dam znać.

Edytowane przez c@rlos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umnie tez cos jest nie halo bo przeplywke odepne i jedzie tak samo a problem mam teraz taki ze kopci na czrno jak dodaje gazu a check sie oswieca i gasnie roznie i wybija blad zawor czasu kata wtrysku wymienilem dzis filtr powietrza i z ciekawosci sprawdzilem czy bez filtra bedzie kopcil i nic a jak filtr mu zapne to czarno ... co to moze byc ma ktos pomysl ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

umnie tez cos jest nie halo bo przeplywke odepne i jedzie tak samo a problem mam teraz taki ze kopci na czrno jak dodaje gazu a check sie oswieca i gasnie roznie i wybija blad zawor czasu kata wtrysku wymienilem dzis filtr powietrza i z ciekawosci sprawdzilem czy bez filtra bedzie kopcil i nic a jak filtr mu zapne to czarno ... co to moze byc ma ktos pomysl ??

A mierzyłeś przepływkę? Poszukaj na forum, albo zajrzyj do serwisówki - jest ładnie opisane co i jak.

Sprawdź napięcie jakie masz teraz bo to wygląda na to, że przepływomierz nie oblicza dostatecznie dobrze ilości przepływającego powietrza kiedy leci przez filtr.

A tak poza tym to jeszcze filtr paliwa może być zasyfiony o ile go nie wymieniałeś.

Gdzieś na forum and_pec pisał co należy posprawdzać, żeby wykluczyć m.in. nadmierne spalanie - z tego co piszesz objawy (czarne chmury) wskazują na zbyt dużą ilość paliwa.

Może kąt wtrysku masz do regulacji...

Ale może niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni użytkownicy :nissan2:

 

A ja w dalszym ciągu czekam na odpowiedź/poradę: gdzie mam szukać przyczyny stałego napięcia na przepływce (na rozgrzanym silniku, przy temp. 25°C jest dokładnie 1,03V i ani drgnie podczas zwiększania obrotów). Wymieniłem wkład przepływomierza na dokładnie taki sam (oryginalny, nieużywany Bosch) i bez zmian. Auto nie kopci, ale spala zdecydowanie więcej niż wcześniej. Ma ktoś jakąś koncepcję? Please

Edytowane przez c@rlos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zepsuty multimetr??

To chyba nie było poważne pytanie...

Oczywiście, że sprawny!

 

Sorki, ale nie takich odpowiedzi się spodziewałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Oczywiście że było to na żarty-miło że zrozumiałeś a nie burzyłes się ;)
Taki o joke dla rozluźnienia ;)

POwiem Ci tak.
Zgodnie z zasadami fizyki nie może być tak że wartości pod wpływem jakiegoś czynnika pozostają niezmienne.
Jesli ta zasada jest zaburzona to znaczy że "coś" jest nie tak.
Wg mnie masz po prostu przewód uszkodzony od przepływki do ECU.
Podaje on błędne wartości-które są przekazywane do komputera
My Ci tu nie rozwiążemy problemu-możemy podpowiedzieć jedynie.


 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że było to na żarty-miło że zrozumiałeś a nie burzyłes się ;)

Taki o joke dla rozluźnienia ;)

 

POwiem Ci tak.

Zgodnie z zasadami fizyki nie może być tak że wartości pod wpływem jakiegoś czynnika pozostają niezmienne.

Jesli ta zasada jest zaburzona to znaczy że "coś" jest nie tak.

Wg mnie masz po prostu przewód uszkodzony od przepływki do ECU.

Podaje on błędne wartości-które są przekazywane do komputera

My Ci tu nie rozwiążemy problemu-możemy podpowiedzieć jedynie.

 

 

 

No dzięki za podpowiedź, ale wydaje mi się, że gdybym miał "trachnięty" (czyt. przerwany) kabel to nie byłoby w ogóle napięcia.

Z drugiej strony zaś jeśli byłby gdzieś "przegnity" to z pewnością wahałoby się napięcie.

 

Jestem w błędzie?

 

Ale żeby nie było postaram się "przedzwonić" przewód - potrzebuję tylko info jak go zlokalizować z drugiej mańki?

Było gdzieś na forum?

 

Aaa. I jeszcze jedno.

Czy po wymianie przepływki wystarczy kasowanie błędów zworką czy może jednak (gdzieś wyczytałem) trzeba odpinać na kilka/kilkanaście godzin "+" klemę?

Edytowane przez c@rlos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Wystarczy zworka-odpinanie klem tez może dać rade ale jak nie znasz kodu np radia to sobie jaja porobisz ;)
Tak samo jak możesz rozkodować NATS i kluczyka nie bedzie czytało.


Jak zlokalizować-nie wiem szczeże. Leć po kablach i najniżej dolny przewód spróbuj.

Jest tez tak jak napisałeś:
"Z drugiej strony zaś jeśli byłby gdzieś "przegnity" to z pewnością wahałoby się napięcie."

Trudno tutaj cokolwiek doradzić bo dziwny przypadek ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mierzyłeś przepływkę? Poszukaj na forum, albo zajrzyj do serwisówki - jest ładnie opisane co i jak.

Sprawdź napięcie jakie masz teraz bo to wygląda na to, że przepływomierz nie oblicza dostatecznie dobrze ilości przepływającego powietrza kiedy leci przez filtr.

A tak poza tym to jeszcze filtr paliwa może być zasyfiony o ile go nie wymieniałeś.

Gdzieś na forum and_pec pisał co należy posprawdzać, żeby wykluczyć m.in. nadmierne spalanie - z tego co piszesz objawy (czarne chmury) wskazują na zbyt dużą ilość paliwa.

Może kąt wtrysku masz do regulacji...

Ale może niech się wypowiedzą bardziej doświadczeni użytkownicy :nissan2:

 

A ja w dalszym ciągu czekam na odpowiedź/poradę: gdzie mam szukać przyczyny stałego napięcia na przepływce (na rozgrzanym silniku, przy temp. 25°C jest dokładnie 1,03V i ani drgnie podczas zwiększania obrotów). Wymieniłem wkład przepływomierza na dokładnie taki sam (oryginalny, nieużywany Bosch) i bez zmian. Auto nie kopci, ale spala zdecydowanie więcej niż wcześniej. Ma ktoś jakąś koncepcję? Please

 

Przeplywke mierzylem i na wolnych mam 1.91V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Potrzebuję pomocy w związku z przepływką. Otóż dziś robiłem pomiar i miernik pokazuje 1.99V czyli w normie ale auto jest strasznie mułowate (coś jak fiat126p). Co więcej autodiagnostyka pokazuje błąd przepływki 12  Co tu może nie grać?  A ostatnie wyliczenia spalania pokazują coś koło8.5 l /100 km Kiedyś przeciętnie było to około 7.5/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

sprawdź jeszcze raz,skasuj błąd pojexdzij chwile,znów sprawdź.
Może być że masz jakiś stary błąd lub chwilowy który się zapamiętał.

Zmierz powtórnie bo jesli muli i spalanie wzrosło a dodatkowo rajd do setki to 100 lat a później w lewo to bankowo przepływomierz.
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem 2 przepływomierze i pytanie który będzie lepszy?

1) http://www.iparts.pl/czesc/przeplywomierz-masowy-powietrza,nissan,primera-p11-1996-06-2001-12,2-0-td-90km,80-1899-7856-102747-0-30-0281002207.html#

tego numery są takie same jak na przepływce która siedzi w moim aucie.

2)http://www.iparts.pl/czesc/przeplywomierz-masowy-powietrza,nissan,primera-p11-1996-06-2001-12,2-0-td-90km,80-1899-7856-102747-0-30-0986284012.html#numery-oem

tego numery są trochę inne, kod produktu się różni ale nr. oem jest taki sam.

Brać ten tańszy? Zwłaszcza że ma takie same nr. jak mój.

No chyba że ktoś zna sklep oferujący ten sam produkt w niższej cenie :) To bym poprosił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dołączę się do tematu bo mam problem z przepływomierzem mam regenerowany boscha 005 ale jak sprawdzam to pomiary są 1000-1,44V 


i przekładałem od kolegi u którego pokazywało w jego aucie 1000-1,89V jak przełożyłem do swojego to pokazywało 1,44 to ja już nie wiem co to może być komputer coś nie tak czy co no i auto prawie nie jeździ brak mocy a jak podłącze pod komputer to nie ma błędów  


Proszę o pomoc!!! ratujcie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

 

mam regenerowany boscha 005

 

A co to takiego??

Nie wiedizałem że przepływomierz można regenerowac :)

 

Prawdopodobnie i Ty i kolega macie padnięte albo macie mierniki źle wyskalowane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest regenerowany to kosztuje 250zł a nie jak nówka 600zł a miernik mam dobry tylko że kolega u którego autko śmiga też ma rozwalony ??

u niego mój pokazywał dobrze na mierniku a u mnie już źle i jego i mój to coś z instalacją może nie tak czy co ???

A że jest to regenerowany to mi w każdym sklepie motoryzacyjnym powiedzieli chyba że w NDZ nie znają się na tym co sprzedają  :)

Edytowane przez P11-2001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Mateusz_P11_144

Kolego nie masz racji.
Przepływki się nie regeneruje bo nie ma tam co regenerować.
Wieć albo ktoś CIe wprowadził w błąd albo cos źle zrozumiałes.
Przepływomierz to taka tuba z 2 drucikami w środku-co chcesz tam regenerować?

Ja bym pojechał do klepu i zamówił przepływke,podpiął i sprawdził jak się auto zachowuje bo coś nie chce się wierzyć że takie cuda pokazuje.
Podpinasz z primery od kolegi czy z jakiegos innego auta?


i ne 600 tylko granice 400 zł

http://allegro.pl/przeplywomierz-almera-n16-primera-1-5-1-6-1-8-i3662697040.html

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z primery tylko że P12 ale silniki te same 1.8 QG18DE i nawet nr przepływomierza te same 094 oczywiście miałem taki przed wymianą na 005 a termistor przekładałem 

Byłem u mechanika który zastanawiał sie czy nie są pozamieniane kable od sądy przed katem bo jak kupiłem autko to koleś wymieniał sam i tam są 2 białe i 1 czarny ale czy to ma jakies znaczenie ??

Edytowane przez P11-2001
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...