Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Podniesienie zawieszenia Terrano I


sebulius
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

To mój pierwszy post, więc się przywitam!

 

Od niedawna jestem posaidaczem Terrano I

 

Na początek przygody z off roadem wybrałem właśnie ten model.

Kosztował mnie grosze, więc nie żal topić, skakać i latać ;)

 

Jak w temacie, chodzi o podniesienie zawiechy. Wiem że tych tematów się wałkowało sporo,

jednak jest w tym trochę chaosu i ciężko mi się odnaleźć i postanowić słusznie.

Mineło też trochę czasu od waszych liftów, więc napewno wiecie już dużo więcej.

 

Chcę podnieść jak najwięcej, bez drastycznych przeróbek.

 

Jak podnieść przód? ( w jaki sposób i ile)

Czy polibusze 5cm na tył to dobry pomysł?

 

Czeka mnie również wymiana wszystkich amortyzatorów, czy przy okazji dopasować jakieś dłuższe, jeśli takowe są?

 

Dzięki za wyrozumiałość!

Pozdrowionka!

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeee... ale my ten temat wałkujemy na tym forum od iluś lat...

 

przód na drążkach, w wersji lux podniesienia na drążkach + podkładki pod sworznie od Hugh_h'a

 

tył polibusze, wersja lux - dłuższe springi  i amorki

 

amorki jak i tak trzeba wymienić można dać jakieś dłuższe

 

przemyśleć przedłużenie końcówek drążka stabi i panharda

 

przemyśleć lift budy

 

no...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

służymy pomocą ale musisz najpierw kolego dokładnie wiedzieć co tak naprawdę chcesz albo napisz jaki masz limit to też coś doradzimy,

ceniakenzo ma teraz np razem +4"

poczytaj trochę o tym co kto robił jedni podnoszą budę inni zawiechę inni jeszcze jedno i drugie a jeszcze inni SAS, kwestia środków i potrzeb

Edytowane przez hugh_h
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem ci tak

zaczniesz jeździć w terenie to z czasem sam zobaczysz czego ci potrzeba :)

 

poprawi twoje wyczyny w terenie

standardowy lift +4"

2" na zawieszeniu

2" na body lifcie

musisz przy tym poszerzyć osie, albo kupić felgi i minusowym ET, albo podkładki między piaste a koło 

oczywiście oponki MT

i jak lubisz sie topić to snorkel :)

 

jak będziesz potrzebował jakichkolwiek informacji jak to wszystko przerobić, pisz dzwoń wszystko ci powiem co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samochodzie są totalnie skończone amory, więc wypadało by chyba zacząć od ich wymiany?

Mam kupić serię? Czy od innego autka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam seryjne amorki, przy lifcie zawieszenie +2"

 

jeszcze chyba nikt nie przypasował o 5cm dłuższych amorków od innego auta bez przerabiania mocowań

jedynie można kupić specjalnie robione do terrano po lifcie za niemałe pieniądze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odetnij górne mocowania od starych amorów i przyspawaj do mocowań nowych, między nie ze 2-3 cm profilu 2x2; w ten sposób przedłużasz amory o 4-5 cm i będzie ok....sam tak zrobiłem, najważniejsze, aby przedłużyć tylko o tyle o ile będziesz podnosił, 

Edytowane przez lemmy69
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, mogę tak spróbować.

 

Czyli na tył pod sprężynę wrzucam polibusze, przód podkręcam na śrubach i do tego przedłużam amory.

Czy muszę coś jeszcze przerabiać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak ja coś napisze to będzie ze nie obiektywnie, ale musisz po jakimkolwiek kreceniu drążkami skrętnymi na inną wysokość robić pełną geometrię

 

poczytaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/87704-przerobki-terrano-co-wam-potrzeba/page-3 przeplatają sie różne informacje, będzi o korekcji geometri i amorach.

trochę tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/88066-problem-po-naprawie-zawieszenia/page-2

trochę tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/88615-sprezyny-i-amortyzatory-do-terrano-i/

potem http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/86362-podkladki-pod-wahacze-wd21/?hl=+pochylenie%20+ko%C5%82a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli zamawiam podkładki pod sworznie(jaki koszt?), polibusze na tył oraz fabryczne amorki.



Amorki przedłużone, polibusze właśnie dojechały. Zbiła mnie jednak trochę cena podkładek na przód, to 1/4 wartości mojego auta ;)

 

 

http://pokazywarka.pl/d4n1zu/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przykro mi ale no niestety jakość kosztuje, buble można tanio puszczać, to jest ważny element nie moge tu tandety odstawić.

jak pisałem może być wersja ekonomiczna ale na lift +40mm, ale to musza przynajmniej 2 osoby sie zgłosić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taniość jest w golfach i seicentach

 

tu masz prawie dwie tony żelastwa które potrafi się rozpędzić...

 

Tu nie ma miejsca na druciarstwo, musi być profi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ależ Panowie ja wszystko rozumiem ;) Wiem że to nie masowa produkcja ani też nie robią tego małe żółte rączki, po prostu łudziłem się że będzie nieco niżej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli zamawiam podkładki pod sworznie(jaki koszt?), polibusze na tył oraz fabryczne amorki.

 

Amorki przedłużone, polibusze właśnie dojechały. Zbiła mnie jednak trochę cena podkładek na przód, to 1/4 wartości mojego auta ;)

 

 

http://pokazywarka.pl/d4n1zu/

 

miałeś przedłużyć GÓRNE a nie dolne mocowania amorów, ....żeby oleju w nich nie zagotować, hudrauliczny nie bardzo lubi takie upały ; jeszcze jedno...wszystkie śruby które poluzowałeś, aby most opadł skręć później w pozycji kiedy most jest najniżej - to pomoże sprężynom...jeśli dr. panharda chciałbyś zdejmować chgoćby na chwilę to przestrzegam że tył auta zacznie się zsuwać na którąś stronę, najlepiej nie rób tego w pojedynkę  :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałeś przedłużyć GÓRNE a nie dolne mocowania amorów, ....żeby oleju w nich nie zagotować, hudrauliczny nie bardzo lubi takie upały ; jeszcze jedno...wszystkie śruby które poluzowałeś, aby most opadł skręć później w pozycji kiedy most jest najniżej - to pomoże sprężynom...jeśli dr. panharda chciałbyś zdejmować chgoćby na chwilę to przestrzegam że tył auta zacznie się zsuwać na którąś stronę, najlepiej nie rób tego w pojedynkę  :wacko:

Trafna uwaga z tym górnym mocowaniem, nie pomyślałem o tym :(

 

Napisz jak zabrać się za lift tyłu. Podnieść cały tył auta? Wjachać na kanał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kanał jest niepotrzebny, zapnij przedni napęd i wrzuć jedynkę, zablokuj przednie koła żeby ci do przodu nie pojechało- to najważniejsze!teraz na stojącym aucie poluzuj wszystkie 8 śrub mocujących tylny most do ramy ( na wahaczach dłuższych i krótszych), zdejmij amory, poluzuj panharda, załóż ściągacze na springi, odepnij linkę ręcznego od podłogi i wahaczy, teraz masz 2 opcje: 1. podnosisz cały tył z mostem włącznie, podstawiasz coś pod ramę z prawej i lewej strony i opuszczasz sam most...ale nie polecam tej metody bo tył będzie niestabilny na boki!...albo wersja 2-a : podnosisz samą ramę z obydwu stron jednocześnie, oczywiście małe ruchy i ciągła obserwacja zachowania tyłu!...mało tego , musisz monitorować na ile wystarczy przewód hamulca tylnego pomiędzy ramą a gruszką mostu, most zostaje na ziemii i po bólu...domniemam, że nie robiłeś tego nigdy dlatego szczerze radzę dobrać sobie 1-2 pomagierów kumatych ale roztropnych, nie stojących z puszką piwa obok, ale potrafiących przewidzieć co nastąpi po odkręceniu danej śruby...i pomóc gdyby jednak coś poszło nie tak...trzymam kciuki, że Ci się uda

...już po wszystkim musisz dosztukować coś pomiędzy mocowania linki ręcznego a podłogę...ale to już pozostawiam Twojej wyobraźni  :whistle:

 

Hugh, Thespian, Enzo, Zakula ...(sorry, jeśli kogoś pominąłem)...może coś dodacie od siebie, bo wiecie :teoretyków to mamy bez liku, a tutaj chodzi o bezpieczeństwo kolegi, i jeśli ktoś miałby chęć pomóc to niech będzie to podparte o własne doświadczenia a nie gdybanie jakieś...

 

no chyba, że masz podnośnik 4-ramienny, warsztatowy...ale wtedy satysfakcja mniejsza  :wave:

Edytowane przez lemmy69
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i masz, to ja tu encyklopedię piszę bez mała....o tempora, o mores! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W xj u kumpla, podnosiliśmy jedną stronę, ściskaliśmy spręzynę i podkładaliśmy podkładkę. Myślałem że tu też tak się da?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da się, trzeba odkręcić amor... scisnąć springa, włożyć podkładkę, puścić sprężynę, przykręcić amor...

 

robiliśmy to w dwóch chłopa, z kanału... pomagało to że jeden ciągnął most w dół... a auto podniesione za ramę... sama grawitacja robiła robotę w 95%... 5% trzeba było dołożyć "rencami"

 

ale XJ to nie jest dobry przykład... jego podłużnice przy lewarowaniu... tracą równoległość... :)

Edytowane przez Thespian
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę amory Magnum....tuż po gwarancji w primerze najpierw zimą zamarzły a następnie po roztopach nie działały zupełnie. Tak bujało że nie można było do garażu wcelować autem. Miał być hicior a okazał się totalnym niewypałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę amory Magnum....tuż po gwarancji w primerze najpierw zimą zamarzły a następnie po roztopach nie działały zupełnie. Tak bujało że nie można było do garażu wcelować autem. Miał być hicior a okazał się totalnym niewypałem. 

Kupiłem najtańsze. Tył Magnum - 39PLN. Przód Optimal - 75 PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czizas... 39 zł to kosztuje amor do tico...

 

a nie do 4x4

 

a już na pewno nie do 4x4 które chce się liftować i motać...

 

tu nie ma miejsca na papierowe zamienniki, druciarstwo i bylejakość

 

papierowe zamienniki, druciarstwo i bylejakość zostaną bezlitośnie zweryfikowane przez teren...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...