sebulius Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Witam! To mój pierwszy post, więc się przywitam! Od niedawna jestem posaidaczem Terrano I Na początek przygody z off roadem wybrałem właśnie ten model. Kosztował mnie grosze, więc nie żal topić, skakać i latać Jak w temacie, chodzi o podniesienie zawiechy. Wiem że tych tematów się wałkowało sporo, jednak jest w tym trochę chaosu i ciężko mi się odnaleźć i postanowić słusznie. Mineło też trochę czasu od waszych liftów, więc napewno wiecie już dużo więcej. Chcę podnieść jak najwięcej, bez drastycznych przeróbek. Jak podnieść przód? ( w jaki sposób i ile) Czy polibusze 5cm na tył to dobry pomysł? Czeka mnie również wymiana wszystkich amortyzatorów, czy przy okazji dopasować jakieś dłuższe, jeśli takowe są? Dzięki za wyrozumiałość! Pozdrowionka! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 eeee... ale my ten temat wałkujemy na tym forum od iluś lat... przód na drążkach, w wersji lux podniesienia na drążkach + podkładki pod sworznie od Hugh_h'a tył polibusze, wersja lux - dłuższe springi i amorki amorki jak i tak trzeba wymienić można dać jakieś dłuższe przemyśleć przedłużenie końcówek drążka stabi i panharda przemyśleć lift budy no... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebulius Opublikowano 29 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 Jeżeli dłuższe amorki to od jakiego auta? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 (edytowane) służymy pomocą ale musisz najpierw kolego dokładnie wiedzieć co tak naprawdę chcesz albo napisz jaki masz limit to też coś doradzimy, ceniakenzo ma teraz np razem +4" poczytaj trochę o tym co kto robił jedni podnoszą budę inni zawiechę inni jeszcze jedno i drugie a jeszcze inni SAS, kwestia środków i potrzeb Edytowane 29 Maja 2013 przez hugh_h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 powiem ci tak zaczniesz jeździć w terenie to z czasem sam zobaczysz czego ci potrzeba poprawi twoje wyczyny w terenie standardowy lift +4" 2" na zawieszeniu 2" na body lifcie musisz przy tym poszerzyć osie, albo kupić felgi i minusowym ET, albo podkładki między piaste a koło oczywiście oponki MT i jak lubisz sie topić to snorkel jak będziesz potrzebował jakichkolwiek informacji jak to wszystko przerobić, pisz dzwoń wszystko ci powiem co i jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebulius Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 W samochodzie są totalnie skończone amory, więc wypadało by chyba zacząć od ich wymiany? Mam kupić serię? Czy od innego autka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ceniakenzo Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 ja mam seryjne amorki, przy lifcie zawieszenie +2" jeszcze chyba nikt nie przypasował o 5cm dłuższych amorków od innego auta bez przerabiania mocowań jedynie można kupić specjalnie robione do terrano po lifcie za niemałe pieniądze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebulius Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 Ok, w takim razie zamawiam seryjne amorki. Jak mam się zabrać za 2" na zawieszeniu? Na tył kupić takie polibusze? http://poliuretany.olkusz.pl/pl/nissan-terrano-i-podkladki-pod-sprezyny-tylne-50-mm-2szt.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 (edytowane) odetnij górne mocowania od starych amorów i przyspawaj do mocowań nowych, między nie ze 2-3 cm profilu 2x2; w ten sposób przedłużasz amory o 4-5 cm i będzie ok....sam tak zrobiłem, najważniejsze, aby przedłużyć tylko o tyle o ile będziesz podnosił, Edytowane 2 Czerwca 2013 przez lemmy69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebulius Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 Ok, mogę tak spróbować. Czyli na tył pod sprężynę wrzucam polibusze, przód podkręcam na śrubach i do tego przedłużam amory. Czy muszę coś jeszcze przerabiać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 jak ja coś napisze to będzie ze nie obiektywnie, ale musisz po jakimkolwiek kreceniu drążkami skrętnymi na inną wysokość robić pełną geometrię poczytaj: http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/87704-przerobki-terrano-co-wam-potrzeba/page-3 przeplatają sie różne informacje, będzi o korekcji geometri i amorach. trochę tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/88066-problem-po-naprawie-zawieszenia/page-2 trochę tu http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/88615-sprezyny-i-amortyzatory-do-terrano-i/ potem http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/86362-podkladki-pod-wahacze-wd21/?hl=+pochylenie%20+ko%C5%82a Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebulius Opublikowano 10 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 Ok, czyli zamawiam podkładki pod sworznie(jaki koszt?), polibusze na tył oraz fabryczne amorki. Amorki przedłużone, polibusze właśnie dojechały. Zbiła mnie jednak trochę cena podkładek na przód, to 1/4 wartości mojego auta http://pokazywarka.pl/d4n1zu/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 przykro mi ale no niestety jakość kosztuje, buble można tanio puszczać, to jest ważny element nie moge tu tandety odstawić. jak pisałem może być wersja ekonomiczna ale na lift +40mm, ale to musza przynajmniej 2 osoby sie zgłosić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 10 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Czerwca 2013 taniość jest w golfach i seicentach tu masz prawie dwie tony żelastwa które potrafi się rozpędzić... Tu nie ma miejsca na druciarstwo, musi być profi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebulius Opublikowano 11 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Ależ Panowie ja wszystko rozumiem Wiem że to nie masowa produkcja ani też nie robią tego małe żółte rączki, po prostu łudziłem się że będzie nieco niżej:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 11 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 Ok, czyli zamawiam podkładki pod sworznie(jaki koszt?), polibusze na tył oraz fabryczne amorki. Amorki przedłużone, polibusze właśnie dojechały. Zbiła mnie jednak trochę cena podkładek na przód, to 1/4 wartości mojego auta http://pokazywarka.pl/d4n1zu/ miałeś przedłużyć GÓRNE a nie dolne mocowania amorów, ....żeby oleju w nich nie zagotować, hudrauliczny nie bardzo lubi takie upały ; jeszcze jedno...wszystkie śruby które poluzowałeś, aby most opadł skręć później w pozycji kiedy most jest najniżej - to pomoże sprężynom...jeśli dr. panharda chciałbyś zdejmować chgoćby na chwilę to przestrzegam że tył auta zacznie się zsuwać na którąś stronę, najlepiej nie rób tego w pojedynkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebulius Opublikowano 11 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Czerwca 2013 miałeś przedłużyć GÓRNE a nie dolne mocowania amorów, ....żeby oleju w nich nie zagotować, hudrauliczny nie bardzo lubi takie upały ; jeszcze jedno...wszystkie śruby które poluzowałeś, aby most opadł skręć później w pozycji kiedy most jest najniżej - to pomoże sprężynom...jeśli dr. panharda chciałbyś zdejmować chgoćby na chwilę to przestrzegam że tył auta zacznie się zsuwać na którąś stronę, najlepiej nie rób tego w pojedynkę Trafna uwaga z tym górnym mocowaniem, nie pomyślałem o tym Napisz jak zabrać się za lift tyłu. Podnieść cały tył auta? Wjachać na kanał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 (edytowane) kanał jest niepotrzebny, zapnij przedni napęd i wrzuć jedynkę, zablokuj przednie koła żeby ci do przodu nie pojechało- to najważniejsze!teraz na stojącym aucie poluzuj wszystkie 8 śrub mocujących tylny most do ramy ( na wahaczach dłuższych i krótszych), zdejmij amory, poluzuj panharda, załóż ściągacze na springi, odepnij linkę ręcznego od podłogi i wahaczy, teraz masz 2 opcje: 1. podnosisz cały tył z mostem włącznie, podstawiasz coś pod ramę z prawej i lewej strony i opuszczasz sam most...ale nie polecam tej metody bo tył będzie niestabilny na boki!...albo wersja 2-a : podnosisz samą ramę z obydwu stron jednocześnie, oczywiście małe ruchy i ciągła obserwacja zachowania tyłu!...mało tego , musisz monitorować na ile wystarczy przewód hamulca tylnego pomiędzy ramą a gruszką mostu, most zostaje na ziemii i po bólu...domniemam, że nie robiłeś tego nigdy dlatego szczerze radzę dobrać sobie 1-2 pomagierów kumatych ale roztropnych, nie stojących z puszką piwa obok, ale potrafiących przewidzieć co nastąpi po odkręceniu danej śruby...i pomóc gdyby jednak coś poszło nie tak...trzymam kciuki, że Ci się uda ...już po wszystkim musisz dosztukować coś pomiędzy mocowania linki ręcznego a podłogę...ale to już pozostawiam Twojej wyobraźni Hugh, Thespian, Enzo, Zakula ...(sorry, jeśli kogoś pominąłem)...może coś dodacie od siebie, bo wiecie :teoretyków to mamy bez liku, a tutaj chodzi o bezpieczeństwo kolegi, i jeśli ktoś miałby chęć pomóc to niech będzie to podparte o własne doświadczenia a nie gdybanie jakieś... no chyba, że masz podnośnik 4-ramienny, warsztatowy...ale wtedy satysfakcja mniejsza Edytowane 12 Czerwca 2013 przez lemmy69 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hugh_h Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 to są proste sprawy pozostaje życzyć miłej zabway Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 no i masz, to ja tu encyklopedię piszę bez mała....o tempora, o mores! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebulius Opublikowano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 W xj u kumpla, podnosiliśmy jedną stronę, ściskaliśmy spręzynę i podkładaliśmy podkładkę. Myślałem że tu też tak się da? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 (edytowane) da się, trzeba odkręcić amor... scisnąć springa, włożyć podkładkę, puścić sprężynę, przykręcić amor... robiliśmy to w dwóch chłopa, z kanału... pomagało to że jeden ciągnął most w dół... a auto podniesione za ramę... sama grawitacja robiła robotę w 95%... 5% trzeba było dołożyć "rencami" ale XJ to nie jest dobry przykład... jego podłużnice przy lewarowaniu... tracą równoległość... Edytowane 12 Czerwca 2013 przez Thespian 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 Widzę amory Magnum....tuż po gwarancji w primerze najpierw zimą zamarzły a następnie po roztopach nie działały zupełnie. Tak bujało że nie można było do garażu wcelować autem. Miał być hicior a okazał się totalnym niewypałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebulius Opublikowano 12 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 Widzę amory Magnum....tuż po gwarancji w primerze najpierw zimą zamarzły a następnie po roztopach nie działały zupełnie. Tak bujało że nie można było do garażu wcelować autem. Miał być hicior a okazał się totalnym niewypałem. Kupiłem najtańsze. Tył Magnum - 39PLN. Przód Optimal - 75 PLN. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thespian Opublikowano 12 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2013 czizas... 39 zł to kosztuje amor do tico... a nie do 4x4 a już na pewno nie do 4x4 które chce się liftować i motać... tu nie ma miejsca na papierowe zamienniki, druciarstwo i bylejakość papierowe zamienniki, druciarstwo i bylejakość zostaną bezlitośnie zweryfikowane przez teren... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.