Sebastia1 Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 PanowieProszę o pomoc - wskazówki w sprawie problemu z przepływomierzem w X-trailu 2.2 DCI 136 km XI.2004.Ostatnio padła mi turbina i zdecydowałem się regenerować. Osobiście widziałem na stole części Melett, które wsadzali do środka i gwarancja jest Mellet, ponieważ wymienili cały środek. Turbinę zakładałem osobiście i żadnych nieszczelności na dolocie i kolektorze wydechowym nie ma, wężyki od podciśnienia podpięte prawidłowo, po rozgrzaniu silnika i przygazowaniu czuć, że zasysa powietrze i bardzo mocno pcha ja do dolotu (rozłączyłem w celu sprawdzenia kolanko idące od intercoolera do dolotu).Czyli generalnie ok, ale po odpaleniu silnika pojawia się błąd przepływomierza P0101 (MAF or VAF A Circuit Range/Perf) czyli przepływ poza zakresem, nie ma mocy i przy gazowaniu wali czarnym dymem z rury - objaw złej mieszanki. Posprawdzałem jeszcze raz szczelność - ok, posprawdzałem kabelki i wtyczkę przy przepływce - ok, wymieniłem przepływomierz podmieniłem na oryginalny sprawny i dalej ten sam błąd się pokazuje (oczywiście błędy zostały wcześniej wykasowane).Jak poszła mi turbina to zaciągnęło trochę oleju z silnika i postanowiłem przeczyścić dolot i EGR. Może coś źle założyłem w EGR-ze i jest cały czas otwarty i dlatego wyskakuje błąd przepływki?Teraz już wymyślam: a może źle skalibrowany zawór upustowy turbiny?Panowie, proszę o jakieś wskazówki bo już pomysły mi się wyczerpały Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 29 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 29 Maja 2013 posprawdzałem kabelki i wtyczkę przy przepływce - ok, wymieniłem przepływomierz podmieniłem na oryginalny sprawny i dalej ten sam błąd się pokazuje (oczywiście błędy zostały wcześniej wykasowane). a czy na wypiętej przepływce zachowuje się tak samo? sprawdź czy sygnały z przepływki dochodzą do ecu - może gdzieś po drodze jest uszkodzony kabel. rozpiska pinów ecu: https://www.dropbox.com/s/gh0if9tz3vecfe1/x-trail_t30_yd22ddti.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 30 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 a czy na wypiętej przepływce zachowuje się tak samo? sprawdź czy sygnały z przepływki dochodzą do ecu - może gdzieś po drodze jest uszkodzony kabel. rozpiska pinów ecu: https://www.dropbox.com/s/gh0if9tz3vecfe1/x-trail_t30_yd22ddti.pdf Po odpięciu zachowuje się tak samo, jeszcze raz przejrzę kable. Ryba382 powiedział, żeby sprawdzić pompkę podciśnienia. Dam znać jak sprawdzę, co w temacie I było tak, jak mówił Ryba382. Juz wszystko działa :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 pochwal sie co zrobiłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oguh Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 no pochwal się! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sebastia1 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 no pochwal się! Zamówiłem używaną pompkę podciśnienia za 65 PLN i działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.