dominokd Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 (edytowane) Witam serdecznie na forum. Nisan Almera Tino 2,2 DI. Mam mały problem a mianowicie taki że chcę wymienić olej w skrzyni biegów .Nie wiem jak się za to zabrać bo nie widzę żadnych korków spustowych i wlewowych.A może w ogóle się nie wymienia.Chciałem wymienić ze względu na przebieg 145.000 km.Jeśli ktoś się orientuje w tym temacie to bardzo proszę o napisanie paru słów konkretnych.Pozdrawiam. Edytowane 30 Maja 2013 przez dominokd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtek1978 Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 Witam . Korek wlewowy oleju masz od strony chlodnicy mniej wiecej po srodku skrzyni biegow, idzie go odkrecic grzechotka, ale delikatnie bo mozna zerwac gwint. Natomiast spustowy korek jest na dole od strony maglownicy, tego nie odkreca sie grzechotka bo korek jest plastikowy, w korku czujnik mocowany na srobke 6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominokd Opublikowano 30 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 Dziękuję kolego za odpowiedz.Byłbym szczęśliwy jak bym wiedział ile wchodzi .Ja kupiłem 3 litry i nie wiem czy nie za mało.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość wojtek1978 Opublikowano 30 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 wchodzi 3,8 litra, ale uwazaj na olej jaki stosujesz, powinien byc 75w90-gl4 inny moze spowodowac po pewnym czasie uszkodzenia skrzyni biegow. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominokd Opublikowano 30 Maja 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2013 (edytowane) Witam w inter carsie zaoferowali mi olej COMMA EP75W-80 mineral i taki kupiłem.Czy on może być .Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi. Edytowane 31 Maja 2013 przez dominokd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Co do klasyfikacji SAE (czyli 75w90, czy 1000w -23,5) to jak wartości nie wiele się różnią to nie ma jeszcze problemu, ważna jest tu klasyfikacja API czyli oznaczenie gl-4 i ważne aby olej spełniał ten parametr. Tylko czy masz mieć gl-4 czy inną wartość to już nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
csm Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Nie moze byc taki olej. Kup np. pelny syntetyk Mobil Mobilube1 SHC 75W-90. Speilnia MT-1/GL-4/GL-5 i jest latwo dostepny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość hansrpg Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 Olej klasy GL-4, serwosówka którą znalazłem zaleca olej Nissan ZX, znalazłem takie info na ten temat "Najbliższe odpowiedniki oleju przekładniowego NISSAN ZX, to oleje syntetyczne klasy API GL-4 lub GL4 i GL-5. Należy stosować się do tych zaleceń, gdyż najnowsze oleje klasy GL-5 mogą zawierać związki, które wchodzą w niszczącą reakcję z synchronizatorami. Popularne zamienniki, dostępne na rynku to: Castrol TAF-X 75W-90 GL4+, Valvoline DuraBlendGL-4, Mobilube 1 SHC 75W-90 GL-4 i GL-5" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 (edytowane) Witam serdecznie na forum. Nisan Almera Tino 2,2 DI. Mam mały problem a mianowicie taki że chcę wymienić olej w skrzyni biegów .Nie wiem jak się za to zabrać bo nie widzę żadnych korków spustowych i wlewowych.A może w ogóle się nie wymienia.Chciałem wymienić ze względu na przebieg 145.000 km.Jeśli ktoś się orientuje w tym temacie to bardzo proszę o napisanie paru słów konkretnych.Pozdrawiam. Troszkę kolego namieszałeś i nie boję się tego słowa użyć. Tak to jest, jak się nie zapoznasz ze wszystkimi zasadami forum i nie czytasz. Po pierwsze - nie uzupełniłeś profilu a to ważne http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/88261-dlaczego-warto-uzupelnic-profil/ . Po drugie piszesz temat nie w dziale TINO. Gdybyś wszedł do działu Tino, klepnął w wyszukiwarkę, to pewnie pokazało by Ci to http://forum.nissanklub.pl/index.php?app=core&module=search&do=search&fromMainBar=1 . Następnie troszkę czytania i wszystko byś wiedział. Pisząc w takim dziale, możesz liczyć się z nieporozumieniem i nie jasnymi odpowiedziami, gdyż są osoby co przegapią model samochodu. Któryś z kolegów pisał np. o korku z czujnikiem. I tutaj jest błąd. Tzn. jest taki korek-zaślepka w którym jest czujnik biegu wstecznego-świateł wstecznych, lecz tego nie odkręcasz, gdyż tym otworem nie wlewasz oleju ani nie spuszczasz./wyjątek-zleci olej przy wymianie czujnika, lecz nie cały/. Propunuję Ci zwrot oleju /w InterCars masz 7dni/ a następnie podjechać do punktu wymiany olejów. Często jest tak, że wymianę masz gratis-czyli w cenie oleju. Pomyłki z doborem nie będzie, gdyż sprawdzą to w katalogach, a Ty wybierzesz sobie np. najtańszy /Castrol lub Mobil/. Co do ilości oleju, to też sprawa sporna. Jedni piszą że 2,3l, 3,8l, natomiast manual mówi o 3l, a instrukcja obsługi wogóle nie podaje, gdyż jak twierdzą oleju się nie wymienia a tylko dolewa. Tutaj oczywiście sprawa sporna - "bo kto smaruje, ten jedzie". Pozdrowionka Edytowane 1 Czerwca 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dominokd Opublikowano 1 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Dzięki kolego za pouczenie mnie.Olej oddałem ale marudzili.Stwierdziłem że nie będę go wymieniał.A co do warsztatów to mam małe przejścia .Niektóre rzeczy naprawiam sam przy pomocy forumowiczów.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 Dzięki kolego za pouczenie mnie.Olej oddałem ale marudzili.Stwierdziłem że nie będę go wymieniał.A co do warsztatów to mam małe przejścia .Niektóre rzeczy naprawiam sam przy pomocy forumowiczów.Pozdrawiam. Nie pouczam, tylko daję jakieś rady, które np. sam doświadczyłem. Co do typowych punktów z wymianą oleju, to ja się jeszcze nie zawiodłem a robię wymiany w jednym punkcie już od kilku ładnych lat i to już w czwartym samochodzie. Może dlatego że nie mam garażu ani kanału, a pod blokiem się nie da np. wymienić oleju. A co Krzysiu z profilem??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 1 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2013 (edytowane) Troszkę kolego namieszałeś i nie boję się tego słowa użyć. Tak to jest, jak się nie zapoznasz ze wszystkimi zasadami forum i nie czytasz. Po pierwsze - nie uzupełniłeś profilu a to ważne http://forum.nissank...upelnic-profil/ . Po drugie piszesz temat nie w dziale TINO. Gdybyś wszedł do działu Tino, klepnął w wyszukiwarkę, to pewnie pokazało by Ci to http://forum.nissank...h&fromMainBar=1 . Następnie troszkę czytania i wszystko byś wiedział. Pisząc w takim dziale, możesz liczyć się z nieporozumieniem i nie jasnymi odpowiedziami, gdyż są osoby co przegapią model samochodu. Któryś z kolegów pisał np. o korku z czujnikiem. I tutaj jest błąd. Tzn. jest taki korek-zaślepka w którym jest czujnik biegu wstecznego-świateł wstecznych, lecz tego nie odkręcasz, gdyż tym otworem nie wlewasz oleju ani nie spuszczasz./wyjątek-zleci olej przy wymianie czujnika, lecz nie cały/. Propunuję Ci zwrot oleju /w InterCars masz 7dni/ a następnie podjechać do punktu wymiany olejów. Często jest tak, że wymianę masz gratis-czyli w cenie oleju. Pomyłki z doborem nie będzie, gdyż sprawdzą to w katalogach, a Ty wybierzesz sobie np. najtańszy /Castrol lub Mobil/. Co do ilości oleju, to też sprawa sporna. Jedni piszą że 2,3l, 3,8l, natomiast manual mówi o 3l, a instrukcja obsługi wogóle nie podaje, gdyż jak twierdzą oleju się nie wymienia a tylko dolewa. Tutaj oczywiście sprawa sporna - "bo kto smaruje, ten jedzie". Pozdrowionka Użytkownik mirekg9 edytował ten post wczoraj, 22:34 sporo tych wypowiedzi to prawda,ale są też nieścisłości,jak mówi powiedzenie kto posmarował,ten jedzie,a oleju to wchodzi 5,5l(bo to jest to samo co zwykła Almera 2,2 di)a czujnikiem od wstecznego najwięcej ojeju zleci,bo jest najniżej,wiem bo to robiłem w swojej Ali z 2000r 2.2di,a wlewałem akurat 75w-90 BO. Forda,ale nie wiem jaka firma to robiła(najczęściej dla Forda robi Texaco),ale czy dalej tak jest>? Edytowane 1 Czerwca 2013 przez Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.