Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Skrzyni biegow


dominokd
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie na forum. Nisan Almera Tino 2,2 DI. Mam mały problem a mianowicie taki że chcę wymienić olej w skrzyni biegów .Nie wiem jak się za to zabrać bo nie widzę żadnych korków spustowych i wlewowych.A może w ogóle się nie wymienia.Chciałem wymienić ze względu na przebieg 145.000 km.Jeśli ktoś się orientuje w tym temacie to bardzo proszę o napisanie paru słów konkretnych.Pozdrawiam.

Edytowane przez dominokd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojtek1978

Witam . Korek wlewowy oleju masz od strony chlodnicy mniej wiecej po srodku skrzyni biegow, idzie go odkrecic grzechotka, ale delikatnie bo mozna zerwac gwint. Natomiast spustowy korek jest na dole od strony maglownicy, tego nie odkreca sie grzechotka bo korek jest plastikowy, w korku czujnik mocowany na srobke 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję kolego za odpowiedz.Byłbym szczęśliwy jak bym wiedział ile wchodzi .Ja kupiłem 3 litry i nie wiem czy nie za mało.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wojtek1978

wchodzi 3,8 litra, ale uwazaj na olej jaki stosujesz, powinien byc 75w90-gl4 inny moze spowodowac po pewnym czasie uszkodzenia skrzyni biegow. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam w inter carsie zaoferowali mi olej COMMA EP75W-80 mineral i taki kupiłem.Czy on może być .Pozdrawiam i  dziękuję za odpowiedzi.

Edytowane przez dominokd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hansrpg

Co do klasyfikacji SAE (czyli 75w90, czy 1000w -23,5) to jak wartości nie wiele się różnią to nie ma jeszcze problemu, ważna jest tu klasyfikacja API czyli oznaczenie gl-4 i ważne aby olej spełniał ten parametr. Tylko czy masz mieć gl-4 czy inną wartość to już nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość hansrpg

Olej klasy GL-4, serwosówka którą znalazłem zaleca olej Nissan ZX, znalazłem takie info na ten temat

"Najbliższe odpowiedniki oleju przekładniowego NISSAN ZX, to oleje syntetyczne klasy API GL-4 lub GL4 i GL-5. Należy stosować się do tych zaleceń, gdyż najnowsze oleje klasy GL-5 mogą zawierać związki, które wchodzą w niszczącą reakcję z  synchronizatorami.

Popularne zamienniki, dostępne na rynku to: Castrol TAF-X 75W-90 GL4+, Valvoline DuraBlendGL-4, Mobilube 1 SHC 75W-90 GL-4 i GL-5"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie na forum. Nisan Almera Tino 2,2 DI. Mam mały problem a mianowicie taki że chcę wymienić olej w skrzyni biegów .Nie wiem jak się za to zabrać bo nie widzę żadnych korków spustowych i wlewowych.A może w ogóle się nie wymienia.Chciałem wymienić ze względu na przebieg 145.000 km.Jeśli ktoś się orientuje w tym temacie to bardzo proszę o napisanie paru słów konkretnych.Pozdrawiam.

 

Troszkę kolego namieszałeś i nie boję się tego słowa użyć.

Tak to jest, jak się nie zapoznasz ze wszystkimi zasadami forum i nie czytasz. Po pierwsze - nie uzupełniłeś profilu a to ważne http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/88261-dlaczego-warto-uzupelnic-profil/ .

 Po drugie piszesz temat nie w dziale TINO.

Gdybyś wszedł do działu Tino, klepnął w wyszukiwarkę, to pewnie pokazało by Ci to http://forum.nissanklub.pl/index.php?app=core&module=search&do=search&fromMainBar=1 . Następnie troszkę czytania i wszystko byś wiedział.

Pisząc w takim dziale, możesz liczyć się z nieporozumieniem i nie jasnymi odpowiedziami, gdyż są osoby co przegapią model samochodu.

Któryś z kolegów pisał np. o korku z czujnikiem. I tutaj jest błąd. Tzn. jest taki korek-zaślepka w którym jest czujnik biegu wstecznego-świateł wstecznych, lecz tego nie odkręcasz, gdyż tym otworem nie wlewasz oleju ani nie spuszczasz./wyjątek-zleci olej przy wymianie czujnika, lecz nie cały/.

Propunuję Ci zwrot oleju /w InterCars masz 7dni/ a następnie podjechać do punktu wymiany olejów. Często jest tak, że wymianę masz gratis-czyli w cenie oleju. Pomyłki z doborem nie będzie, gdyż sprawdzą to w katalogach, a Ty wybierzesz sobie np. najtańszy /Castrol lub Mobil/.

Co do ilości oleju, to też sprawa sporna. Jedni piszą że 2,3l, 3,8l, natomiast manual mówi o 3l, a instrukcja obsługi wogóle nie podaje, gdyż jak twierdzą oleju się nie wymienia a tylko dolewa.

Tutaj oczywiście sprawa sporna - "bo kto smaruje, ten jedzie".

Pozdrowionka

Edytowane przez mirekg9
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za pouczenie mnie.Olej oddałem ale marudzili.Stwierdziłem że nie będę go wymieniał.A co do warsztatów to mam małe przejścia .Niektóre rzeczy naprawiam sam przy pomocy forumowiczów.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki kolego za pouczenie mnie.Olej oddałem ale marudzili.Stwierdziłem że nie będę go wymieniał.A co do warsztatów to mam małe przejścia .Niektóre rzeczy naprawiam sam przy pomocy forumowiczów.Pozdrawiam.

 

Nie pouczam, tylko daję jakieś rady, które np. sam doświadczyłem.

Co do typowych punktów z wymianą oleju, to ja się jeszcze nie zawiodłem a robię wymiany w jednym punkcie już od kilku ładnych lat i to już w czwartym samochodzie. Może dlatego że nie mam garażu ani kanału, a pod blokiem się nie da np. wymienić oleju.

A co Krzysiu z profilem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Troszkę kolego namieszałeś i nie boję się tego słowa użyć.

Tak to jest, jak się nie zapoznasz ze wszystkimi zasadami forum i nie czytasz. Po pierwsze - nie uzupełniłeś profilu a to ważne http://forum.nissank...upelnic-profil/ .

 Po drugie piszesz temat nie w dziale TINO.

Gdybyś wszedł do działu Tino, klepnął w wyszukiwarkę, to pewnie pokazało by Ci to http://forum.nissank...h&fromMainBar=1 . Następnie troszkę czytania i wszystko byś wiedział.

Pisząc w takim dziale, możesz liczyć się z nieporozumieniem i nie jasnymi odpowiedziami, gdyż są osoby co przegapią model samochodu.

Któryś z kolegów pisał np. o korku z czujnikiem. I tutaj jest błąd. Tzn. jest taki korek-zaślepka w którym jest czujnik biegu wstecznego-świateł wstecznych, lecz tego nie odkręcasz, gdyż tym otworem nie wlewasz oleju ani nie spuszczasz./wyjątek-zleci olej przy wymianie czujnika, lecz nie cały/.

Propunuję Ci zwrot oleju /w InterCars masz 7dni/ a następnie podjechać do punktu wymiany olejów. Często jest tak, że wymianę masz gratis-czyli w cenie oleju. Pomyłki z doborem nie będzie, gdyż sprawdzą to w katalogach, a Ty wybierzesz sobie np. najtańszy /Castrol lub Mobil/.

Co do ilości oleju, to też sprawa sporna. Jedni piszą że 2,3l, 3,8l, natomiast manual mówi o 3l, a instrukcja obsługi wogóle nie podaje, gdyż jak twierdzą oleju się nie wymienia a tylko dolewa.

Tutaj oczywiście sprawa sporna - "bo kto smaruje, ten jedzie".

Pozdrowionka

Użytkownik mirekg9 edytował ten post wczoraj, 22:34

sporo tych wypowiedzi to prawda,ale są też nieścisłości,jak mówi powiedzenie kto posmarował,ten jedzie,a oleju to wchodzi 5,5l(bo to jest to samo co zwykła Almera 2,2 di)a czujnikiem od wstecznego najwięcej ojeju zleci,bo jest najniżej,wiem bo to robiłem w swojej Ali z 2000r 2.2di,a wlewałem akurat 75w-90 BO. Forda,ale nie wiem jaka firma to robiła(najczęściej dla Forda robi Texaco),ale czy dalej tak jest>?

Edytowane przez Jacek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...