Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[T31] smród przy kole i buczenie przy 3k RPM


Qzynka Edyta

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Prośba do bardziej doświadczonych kolegów o wstępną diagnozę (podjadę oczywiście na warsztat)

1. Po jeździe (wystarczy kilkanaście km) przy lewym tylnym kole wyczuwam smród podobny do palonej gumy. Klocki mam w miarę nowe (4k km), tarcza nie grzeje się bardziej niż prawa - może to z tylnego "dyfra", może coś się dzieje z przekazaniem napędu na tył?

2. W okolicy 3k obrotów pojawia się delikatne buczenie, które niknie już przy 3,2k RPM - Qrczę obawiam się że to początek końca turbiny. Auto ma nakulane 97k km i to przebieg prawdziwy.

 

Może kto z Was wie, słyszał, doświadczył powyższych objawów i mnie uspokoi albo upewni że trzeba do lekarza z Xem i po meliskę na myśl o kosztach :-)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to czasem nie jest "zapach" wypalanego filtra DPF?

Raczej nie bo mam podobnie przy wersji 2.0 benzyna. Natomiast koło lewego koła jest ostatni tłumik i to może odniego sie coś grzeje ja już na nim dwa razy poprawiałem osłonę termiczną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[...] koło lewego koła jest ostatni tłumik i to może odniego sie coś grzeje ja już na nim dwa razy poprawiałem osłonę termiczną.

Pomyślałem też że może tłumik, ale co on tak rozgrzewa że gumą wali? Trzeba na kanał wjechać i obwąchać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może osłona termiczna odpadła i tłumik podgrzewa za bardzo podłogę auta i coś śmierdzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

dzięki aabb za podesłanie tematu pobocznego, który może stać się głównym :-)

do sprawdzenia zatem tak ręczny, jak i hamulce (choć były sprawdzane w listopadzie przy wymianie klocków). Dam znać jaka diagnoza.



a czy z tym buczeniem przy 3000 obrotów - co sądzicie?



dzięki aabb za podesłanie tematu pobocznego, który może stać się głównym :-)

do sprawdzenia zatem tak ręczny, jak i hamulce (choć były sprawdzane w listopadzie przy wymianie klocków). Dam znać jaka diagnoza.



a czy z tym buczeniem przy 3000 obrotów - co sądzicie?

 

Jeździłem z fachowcem, próbowałem na różnych biegach i obrotach - buczenie pojawia się TYLKO na 6 biegu i to w zakresie już od 2 tys obrotów, zaś najgłośniej jest równo od 3 tys tak do 3,5 tys. Potem znika. Także wykluczam turbosprężarkę, bo ta by wyła na każdym biegu w określonym przedziale obrotów. Czy to może jakiś element skrzyni biegów? Będę wdzięczny za podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może pojawia się przy jakiejś prędkości ? U mnie buczy tak w okolicach 95-100 km/h. Trochę wolniej albo szybciej i nic nie słychać.

Wcześniej miałem to także przy 60-70km/h, ale tutaj pomogło po prostu wyważenie kół.

Także zastanawiałem się co to może być ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Prędkość nie odgrywa roli. Na innych biegach przy tym zakresie obrotów nie ma tego buczenia, a na 5 i 4 biegu przy tej samej prędkości też cisza. Tylko na 6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...