Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Bicie na kierownicy


Suwersky
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od niedawna zmagam się ponownie z problemem bicia na kierownicy. Występowało ono wcześniej podczas normalnej jazdy przy prędkości ~120km/h, dodatkowo ściągało moje auto na prawo. Więc zrobiłem wyważanie, zbieżność. Problemy na ustały jakoś na tydzień. Po tygodniu bicie na kierownicy powróciło, ponowne wyważanie załatwiło sprawę ( prawdopodobnie koła musiały się ułożyć). Następnie dziś (jakoś miesiąc od ostatnich problemów) przy rozpędzeniu się do ok ~180 i hamowaniu niegwałtownym odczuwam ponownie telepanie się kierownicy. Teraz występuje to tylko przy hamowaniu, nie występuje żadne ściąganie.

Dziś pierwszy raz zdarzyło mi się takie bicie na kierownicy podczas hamowania z wyższej prędkości.

Pytanie co może być przyczyną?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorę taką opcję pod uwagę, tylko od tak same, nagle by się nie pokrzywiły. Tylko ja prowadzę to auto i kiedy jeżdżę to nigdy nie zagrzewam maksymalnie hamulców, hamuje często silnikiem więc nie widzę powodu, dla którego miałyby się skrzywić. Jeśli tarcze nie byłyby krzywe to co to może być? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź tarcze

wystarczy wjechać z nagrzanymi hamulcami w kałuże i potrafią się pokrzywić, miałem tak w Hondzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto na lewarek, luz i kręcisz kołem, jak słychać, że co jakiś czas regularnie "szura" albo wręcz koło dość gwałtownie się zatrzyma to masz odpowiedź. Gołym okiem nie zobaczysz.

PS: przy tej pogodzie nie trudno skrzywić tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdejmij koło i zobacz właśnie tą tarczę , najlepiej jedną i drugą stronę , u np zatrzymywało się w pewnym momęcje na jednym kole , może to być tarcza ale i tłoczek , natomiast na drugim kole miałem mikro pęknięcia , koszt jakieś 270-300zł jeśli to jest TRW , ale może to być spowodowane też czym innym  np...zwyczajne zabrudzenie  :21icon_search_mad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze wymień. Zwłaszcza jeżeli zaciski chodzą normalnie luźno. Nie zobaczysz czy obciera. Normalnie tego nie czuć a jak się tarcza rozgrzeje to bije. Po prostu tak się rozkładają siły podczas poszerzania temperaturowego że tarcza się krzywi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@markusjk - powiedz mi jakie miałeś mikropęknięcia w kole? Opisz je bardziej, gdzie one były, jak je znalazłeś?? Myślałem o tym, aby zdjąć tarcze i dać je do przetoczenia, tylko ile jej przetoczyć? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem podobne obajwy i zwiększały się na nagrzanych tarczach.

Przetoczyłem i na początku przez ileśtam set kilometrów też było bicie, aż powoli się ułozyły. Ostatecznie kupiłem nowe tarcze.
Szczerze mówiąc teraz nie bawiłbym się w przetaczanie, tylko kupowałbym od razu dobre nówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod koniec tygodnia jak będę miał czas na to zdejmę letnie koła, zamienię je na zimowe, przejadę się i zobaczymy czy bicie będzie dalej występowało. Jeśli nie no to wtedy problem to opony/felgi. Aj jeśli dalej będzie biło to wtedy zobaczę w jakim stanie są tarcze. Dam później znać jak mi poszło. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...