Suwersky Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 Witam, Od niedawna zmagam się ponownie z problemem bicia na kierownicy. Występowało ono wcześniej podczas normalnej jazdy przy prędkości ~120km/h, dodatkowo ściągało moje auto na prawo. Więc zrobiłem wyważanie, zbieżność. Problemy na ustały jakoś na tydzień. Po tygodniu bicie na kierownicy powróciło, ponowne wyważanie załatwiło sprawę ( prawdopodobnie koła musiały się ułożyć). Następnie dziś (jakoś miesiąc od ostatnich problemów) przy rozpędzeniu się do ok ~180 i hamowaniu niegwałtownym odczuwam ponownie telepanie się kierownicy. Teraz występuje to tylko przy hamowaniu, nie występuje żadne ściąganie. Dziś pierwszy raz zdarzyło mi się takie bicie na kierownicy podczas hamowania z wyższej prędkości. Pytanie co może być przyczyną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek81 Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 Możliwe ze tarcze hamulcowe masz krzywe, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suwersky Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 Biorę taką opcję pod uwagę, tylko od tak same, nagle by się nie pokrzywiły. Tylko ja prowadzę to auto i kiedy jeżdżę to nigdy nie zagrzewam maksymalnie hamulców, hamuje często silnikiem więc nie widzę powodu, dla którego miałyby się skrzywić. Jeśli tarcze nie byłyby krzywe to co to może być? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misq Opublikowano 2 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 sprawdź tarcze wystarczy wjechać z nagrzanymi hamulcami w kałuże i potrafią się pokrzywić, miałem tak w Hondzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suwersky Opublikowano 2 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2013 Czyli gołym okiem zobaczę czy są pokrzywione tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maius Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Auto na lewarek, luz i kręcisz kołem, jak słychać, że co jakiś czas regularnie "szura" albo wręcz koło dość gwałtownie się zatrzyma to masz odpowiedź. Gołym okiem nie zobaczysz. PS: przy tej pogodzie nie trudno skrzywić tarcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
markusjk Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 zdejmij koło i zobacz właśnie tą tarczę , najlepiej jedną i drugą stronę , u np zatrzymywało się w pewnym momęcje na jednym kole , może to być tarcza ale i tłoczek , natomiast na drugim kole miałem mikro pęknięcia , koszt jakieś 270-300zł jeśli to jest TRW , ale może to być spowodowane też czym innym np...zwyczajne zabrudzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adambyw Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Tarcze wymień. Zwłaszcza jeżeli zaciski chodzą normalnie luźno. Nie zobaczysz czy obciera. Normalnie tego nie czuć a jak się tarcza rozgrzeje to bije. Po prostu tak się rozkładają siły podczas poszerzania temperaturowego że tarcza się krzywi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suwersky Opublikowano 3 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 @markusjk - powiedz mi jakie miałeś mikropęknięcia w kole? Opisz je bardziej, gdzie one były, jak je znalazłeś?? Myślałem o tym, aby zdjąć tarcze i dać je do przetoczenia, tylko ile jej przetoczyć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mirekg9 Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 (edytowane) Każdy tokarz będzie wiedział ile. Przetaczasz jak najmniej po obu stronach. Mogą to być dziesiąte minimetra. Edytowane 3 Czerwca 2013 przez mirekg9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
antoniobermuda Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Ja miałem podobne obajwy i zwiększały się na nagrzanych tarczach. Przetoczyłem i na początku przez ileśtam set kilometrów też było bicie, aż powoli się ułozyły. Ostatecznie kupiłem nowe tarcze.Szczerze mówiąc teraz nie bawiłbym się w przetaczanie, tylko kupowałbym od razu dobre nówki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Suwersky Opublikowano 4 Czerwca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2013 Pod koniec tygodnia jak będę miał czas na to zdejmę letnie koła, zamienię je na zimowe, przejadę się i zobaczymy czy bicie będzie dalej występowało. Jeśli nie no to wtedy problem to opony/felgi. Aj jeśli dalej będzie biło to wtedy zobaczę w jakim stanie są tarcze. Dam później znać jak mi poszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.